Immortality

SVJETLA, KAMERE... BLASFEMIJA!

Ivan Brekalo

Što učiniti kad imate malo slobodnog vremena, a ne možete se odlučiti između igranja igre i gledanja filma? Evo ideje – zaigrajte jednu od igara Sama Barlowa, developera koji stvara interaktivne filmove. Ovom prilikom Sam se vraća s novim uratkom naziva Immortality, za koji tvrdi da je njegov najambiciozniji projekt do sad. Pripremite kokice i pogledajmo skupa o čemu se ovdje radi.

16,80€ PC Ustupio izdavač

Ova detektivska igra sastoji se od isječaka triju različitih filma kojima je zajedničko to da u njima glavnu ulogu tumači Marissa Marcel, simpatična mlada glumica koja je svojedobno prepoznata kao buduća filmska zvijezda. Marissa je ukupno snimila tri filma, a spletom okolnosti nijedan od ta tri filma nikad nije objavljen. Sama Marissa kao da je nestala s velike pozornice.

Njena karijera trebala je započeti davne 1968. godine njenom prvom ulogom u filmu “Ambrosio” – neobičnoj priči o istoimenom svećeniku koji pokušava odoljeti raznim kušnjama pri boravku u jednom španjolskom samostanu, uglavnom bezuspješno. Prije predviđenog izlaska tog filma, Marissa već uspije realizirati pregovore za svoju sljedeću ulogu. Njen idući film trebala je biti detektivska priča “Minsky” u kojoj dolazi do ubojstva jednog poznatog slikara čija glavna muza i model (koju tumači Marissa) postaje prvoosumnjičena.

Njen lik u tom filmu pokušava zavesti detektiva koji istražuje ubojstvo, a na setu dolazi do određene nezgode, te radi toga ni sljedeći Marissin film nikad ne doživi svoju premijeru. Tridesetak godina kasnije, nakon što je u potpunosti nestala iz svijeta filma, nesuđena super-zvijezda se vraća s još jednom, posljednjom ulogom. Godina je 1999., filmski uradak “Two of Everything” treba obilježiti još jednu suradnju redatelja Duricka i glumice Marcel. Čudne okolnosti, dosta napetosti kako na samom filmu, tako i na dostupnim snimkama izvan snimanja. Ishod je ponovno isti: film je zadesila identična sudbina i nikad nije prikazan u cijelosti.

JUNAK IZA PROJEKTORA

Igrač u Immortalityju ima zadatak skupljati i analizirati isječke iz sva tri filma i to bez obaveze poštivanja bilo kakvog kronološkog redoslijeda. Dapače, na samom početku možete odabrati bilo koju snimku iz jednog od tri filma i početi od tamo. Nelinearnost je ključna stavka i zapravo sami birate svoj put razotkrivanja misterija koji obilježava ovu ukletu filmsku trilogiju.

Uz razne alate kao što su premotavanje unatrag i ubrzani playback, pri zaustavljanju slike moguće je analizirati određene predmete ili osobe. Kad igrač iskoristi tu opciju vrpca će ga prebaciti u neki posve drugi kadar sa zajedničkim motivom ili glumcem, možda čak i u posve drugi film. Napredovanje kroz ovu interaktivnu trilogiju nastranih filmova je posve nelinearno i neskriptirano, no na koncu ćete uvijek doći do istih spoznaja. Nemoguće je u ovoj igri pogriješiti, a ako vas znatiželja odvede u krivom pravcu, ništa strašno – najgore što se može dogoditi je to da ćete iste kadrove proći više puta.

Upravo analizom motiva i osoba koje se pojavljuju u kadrovima određujete svoj put restauracije i skupljanja filmskih isječaka. Asocijacija je ta koja će odrediti vaše iskustvo igranja. Pri tom vam pomaže izbornik koji dozvoljava kategorizaciju isječaka prema vašoj želji. Možete označiti isječke koji potencijalno vode otkrivanju većeg broja novih scena, te im se naknadno vratiti.

VIŠE OD FILMA I IGRE?

