The Movies

Igor Belan

Trailer

Peter Molyneux, čovjek kojemu jednostavno nije dovoljno izdati igru određenog žanra, standardnog gameplaya, uobičajenog stila. On mora uvesti nešto novo, nešto do tada ne viđeno u žanr, uvesti interesantne promjene u gameplay i sve to začiniti svojim vlastitim stilom. Tako je bilo i sa njegovim najnovijim projektom, igrom The Movies. Peter je imao ideju. Kako bi bilo da igrač vodi svoj vlastiti studio za produkciju filmova? Sve usko vezano uz produkciju filmova bi bilo tu. Pisanje scenarija, zapošljavanje mladih glumaca, domara, graditelja, briga o financijama studija itd. Bila bi to izvrsna tycoon igra! Ali to gospodinu Molyneuxu jednostavno nije bilo dovoljno. Sjeo je u najudobniji zaslonjač, izbacio svih van iz sobe i uzeo si poslijepodne slobodno da razmisli. Razmišljao je o konceptu ove igre, zamislio si je u glavi sve moguće situacije, pazio na svaki mogući detalj, razvio detaljan plan igre, a uz njega i plan kako bi to izveo na što brži i lakši način. Naravno da sam ja potonje izmislio, te da to nema veze sa pravim Molyneuxovim postupcima i razmišljanjima, ali želim vam pokazati da je ovo čovjek koji, sudeći po njegovima igrama, jako puno razmišlja. Rezultat tog razmišljanja je vidljiv i danas u obliku igre koja će vas dugo prikovati za stolice, igre pod nazivom The Movies.

Intro

The Movies je žanrovski najsličniji tycoon igrama, ali uvodi u žanr par noviteta. Igru započinjete u 1920.godini i to se apsolutno u svemu primijeti. Odjeća glumaca je u stilu 20-ih, kvaliteta filmova također, auti na ulici izvan vašeg studija, radijski prijenosi itd., sve u svemu atmosfera je odlična. U glavnom izborniku igre imate tutorial koji preporučam da pređete jer ćete lakše razumjeti igru. U njemu se objasni sve osnovno što trebate znati o igri, dok tek kasnije kroz tijek igre shvatite neke druge pojedinosti. Treba pohvaliti količinu informacija koje vas obasipaju tijekom igre. Niti jednom nisam stao i gledao ko` tele zašto se ona zgrada tamo ne radi, ili zašto je ona glumica tako ne sretna. Informacije dobivate kroz tzv. stripovske balončiće, a ne rijetko su popraćeni i ugodnim ženskim glasom koji vam pročita napisanu poruku. Igru igrate u godinam, koje prolaze relativno brzo. Pet godina prođe u otprilike pola sata vremena, ali ne uzimajte me za riječ ovdje, nisam mjerio:-).

Action!

Cilj igre je u razdoblju od 1920. do 2005.godine postati jedan od najpoznatijih i najboljih filmskih studija u svijetu. Posao vam nije lak, morat ćete se brinuti o mnogočemu. U početku sve se čini lagano. Jednostavno izgradite prvi i osnovni set, zaposlite scenarista, pronađete redatelja te ga zaposlite, zaposlite i filmsku ekipu, nađete mladu perspektivnu glumicu ili glumca te naposljetku snimite film. Budući da su 1920-te, film je crno bijeli i loše kvalitete, a uz to vaša ekipa snimatelja te vaš glumac i režiser nisu još stekli potrebno iskustvo da naprave dobar film. Prvi film koji izdate je loš, ne osvaja nikakve nagrade niti priznanja ali donesti će vam nešto novaca. Te novce uložite u nove setove, malo osvježite izgled studija, izgradite pokoji javni WC da vam se glumci ne skrivaju po grmovima itd. Za sljedeći film snimiti ćete malo više scena kombinirajući setove, a u međuvremenu bilo bi dobro da pustite da vaši mladi glumci vježbaju određeni filmski žanr na nekorištenim setovima. Filmovi koje dalje izdate bit će sve bolji i bolji, a ovisno o vašim sposobnostima menadžmenta možda poberu i pokoju nagradu.

