Kojima kaže da je hodanje u Death Strandingu zabavno, ali da neki ljudi to neće shvatiti
Hideo Kojima otkrio je još nekoliko sitnih detalja o svojoj novoj igri te se osvrnuo na kritiku da radi “simulator hodanja”.
Death Stranding je igra u kojoj kroz opustošenu i devastiranu Ameriku raznosimo pošiljke. Iako će protagonist moći koristiti različite opcije transporta, glavnina gameplaya bit će vezana uz hodanje i trčkaranje. Nekima je taj aspekt pomalo alarmantan jer smo od igara Hidea Kojime navikli vidjeti akciju, no sam Kojima uvjerava nas da će taj element gameplaya biti zabavan.
“U ovoj igri možete ići gdje god poželite. Postavljate rute i želite doznati što se krije iza njih. Jednom kada krenete igrati samo hodanje u tom svijetu je stvarno zabavno. Kad sam nadgledao testiranje igre – čak i s članovima svog tima – ljudi to ne shvate odmah. No, kad stvarno krenu igrati, hodanje u igri im postane zabavno.” – izjavio je Kojima u intervjuu za Game Informer.
Kojima se pritom složio s time da će biti onih koji neće vidjeti smisao u Death Strandingu. Kako kaže, slično je bilo i sa stealth žanrom – nije ni Metal Gear svima bio zabavan.
U ostatku intervjua otkriveno je i nešto malo novih detalja o sustavu “lajkova” u igri. Naime, lajkovi nisu valuta, kako smo mislili. Njih ne možete promijeniti niti izgubiti, oni su tu čisto za osobno zadovoljstvo. Iz tog razloga nema ni “dislajkova” pa Kojima opisuje taj sustav kao dijeljenje bezuvjetne ljubavi. Naravno, igrači nisu dužni lajkati tuđe stvari unutar igre, ali svaki put kada ih koriste, igra će automatski dati jedan lajk onome tko je to podijelio s igračem.
Prema iza ove ideje lajkanja nema negativnih konotacija, vrijedi napomenuti da će tu ipak biti mjerila zbog kojega će se lajkovi isplatiti. Naime, predmeti/objekti koji sakupe više lajkova ostat će u svijetu drugih igrača, dok će oni s manje lajkova s vremenom nestati iz igre.
Petar Marjolovic
16.09.2019 - 19:44Obećanje ludom radovanju.
trulex
16.09.2019 - 19:47Kojima moj druže ti stariš, hit kakav si imo sa MGS serijalom se više nikada neće ponoviti. Ovo što praviš si previše nahajpo.
PsiHoGujaR
16.09.2019 - 19:47Vec vidim “W” izlizano ?
GAMEmaher
16.09.2019 - 19:51Što je na kraju s onim nekim nevidljivim čudovištima/bićima što su se u davnim trailerima pojavljivali? Valjda te sekvence budu napete i možda uz raznorazne borbe s drugim neprijateljima uz ta hodanja i otkrivanja područja bude zanimljivo. Dajem joj šansu i dalje da ispadne solidna.
Masterchief
@GAMEmaher, 17.09.2019 - 15:12Bit će baš SOLIDNA…
Duje0506
16.09.2019 - 20:05Mislim da će igra bit prava poslastica. Rijetkost je vidit neki AAA naslov koji se ne boji isprobat nešto novo. Mene upravo veseli činjenica da je samo to (kontroverzno) šetanje toliko interesantno odrađeno..da je samo prevladanje puta od A do B praktički puzzle sam za sebe. A di je još ostalo pokazano u ova zadnja 2 videa. A di je još sve ono što je ostavljeno za sam izlazak igre.
idris
16.09.2019 - 20:08Ovo preskačem k’o Blanka Vlašić letvicu. Svaka čast, ali nije ovo za mene.
AdvCool
@idris, 16.09.2019 - 20:49Za tebe je Fortnite
idris
@AdvCool, 16.09.2019 - 21:02yup
Petar Marjolovic
@AdvCool, 16.09.2019 - 23:22Kakva je to uvreda?
