Razvoj Baldur’s Gatea 3 za Xbox Series S na kraju bi mogao pomoći optimizaciji drugih verzija igre
Priča o tome kako slabi hardver Xbox Series S konzole koči razvoj igara dobila je svojevrsni zaokret u slučaju Baldur’s Gatea 3. Upravo bi razvoj verzije za Xbox Series S mogao donijeti korisne optimizacije i za druge platforme.
Baldur’s Gate 3 lansiran je ovog ljeta na PC i PlayStation 5 platformama dok je verzija za Xbox Series konzole bila odgođena zbog izazova u izvođenju igre na Series S modelu. Preciznije rečeno, Series S nije imao dovoljno snage da pokrene Baldur’s Gate 3 u split-screen modu pa je Xbox verzija odgođena do daljnjega jer Microsoft traži da igre za Series S i X budu sadržajno identične.
Na kraju je studio Larian postigao kompromis sa Xboxom te im je dopušteno da Baldur’s Gate 3 lansiraju bez split-screen opcije na Series S konzoli. Mnogi su to uzeli kao potvrdu vjerovanja da slabiji hardver Series S modela koči realizaciju tzv. next-gen igara i ne donosi ništa pozitivno. Međutim, moglo bi se ispostaviti da će igrači Baldur’s Gatea 3 na svim platformama u konačnici imati koristi od optimiziranja Baldur’s Gatea 3 za Xbox Series S.
Naime, iz Lariana su otkrili kako su unazad dva mjeseca postigli značajan napredak u smanjenju zauzeća radne i video memorije tijekom izvođenja Baldur’s Gatea 3. Svojevrsna ušteda memorije kreće se oko 10%, dok igra sada može smanjiti iskorištenost VRAM-a za čak 34%. Ovo je vrlo važno za Xbox Series S koji ima samo 6 GB dijeljenje RAM i VRAM memorije, ali bi se u teoriji ova poboljšanja ubuduće mogla odraziti i na PC verziju, a možda čak i na onu za PS5.
Tako vjeruje i sam voditelj Lariana, Swen Vincke.
Got a nice present from our engineers. Ensuring memory is well under control and having buffer for peaks was the main thing holding us back I think this will benefit all platforms too. Still some work left but very close now. pic.twitter.com/xvtUDPFebo
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) November 8, 2023
Bilo kakve dodatne optimizacije i poboljšanja za Baldur’s Gate 3 su dobrodošla. Iako se tu radi o izvrsnoj igri, zadnja trećina joj još uvijek ima značajna usporavanja i padove performansi. Premda se ti problemi vjerojatno tiču procesora, a ne memorije, svako je poboljšanje dobrodošlo – barem i ono minimalno.
Daky_13
10.11.2023 - 15:14Znači “S” im dodje kao trening konzola
ajdin_sa
10.11.2023 - 15:14Realno kroz godinu bi trebali prestati development za s kao i za last gen konzole. S je malo jača konzola od ps4 proa što je već last gen
MeDoNjA
@ajdin_sa, 10.11.2023 - 18:40Nisam bas siguran bukvalno u cod mw III ps4 pro vec radi losije od xbox series s sto je i ocekivano tako da ne bih rekao da radli malo losije na tako optimizovanoj igri i generalno igri koja u ovo doba trazi najmanje specifikacije.
opp
@ajdin_sa, 11.11.2023 - 10:41Nema potrebe. Savršena konzola, najbolja kupovina ikad u gameingu(za mene)
Mamba_
10.11.2023 - 19:19Što nad se dovodi do zaključka da dosta igara uopšte nije nikako optimizirano, fala Bogu pa ima developera kao što je Larian.
VitMeR
10.11.2023 - 19:32svaka cast larianu stvarno im je stalo do igre i nastvaljaju je updejtat svaki dan
Pararera
11.11.2023 - 11:32Većinom to da je konfiguracija slaba je rezultat toga da devove boli k za optimizaciju.