Icarus

Preživljavanje u divljini

Lovro Maroševac

Icarus je novi naslov tvorca DayZa koji nam je stigao nakon što je vrlo kratko bio u early accessu. Možda čak i prekratko. Baš kao i DayZ, pripada žanru survival igara koje su već godinama popularne i imaju zavidnu bazu nezasitnih igrača. Dosta ih je na tržištu i sve se svode na sličan princip, ali svaka se po nečemu ističe i donosi mehaniku koja pokušava zadržati igrače na okupu. Na prvi se pogled čini da Icarus ima nešto takvo, ali drugi pogled ipak otkriva više problema.

24,99€ PC Ustupio izdavač

Icarus je naslov u kojem dolazite na planet gdje se dogodila velika ekološka katastrofa. Zvuči apokaliptično, ali priroda je na tom planetu i dalje atraktivna. Planet se inače predstavlja kao strani i vanzemaljski, ali su mu flora i fauna doslovno jednakog oblika i zvuka kao da igrate na Zemlji, što istovremeno ima smisla jer su ga ljudi pokušali prilagoditi za život, i nema smisla jer u tome ionako nisu uspjeli.

Icarus se može igrati u solo modu ili kooperativno u grupi od osmero igrača. Igrači mogu birati žele li igrati svojim tempom u otvorenom svijetu ili obavljati zadatke spuštajući se iz atmosfere na određene dijelove planeta. Za zadatke imaju određeni rok izvršavanja, tj. vremenski su limitirani. Može vam to zvučati kao pritisak, ali vremena zapravo ima sasvim dovoljno. Zadatke možete završi za sat ili dva, a nekada i kroz tridesetak minuta.

Icarusove vremenski ograničene misije ostavljaju dojam da svakom novom misijom pokrećete New Game+ jer zadržavate otključane talente iz prethodnih, a gubite jedino stvari koje ponesete. Za pohvalu je što su zadaci uglavnom raznovrsni, ali mi je njihovo izvršavanje bilo naporno. Još bih i podnio to što često moram ići s jednog kraja mape na drugi, ali ne podnosim to što igra nije prilagođena ako ju želite igrati bez društva. U solo izvedbi tako vam treba slična količina resursa kao i kad ste u osmeročlanom timu, što je daleko više posla od očekivanog.

Icarus je specifično dizajniran za kooperativnu pustolovinu iako vas ne sprječava da igrate sami. Gradnja objekata, istraživanje i borba za goli život uvijek su brži, a i zabavniji u društvu. Nema ništa loše u tome, osim činjenice da postoje brojne druge igre sličnog tipa koje su uspješnije balansirale zabavu u co-opu i samostalnoj avanturi.

Spomenuo sam gradnju objekata i moram naglasiti kako u Icarusu možete izgraditi zaista veličanstvena zdanja. Gradnja je isto tako ugodna jer objekte možete srušiti bez ikakvog troška u slučaju da vam se ne sviđaju (slično kao u Valheimu). Skupljanje resursa za izgradnju inače je inspirirano No Man’s Skyom i The Forestom, što se primijeti kad krenete rušiti stabla ili strugati kamenje.

Na stranom planetu postoje opasnosti u obliku divljih životinja, samo su one toliko nerealistične i neprirodne da je to komično. Imate nekoliko vrsta predatora na planetu i svi oni će se udružiti jednom kad se namjerite na nekog iz hranidbenog lanca. Napadnem vuka – medvjed mu dolazi u pomoć, navodno su kumovi od jeseni.

Životinje na Icarusu djeluju kao da nisu dio nekog ekosustava nego klasični protivnici u igrama – samo stoje i čekaju da vas napadnu čim im dođete blizu. Toliko su fokusirane na tu zadaću da su gluhe na pucnjavu vatrenim oružjem – neće se uzbuniti na zvukove oko sebe ili biti na oprezu zbog njih. Nakon izvrsnog Green Hella, umjetna inteligencija protivnika u Icarusu čini se kao smijurija.

Razvijanje lika u Icarusu vrši se otključavanjem talenata koji vam daju mogućnosti izrade svakakvih alata. Napredak kroz otključavanje tih vještina također je vrlo upitnog dizajna jer možete naučiti raditi neke stvari odmah u startu, ali njihove komponente za izradu moći ćete naći tek tijekom kasnijeg igranja igre. Djeluje kao da je na sustavu vještina radio netko nema prethodnog iskustva s time.

Ipak, u Icarusu ima stvari koje mogu pohvaliti, a to su zvuk i atmosfera. Igra se stvarno trudi pružiti vam maksimalni osjećaj prisutnosti u tuđini svojom promjenjivom prirodom. Prirodne nepogode i životinjska glasanja nude osjećaj nelagode, straha i zadovoljstva tijekom pustolovina. Osvjetljenje je po noći vrlo dobro napravljeno, a ako u mraku nemate neki izvor svjetla, bolje za vas je da imate mačje oko jer ćete se u suprotnom totalno izgubiti. Od velikih livada preko šuma i pustinja do snježnih područja, planetarni će vas biomi približiti osjećaju hodanja po nepoznatom terenu.

Nažalost, ta ljepota ne može sakriti činjenicu da Icarus ima brojne tehničke probleme. Propadanje kroz tlo, nasumično gubljenje stvari koje pokupite i prolaženje životinja kroz čvrste objekte samo su neki od primjera. Takve si probleme igra koja je izašla iz early accessa ne smije dopustiti. A zbog tehničkih problema često zna patiti i grafički dio pa se tako teksture nekad ne učitaju ili se pak na ekranu pojavljuju crne pikselizirane točkice koje malo kvare vizualni aspekt igre.

Iako se moj sud o Icarusu mogao iščitati od samog uvoda, istina je da se tračak svjetlosti nazire u cijelom ovom neredu. Krivo postavljeni elementi i nedovoljno iskorišten potencijal mogu se ispraviti kroz naredne mjesece. Međutim, dojma sam da je Icarus potvrda kako jedan bljesak ne garantira dugoročnu uspješnost. A od tvorca DayZa definitivno se očekivalo više nego što smo s Icarusom na kraju dobili.

Icarus se predstavlja kao dovršena igra, a u stvarnosti je priča potpuno drugačija zbog velikih problema u tehničkom segmentu. Jedinu slamku spasa igri daje igranje u dobrom društvu.

55 Naša ocjena
  • kooperativna zabava
  • osjećaj prisutnosti na stranom planetu
  • nedostatak balansa između solo i co-op igranja
  • umjetna (ne)inteligencija životinja
  • brdo tehničkih problema po izlasku
  • nedovoljno dobro odrađene mehanike razvoja lika

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.