HCL.HR

Recenzija

Satisfactory

Skok s pokretne trake

Lovro Maroševac

Bila je to jedna mirna večer subotnjeg dana zimske rasprodaje.. ili je možda bila proljetna? Uglavnom, šetao sam prostranstvima Steamove ponude i u jednom trenutku naišao na neobičnu igru zvanu Satisfactory. Pogledam recenzije, pokoji video osvrt i odlučim uzeti spomenutu igru na popustu. Već na prvom pokretanju uvidio sam zašto je toliko hvaljena iako je tek u early accessu. Opuštajuća atmosfera u kojoj pokušavaš napraviti vlastitu tvornicu materijala bila je dašak osvježenja u mojem gamerskom životu. Odmah istu večer odigrao sam nekoliko sati u komadu i u krevet otišao zadovoljan viđenim.

Kako sam igru nastavio igrati u early accessu, ubrzo sam shvatio da je iznimno zahtjevna. Međutim, to me nije sputavalo da joj nastavim pružati ljubav kojom me privukla sebi. Satisfactory mi je uistinu bio skriveni dragulj u moru early access naslova. A sada smo konačno doživjeli i izlazak pune verzije igre.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
39€ PC Kupljen za potrebe recenzije

Ono što puna verzija igre dostavlja većinom je jasno svima koji su zaigrali early acces i na tome se još više poboljšava. Za one koji bi se s igrom mogli susresti prvi put, bez brige – ništa nije teško za pohvatati. Riječ je o igri otvorenog svijeta u kojem vi kao igrač morate nabaviti određene resurse i završiti takozvani Project Assembly. Na samom početku dolazite na strani planet opremljen jedino AI partnerom ADA-om koja vas upućuje na nepoznatom terenu.

Na prvu izgleda kao da vam je plan spasiti čovječanstvo. Međutim, kako istražujete planet, otključavate neke nove stvari i naposlijetku dolazite u kontakt s čudnovatim vanzemaljskim objektima i artefaktima, sumnju u vama pobuđuje vaša umjetno inteligentna pratnja koja se počinje sve više zanima za to, a ne spas čovječanstva.

Satisfactory vas odlično uvodi u igru te njene potrebe i mehanike. Ima odličan tutorial koji vas vodi i objašnjava vam osnove koji vi kasnije samo svojim znanjem i iskustvom produbljujete. Nakon što prođete čitav tutorial – od pronalaska resursa do rada rudarskog stroja i prilagođavanja pokretne trake, bit ćete spremni napraviti najveću i najbolju tvornicu u svemiru. Naravno, ako vas količina resursa koji se traže od vas ne oblije znojem i anksioznošću.

Moram priznati da me to tijekom prvog prelaska igre malo iznenadilo. Ogromni projekti koji vas čekaju na poslovnom putu znače i puno građenja. Morat ćete u jednom trenutku početi razmišljati koliko i kada nešto napraviti te gdje to točno staviti. Svi ti veliki projekti zahtijevat će iznimno puno resursi za obraditi, a to će vas sve preplaviti ako se ne priviknete na vrijeme.

Ipak, takvo nešto  igri ne bih uzeo za zlo jer smatram da je to jedna od njenih boljih osobina i čari koju Satisfactory čini još posebnim. Osobno sam Satisfactory doživio kao igru kojaiznimno dobro nagrađuje uloženi trud. Na vama je kako ćete vi pristupiti svakom projektu te na koji način ćete zadovoljiti potrebe svakog određenog zadatka.

Osobno sam Satisfactory doživio kao igru koja iznimno dobro nagrađuje uloženi trud.

Nekima se možda neće svidjeti takav stil igranja, ali u Satisfactoryju ne postoji način da se nešto napravi odjednom. Uvijek ćete morati spajati dio po dio, žicu po žicu. Osobno gledam na igru kao nešto što mogu igrati po 2-3 sata i nakon toga mi treba pauza. Ne mora to nužno biti loše, možda netko ipak preferira odigrati 10 sati konstantnog spajanja i sastavljanja nečega, za razliku od mene.

I upravo takav pristup najviše pruža zadovoljstvo jednom kad sve uspijete odraditi kako treba. Uostalom, taj osjećaj već je otkriven u naslovu igre kojeg možete (a i ne morate!) doslovno shvatiti. Svaki vaš korak, svaki vaš projekt, svaka vaša tvornica se cijeni, jednako na početku kao i na kraju igre.

