SpongeBob: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

HVALI MORE, DRŽ' SE KRAJA

Filip Zorić

Jedan od animiranih serijala koji je obilježio moje djetinjstvo SpongeBob Squarepants ili po “naški” Spužva Bob Skockani. Serija je puna šarma i kreativnosti – baš takve karakteristike i očekujete kad je glavni lik živuća morska spužva. Zato me i razveselilo kad je najavljen remaster SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini BottomRehydrated. Originalna igra je bila zabavni platformer koji je sa sobom nosio maštovitost same serije. Je li ovaj remaster učinio spužvu i njegovo društvo ponosnim?

Battle for Bikini Bottom: Rehydrated započinje jako, jako jednostavnom premisom. Zlobni Plankton je napravio vojsku robota koju želi pustiti da divlja Bikini Dolinom, ali se njegove mašine okrenu protiv njega i počnu terorizirati građane. Spužva Bob i njegova ekipa se moraju boriti protiv robota i spasiti dan. Sama jednostavnost priče nije nikakav problem – serija je često to koristila u svoju korist.

Međutim, ovoj igri definitivno nedostaje nešto više sadržaja na ovom području. Pod tim mislim više dijaloga, više smiješnih pošalica, više interakcija između likova općenito. Dok igrate, Spužva Bob i njegovo društvo imaju svega nekoliko stvari za reći – i te iste rečenice konstantno ponavljaju. Ovakvi problemi su vjerojatno prisutni jer je igra jednostavno ostarjela, ali ipak je ovo moderno izdanje igre. Ne bi bilo loše da su developeri dodali još toga kad je u pitanju priča.

Ono čime sam definitivno zadovoljan kad je u pitanju ovaj remaster jest grafička prezentacija. Bikini Dolina i ostatak ovog podmorskog svijeta su sjajno oživljeni u ovom naslovu. Igra gotovo kao da iskače s ekrana kad ju upalite – boje su izražene i okoline stilizirane kao i u samoj seriji. Na ovoj avanturi putujete kroz poznate lokacija iz epizoda Spužva Boba. Istražujete jezive špilje Rock Bottoma, sami centar Bikini Bottoma, guste šume Kelpa… Stvarno je zabavno biti u ovim područjima koje već poznajete iz najboljih epizoda serije.

Dok igrate, Spužva Bob i njegovo društvo imaju svega nekoliko stvari za reći – i te iste rečenice ponavljaju konstantno.

Ali, sad je pitanje koliko zabavnih platformerskih izazova kriju te lokacije. SpongeBob: Battle for Bikini BottomRehydrated sa sobom nosi solidan dizajn gameplaya, ali ništa što će vas iznenaditi ili pretjerano impresionirati. Glavni cilj igre je sakupiti zlatne kuhače, koje su ekvivalent zvijezda iz Super Mario serijala. Svaki level krije po nekoliko tih kuhača i morati ćete proći kroz razne izazove za osvojiti ih.

U igri možete kontrolirati tri lika: SpužvaBoba koji se može pretvoriti u brzu kuglu ili slati mjehuriće put naprijed; Patrika koji može podizati i bacati stvari te Sandy (poznata kao Luna na našim područjima), koja može lebdjeti u zraku i lasom doći gdje drugi ne mogu. Kao što sam već spomenuo, sam gameplay je zabavan ali je prava šteta što ovdje nema više kreativnosti. Postoji dosta zanimljivih platformerskih izazova, naravno.

U Jellyfish Fields morate izbjegavati ogromne ribe napuhače, u Rock Bottom muzeju se šuljate pokraj lasera, u Goo Lagoon morate doći do vrha pješčanog dvorca prije nego što vas utopi voda itd. Nikad mi nije bilo previše dosadno zaigrati Battle for Bikini Bottom jer je dizajn levela dovoljno raznolik. Međutim, levelima nedostaje još nešto da bi bili pamtljivi. U većini najboljih platformera koje sam igrao leveli imaju jedinstven identitet ili specifičnu mehaniku koja se mora koristiti.

Primjer bi bio level s vlakom iz platformerskog naslova A Hat in Time. Taj čitavi level drži fokus na konceptu pronalaska ubojice na vlaku i skoro svaki element levela se veže za taj koncept. Primjere možemo naći i u 2D platformerima kao Shovel Knight, u kojem svaki level predstavlja jedinstven set povezanih mehanika. Battle for Bikini Bottom rijetko kad napravi nešto slično. Leveli imaju zabavne gameplay elemente, ali među njima nema dovoljno kohezivnosti.

Nikad mi nije bilo previše dosadno zaigrati Battle for Bikini Bottom jer je dizajn levela dovoljno raznolik.

Gotovo nijedna okolina nije smislena cjelina jer se čini kao da su samo nabacane različite ideje za gameplay. Čak i jedinstvene moći likova kao Spužva Bobova sposobnost da se pretvori u kuglu ili Patrikova snaga za bacati stvari su poprilično površne. Postoji nekoliko jednostavnih izazova za te moći i tu igra odluči prestati s kompliciranjem i nastavi dalje – iako ima još dosta potencijala za neku dubinu. Ne želim samo blatiti dizajn levela jer ima ovdje i dobrih stvari.

Pohvalit ću to što se nikad nisam pogubio u ovim okolinama. U većini njih je dosta lagano naći pravilne puteve, prečice i izlaze. Jednostavnost igre je pomogla u tome da se nikad nisam previše frustrirao ili patio zbog velike izazovnosti. Nikad u igri nisam poviknuo “Molim?! Jesi ozbiljan?!” i umalo razbio kontroler. To se možda ne čini kao pohvala, ali vjerujte mi da jest. Checkpointova ima dovoljno i nisu previše udaljeni, što znači da vam Spužva Bobova avantura neće nabijati nikakav stres.

Jednostavnost igre je pomogla u tome da se nikad nisam previše frustrirao ili patio zbog velike izazovnosti.

Ovo sve izgrađuje identitet igre koja je jednostavna zabava, ali bez neke dubine i pamtljivosti. Jedan element koji još nisam spomenuo, a jedan je od gorih dijelova igre, je novi co-op mod. U Battle for Bikini Bottom: Rehydrated možete igrati s drugim igračima offline i online, ali vjerujte mi da ovdje nema nešto puno zabave. S prijateljima skakučete preko platformi i šamarate se s robotima, da bi se na kraju borili protiv robotskog Kalamarka.

Kao prvo, okolina u kojoj igrate je toliko prazna i dosadna da ovaj mod stvarno djeluje nedovršenim. Između platformi gotovo nikad nema nekih zapreka, roboti su previše jednostavni za poraziti, a nedostaje i dosta zvukova. Mehaničke dubine praktički nema jer je sustav borbe previše površan. Jednostavno rečeno, ovaj mod je nedovršen i doima se kao nešto za što su developeri mogli reći da je novo u ovom remasteru

Na kraju je SpongeBob: Battle for Bikini BottomRehydrated sasvim solidan remaster, ali mi je jako žao što igri nisu dodani elementi koji su bili stvarno potrebni. Šarm originalne serije je tu i svaki put me uhvati veselje kad prolazim kroz Bikini Dolinu. Dosta sam se i zabavio u nekim levelima. Međutim, ovo je tip igre koji ću zaboraviti vrlo brzo jer sa sobom ne nosi dovoljno ideja za pamćenje.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Battle for Bikini Bottom: Rehydrated nudi more nostalgije za igrače, ali ipak ono zna biti dosta valovito.

67 Naša ocjena