Na što prvo pomislite kad netko spomene MOBA igre? Mojih 10 kuna ide na borbu heroja iz ptičje perspektive. Štoviše, gotovo svi naslovi koji su nastali nakon sada već legendarne Dote koriste praktički isti pogled na akciju. No, ne i Smite. Smite omogućava borbu heroja u klasičnoj MOBA maniri, ali iz trećega lica poput kakve pucačine. Ostali elementi poput monetizacije, sustava odabira heroja i igrivih modova donekle kopiraju League of Legends, a gledajući popularnost LoL-, nisu mogli izabrati bolju igru za uzor. No ne brinite, nije ovo samo kopija LoL-a iz trećeg lica, Smite je mnogo više od toga.

Pogledajte jedan Joust meč iz Smitea uz komentare našeg glavnog urednika, inače prvoklasnog MOBA n00b-a.

Smite predstavlja svoju viziju borbe heroja, odnosno bogova iz različitih mitologija, a uz promjenu položaja kamere, igra naginje prema TPS žanru unutar MOBA okruženja. Iz tog razloga, gotovo sve vještine zahtijevaju da se protivnika doslovno nacilja, umjesto da se samo klikne na njega. To uključuje i obične napade – za uspješan pogodak nije više dovoljno samo pogledati prema protivniku i zapucat već razmišljati unaprijed i naučiti predvidjeti kretanje neprijatelja.

Tehnički, sve popularnije MOBA igre današnjice izvedene su u 3D engineu, no promjena pogleda je gameplayu Smitea doslovno podarila treću dimenziju. Dapače, određeni heroji imaju vještine koje ih lansiraju u zrak što osim posebnih napada omogućava i preskakanje kojekakvih prepreka. Primjerice, bog Odin ima ultimate napad kojim napravi krug od mačeva unutar kojeg je on otporan na magije pa heroji koji nemaju mogućnost visokog skoka ili blinka, mogu jedino pokušat izbjegavati njegove napade. Isto vrijedi i za bogove koji mogu otići ispod zemlje. Takve mogućnosti otvaraju hrpu novih opcija u gameplayu te iziskuju da svaki igrač dobro nauči jedinstvene prednosti svog boga.

Uz sve dobro što donosi, ta kamera postavljena iza leđa heroja ima i jednu manu. Kada se s bogom okrenete leđima prema zidu, pogled se prebacuje u prvo lice i smanjuje se vidno polje što u početku dovodi do zbunjujućih situacija koje mogu rezultirati krivim potezom, odnosno gubitkom života. Naučite se nositi s time kroz iskustvo, no u početku zna dovesti do nekih neugodnih situacija.

Gledajući dostupne modove unutar igre, Conquest je klasični MOBA mod s tri staze te džunglom unutar koje su tri buffa. Da bi se izbjegla situacija s premoćnim junglerima ako pokupe sva tri buffa, developeri su odlučili da na jednom bogu može biti aktivan samo jedan. Dva buffa je moguće nostiti odjednom samo ako vaš tim pobjedi Fire Gianta, koji je ekvivalent Nashoru, odnosno Baronu. Na taj način i ostali igrači imaju realnu korist od džungle, osim dodatnih novčića i iskustvenih bodova koji se tamo kriju, što zapravo dodatno naglašava važnost timske igre.

Budući da je džungla dosta velika te ima tri izlaza prema stazama na kojima se heroji bore, uvijek postoji mogućnost napada s leđa jer je igračevo vidno polje samo ispred boga. Doslovno ne možete trčati punom brzinom prema naprijed i u isto vrijeme promatrati što vam se događa iza leđa. Iskusni igrači znat će kako to iskoristiti u svoju korist, a wardovi koji otkrivaju položaje neprijatelja na mini-mapi zbog svega toga imaju još veći značaj. Kada vam se protivnik iznenada pojavi iza leđa, veoma brzo dolazi do krvavih situacija.

Kako je igra više akcijski orijentirana, last hit mehanika ovdje nema velikog utjecaja pa prosječan igrač neće mnogo zaostajati ako nije vješt u last hitu. Bar ne na početnim levelima kada se još upoznaje s igrom. Naime, da bi što brže došlo do prave akcije, odnosno da se ranije mogu kupiti napadački ili obrambeni predmeti, minioni prilikom međusobnog ubijanja bacaju novčiće igračima koji su blizu njih. Naravno, igrač koji zadnji ubije miniona pokupit će više zlata za svoju kasicu prasicu, ali ujedno se mora i više izložiti protivničkim napadima.

