HCL.HR

Recenzija

Hardspace: Shipbreaker

SVEMIRSKE ZGODE I NEZGODE

Stjepan Fikter

Milijardu i dvjesto milijuna kredita – to je dug koji moramo otplatiti u Hardspace: Shipbreaker. Dobrodošli u distopijsku budućnost u kojoj jedna korporacija ima glavnu riječ, čak su vam naplatili i 7,50 kredita za ispis cijelog duga. Srećom, ima posla da se dođe u plus na listi dugova, ali život u svemiru Hardspace: Shipbreakera nije lagan. Bilo to zbog različitih opasnosti koje se skrivaju tijekom rezanja svemirskih brodova ili činjenice da nakon svake smjene dobijemo dodatni račun za svu opremu i smještaj koji iznajmljujemo.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
35€ PC Ustupio izdavač

Karijera u Hardspace: Shipbreaker može se doživjeti na dva načina. Jedan je putem kampanje što je i najbolji način za ući u ovaj svemir kako bi se naučilo sve o rezanju. Drugi je način slobodno igranje koje može biti poprilično terapeutsko kad se ne mora misliti na vrijeme, zrak, pogonsko gorivo ili na količinu magične užadi i eksploziva. Može se reći kako je to mod za kompletno opuštanje ili čak za vježbanje kako što efikasnije izrezati određeni brod. Za one koji žele pokazati kompetitivnu stranu, postoji i mogućnost natjecanja u što bržem rezanju brodova.

 

No, vratimo se na kampanju koja se dotiče prava radnika i pri tome demonstrira sve ono što ne valja kod poslodavaca koji te radnike iskorištavaju. Radnja koja pokreće tematiku ovdje je pristojna. Nije nešto što će se pamtiti kad se dug otplati, ali se govori o problemima koji su odraz onog čega i danas ima u poslovnom svijetu. Ponekad će neki likovi možda biti malo naporni, ali to je takvo okruženje. Sve u svemu, taj segment je odrađen na zadovoljavajućoj razini budući da osjećaj napretka nije vidljiv samo kroz brojeve.

Hardspace: Shipbreaker stavlja nas u ulogu jednog od mnogobrojnih radnika koji je dobio svoje odlagalište svemirskih brodova i njih treba rastavljati kako bi se razdvojile korisne stvari od otpada. Jednostavna gameplay petlja koja je vrlo zabavna, unatoč tome što nema baš puno različitih vrsta brodova. Princip posla je jednostavan – svaki brod ima različite dijelove koji se moraju ubaciti u odgovarajuću lokaciju. Otpadni elementi idu u palionicu, konstrukcijski elementi u procesorsku jedinicu, a sve ono što se može reciklirati ide u teretni dio.

To uključuje lampe, računala, spremišta, antene i ono najvrjednije – reaktore. Uglavnom, ima dosta toga na što se mora paziti i odbaciti u odgovarajući dio kako bi se zaradili krediti. No, što je tu zapravo zabavno? Pa… cijeli taj proces planiranja kako pristupiti rezanju broda i biti što efikasniji u tome. Naime, svaka smjena traje 15 minuta i potrebno je skinuti što više toga kako bi smanjivali dug.  Svaki brod uz to ima svoje točke napretka pa kad se iste dostignu osvajaju se bodovi kojima se nadograđuje oprema i otvara mogućnost pristupa novim brodovima, ali i specifičnim opasnostima koje dolaze uz njih.

Kao što je već rečeno, malo je različitih vrsta brodova te ne bi škodio koji model više. Situaciju ipak donekle spašava kompleksnost postojećih brodova koji će vam pružiti sasvim dovoljan izazov. Pod laserom za rezanje naći će se prijevoznički ili istraživački brodovi, a ima i većih mrcina poput svemirskih tankera. Nisu to sve vrste, a svaka od njih skriva svoje opasnosti koje se srećom ipak mogu prepoznati ranije zahvaljujući skeneru. Sa skenerom ćemo puno lakše planirati kako odrezati dijelove broda jer nam omogućava da vidimo sve točke koje drže konstrukciju, kao i poziciju različitih spremnika.

Pod laserom za rezanje naći će se prijevoznički ili istraživački brodovi, a ima i većih mrcina poput svemirskih tankera.

Isto tako, važan segment je i pažljivo rukovanje elementima za rezanje. Kako bi lakše obavljali posao, igra nam nudi tri različita alata. Jedan od njih je rezač koji ima precizno rezanje, ali poprilično zaiskri kad se koristi. Osim toga, nudi nam opciju širokog rezanja koje će kao kroz maslac sasjeći određene elemente. Nažalost, takav princip istovremeno znači i veći rizik uništavanja korisnih stvari, ako se ne pozicionirate pravilno. Jednom kad se odrežu elementi, koristi se svemirska hvataljka koja može ispucavati užad za veće i teže konstrukcijske elemente. Zadnji alat su eksplozivi koji uništavaju sve pred sobom pa treba biti oprezan jer uz krivo rukovanje u stanju su napraviti značajnu štetu.