Darcoolio
@Petar Marjolovic, 17.09.2019 - 07:24Najcrnja.
MightyAloy
@AdvCool, 17.09.2019 - 09:14Uljepšao si mi dan. ?
franZberg
16.09.2019 - 20:12Tresla se brda…
Darac83
16.09.2019 - 20:21Sad će svi Kojimini fanovi ovu igru uzdizat u nebesa, uključujući i one koji su pljuvali RDR2 jer moraš stalno jahat… ?
deanHR
@Darac83, 16.09.2019 - 21:00Ako bude dosadna kao jahanje u RDR2 onda će se sa razlogom pljuvati. Za sada RDR2 izgleda kao remek-dijelo prema ovoj igri ali pričekajmo još malo. Sumnjam ali možda iznenadi. Makar po viđenom stvarno mislim da će se ovo svidjeti jako uskom dijelu igrača.
crolink07
@deanHR, 16.09.2019 - 22:12Bude li igra “realistična” u stilu RDR2 (imao sam isto kljuse čitavu igru,zahvaljujući Horse Revivalu) trebat će uvijek u džepu nositi Backpack Revival u slučaju gubitka ruksaka.?
Darac83
@crolink07, 16.09.2019 - 22:25Svaka igra negdje povuče granicu realnosti. Mislim da bi tisuće igrača RDR-a odustalo da moraju tražit novog konja kad im isti pogine… Al to nije tema. ?
crolink07
@Darac83, 16.09.2019 - 23:01Tisuće? Proguglaj koliko je igara RDR2 prodano a koliko je igrača odustalo već nakon prvog poglavlja.
Milijuni!!! Ali to nije tema.?
Darac83
@crolink07, 17.09.2019 - 07:13Ne shvaćam poantu… ?
crolink07
@Darac83, 17.09.2019 - 08:12Ma zezam se s realnošću,što manje realnosti igra mi je draža.Od onih koji su kupili igru,završilo ju je 22%.Na PS4 malo više od 12% unatoč Horse Revivalu (bolje i to nego davanje umjetnog disanja,usta na konjska usta).?A to su milijuni koji su odustali a ne tisuće.
Možda je trebalo ubaciti zmajeve i čarobnjake pa bi je odigrala i koja tisućica više?
tomekplejka89
@crolink07, 17.09.2019 - 18:41Dobro…i sta to znaci da je igra losa zato sto ju neko nije presao…ja nisam presao novi God of War a ni Spidermana i to i dalje ne znaci da su to lose igre. Mozda je problem u tome kako kaze jedan moj: “Frende dobra je igrica ali previse je tu neke price.”
crolink07
@tomekplejka89, 17.09.2019 - 22:09Pa nije loša,85/100, ja sam je prešao ali razumijem sve one milijune što nisu.Onoliko koliko potrošiš vremena jašući od točke A do točke B možeš preći i God Of War i Spidermana koji su puno zabavniji.
tomekplejka89
@crolink07, 18.09.2019 - 08:58Ili koliko vremena provedes njisuci se od zgrade do zgrade mozes prec RDR2.
crolink07
@tomekplejka89, 18.09.2019 - 09:44Igračima je ipak zabavnije njihanje od jahanja,Spidermana je završilo više od pola igrača koji su kupili igru.
