Terra Nil

POVRATAK PRIRODI

Matija Kodba

U Terra Nil ste suočeni s pothvatom obnove opuštenog planeta. Izgradnja elektrane na kamenitom tlu omogućit će vam da postavite pročišćivače otpada koji će tlo učiniti obradivim. Sustav navodnjavanja vratit će zelenilo na kopno, a zahvaljujući vodenim pumpama kroz isušene kanale i usjeke će poteći voda. Nakon što posadite prvu vegetaciju u obliku kržljavog grmlja, možete ga spaliti pomoću solarnog pojačala da dobijete tlo pogodno za sadnju raskošnih šuma.

Svakom akcijom postupno prilagođavate ekosustav za  uvođenje života – ali trebate paziti da ne potrošite sve resurse. Kad naposlijetku pomoću opservatorija odredite pogodna staništa za nekoliko životinjskih vrsta, vaš je zadatak obnove ekosustava završen. Tad još samo morate izgraditi infrastrukturu za reciklažu postojećih objekata, iskoristiti materijale za gradnju svemirskog broda i krenuti prema drugom dijelu planeta.

25€ PC Ustupio izdavač

Terra Nil je naslov koji majstorski proširuje i prilagođava temeljne mehanike novim područjima, tako da svaka adaptacija ima savršenog smisla. Različiti biomi sa sobom nose specifične izazove. Primjerice, vulkanski predjeli od vas zahtijevaju da gradite termalne elektrane koje se napajaju lavom. No, lava je zakopana pod debelim naslagama leda kojima je planet prekriven. A da biste na planetu prekrivenom oceanom postavili podvodne turbine, morat ćete najprije produbiti njegovo dno.

Letimični pogled na Terra Nil može vas zavarati oko toga kakva je ovo igra. Iako se koristi mehanikama žanra graditeljskih igara i sadrži veliku većinu karakterističnih elemenata žanra, Terra Nil je u suštini, ako išta, njegova suprotnost. U ovoj igri gradite samo kako biste obnovili okoliš te zatim reciklirate izgrađeno. Ova igra je, možda još više od graditeljske igre, i mozgalica – da biste uspješno vratili život planetu, trebate i izvršiti određene zadatke.

Letimični pogled na Terra Nil može vas zavarati – iako izgleda kao graditeljska igra, ovdje više reciklirate nego gradite.

Pritom su dostupne tri različite težine od kojih svaka omogućuje specifičan pristup igri. Na najlakšoj težini ne trebate razmišljati o resursima jer uvijek možete reciklirati izgrađene stvari. Srednja nudi balans između izazova i “slobodne” izgradnje, dok na najtežoj ograničenost resursa predstavlja ključni problem.

No, Terra Nil nije posebno težak naslov, čak ni na najvećoj težini, niti je osmišljen da bude takav. To je prvenstveno ugođajni naslov čije su glavne osobine, kao što su meditativnost, opuštenost, jednostavnost, vidljive u svim njegovim aspektima – uključujući i vizualni stil i glazbenu pozadinu. Dok je pronalazak rješenja problemima uvijek zadovoljavajući, teško da je mjerljiv s užitkom pri promatranju klimatskih promjena ili slušanju zvukova prvih kiša.

Terra Nil je prvenstveno ugođajni naslov čije su glavne osobine meditativnost, i jednostavnost.

Velika je šteta što je naslov prekratak pa kraj dolazi točno u trenutku kad uđete u flow i počnete uživati u postepenom proširivanju mehanika – nakon manje od četiri sati. Iako vam se nakon toga nudi da odigrate izazovnije varijante već odigranih scenarija, taj se element se doima tek zaobilaznim rješenjem u pogledu produživanja trajnosti. Usprkos izazovnijim uvjetima, mehanike i zadaci ostaju nepromijenjenima u odnosu na originalne nivoe te je dodatne izazove potrebno shvatiti tek kao svojevrsnu varijantu opcije New Game +.

To ipak ne umanjuje činjenicu da je Terra Nil unikatan naslov na tržištu. Njegova je premisa prilično razumljiva: koliko čovjek tehnologijom može škoditi okolišu i prirodi, toliko im može i doprinijeti. Međutim, upravo je ta jednostavna ideja u kombinaciji s jedinstvenim mehanikama otvorila niz mogućnosti neuobičajenih za žanr graditeljskih igara.

Ako tražite klasičnu graditeljsku igru u kojoj razvijate svoj grad, Terra Nil će vas vjerojatno razočarati. Ako pak želite vidjeti kako je spajanjem jednostavne ideje i komplementarnih mehanika moguće ne samo proširiti mogućnosti žanra već i ponuditi relevantan društveni komentar, Terra Nil se nameće kao vrlo dobar odabir. A imate ga, vjerovali ili ne – i uz pretplatu na Netflix. Doduše, za mobitele, ne za PC.

Kada vam je najveći problem kratkoća igre, znate da je igranje ugodno. Terra Nil je simpatičan naslov originalne premise, koji se ne da lako strpati ni u jednu žanrovsku kategoriju. Samo da je još malo dulji...

83 Naša ocjena
  • domišljato poigravanje žanrom graditeljskih igara
  • ugodan vizualni stil