Za dodatnu brigu tu su stvari poput kisika te spremnici goriva na koje moramo paziti. Ako se ti isti spremnici ne pronađu u brodu, uvijek ih možemo kupiti od poslodavca. Baš je lijepo od njih što su nam omogućili trošenje našeg mukotrpno zarađenog novca na opremu bez koje ne možemo raditi. Srećom, kako se nadograđuje oprema, tako kisik i gorivo imaju sve manje utjecaja pa se može kompletno posvetiti rezanju.

Cijeli taj segment nadogradnji je poprilično dobar i jedva se čeka potrošiti zarađene bodove čim se nešto novo otključa. Dovoljno je reći kako se osjeti značajna razlika u opremi kad se tek krene u rezačku karijeru i kad se potpuno nadogradite i postanete pravi majstor rezanja.

Bolja oprema neće uvijek pomoći ako se krene rezati bez razmišljanja. Primjerice, ulazak u brod koji ima atmosfere i zatim odrezati strukturni dio može rezultirati neželjenim posljedicama koje variraju od uništenja brodske opreme sve do gubitka vlastitog života.

Bolja oprema ne pomaže ako se krene rezati brodove bez razmišljanja.

A stradati se može na razne načine. Eksplozivna dekompresija može nas lansirati u spalionicu u slučaju da se nađemo u takvoj putanji ili se može dogoditi da se snažno zabijemo u dio kojeg smo odrezali pa nam pukne kaciga. Ovo su samo neki od  primjera opasnosti koje vrebaju na brodu. Nadalje, režući elemente može doći do neplaniranog zapaljenja i eksplozije, izboja elektriciteta ili do istjecanja tekućine za hlađenje. Sve to utječe na odijelo i naše zdravlje pa opreza nikad dovoljno.

Jedan dobronamjeran savjet je da ne režete strukture koje ste lansirali prema procesoru ili spalionici, pogotovo ako ima predmeta unutra koji vas mogu zgniječiti. Naučeno iz iskustva jer sam htio izvući cijev kako bih si povećao zaradu, a zapravo sam izgubio život i dobio dodatnih 100 tisuća kredita duga za ponovno oživljavanje. Posebna priča su reaktori druge klase koji mogu brzo eksplodirati ako ih se prije toga ne pripremi za sigurnije izvlačenje. Prava šteta je što nema više vrsta opasnosti pa jednom kad se dovoljno ispraksate u rezbarenju izazov značajno opada.

Ipak, do toga će proći dosta vremena jer ovisno o spretnosti rezanja, za završiti kampanju trebat će oko 20 ili više sati. To je sasvim dovoljno vremena za upoznati se sa svime što igra nudi i onda ovisno o raspoloženju, rezati u slobodnom igranju. Najveća prednost Shipbreakera je ta što je od jednostavne gameplay petlje napravljena zabavna igra. Onaj osjećaj kad se brod razreže uz minimalno napravljene šteta je odličan i gura vas prema novom brodu kojeg treba rastaviti na dijelove. Isto tako, treba spomenuti i  pametno smišljen koncept smjene koja traje 15 minuta da dolazi do zamora tijekom rezanja jer se uvijek može nastaviti kasnije.

Sve u svemu, Hardspace: Shipbreaker pruža zabavno svemirsko iskustvo za sve one koji se žele upustiti u karijeru rezača brodova. Kvalitetna fizika, jednostavan i vrlo zabavni gameplay te različite stvari na koje se mora paziti omogućuju interesantno isksutvo svemirskog šljakera. Šteta samo što igra nema više raznolikosti kad su u pitanju brodovi, opasnosti i glazbena podloga. No, do završetka kampanje to i neće toliko utjecati na iskustvo igranja jer tijekom vašeg pokušaja otplate dugova uvijek ćete imati brodova na izbor koji će sljedeći doći pod laser. Što se glazbene podloge tiče, tu je ipak trebalo biti uloženo više truda. Sveukupno gledano, može se reći kako je riječ o igri i tematici kakvu ne viđamo često, a srećom po nas, ovo je odličan primjer zabavno odrađenog posla iz prvog pokušaja.

Karijera rezanja svemirskih brodova nudi poprilično zabavno iskustvo jer je Hardspace: Shipbreaker od jednostavne petlje gameplaya stvorio igru koja može biti napeta koliko i opuštajuća - ovisno jesmo li u kampanji ili slobodnom igranju.

81 Naša ocjena
  • osjećaj rezanja i rastavljanja brodova
  • planiranje kako biti što efikasniji
  • zanimljivi načini za izgubiti život
  • nedostaje više šarolikosti u tipovima brodova kao i opasnostima
  • glazbena podloga je morala biti puno bolja
  • neki likovi u kampanji pričaju više nego što bi trebali

Stjepan Fikter

Tehnologija ga natjerala na Windows 10. Hvata se čudnih i većini ljudi potpuno stranih igara ŽNJ produkcije. Važno mu je trzanje oružja u pucačinama. Igrice su zabavne.

Komentari (2)

  • Agent

    04.07.2022 - 18:26

    Šta si uspio polomiti da trebaš odplatit milijardu i 200.000. Ali bome i skupo ti naplaćuješ taj posao kad uspiješ odplatit xD.

    • Stjepan Fikter

      @Agent, 04.07.2022 - 18:59

      Zapravo, to je dug kad prihvatiš posao jer iznajmljuješ i vlasitit život.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?