Ako vam dosadi samostalno igranje, tu je mogućnost i kooperativnog rada. Igra tada postaje puno zanimljivija (jer realno koja co-op igra nije takva?) i možete se raspodijeliti na različite zadatke. Jedan će istraživati planet u nadi za posebnim stvarima, drugi će rudariti vapnenac, dok će treći pripremati teren za dolazak novih resursi. I kad se tako rasporedite, u tom društvu, teško se primijete ponekad i zamorni solo učinci igranja.

No kako ćete se uhodavati igranjem i otključavanjem različitih Tierova te zatim i dobivanjem određenih nagrada ispunjavanjem zadataka, takav osjećaj će vas vrlo brzo zaobići. Ne samo da ćete dobiti puno više stvari na raspolaganje, već će vam se postojeće nadograditi. Možete tako brže skupljati bakar, vapnenac ili željezo. I ne samo to, već vam i pokretne trake mogu brže donijeti vaše željene resurse u skladište.

Stvarno puno različitih opcija imate kako pristupiti skladištenju resursa. Možete ih usmjeriti na više katova tvornice, složiti jedno pokraj drugog – nema toga što vam Satisfactory ne nudi. Osim možda stvaranja podruma. Toga (još) nema…

Igra nema klasičnog biranja težine od lake do teške, već se ono zapravo dobiva kroz odabir različitih bioma. Imate nekoliko vrsta istih na biranje, a koliko teško želite da vam bude igranje, ovisi koji biom odaberete. Možete odabrati one kojima su resursi na svakom koraku i to jednako raspoloženi. A opet, ako volite izazove, možete odabrati one kojima su resursi raštrkani daleko jedno od drugog te ih ima u manjim količinama nego inače.

Igra nema klasičnog biranja težine od lake do teške, već se ono zapravo dobiva kroz odabir različitih bioma.

Oko udaljenosti se ne trebate brinuti. U Satisfactoryju imate različita vozila koja vam se postepeno otključavaju te ih možete koristiti. Jednom sam iskoristio traktor kako bih išao istražiti drugi dio planeta na kojem sam bio i u jednom trenutku sam pao u provaliju. Mislio sam da ću ondje skončati, no uspio sam se izvući iz provalije te vratiti u svoje područje. Nitko mi nije rekao da traktor ima pogone na sva četiri!

Kako istražujete planet, naići ćete na različitu floru i faunu. Morate se paziti određenih lokacija na kojima znaju biti toksične i štetne tvari po vaše zdravlje. Ne samo to, već postoje i određene životinje koje vam mogu naštetiti. Najčešće sam se susretao s oklopnom živinom koja vas pri udarcu odbacuje. Ona je i jedno od prvih životinja na koje ćete naići.

Sljedeća vrsta s kojom sam imao problema bio je nešto veći rođak, narančaste boje. On je pak rigao vatrene kugle koje je bilo potrebno izbjegavati. Dobra je stvar što ta životinja, za razliku od ove oklopne, neće vas nastaviti loviti dovijeka. Prestane vas pratiti jednom kad joj pobjegnete, što nije slučaj s oklopnjakom. Također imate i pitome životinje koje samo žive svoj život, a neke čak možete podragati / potapšati.

Svaki dio flore, baš kao i faune, je vrlo lijepo dizajniran i lagano ih je raspoznati. Coffee Stain studio dao si je oduška u kreativnosti te pokazao kako bi otprilike sličan život izgleda na nepoznatom terenu u dalekom svemiru. A kad u to uklopite tvornice, njene dijelove te danonoćni ciklus, dobivate jedan lijepi pejzaž prepun igara boja, sjena i unikatnog izgleda.

Životinjski svijet dovoljno je gust i rasprostranjen da se ne osjećate kao da se u potpunosti sami na nepoznatom terenu. A opet, ako vam agresivnost životinja ide na živce, možete prije početka nove avanture označiti da vas iste ne napadaju osim ako vi prvi njih ne započnete. Jedino što bih možda igri zamjerio u tom pogledu jest što ne osjećate nikakvu opasnost ako vas životinje i ubiju. Jednostavno se ponovno stvorite i nastavite raditi ono što ste započeli. Malo veći dašak nekakve opasnosti ne bi ubio igru.

Životinjski svijet dovoljno je gust i rasprostranjen da se ne osjećate kao da se u potpunosti sami na nepoznatom terenu.

