Star Wars Jedi: Fallen Order

Dark Uncharted Star Souls Tomb Wars Raider

Imam to neko konzervativno razmišljanje da Star Wars nije Star Wars ako ne počinje uz opis zapleta sa žutim tekstom na tamnoj pozadini. To je tradicija nevezano radi li se o filmovima, serijama ili videoigrama. A nova Star Wars igra uopće ne poštuje tu tradiciju. Mislim, kakav vam je to Star Wars koji ne počinje uz poruku: „A long time ago, in a galaxy far, far away…“?

Za divno čudo, Star Wars Jedi: Fallen Order zapravo je vrlo dobar naslov, gotovo pa odličan. A ovaj mrziteljski uvod bio je moj Jedi mind trick na vama!

Svijetu zadnjih godina nije falilo Star Wars igara, ali se itekako osjetio izostanak Star Wars priča u virtualnom okruženju. LucasArtsova tvorevina u svijetu igara uvijek je bila bogata pričama, još od X-Winga, preko Jedi Knighta pa do KOTOR-a. A onda je Electronic Arts u ovom desetljeću sveo Star Wars na multiplayer sukobe u Battlefrontu. Pravo je čudo što su sada lansirali single-player avanturu bez ikakvih mikrotransakcija.

Fallen Oder je solidno poglavlje u mitologiji Star Warsa. Priča je to o mladom Jediju Calu Kestisu koji ima grižnju savjesti zbog načina na koji je preživio masovno elimiranje Jedija. Cal je potisnuo svoju vezu sa Silom, no ona ipak izlazi na površinu u nezgodnom trenutku i stavlja ga na radar lovaca na Jedije. Srećom, Cala brzo pronalazi Cere Junda, bivša Jedi ratnica koja želi ponovno podići red Jedija, te mu daje zadatak pronalaženja ključa do uređaja u kojemu počiva budućnost Jedija. Naravno, kad Imperij dozna za taj uređaj i oni ga žele pronaći pod svaku cijenu, predvođeni nemilosrdnom Second Sister.

Priča Fallen Ordera dobro se uklapa u kanon Star Warsa bez da ga dodatno komplicira. Likovi su interesantni, iako ne osobito kompleksni, ali upravo ta jednostavnost nekima pomaže u šarmu. Primjerice, droid BD-1 je dražesan lik bez ikakvog dijaloga. To jest, ima on dijalog, samo ga u duhu Star Warsa ne razumijete. Ponekad u tome i jest dio problema jer je BD-1 jedini lik koji je stalno uz vas, a on je samo droid.  Najvećim dijelom u priči nema dinamike ni živosti jer format avanture stalno izgleda ovako: idi na planet, istraži drevnu grobnicu, vrati se na brod i ponovi to na drugom planetu. Situacija se popravi tek pred sam kraj igre koji ipak iskupljuje cijelu priču.

Manjak događanja i živosti tijekom igranja nije slučajan. Igra je dizajnirana po uzoru na Dark Souls pa u kontekstu priče nema mjesta za aktivne suborce. Sve je na plećima mladog Jedija i njegovoj poveznici sa Silom, uzdaj se use i u svoj lightsaber. Takav pristup dobro pristaje Star Wars igri, prvenstveno jer se od Jedija očekuje da borbi pristupa staloženo i taktički, za razliku od impulzivnog Sitha. Pritom ne treba strahovati od toga da je izazovnost prepreka jer SW Jedi ipak prašta daleko više pogrešaka nego Soulsborne naslovi.

Za početak, postoje četiri razine težine za koje je jasno na što utječu i čime vam pomažu ili odmažu. Nadalje, ovdje se kažnjava jedino umiranje od tuđe ruke, a ako padnete u neku provaliju, igra vas sljedeće sekunde vrati na stabilno tlo kao da se ništa nije dogodilo.

Sustav pozicija za snimanje napretka je interesantan jer dopušta obnavljanje energije, ali ako se odlučite za to onda vam se ponovno pojavljuju protivnici koje ste već porazili. Isto je i kada vas uspiju poraziti, s time da gubite zarađeno iskustvo koje možete vratiti ako se osvetite protivniku koji vas je usmrtio (bez da vas u međuvremenu ne porazi neki drugi). Koncept je zanimljiv u kombinaciji s činjenicom da se po svakom levelu morate jednom vratiti pa tu možete vagati: vrijedi li riskirati i vratiti se bez odmaranja; ili je bolje odmoriti se i vratiti energiju pa se ponovno suočavati sa svim protivnicima.

