HCL.HR

Recenzija

Left Alive

SKRATI MI MUKE

Gregor Stojev

Ako poput mene do samog izlaska niste bili svjesni da nam spin-off Front Missiona stiže s naslovom Left Alive, pomislili biste da je još jedan zombi horor naslov. Međutim, nije to zombi igra. Radi se o Square Enixovom pokušaju da iz groba podigne duh legendarnog Front Missiona i usmjeri ga pravcem Metal Geara kako bi se modernizirao u nešto što je danas malo više hip. Zašto ne? No, čim mi je njegov primjerak uručen na recenziranje, kolega Zoran mi je usput poželio puno sreće. Tu sam se negdje već počeo brinuti, a prvih 30-ak minuta provedenih u igri bilo mi je već dovoljno da potvrdi sve moje strahove.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Mislim, koliko loše može biti? Naigrao sam se do sada zbilja već svakakvih drekova, preživjet ću još jedan. Ili tako sam barem mislio. Prije nego počnem bacati smrdljive bombe, dotaknuti ću se o čemu se tu zapravo i radi. Naime, izbio je rat između dvije fiktivne zemlje koje totalno nisu Rusija i Ukrajina. Isti ne ide onako kako bi se naši protagonisti nadali te već u prvoj minutu ispada da je sve izgubljeno. U najmanju ruku ti su vam likovi još živi, a vaš je zadatak ovdje u tom stanju i ostanu. Jedan od tih totalno ne-Rusa je Mikhail, pilot početnik Wanzera, odnosno bojnih “mechova” čiji je ljubimac u startu već uništen. Tu počinje njegova najgora noćna mora što je snalaziti se na vlastitim nogama. S obzirom na to da od opreme ili vještina ne posjeduje baš ništa, jedini način preživljavanja je gmizati gradom poput zmije i izbjegavati sve nepotrebne konflikte.

To je barem što se tiče prvog lika, a oni koji se Left Alive odluče trpjeti malo duže imaju prilike otkriti da ih ima nekoliko. Zapravo manje bitno jer su sasvim identični po pitanju gameplaya, a tek treći će vam pokazati ikakvo zrno karizme. Ako ga naravno uopće uspijete i upoznati. U svakom slučaju, svi ti likovi imaju i jednu zajedničku stvar, a to je da u prolazu pokušavaju spasiti preživjele civile. Ti pothvati vam ovdje ujedno čine i sekundarne, odnosno izborne zadatke, a odvijaju se tako da civila pošaljete da trči prema najbližem skloništu. Ako vam je do njih stalo,morate im najprije osigurati put, ali to je ovdje lakše rečeno nego izvedeno. Štoviše, čak i zvuči zanimljivije nego što zapravo jest.

U Left Alive-u ćete se boriti za život nekoliko likova, ako vam do njih uopće stane.

Na prvi pogled, možda najzgodnija stvar ovdje je što se misije odvijaju u relativno velikim i otvorenim kvartovima grada. Nažalost, već tu stvari kreću nizbrdo jer koliko god da sam ja pokušavao pronaći vlastiti smjer, igra bi me uvijek nekako silila da idem točno onim pravcem koji mi je već unaprijed zamišljen. Prvenstveno zato što je sve natrpano neprijateljskim stražarima i patrolama, a moji nesposobni vojnici nisu u stanju odraditi ni takozvani “stealth takedown”. Znate ono, kad se nekom prišuljate s leđa pa ga ščapite i odfurate iza kontejnera, po mogućnosti dalje od njegovih kolega. Da, ovdje toga nema, a većina krajolika služi samo da kopate po smeću, skupljate flaše i po mogućnosti nešto craftate. Međutim, čitav arsenal koji tako možete stvoriti sastoji se od mina, granata i bombi koje uopće ne pomažu cjelokupnom konceptu ikakvog neprimjetnog šuljanja.

Left Alive je tako i težak. Iznimno težak zapravo. Nerado priznajem svoju nesposobnost, a još manje istu prepisujem samoj igri, no moram iskreno iznijeti stvari kakve jesu. Ne sjećam se zbilja kada sam prošli put toliko gubio. Pri tome mislim, onako baš puno. Previše. Često čak i nekoliko puta po minuti. Broj “game overa” koje sam ovdje gledao vjerojatno mi je veći od zbroja svih onih crnih dušica koje mi je već krajnje zabranjeno referencirati. Vidite, ako vas slučajno jedan vojnik ugleda, možete računati na to da će vas potom vidjeti i svi ostali te od vas napraviti kebab u svega samo par sekundi.

Left Alive je izuzetno težak jer neprijatelje ne možete eliminirati u tišini dok vas oni mogu pokositi u par sekundi.