Darac83
@crolink07, 18.09.2019 - 22:26Pa i meni je Spiderman možda i zabavniji od RDR-a, opušteniji je, ali mi nije bolja igra… Ali to je i poanta mog posta, igre su za zabavu, a katkada se u njih pretjerano guraju nekakve filozofije, moraliziranja i dubokoumne poruke koje na kraju ubiju zabavu. Ako Kojima radi cijelu filozofiju oko pukog hodanja, mogao bi se gadno zaj… Ali, vidjet cemo…
TaranDino
16.09.2019 - 20:47Ovo je samo za furace, kao ne shvatate vi svi zasto je zanimljivo hodat sa ruksakom preko livade satima. Pozz za filozofski…
Zvonimir Komar
16.09.2019 - 21:11Već i dio komentara ovdje je pokazatelj razloga zašto mi je Kojima drag. Čovjek misleći pristupa ovome mediju i istražuje što sve i na koji način gameplay može biti. Ovaj medij treba ljude poput njega. Zapravo svaki medij treba takve ljude. Indie developeri to isto rade, ali posebnu težinu nosi kada to radi netko tko je dio same industrije. Dodatno mi se sviđa da on to radi često na hrabar način, ponekad i radikalno. Uspješnost eksperimenta je za mene tu čak sekundarna, bitno je i dalje misliti, postavljati pitanja, poboljšavati, gurati granice, tražiti nove mogućnosti. Želim mu i daljnji uspjeh.
U isti ovaj koš mi spadaju i potezi poput npr. kad From software ne želi easy mod u svojim igrama – što je integralni dio koncepta njihovih igara, kako gameplaya tako i narativa – a ljudi po navici traže generička rješenja i sravnavanje svega. Da nema hrabrih ljudi sa vizijom svi skupa bismo danas igrali generički shooter #11029327z.
Darac83
@Zvonimir Komar, 16.09.2019 - 22:23Ma super, drag je i meni. Ali, ako je ovo u naslovu istina da je izjavio, onda je to već malo preseravanje. Poput “umjetnika” koji se popišaju u akvariji, a onda za sve kojima (zamjenica, ne prezime ?) se to ne sviđa govori da je to zato što ne shvaćaju. Možda ne shvaćaju, a možda ti je umjetnost sranje… Nadam se da neće bit.
tomekplejka89
@Darac83, 17.09.2019 - 18:52Drito…tako su i ovi iz EA nazivali ljude glupima i primitivnima sto, eto ne prihvacaju ideju o zenskim super komadosima u WW2 kojih se nebi ni sam The Boss posramila( koja je bila zenski superkomandos u WW2). To sto je nekom zanimljivo nekome je naporno i dosadno…netreba Kojimu sprdat ali ne kuzim cemu sad takav hajp pa covjek nije vise od 10 godina napravio dobru igru, budimo realni. I da MGS5 nije dobar jer repetetivan i jel je oglasavan ko neki open world sa bezbroj opcija( tipa lik vozi kamion i ovce mu zaprijece put pa se Snake ubaci iza da ovaj ne skuzi) pa smo na kraju ispali mi ovce. Ja sam kupio PS4 radi MGS5 pa ga nikad nisam presao a utukao sam 50+ sati u igru. Tako da taj Kojima neka ostavi nama koji placamo te igre da procjenimo sta je umjetnost a sta nije. Zivjeli.
Sinek
@Zvonimir Komar, 16.09.2019 - 22:25sidji s tog ponija brate, neki ljudi jednostavno ne puse hajp, nit ih zanima neki japanski hipster koji vrijedja svoju potencijalnu publiku (ukoliko je naslov ovog clanka tocan prijevod onoga sto je rekao)
komentari su na mjestu
Sinek
@Sinek, 16.09.2019 - 22:29da napomenem da mi je mgs serijal jedan od najdrazih a mgs1 najdraza igra ikad. al to ne znaci da shit ne smrdi. neovisno o tome koliko ce death stranding stvarno biti dobar ili los
BoneDigger
@Sinek, 17.09.2019 - 09:18A ti se nauci obracati nekome tko je bistriji od tebe, a zatim procitaj clanak i ne prdi o naslovu.