Posebnu pozornost valja podariti vašim zvijezdama. Zvijezde mogu biti glumci i redatelji i svaki od njih ima aspiracije prema nečemu. Što su zvijezde zadovoljnije i sretnije tijekom snimanja to će film bolje proći kod gledatelja. Ljude u kina tjeraju velika imena, velike zvijezde, tako da morate poraditi na publicitetu vaših zvijezda, paziti na njihov imidž i proguravati ih u što više filmova. Kako im popularnost raste, vaše zvijezde će počet zahtijevat osobnog asistenta ili bolju prikolicu u kojoj žive. Ako je neka zvijezda iznimno ružna možete ju podvrgnut plastičnoj operaciji ili joj jednostavno promijeniti stil odijevanja. Treba paziti da vašim zvijezdama nije dosadno, pa valja graditi razne zabavne predmete po studiju da se u međuvremenu zabave. Ako neki glumac ili redatelj previše radi, podiže mu se razina stresa te samim time lošije radi svoj posao. Da bi razinu stresa vratili na normalnu vaše zvijezde će otići u obližnji bar i zapiti se, ili će pak otići u obližnji restoran i doslovno pojest svoj stres. Oba načina smanjuju stres ali i stvaraju ovisnost, tako da bi nakon previše posjeta restoranu vaša zvijezda mogla stvoriti naviku prema prekomjernom jedenju hrane, odlaziti jesti usred snimanja i usporiti produkciju filma. Ako ikada dođe do stvaranja ovisnosti prema hrani ili piću jednostavno pošaljite zvijezdu u centar za odvikavanje, ali morate imati na umu da odvikavanje traje godinu dana.

Cut!

Za svaki uspješan film potreban je kvalitetan set koji će predočiti atmosferu nekog mjesta što jasnije. Setova u igri ima mnogo, od Saloona na Divljem zapadu, do mosta na zvjezdanom brodu. Svaki je vrlo uvjerljiv i efektan te dobro predočuju atmosferu određenog mjesta. Setova ima toliko da vam neće svi stati u područje vašeg studija, koje je zaista veliko. No tek pri kraju igre vidjet ćete potrebu za rušenjem nekog starog seta, kako bi imali mjesta za izgradnju nekog novog seta ili neke zgrade. Važno je imati i dobre domare i graditelje koji će se brinuti o čistoći i funkcionalnosti vašeg studija. Jedan od kriterija o kojima ovisi uspjeh vašeg filma su čisti i funkcionalni setovi, tako da je i ovo važan aspekt igre na koji treba paziti. Kod izrade filma najvažniji je ipak scenarij. Scenarije pišu scenaristi koje ste zaposlili, a što više scenarija napišu imaju više iskustva te samim time pišu bolje scenarije. Svaki scenarij možete editirati u Advanced Movie Makeru. Tamo se podešavaju setovi, akcije glumaca, reakcije glumaca, položaj kamera, a uz to možete dodati još par setova te promjeniti ulogu nekog od glumaca itd. Advanced Movie Maker se ne koristi samo za editiranje već postojećih scenarija, vi u njemu možete i sami napraviti film po svojem ukusu. Sve upute za izradu filma su vrlo detaljne i popraćene glasovnom sinkronizacijom, tako da ćete ih sa zadovoljstvom pogledat i pokušat stvoriti svoj film. Radi se o zaista moćnom alatu sa kojim uz malo mašte možete napraviti zaista kvalitetne stvari. Nakon što ste napravili scenarij u Advanced Movie Makeru film možete prebaciti u Post Production Office u kojemu po želji možete dodati glasovnu sinkronizaciju ( ukoliko imate mikrofon ) ili pak subtitlove. A čemu sve to? Pa za nagradu naravno! Naime, svakih pet godina održava se Lionhead Motion Pictures nagradna ceremonija, nešto slično Oscaru u stvarnome svijetu. Dodjeljuju se razne nagrade kao što su Nagrada za najčešće viđenu zvijezdu na filmu, Nagrada za najčišći i najljepši Studio itd. Svakom osvojenom nagradnom dobit ćete i određeni bonus, npr. ako osvojite nagradu za Najboljeg novog glumca vaše zvijezde neće se uzrujavati niti će im biti dosadno. Bonusi traju do sljedeće nagradne ceremonije, znači pet godina, a uvelike će vam pomoć u napretku studija. Nakon nagradne ceremonije otključat će vam se nova nagradna kategorija, koja vas čeka na sljedećem dodjeljivanju nagrada. Što više nagrada osvojite vaš će studio uživati veći prestiž, ali imajte na umu da je zaista teško osvojiti nagradu te da se za nagradu zaista morate potrudit i paziti na sve aspekte igre.