Tijekom kupovine napadačkih predmeta, igra ne dopušta stvaranje hibridnih buildova, odnosno kombiniranje magičnih i fizičkih predmeta, čime se smanjuje mogućnost eksperimentiranja. Igra također omogućava i kreiranje buildova kroz glavni meni pa više nije potrebno ulaziti u borbu da se isprobaju različite kombinacije. Ova mogućnost je odlična prilika za nove igrače da se upoznaju sa svim predmetima te saznaju koliko pojedinačni predmeti utječu na fizičku, odnosno magičnu snagu, zdravlje, brzinu pucanja i druge elemente koji se vežu uz boga. Čak je moguće i spremiti unaprijed kreirane buildove te namjestiti automatsku kupovinu istih ako ne želite previše vremena provoditi u trgovini, a igra pokazuje i kada imate dovoljno zlatnika da se određeni predmet nadogradi. Takve pametne sitnice pomažu bržem napredovanju igrača.

Iako Smite ne dopušta mnogo različitih kombinacija, uvedeni su aktivni predmeti koji ipak utječu na raznolikost buildova. Najbliža usporedba bi bila sa summoner spellsima iz LoL-a, no s jednom bitnom razlikom. Naime, kada u Smiteu kupite aktivni predmet, on se može nadograđivati i ne može se prodati, stoga nije uvijek poželjno odmah kupiti oba. Ponekada će vam zatrebati predmet za obnavljanje mane koji na trećoj nadogradnji još liječi vas i vaše suborce ili predmet koji na dvije sekunde čini boga neranjivim dajući vam mogućnost da sačuvate živu glavu. Broj ovih predmeta je poprilično velik i ono možda najbitnije – za svaku situaciju koje su moguće unutar jedne bitke, postoji aktivni predmet koji će je kontrirati.

Za igrače kojima se sviđa čist masakr bogova, a nije im napet standardni MOBA mod, tu je i Arena unutar koje bogovi brže dobivaju levele kroz uvijek brzu i često napetu borbu. Još malo raznolikosti u igru donosi Joust, mod koji igrače smješta u 3vs3 meč kroz jednu stazu i malu džunglu. Tu je i Assault, Smiteova verzija ARAM-a odnosno mod koji vam dodijeli nasumičnog boga u borbi na jednoj stazi. Posljednji mod koji ujedno može pružiti najviše smiješnih situacija je Match of the Day gdje se danas bore dečki protiv cura, a već idući dan developeri mogu pripremiti nešto kao Water Games, mod u kojem se sukobljavaju vodeni bogovi Poseidon i He Bo. Zamislite samo pet Krakena odjednom na bojištu i pet širokih valova u koje se He Bo može pretvoriti – ma divota. Upravo ova raznolikost modova omogućuje Smiteu da privuče i dobro zabavi igrače koji baš i nisu pretjerano zagrijani za kompetitivno igranje.

Gledajući cjelokupni MOBA žanr, developeri su sa Smiteom pogodili kao prstom u med. Dovoljna je bila promjena kuta kamere da donesu nešto novo u pomalo zasićeni žanr, a u isto vrijeme ponude nešto odmah prepoznatljivo po stilu igranja. Uspješni free-2-play sustav League of Legendsa s rotacijom bogova prisutan je i ovdje, kao i mogućnost kupnje novih bogova kroz in-game valutu. Osim toga, Hi-Rez vam za oko 22 eura nudi sve trenutno dostupne bogove i sve one koji dođu u budućnosti, no kupnja tog digitalnog paketa apsolutno je na vama. U igri se može besplatno uživati danima i bez toga. Sve bogove možete besplatno isprobati kroz Practice mod, a ako vam igra u Assault modu nasumično dodjeli boga kojeg inače ne posjedujete, možete ga besplatno isprobati i u pravom meču. Dobra stvar je da postoje i neki skinovi koje je također moguće otključati Favorom, a gemovi za koje se treba izdvojiti pravi novac služe čisto za kozmetičke stvari poput nešto zanimljivijih skinova te novih glasova.

Smite je tek započeo svoju MOBA karijeru, ali nakon svih beta testova i glancanja sada zaista djeluje kao jedan kompletan paket s obećavajućom budućnošću. Igra jasno cilja na sve veterane žanra, ali se u isto vrijeme svojski trudi biti pristupačna svima koji se tek upoznaju s ovakvim igrama educirajući nove igrače kroz video tutorijale i Practice mod. Lako je izgubiti pojam o vremenu uz Smite, a još je lakše navući se na njegov jedinstven stil igranja i audiovizualnu osobnost. Dobro, igru još muče neke dječje bolesti poput nasumičnog rušenja, no to su zanemarivi problemi jer se ne događaju suviše često, a sam Unreal Engine je dovoljno optimiziran da sve radi uredno i na starijim kantama. Brz, zabavan i zarazan gameplay je ono čemu dobra MOBA mora težiti, a apsolutno sve to se nalazi u ovom paketu. Ako su vam Dota i LoL počeli dosađivati, evo savršene prilike da isprobate nešto slično i s guštom ubijete boga u nasumičnim ljudima s interneta.

Ponekad je dovoljno promijeniti samo jednu stvar da se osvježi cijeli žanr. Smite je najbolji primjer toga – u isto vrijeme tipična MOBA i potpuna reimaginacija takvih igara.

88 Naša ocjena
  • akcija