Sustav borbe uglavnom je izvrstan, uz „prirodno“ posložene kontrole. Bazira se na blokiranju i izbjegavanju napada, odnosno učenju ponašanja protivnika kako bi se efikasno napadalo kad vam se otvori prilika za to. Nije novo ni revolucionarno, ali je zabavno uz dodatak moći usporavanja, privlačenja i odbijanja pomoću Sile. Odbijanje laserske paljbe pomoću lightsabera pruža fenomenalan osjećaj, a nikako se nisam mogao zasititi ni bacanja protivnika u provaliju. Neki dijelovi igre su baš dizajnirani tako da isprobate svoje Jedi moći na impresivan način. Kad sam dobio mogućnost odbijanja protivnika na tom dijelu igre osjećao sam se onaj „Trololo“ tip.

Jedino što mi se nije svidjelo kod borbe jest sustav zaključavanja kamere na protivnika. Kamera mi je ludovala kad god sam se borio u uskim prostorima, a protivnici su se kretali oko mene. Takvih prostora nema mnogo, ali nije baš da je prebacivanje precizno ni u otvorenim prostorima, pogotovo kad vas okruži više protivnika. Naravno, lock-on je opcionalna stvar tako da ovo nije neki ogroman minus, samo sustav nije majstorski izveden kao u nekim drugim akcijskim igrama, npr. DMC 5, u kojima se kamera povremeno udalji od lika radi veće preglednosti.

Star Wars Jedi: Fallen Order je igra metroidvania stila, što znači da ima levele s opcionalnim područjima i često od igrača traži da spaja različite akrobacije kako bi do tih područja došao. Neke protivnike možete poraziti tek kad osnažite lika, a dodatnu energiju i Silu možete trajno povećati istraživanjem. Sami leveli su odlično posloženi, raznovrsni i zabavni za istraživanje. Doduše, mala je motivacija za to, ponajprije zbog rizika, jer najčešće pronalazite samo kozmetičke stvari za svog lika, droida i svjetleću sablju. Nije loše da takvo nešto postoji, ali stvarno je svejedno kakvu držalicu ima lightsaber ako to uopće ne vidite tijekom igranja.

Igra ima sadržaja za nekih petnaestak sati igranja, dvadesetak ako želite istražiti baš sve. Međutim, trajnost će vam prvenstveno ovisiti o težini na kojoj igrate. Viša težina u pravilu znači i više ponavljanja, pogotovo kad su boss bitke u pitanju. Te bitke nisu posebno spektakularne, iako je svaka je na svoj način izazovna. Ovo je ipak igra pa ne očekujte koreografiju kao u filmovima.

Međutim, prezentacijski gledano igra je na dosta kvalitetnoj razini. Vidljiv je trud da se predstavi nešto epsko, u stilu Uncharteda, i doista ima nekoliko scena koje su vrlo ambiciozne, na filmski način. Ima i nekih slabijih strana, npr. Wookiji izgledaju kao da su plastični, a animacija trčanja glavnog lika je nekako čudnjikava. Ipak, u konačnici kod prezentacije prevladavaju lijepe stvari.

Fantastičan doprinos ugođaju daje glazba koja je dijelom „novokomponovana“, a dijelom su tu i originalne skladbe Johna Williamsa. Tako mi je drago što je ovaj segment igre pogođen jer mislim da bi Fallen Order bio značajno slabija igra da nije ispalo ovako. Nije neki spoiler pa ću reći: kad je u igri zasvirala skladba „Anakin’s Betrayal“ zvučalo mi je to efektnije nego u filmu. Ako ste fan glazbe iz Star Warsa, ova igra bit će najugodnija stvar za vaše uši u 2019. godini.

Da mi je netko rekao da ćemo 2019. zaključiti s dvije igre Electronic Artsa koje će biti vrlo dobre, bez nametljive mužnje fanova, najiskrenije ne bih povjerovao u to. A evo, novi Need for Speed je solidan, a Star Wars Jedi je jako kvalitetna igra. Izdavača tu zapravo treba staviti u drugi plan te pohvalu dati ekipi Respawn Entertainmenta koja je u istoj godini imala dva fantastična ostvarenja. Jasno je sada da se tu radi o vrhunskoj ekipi koja zna znanje. Ovo im je prvi projekt akcijske avanture iz trećeg lica i odmah su dokazali da se mogu nositi s teškim teretom i velikim očekivanjima.

Star Wars Jedi: Fallen Order pritom nije nimalo originalna igra i sve njegove prepreke su vaši prsti prošli kroz Dark Souls, Uncharted, Tomb Raider ili God of War igre. Svejedno, igra svoje uzore kvalitetno imitira i pritom je maksimalno vjerna svome predlošku. Dovoljno je to vrijedan razlog da nagradite ovaj proizvod ako ste istinski fan Star Warsa.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Prilično je jasno odakle ovaj Star Wars vuče inspiraciju za svoj gameplay, no barem to radi uz potpuno poštovanje prema Lucasovoj franšizi.

86 Naša ocjena