Hair and Make up!

S tehničke strane igra je odlična. Modeli su lijepi i detaljni, setovi također, a ni zgrade ne nagrđuju vaš studio. Lica vaših glumaca i redatelja su raznolika, ima ih zaista mnogo, a uz to na raspolaganju još imate i mali program zvan Star Maker u kojemu je moguće detaljno podesiti lice nekog glumca, sejvati te ih ubaciti u igru. Auti koji prolaze izvan vašeg studia mijenjaju se kako godine prolaze i lijepo su dizajnirani. Zvuk je na razini grafike. Muzika je taman pogođena, a njezin stil se mijenja također kako prolaze godine. Osim muzike u pozadini čut ćete i radio prijenos sličan onom što smo navikli slušat u GTA serijalu. Čut ćete razne pošalice, ali i korisne vijesti koje se mogu odraziti na svijet stvaranja filmova. Evo uzet ću za primjer 60-te godine, kad je čovjek prvi put zagazio na Mjesec. Nakon što tu vijest čujete na radiju, popraćenu onim poznatim riječima «one small step for a man…», porast će zanimanje javnosti za Sci-Fi žanr. Tako da ćete postići velik uspjeh ako se više orijentirate na znanstveno fantastične filmove, barem što se tiče tog perioda naše povjesti.

That`s a rap!

Sve u svemu ova igra vas neće razočarati. Može joj se prigovorit na kratkoću, naime traje «samo» 15 sati, ali imajte na umu da igra ne prestaje u potpunosti nakon 2005. godine. Neću vam sad odati što se točno desi 2005. godine, najljepše je da to sami otkrijete, dovoljno je znati da tada igra ne prestaje u potpunosti. Ako imate mašte možete još dugo snimati filmove, zarađivati pare i uživati slavu u industriji snimanja filmova. Ako imalo volite tycoon žanr ova igra će vas prikovat za stolicu, ako i ne volite tycoon žanr i dalje vam preporučam ovu igru jer igra uvodi par noviteta zbog kojih bi vam se mogli svidjet.

NAPOMENA: Ova recenzija je ostala izgubljena u našem arhivu nešto više od dvije godine te smo ju tek 22.svibnja 2008.godine ponovno uploadali na portal. Dakle, radi se o naknadno dodatoj recenziji. Da ne bi bilo zabune, jel.

Ako imate kakav komentar na recenziju i samu igru, ostavite nam ga u komentare ispod, a ukoliko pak želite raspravljati o ovoj igri specifično ili pak nečemu totalno šestom, kliknite ovdje i pridružite nam se na forumu.

Vaš je san od malena bio režirati filmove, a nikad niste imali financijskih mogućnosti? Može li igra bar na neki način ostvariti taj san, doznajte u recenziji.

• Originalnost
  • grafika i zvuk
  • mnogobrojne opcije
  • Kratak story mod
  • u nekim trenutcima prenaporno...

Igor Belan

Već 18 godina vodi ovaj portal ravno u propast. Vrijeme provodi u VR-u, kupuje igre iz hira, cijeni stari Nintendo i PC avanture Tima Schafera, ali zapravo iz gušta igra samo Quake Live. E i one dinosaure.