Scott Pilgrim vs. the World: The Game – Complete Edition

RIJEČ NA L

Ivan Brekalo

Scotta Pilgrima mnogi pamte temeljem legendarnog filma iz 2010. godine redatelja Edgara Wrighta, no film je zapravo adaptacija stripa kanadskog autora Bryana Lee E O’Malleya. Što se mog osobnog iskustva tiče, strip nikada nisam čitao, ali mi se zato film s lakoćom ušetao među najdraža tri filma ikad i to već nakon prvog gledanja. Danas je dosta česta pojava vidjeti ogromnu količinu referenci na videoigre u jednom filmu ili primjerice nekoj Netflix seriji, no Scott Pilgrim je to među prvima izveo na nenametljiv način te je film često okarakteriziran kao ostvarenje koje je daleko ispred svog vremena.

14,99€ PC Ustupio izdavač igre

Ta tvrdnja je upravo i zacementirala tužnu spoznaju da će Scott Pilgrim vrlo vjerojatno ostati na tom jednom jedinom filmu i da nikada nećemo dobiti nastavak. Iako se film svidio svakome tko ga je pogledao, on nije uspio ostvariti dovoljno veliku zaradu koja bi redatelja i ostalu ekipu motivirala na snimanje nastavka. Srećom, fanovi avantura ovog 22-godišnjeg basista benda zvanog Sex Bob-Omb dobili su još jedno iskustvo i to ni manje ni više nego u vidu medija koji univerzumu Scotta Pilgrima savršeno pristaje – medij videoigre.

Godine 2010. Ubisoft je prvi puta izbacio Scott Pilgrim vs the World: The Game i ovo što smo mi sada dobili na recenziju je Complete Edition, tj. ista ta igra ali sa svim dodatnim sadržajima koji su se u ukupno dva navrata pojavili na tadašnjim Playstation i Xbox 360 online trgovinama kao DLC. Igra je izvorno ostala zapamćena kao jedan od zabavnijih beat ’em up naslova te generacije, ali je imala tragičnu sudbinu te je 2014. godine bila uklonjena sa spomenutih online servisa, a fizičko izdanje igre nije postojalo.

Deset godina kasnije licenca je obnovljena i Ubisoft vraća ovaj simpatični beat ’em up gdje mu je i mjesto – na sve dostupne uređaje. Svi koji su priželjkivali nekakvo standardno fizičko izdanje ostat će blago razočarani jer je fizička verzija dostupna isključivo preko Limited Run Gamesa na ograničeno vrijeme. Stoga se nadamo da će ovaj puta igra u digitalnom obliku biti dostupna dulje od četiri godine. S druge strane, postoje dvije specijalne edicije koje dolaze s jako simpatičnim bonusima, ako vas interesiraju takve stvari.

No dobro, dosta o svemu onome što nije videoigra, hajmo sad malo i o gameplayu i tematici. Scottu se sviđa nova djevojka u gradu – misteriozna Ramona Flowers. Da bi osvojio njeno srce, Scott prvo mora poraziti njenih sedam zlih bivših mom… bivših partnera, neka ostane na tome. U tome mu pomažu prijatelji iz benda: Kim i Stills, maloljetna obožavateljica Knives s kojom je Scott izlazio neko vrijeme, te njegov gej cimer Wallace. Avantura počinje na ulicama Toronta i kao u svakom dobrom beat ’em upu, cilj je probiti se naprijed prebijajući gomile negativaca i koristeći razne predmete s puta kao oružja.

Uz mogućnost igranja do četiri igrača kooperativno, igra nudi opciju mrežnog igranja. E sad, moje iskustvo s mrežnim igranjem bilo je dosta loše – počevši od kašnjenja komandi i nefluidne izvedbe, pa do bugova koji onemogućuju napredak.

Moje iskustvo s mrežnim igranjem bilo je dosta loše – počevši od kašnjenja komandi i nefluidne izvedbe, pa do bugova koji onemogućuju napredak.

S druge strane lokalno igranje je besprijekorno. Vremena su takva da se sada svi nešto slabije okupljamo i družimo, ali u ovom slučaju bih svim PC igračima preporučio nekakav multiplayer streaming servis poput Parseca, koji omogućava mrežno igranje bez nametanja ranije spomenutih problema i koji simulira lokalno igranje na najbolji mogući način.

Malo je teško ocijeniti koliko je dobro ostarjela sama igra. Smatram da gameplay ove igre nikada ni nije bio nešto pretjerano dobar, čak ni u pretprošloj generaciji konzola kada sam ju prvi put zaigrao i to isključivo solo. Ovaj puta, za potrebe recenzije, fokusirao sam se na igranje u više igrača i mogu potvrditi da je tako mnogo zabavnije. Tijekom kooperativnih prelazaka uvijek se nešto događa, kaos i akcija prisutni su cijelo vrijeme. Interakcije sa suigračima su česte i bitne su za prelazak najtežih sekcija u nivoima.

Tijekom kooperativnih prelazaka uvijek se nešto događa, kaos i akcija prisutni su cijelo vrijeme.

Međutim, u međuvremenu su izašli brojni moderniji beat ’em upovi poput Streets of Rage 4, Fight’N Rage i River City Girls, te je Scott Pilgrima radi samog gameplaya teško preporučiti pored navedenih igara. Ono što ga i dalje čini posebnim je njegov jedinstveni šarm i spoznaja da igra s lakoćom mami osmijehe fanova Scott Pilgrim svijeta.