Sva su tri filma vrlo neobična i već na glavnom izborniku Immortality upozorava na određene elemente koji nisu za svakoga. Nađe se tu nešto i golotinje (najviše u prvom filmu s vječito napaljenim svećenikom), nasilja, bogohuljenja, psovanja i raznih drugih potencijalno uznemirujućih kadrova. S druge strane, gluma je iznenađujuće solidna. Glumci koji su odabrani za ovaj projekt odradili su sjajan posao i onda kad glume da zbilja glume, ali i onda kad glume da su između scena, kad daju izjave, komuniciraju s redateljem i kad međusobno razgovaraju izvan filmskog seta.

Iako smo od izdavača dobili iznenađujuće blage naputke po pitanju toga što smijemo spomenuti u recenziji, glavni preokret u ovom neobičnom pothvatu restauracije retro filmova ipak neću razjašnjavati u detalje. Samo ću vam otkriti to da u jednom trenutku može doći do dosta velike promjene u samoj metodi razotkrivanja misterija i povezivanju neobičnih događaja s ova tri filmska seta.

Polje interpretacije stvarne “priče” koja povezuje sva tri filma je dosta široko, no Immortality je tako strukturiran da je skrivene scene naprosto nemoguće promašiti. Kao da igra sama ne vjeruje u svoj koncept istraživanja. Ponekad to zna biti preočito i frustrirajuće s obzirom na mračni karakter ovog filmskog iskustva. Neke skrivene kadrove vidjet ćete možda i tri do četiri puta. A za pronalazak izgubljenih dijelova filma igra nekad iziskuje prevelik trud i moj dojam je da postoji samo jedna ne baš logična “ruta” do tih dijelova. Nije teško promašiti skrivene scene, a lako je izgubiti se u moru predmeta i asocijacija bez konkretnih tragova i smjernica.

PROKLETA UMJETNOST

Iza projektora sami određujete vaš stil istraživanja i stoga ne morate cijelo vrijeme novoiskopane materijale svaki put gledati kao klasični film. Slobodno možete lupiti po fast forward opciji i zatim promatrati da li u kadar dolaze neki zanimljivi predmeti ili nova lica, makar to bili i obični statisti. U tom se slučaju osjećate kao da sudjelujete u ovom istraživanju iz neke posve druge dimenzije, odnosno posve drugog vremena koje nadilazi ograničenost same filmske vrpce u tom trenutku.

Pri tom vidite ubrzane pokrete glumaca, letimice čitate samo pojedine dijelove titlova. Igra se prebacuje u nove kadrove, a cijelo vrijeme vas prati nekakva glazba koja nagovještava što bi se moglo dogoditi. Ako koristeći fast forward umalo preletite neki zbilja bitan detalj, vjerujte mi: znat ćete da bi valjalo premotati unazad. Imajte samo na umu da proizvođač igre za potpuni doživljaj preporučuje korištenje slušalica i kontrolera.

Sve skupa za obični prelazak do odjavne špice mi je trebalo otprilike pet sati. Proveo sam dodatna tri sata skupljajući i restaurirajući dijelove Marissine trilogije koji su mi prvotno promaknuli. Iako nisam restaurirao sve scene iz sva tri filma, zahvaljujući sustavu Achievementa otprilike znam koliko mi kadrova još nedostaje. Za sad se ne mislim više vraćati Immortalityu. Sve skupa, korektna trajnost s obzirom na cijenu igre, a Game Pass opcija je svakako najpovoljniji izbor ako koristite navedeni servis.

Interesantan koncept koji nadilazi većinu sličnih igara u ovom žanru. Iako nesavršen i često preambiciozan pri svojoj izvedbi, Immortality se isplati odigrati ako želite isprobati nešto drugačije i ako vas uz to privlači ideja igara kao umjetnosti.

72 Naša ocjena
  • zanimljivo kao umjetničko ostvarenje
  • poveća količina materijala iz tri različita filma
  • vrlo dobra gluma
  • pametno osmišljen način napredovanja
  • ne nudi tradicionalnu zabavu kao videoigra
  • previše lutanja između dva važna trenutka u priči
  • neke scene je preteško pronaći, dok se skrivene scene prečesto ponavljaju

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.