Immortals of Aveum

MAGIČNI FPS

Josip Klanfar

Ne možemo reći da svaki dan izlaze igre koje prave odmak od repetitivnih, ali dobro provjerenih formula. Možda to ne možemo reći ni za Immortals of Aveum, no definitivno možemo reći da je idejno drugačiji od većine igara na tržištu.

60-80€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Realno, koja se još igra može pohvaliti da joj je protagonist vojničina, nišani kao Bradley Cooper u filmu American Sniper, a pušku nikada nije koristio? E pa mogu se pohvaliti bivši razvojni programeri Call of Duty serijala, jer su oni i napravili ovu magijsku pucačinu iz prvog lica o kojoj upravo čitate. I da, odmah da napomenem kako se baš vidi da je ovu igru radio netko tko ima veze s Call of Duty igrama.

JAK K’O RAMBO

Aveum je svijet koji je ispunjen magijom. Oko kontrole te magije se vodi rad poznat kao Everwar. Glavni protagonist igre je Jak – mag sa rijetkom sposobnosti kontroliranja svih vrsta magije. Jak dolazi iz kraljevstva Lucium, jedinog bedema koji se suprotstavlja opakom tiraninu Sandrakku i njegovu kraljevstvu u kontroli magije.

Jak je u početku protiv pridruživanja bilo kakvoj vojsci i ratu, da bi nakon 10 minuta promijenio mišljenje i odjednom htio biti Rambo. Onda mu to nije dosta, nego bi se pridružio elitnom drevnom odredu besmrtnika, koji nisu doslovno besmrtni, već samo tako plaše protivnike. I tu otprilike svo uzbuđenje oko priče staje.

Nevjerojatno je da igra ima toliki fokus na priču, a toliko malo ima za ispričati.

Nevjerojatno je da igra ima toliki fokus na priču, a toliko malo ima za ispričati. Povukao bi ovdje paralelu sa menadžerima, političarima i sličnim zanimanjima čiji je posao da ispričaju puno, a ne kažu ništa. Tako i Immortals of Aveum ima likove, ima novi svijet, novi lore, ali nema dovoljno zanimljiv način da to predoči igraču. Moguće je npr. razgovarati sa svojim suborcima, ali žali bože vremena, jer ništa pametno nemaju za reći.

Scene dijaloga su većinom dosadne, ima ih dosta i nije ih moguće prekinuti. A kad sam kod dijaloga, Jak me podsjeća na Spider-Mana. Rekao sam već da je Jak odjednom vojničina i onda usred najozbiljnije situacije, on baca neke fore kao i Peter Parker, samo što njega možemo povezati s takvim pristupom pa nam je simpatično i prirodno, dok Jaku to nije nimalo sjelo, u toj mjeri da imam dojam kako je isforsirano u nedostatku nečeg boljeg.

RGB

Kao što rekoh, iskustvo s bivših projekata razvojnih programera u ovoj se igri reflektira kroz režirane scene kaosa, drame i pristupa likovima. No, na tome svaka sličnost staje jer je Immortals of Aveum brza pucačina koja će vas u treptaj oka stvoriti ispred nekolicine neprijatelja, nemilosrdno baciti u borbu i natjerati da kombinirate raspoloživu magiju, a ona se dijeli na tri osnovne: plava, zelena i crvena.

U najkraćim crtama objašnjeno, plava bi bila polu-automatska puška, zelena je ekvivalent SMG-u, dok je crvena za blisku borbu (pumperica/sačma). To je samo osnovna podjela, jer svaka od njih ima neke svoje specifičnosti i različite načine pucanja. Na primjer, možete stvarati crne rupe koje uvuku protivnike, osloboditi val energije koji pokosi protivnike ako su blizu, usporiti vrijeme i još mnoštvo toga. Zatim imate nekakvu vrstu dodataka koji pomažu pa možete stvoriti štit, usporiti određene objekte, lebdjeti iznad tla, privući neprijatelja koji je blizu bičem pa ga dovršiti nečim iz crvenog arsenala, izmicanje napadima je izvedeno kao kratko teleportiranje, i sl.