To možda ne bi bio slučaj kada bi se igranje Left Alive-a osjećalo ugodno, no čim primite kontrolu nad likom osjećate se tromo. Veoma nagli, grubi i općenito neprofinjeni pokreti likova ovdje nalikuju nečemu iz prošla dva do tri desetljeća. Borba je samim time pogotovo loša i neprecizna, a nekako mi se čak čini kao da im se na tome namjerno nije dalo poraditi, obzirom na to da se to od vas ni ne očekuje. Ili zapravo, možda su se naknadno tek odlučili da bi igra primarno trebala biti stealth kada su shvatili da nisu u stanju napraviti vojničku pucačinu kao i svi drugi? Kako god da bilo, neprijateljskih vojnika naizgled pak ima svugdje, stoga gdje god da se uputite možete računati da će te na nekoliko njih i naletjeti. Kao što smo ranije već ustanovili, s njima se nikako ne isplati naguravati, no Left Alive inzistira da budete maštoviti i izvedete nemoguće. Traženje bilo kakve alternative nijednom mi nije pokazalo rezultata.

Zapravo ni sam ne znam zašto mi je sve to tu tako loše krenulo za rukom, jer se ne sjećam da sam ikada imao problema u Metal Gear Solidu, Splinter Cellu, Hitmanu, Dishonoredu ili čak Tenchu serijalima kada u pitanje dođe stealth. Zapravo znam – svi su mi ti drugi naslovi dali slobodu da problem riješim onako kako mi odgovara, ali nije ni kao da je to ovdje jedina muka s kojom ćete se suočiti. Osim što sustav checkpointova često škrtari te ima vlastiti um da vam sačuva situaciju u kojoj vas još proganjaju, također je tu i nevjerojatno nepoštena i primitivna umjetna inteligencija. Neprijatelji će tako uvijek točno znati gdje se skrivate, čak i kad ne bi smjeli. Ono kad se “prave” da me traže i uvijek prvo pogledaju točno iza kutija pod kojima čučim. U nekoliko su me navrata čak vidjeli i kroz zidove, a još manje nevjerojatnije je da su me kroz iste pokušavali i napucati.

Umjetna inteligencija u Left Alive je stvarna glupost.

Najgore su zapravo one dionice kada vas namjerno forsiraju u borbu kroz neke opsade. Metaka vam je veoma malo na raspolaganju dok ih protivnici pak upijaju poput spužva. Sve to često vodi tome da umirete od jadi i bijede zbog toga kako se sama akcija ovdje loše odvija. Kada kroz to prođete jedno 50 puta, tu bi vam negdje već moglo doći i do žešćih frustracija jer znate da niste krivo postupali, da ništa više ne možete drugačije napraviti jer ste sve već isprobali. Osim naravno trošenju svog skupljenog materijala za izradu bombi koje ćete sve upravo potrošiti. Pitate se još samo kako ćete onda proći sljedeći ugao? Jednostavno – nećete.

Sve je to još teže trpjeti kada shvatite da ni priča ne ide nikud. Kada uz sve muke napokon uspijete postići nemoguće, pri kraju svake misije ćete za nagradu imati priliku porazgovarati s nekoliko pretjerano dramatičnih negativaca koji usred rata vole filozofirati. Čak i kada vas uhvate spuštenih gaća, oni će vas radije delegirati svojim podređenim jer ih netko sasvim slučajno upravo sada zove na kavu. Bez obzira na to što vas već pet minuta drže na ciljniku. Nekoliko puta čak.

Najviše što za Left Alive zato mogu reći je da me tijekom igranja ostavio bez riječi, bez strpljenja i bez volje za životom. A to se nije dogodilo već dobrih 20 godina. I ne, Left Alive nije toliko loš da je dobar. Oni koji su se nadali velikom povratku Front Missiona sasvim sigurno će odavde otići teška srca, a spominjati Metal Gear u radijusu od pet kilometara od ovog ispada kao kriminal. Ako slučajno poznate nekog jadnika koji slavi rođendan na prvi travnja, Left Alive bit će vam majstorski potez za poklon. To je najviše čemu može poslužiti. Čak i ako se krajem godine na pojavi na nekoj top listi najlošijih naslova, meni se osobno već dobro plasirao za jednu od najgorih stvari duž čitave moje gaming karijere.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Left Alive živi je dokaz da neke stvari ne treba držati na životu. Uzmite njegov savjet i poslušajte ga kada vam kaže da se neke bitke trebaju izbjeći.

