Tails: The Backbone Preludes

ŽIVOTINJSKO NOIR CARSTVO

Matija Kodba

Tails: The Backbone Preludes jedna je od onih igara čija je kvaliteta scenarija dovoljno dobra da vas natjera da velikim dijelom zaboravite njezine prosječne mehanike. Jedini preduvjet za zabavu je da volite čitati. Igra sadrži pamtljive likove, raznovrsne i intrigantne lokacije te brdo zanimljivih dijaloga čija kvaliteta ne pada do samog kraja. Iako Tails u širem tematskom pogledu povremeno zna podsjetiti na Night in the Woods, svijet mu je toliko detaljno i bogato razrađen da se ne doima kao kopija ijednog naslova koji mu je prethodio.

15€ PC Ustupio izdavač

Ako ste igrali originalni Backbone iz 2021. godine, vjerojatno će vam biti poznata većina protagonista, kao što su tvor Howard ili lisica Renee. No, kako je ovdje riječ o prequelu, prethodno poznavanje likova nije nužno: od samih imena likova ionako su bitnije različite životne situacije u kojima se oni nalaze. Tako susrećemo kćer jedinicu mafijaškog bossa uhvaćenu u spletke oko nasljeđivanja, istraživača koji nakon iskopavanja artefakta posumnja na moguću urotu gradskih vlasti, itd.

Igra sveukupno sadrži četiri protagonista, od kojih su manje-više svi podjednako zanimljivi, a na vama je da kroz pojedine sekvence odredite njihove sudbine. Likovima ćete upravljati naizmjenično, što se pak pokazalo dobrom odlukom u pogledu očuvanja dinamike ispričanog.

Veliku većinu gameplaya činit će razgovori s raznovrsnim stanovnicima distopijskog Vancouvera. Neki će biti čisto informativnog karaktera i služiti da upoznate svijet i likove, drugima ćete trebati pristupiti kao zagonetkama, treći će pak služiti karakterizaciji likova itd. Kako god bilo, gotovo u svim slučajevima nudi se izdašan broj odabira koji razgovore mogu odvesti u potpuno različitim smjerovima. Nemala količina kvalitetno napisanog dijaloga svakako je jedna od najvećih vrlina ovoga naslova, a budući da određeni odabiri isključuju druge, da biste vidjeli sve mogućnosti morat ćete igru odigrati više puta.

Međutim, koliko god je Tails: The Backbone Preludes upečatljiv u pogledu dijaloga, ostatak mehanika nažalost nije na jednakoj razini. Iako je tumaranje raznovrsnim lokacijama između razgovora bitan segment za upoznavanje sa svijetom, sadrži dosta vraćanja na već viđene lokacije. Taj je problem pak dodatno naglašen tek povremenom mogućnošću trčanja. Igra će od vas zatražiti i da riješite neke mozgalice i problemske zadatke, a oni mogu varirati od jednostavnih ali simpatičnih (u najboljem slučaju) do posve banalnih i dosadnih: kao što je, primjerice, slaganje stvari na police.

Iako je kvaliteta pisanja visoka, a mogućnosti u dijalozima brojne, interaktivnost se na onoj osnovnoj razini također pokazala nezadovoljavajućom. Primjerice, ne postoje odluke koje će vam spriječiti napredak ili vas odvesti na različita mjesta. Situacije u kojima ćete se zateći ostat će jednake neovisno o vašim odlukama. Jedini izuzetak u tom pogledu su posljednja poglavlja koja nude nešto više fleksibilnosti. No, čak su i kod njih prisutna znatna ograničenja s obzirom na činjenicu da je Tails: The Backbone Preludes prequel za već postojeću igru. Žanrovski sasvim tipični problem “iluzije odabira” nije sasvim zadovoljavajuće riješen niti u ovom naslovu.

Relativno kratko trajanje naslova od otprilike četiri sata istovremeno je njegova vrlina i mana. S obzirom na relativno mali broj mehanika, to je idealna duljina kako bi se osiguralo da naglasak ostane na priči. S druge strane, sam kraj nastupi iznenada te je u raskoraku s inače strpljivim pisanjem karakterističnim za naslov. Iako trajnost naslova uvijek možete popraviti ponovnim prelaskom (koji Tails: The Backbone Preludes od vas i očekuje), upitno je koliko će se ljudi na njega u konačnici odlučiti s obzirom na otprije spomenuti izostanak dublje interaktivnosti na razini priče.

Naposlijetku, potrebno je spomenuti i konzistentno simpatičnu pikseliziranu 2D estetiku te kvalitetnu glazbenu pozadinu. Iako potonja nije naročito inovativna, skladbe vjerno dočaravaju ugođaj prikazanih scena, a javljaju se i fikcionalni bendovi i izvođači koji dodatno pridonose živopisnosti svijeta.

Kad se sve zbroji, glavne nedostatke Tails: The Backbone Preludesa potrebno je tražiti u nezadovoljavajućem prijelazu između vizualnog romana i videoigre. Iako posjeduje kvalitetan scenarij i općenito sve tematske elemente potrebne za pamtljiv naslov, nedostaje mu dublje interaktivnosti i zanimljivijih mehanika koje se ne tiču dijaloga. Tails: The Backbone Preludes tako je vrlo dobar vizualni roman i tek prosječna igra.

Tails: The Backbone Preludes vrijedi odigrati makar samo zbog priče koja je zanimljiva od početka do kraja, no u pogledu mehanika i interaktivnosti riječ je o relativno šturom naslovu.

• kvalitetno napisani dijalozi, svijet, likovi
  • simpatična pikselizirana grafika