Kad se sve posloži, od Immortalsa dobijete jedno interesantno i zabavno iskustvo protkano notom brzih pucačina.

Kad se sve to spoji, dobijete jedno interesantno i zabavno iskustvo protkano notom brzih pucačina i sve to skupa jako dobro funkcionira. Neprijatelji su također pristojno odrađeni na način da ne možete uvijek koristiti isključivo jedan razred magije, iako sam najmanje koristio plavu, a i nekoliko boss bitki koje igra nudi pokazalo je kako se najbolje isplati kombinirati sve. Istini za volju, postoji i ultimativni napad koji kombinira sve tri magije, ali opet nije nešto što možete stalno koristiti.

Od ostalih mehanika moram spomenuti mogućnost pomicanja određenih stvari koje svijetle zeleno, što igraču daje do znanja da je pred njim neka zagonetka. Zagonetke nisu komplicirane i svode se na pomicanje tog objekta, pucanje redoslijedom u kristale i slične stvari. Naravno, kakva bi to igra u 2023. godini bila da nema skill tree? Doslovno svaka igra ikada to danas ima pa tako i Immortals of Aveum, čija se nadogradnja ne razlikuje od ostalih pa tako za svaku vrstu magije imamo različite nadogradnje: crvena je fokus na štetu, plava na obranu i zelena na agilnost, pa onda trošimo bodove. Déjà-vu.

Svijet je ovdje poluotvoren te imamo nekoliko lokacija na koje se vraća više puta kroz portale (fast travel). Osim glavnih zadataka imamo i sporedne u kojima rješavamo neke izazove i za to dobivamo nagrade, ali ništa spektakularno niti pamtljivo. Dojma sam da su ti zadatci tu samo da nitko ne može reći da nema slobode i da je igra striktno linearna.

Prezentacijski, svijet Aveuma ne ostavlja nikakav poseban dojam, ali ne ostavlja ni loš. Igra je rađena u Unreal Engine 5, ali ne očekujte nekakav vau efekt ako ju zaigrate. Imamo priliku vidjeti nekoliko slavnih glumaca kao Darrena Barneta koji utjelovljuje protagonista Jaka, te Ginu Torres koja preuzima ulogu generala Immortals odreda. S druge strane glazba je dosta generična i definitivno slovi kao lošija strana u ukupnom dojmu prezentacijskog dijela.

A evo nas i kod tabu teme ove igre – izvedba. Igra se na Playstation 5 konzoli vrti originalno u 720p rezoluciji, pa se uz pomoć AMD FSR2 tehnologije penje skroz do 4K. Problem nastane kada treba renderirati neku zahtjevnu scenu, tada se osjeti i vidi drastičan pad u izvedbi, što rezolucije, što performansi. Nisam imao problema s bugovima koje su neki prijavili, ali sam isto tako igru dobio kada je izašla zakrpa pa je vjerojatno to popravljeno. Isto tako, neki se žale na nespretno ciljanje u igri, ali ja sam se brzo privikao na nišanjenje kontrolerom pa tu ne mogu ništa zamjeriti.

AVADA KEDAVRA

Izbacite uljeza: brz tempo, zanimljiv arsenal magija, solidna grafika, priča koja (ne)želi biti ispričana. Ne trebate biti lumeni da biste shvatili što najviše ovu igru guši pored izvedbe. Kada bi mogli segmentirati igru i uzeti samo najbolje od nje, to je definitivno napucavanje, ali to tako ne ide. U recenzijama vrednujemo igru kao cijeli paket.

Da postoji multiplayer, co-op ili barem da ne forsira pričanje ne interesantne priče, Immortals of Aveum bi možda dočekao drugačiju sudbinu. Ovako će se ove igre netko jednoga dana sjećati samo po ideji da se moglo pucati bez puške.

Označeno sa: , , ,

Od idejno odlične igre Immortals of Aveum se gubi u želji da bude odličan u svakom segmentu. Nažalost, samo jedan mu je segment dobar, ali ne dovoljno da bi izašao iz sjene loših ili prosječnih stvari koje prate igru.

68 Naša ocjena
  • brz gameplay
  • dobro pogođene mehanike