Isto tako, postojali su trenuci kada su mi se ove velike četveronožne životinje zaglavile u nekom dijelu tvornice. Kako bih riješio problem, morao sam potrgati određeni dio mojeg objekta kako bi se životinja izvukla. To me na momente unazadilo, a mene koji volim uvijek sve dostaviti na vrijeme, itekako pogodilo jer sam znao da ću sad morati raditi duplo više nego sam trebao. Nisu te stvari bile učestale, ali znale su se dogoditi. Kao što sam već spomenuo, smatram da je atmosfera u Satisfactoryju iznimno dobro pogođena pa te neke mane i mali problemčići neće doći toliko do izražaja kao u nekim drugim naslovima.

Vjerojatno najvažnije od svega, igra je odlično optimizirana. S tehničke strane gotovo pa nudi pravo savršenstvo i mogu reći kako su developeri napravili odličan potez. Čak i na najvećim grafičkim postavkama, uz prisustvo mnoštvo objekata i životinja na mapi, ne mogu reći da sam primijetio ikakav pad performansi.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Satisfactory je igra koja će vas zadržati satima, bez obzira koliko goriva joj dozirate. Zadovoljstvo koje pruža odličnim spojem preživljavanja, istraživanja i gradnje ostaje prisutno i nekoliko sati nakon završetka igranja. Opuštajuća atmosfera itekako pridonosi želji da napravite vlastitu tvornicu iz snova. I odlična je stvar što vam igra nudi da ju istražite te otkrijete ljepote, opasnosti i iznenađenja koja ovaj vanzemaljski planet nudi.

Iako nije za svakoga, igra pruža pregršt mogućnosti za uživanje. Stvarno je impresivno što se uz malo pažnje, slobodnog vremena i kreativnosti može napraviti. Samo nekoliko sati ovog zaraznog gameplaya bit će dovoljno da Satisfactory pruži istinsku satisfakciju svima koji ju zaigraju, bilo da su inače pobornici takvih naslova ili pak suprotno od toga.

Satisfactory je savršena igra za one koji obožavaju slobodu i kreativnost. Na trenutke zna djelovati repetitivno, no zaraznim načinom igranja itekako se iskupljuje za takve stvari, posebno u dobrom društvu.

90 Naša ocjena
  • opuštajuća atmosfera
  • odličan spoj različitih žanrova
  • zabavno u samostalnom igranju, vrhunsko u društvu
  • zarazan gameplay
  • odličan osjećaj napretka i slobode kreativnosti
  • u nekim situacijama ponavljajuće
  • sitni bugovi

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (8)

  • Garl Vinland

    19.09.2024 - 13:47

    ne zanima me ova igra uopce ali jedno pitanje… da je prica dobila 9 ili 10 koliko bi bila konacna ocjena? i da li je ocjena price uopce utjecala na cijelu ocjenu igre?

    • RPGamer

      @Garl Vinland, 19.09.2024 - 14:26

      Ocjena bi bila 97 ili 98 i dobili GOTY. Igra bi bila bolja od Baldurs Gate-a.

    • Zoran Žalac

      @RPGamer, 19.09.2024 - 15:01

      Ne bi. Iz istog razloga zašto Baldur’s Gate 3 nije bolja graditeljska igra od Satisfactoryja.

    • Garl Vinland

      @RPGamer, 19.09.2024 - 16:59

      Da, ne razumijem, pise za ocjenjivanje ako igra nema pricu onda gledaju druge stvari umjesto toga. Nemam pojam jel satisfactory ima pricu ili ne. Bilo kako bilo ocjena pod nazivom prica je 5 a igra ima ocjenu 90… Neznam uopce cemu tih 5 ocjena…

    • Garl Vinland

      @Garl Vinland, 19.09.2024 - 17:33

      Ah zanemarite sad tek vidim da recenzentov dojam znaci kao i ovih 5 ocjena…

    • Old_Gam3r

      @Garl Vinland, 20.09.2024 - 08:15

      Prica je bila nepostojeca kroz early access i dok su radili regularne update tim ljudi sa strane je paralelno osmisljao pricu.
      Dakle sa 1.0 je ubacena prica i postoji zavrsetak, samo sto nije toliko invazivna i bitna pa mislim da i zasluzuje nisku ocjenu (iako jos nisam dosao do kraja u 1.0)

  • rokonja

    19.09.2024 - 15:29

    Nakon 123 sata odigrana, dajem i ja ocjenu.

  • Zebra

    19.09.2024 - 16:27

    Jaka ocjen

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?