38 Naša ocjena
  • koji mrtvi plusevi?
  • nema stealth takedowna
  • relativno nemoguće pobjeći neprijateljima jednom kad vas spaze
  • bitke su beskrajno frustrirajuće zbog tromih kontrola
  • itemi za craftanje često ne pomažu u situacijama u kojima se nalazite
  • veliki "otvoreni" leveli su i dalje zapravo linearni
  • nepošteno glupa umjetna inteligencija

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.

Komentari (24)

  • Agent

    11.03.2019 - 19:06

    Kako uspio doći do 38 ocjene kad nema pluseva

    • Zoran Žalac

      @Agent, 11.03.2019 - 19:12

      Plusevi su istaknute strane igre, dobre ili loše, ne i ono što definira strukturu ocjene.

    • NeoGames

      @Zoran Žalac, 12.03.2019 - 10:41

      Zok ima li kakvih novosti o Nanoboticu?

    • Sinek

      @Agent, 12.03.2019 - 00:08

      hcl algoritam izbacio 38.26773 pa su zaokruzili

    • Gregor Stojev

      @Sinek, 12.03.2019 - 08:36

      Fun fact, ekšli sam imao viška kategoriju u strukturi za ocjenjivanje pa mi je skala išla do 110…

  • Apocalypse4987

    11.03.2019 - 20:35

    samo da ovo ne bude smrt serijala jer sam stvarno gušta u zadnjem Front Mission-u

  • Letva1

    11.03.2019 - 20:42

    “koji mrtvi plusevi?”
    hahaha ono u jednoj recenici najbolja recenzija ove igre

  • Nightyx

    11.03.2019 - 21:06

    0 bodova znaci hh

  • bozicni_zeko

    11.03.2019 - 21:34

    38? Vau. Impresivno

  • mili1985

    11.03.2019 - 22:01

    U jebemti, 38!?
    Očekivao sam nižu ocjenu, ali ne baš ovoliko.

  • AdvCool

    11.03.2019 - 23:14

    Da je izašla recimo prije 13 godina, kakva bi ocjena bila ?

    • Gregor Stojev

      @AdvCool, 12.03.2019 - 08:32

      Tesko za reci posto puno faktora ulazi u obzir. Prije 13 godina bi to bila i druga generacija sto znaci losija grafika ili performanse, vjerojatno manje mape i sl. pa bi tehnicki gledano bilo jos losije. Ali recimo da to sada zanemarimo, rekao bih da vjerojatno ne manje od 60, cak mozda i oko 70 obzirom na drugacije standarde i sve. Craftanje bi vjerojatno ispalo kao neka inovacija za to doba pa bi mozda cak i zaradio koji plus.

  • Marat

    12.03.2019 - 08:04

    Teško mi vjerovati da je baš toliko smeće 😅 moram ovo probati!

  • Head Hunter

    12.03.2019 - 08:17

    Ako ništa drugo barem si je Gregor dao truda kada “letf alive” nije…

    • Gregor Stojev

      @Head Hunter, 12.03.2019 - 08:23

      Izvana mozda jos i izgledam zivo ali iznutra bome nisam, samo supljina… Nego, sad sam se sjetio da mi je u konzoli jos ostao cd, moram brzo izvadit prije neg mi i PS4 krepa od jadi.

    • bozicni_zeko

      @Gregor Stojev, 12.03.2019 - 08:25

      hahaha

    • Head Hunter

      @Gregor Stojev, 12.03.2019 - 08:33

      Hahahah, Gregore mi razumijemo da je ovo bio mukotrpan posao, neko bolovanje bi bilo u redu da se malo odmoriš 😉

  • SanKa

    12.03.2019 - 09:43

    ne sjecam se da sam vidio ovako losu ocjenu na hclu 🙂

  • PsiHoGujaR

    12.03.2019 - 09:51

    Muka gledat ovo smece a kamoli igrat…

  • Noghri

    12.03.2019 - 19:37

    Evo idealnog rjesenja kako se rijesiti trollova s komentara. Samo im spucate kod od odve igre u inbox i vise se nikad nece vratiti 😀

  • Kennydj

    13.03.2019 - 09:50

    Ove kontrole čisti smijeh ali brate ova ekspolzija i Ai neprijatelja po meni ne zavrjeđuje ni ocjenu 20!

  • _FABO_

    17.04.2019 - 01:16

    jel ovo najgore ocjenjena igra na kanalu?

  • _FABO_

    17.04.2019 - 01:16

    jel ovo najgore ocjenjena igra na hc portalu?

    • Gregor Stojev

      @_FABO_, 01.05.2019 - 08:31

      Nije. Spiderman 2, Ironman, TMNT i Star Trek su dobili manje, a Colonial Marines je isto tu negdje.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?