Ekonomija bez mikrotransakcija
Baš kao i kultni klasik ovoga žanra, River City Ransom, Scott Pilgrim je manje linearna beat ’em up avantura koja od igrača očekuje puno„grindanja“, te vraćanje na prijašnje lokacije i skupljanje novčića koje ostavljaju negativci jednom kada ih se pretambura. Novčići se koriste za unaprjeđivanje karakteristika koje sežu sve od defenzivnih sposobnosti i jačine udaraca do efikasnosti korištenja specijalnih napada.

Druga zanimljivost su interakcije među suigračima pri kooperativnom igranju. U trgovinama je moguće posuđivati novac i na taj način ostatku družine olakšati kupovinu hrane i predmeta koji pojačavaju karakteristike, dok je na ulicama moguće ohrabriti suigrača i prenijeti mu dio vlastitog zdravlja. Ako jedan od igrača izgubi kompletno zdravlje, moguće ga je reanimirati i vratiti mu dio zdravlja.

Postoji nekoliko vrsta specijalnih napada i dok je većina njih osjetno manje korisna nego u sličnim igrama, najzanimljiviji je ekipni napad koji se izvodi tako da svi prisutni igrači istodobno odrade komandu provokacije protivnika. Ekipni napad uključuje svirku benda s popratnim efektima koji dodatno podsjećaju na neke od ikoničnih scena iz filma.

Serije udaraca u Scottu Pilgrimu dosta su primitivne i nije moguće izvoditi neke spektakularne kombinacije. Mnogi jači i situacijski korisniji napadi otključavaju se napredovanjem likova, s time da se combo sustav nikada ni ne trudi pretjerano impresionirati igrača, sve skupa to ostaje na dosta primitivnom nivou. Nije to nužno uvijek ni loše, nekada u ovakvim igrama valja zaboraviti na probleme iz stvarnoga života i jednostavno pustiti mozak na pašu usput gledajući kako nam omiljeni junaci prebijaju horde negativaca, ekran po ekran.

U cijelom kaosu i akciji kontrole često znaju djelovati tromo.

U cijelom tom kaosu i akciji kontrole često znaju djelovati tromo, slučajno skupljanje predmeta u trenutku kada nekoga baš najviše želim odalamiti nogom mi ni u jednoj sličnoj igri nije bilo više frustrirajuće nego tu. S vremenom se razvije neka vještinu igranja i snalaženja u gomilama, ali prije svega – uvijek je najbitniji level lika s kojim igram i da li sam barem malo grindao prije nekog težeg nivoa ili jačeg bossa. Iako preferiram arkadniji pristup ovome žanru gdje bi mi svi potezi i kombinacije trebali biti dostupni od samog početka, ovaj RPG faktor predstavlja zanimljivu alternativu jer motivira igrače na dulji boravak u ovom fantastično animiranom svijetu vrlo lijepog vizualnog stila koji je krcat detaljima iz Scott Pilgrima stripa/filma, bez da previše moraju brinuti o pamćenju protivničkih napada i „git gud“ filozofiji.

Ono što s druge strane smanjuje potencijal vraćanja ovoj igri i novim prelascima jest činjenica da među igrivim likovima nema nekih velikih razlika, te se svi se oni koriste više-manje isto. Bilo bi zanimljivo osim podizanja levela i iskustva lika usput otkrivati njegove posebnosti koje ga bitno razlikuju od ostatka družine kao što je to često slučaj u drugim igrama unutar ovog žanra.

Glazba je vrlo zabavna i po stilu (a ponekad i po kvaliteti) podsjeća na neke bolje retro naslove poput Mega Man serijala. Zvučni efekti su nešto manje vrijedni pamćenja, a glasovne glume nema. Priča je pojednostavljena, te su animacije vrlo kratke. Od dodatnih sadržaja tu su Boss Rush i Survival mod sa zombijima. Radi se o modovima koji su zanimljivi za jedno do dva igranja, te ne podižu vrijednost same igre. Uz to su dostupni i raniji DLC modovi koji su sada besplatno uključeni u Complete Edition od samoga starta: Dodge Ball mod koji vrlo brzo dosadi radi loše fizike, te Battle Royale – zabavan multiplayer mod kompetitivnog formata.

Scott Pilgrim VS the World: The Game – Complete Edition je beat ’em up koji je nešto slabije ostario i od originalnog izlaska do danas vidjeli smo mnoštvo zanimljivijih igara iz ovoga žanra. Kaotična akcija i zanimljive interakcije sa suigračima često gube svoj faktor zabave radi iritantnih elemenata kao što su grube i nepotrebne platformerske sekvence i nepredvidiva fizika. Unatoč tome, Scott Pilgrim vs. the World: The Game radi svoje prošlosti itekako zaslužuje ovo reizdanje i siguran sam da će obožavateljima filma i stripa priuštiti zabavu, pogotovo ako imaju priliku s društvom nabaciti pokoji kooperativni prelazak.

Iako je ostarjela lošije nego film, Scott Pilgrim uspješno budi osjećaje nostalgije svih vrsta i pruža zabavan multiplayer ako imate jednog do tri prijatelja zainteresiranih za ovu kooperativnu tabačinu. Iako kvalitete nisu dovoljno uvjerljive da bi osigurale višestruka vraćanja igri, zadržat će vas barem deset do petnaest sati uz ekran, što opravdava cijenu od 15 eura.

• zabavan co-op u do četiri igrača
  • dobra glazba
  • Scott Pilgrim šarm i dosljednost izvornom materijalu
  • pomalo trome kontrole i limitirani combo-sustav
  • slab dodatni sadržaj
  • loše iskustvo pri mrežnom igranju
  • nema neke velike razlike pri igranju različitih likova

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.