Sinek
@BoneDigger, 17.09.2019 - 16:46sto je tocno bistrije? vi mislite da o igrama znate vise od onih sto igraju need for speed i GenErIcnE SHoOotErE jer ste prokuzili kojimu i njegovo GuRanjE grAniCa
strasan si sakupljacu kostiju
Zvonimir Komar
@Sinek, 17.09.2019 - 19:35Ne radi se o tome što navodiš. Probaj izaći malo izvan tog prepucavajućeg srednjoškolskog mindseta. Post na koji si se izvorno referirao nije mišljen na taj način i to bi trebalo biti jasno iz načina na koji je sročen. Ja isto ponekad volim zaigrati i glupavi oldskul need for speed i štošta još jer je i to zabavno. Poanta je da ne želimo da SVE bude isto i poravnato po onome što je ljudima trenutno poznato i po onome što ljudi trenutno žele. Želimo istraživanje ovog medija. A Kojima bjelodano traži nove mogućnosti. Ako netko želi reći da je to hipsteraj – djelomično vidim zašto neki to ponekad kažu, ali meni je to manje bitna stvar. nipošto ne mislim da prodaje muda pod bubrege ili da vara svoju publiku, a to je bitno.
Što se izvornog članka tiče – Kojima jako dobro shvaća da se gameplay događa i u dijalogu koji imamo sa sobom dok igramo, u “praznom prostoru”, u raznim dimenzijama naše interakcije sa medijem i sobom samima dok igramo. Ako se dizajner igre SVJESNO igra i eksperimentira sa tim mogućnostima, tome uvijek dajem podršku. Čak i kad mislim da je rezultat neuspio ili ide u smjeru u kojem osobno ne razmišljam o igrama. Taj dijalog (ne samo u riječima i raspravama, nego i praktički – u procesu stvaranja i igranja igara) oko toga što čini (dobru) igru je iznimno bitan jer on određuje to kakve igre se rade i kako iskušavamo igre kao igrači.
BoneDigger
@Sinek, 18.09.2019 - 15:11Pocnimo od toga kako on zna napisati smislenu recenicu, sto razumije ideje i koncepte koji su dublji od lokve vode i sto vidi sumu od drveta?
TitanShifter
@Zvonimir Komar, 17.09.2019 - 11:40Podrška covjeku svakako, sudit cemo kad igra izadje. Medjutim vjerum da ce ovo opet biti osjvezenje onima koji to traze i zele nesto interesantno i drugacije.
TITANXIS
@Zvonimir Komar, 01.10.2019 - 00:21Svaka čast, dobro zboriš!
Kr2t0s
16.09.2019 - 22:16Kojima mi zvuči ko naša vlada koja nas uvjerava kako mi super živimo, ali eto nismo toga svjesni.
MightyAloy
@Kr2t0s, 17.09.2019 - 09:18Jedina razlika je što za govna u foteljama znamo da kenjaju (barem mi pametni), a za Death Stranding ćemo vidjeti kakav će biti. Nadam se pozitivnom ishodu koji u slučaju HDZ-a i satelita ne postoji. ?
MatrixSOURCE
16.09.2019 - 22:29Takoder je izjavio da je izrezao apsolutno svaki zanimljiv dogadaj u prikazanom gameplayu the da je namjerno prikazao “dosadne” djelove jer ne zeli apsolutno nista Sto je zanimljivo spoilat Sto se tice samog gameplaya
Aleksa83
16.09.2019 - 23:42Bljuvotina
Pararera
17.09.2019 - 02:14– doktor: “Puno, puno hodanja!”
*palim Death Stranding*
BONZO
17.09.2019 - 08:59Neki komentari ovdje su tako nepromišljeni i repetitivni da to nisu istine. Nikad nisam više poželio opciju Dislike button-a
PrydaCro
17.09.2019 - 09:09Meni jedino mozda prica bude nesto zanimljivo i novo. Ja do sad nisam nista vidio revolucionarnog kod prikazani gameplaya. Ne sudim cekam recenzije al kao sto rekoh nista nevidjeno sto se tice gameplay mehanike.
SanKa
17.09.2019 - 09:52dobro kojima, smanji malo preseravanje
marko1106
17.09.2019 - 13:25Neki ljudi toliko zele da ova igra neuspije samo da mogu poslje reci jesam rekao da ce biti sra..
Bit ce kakva bude.
PrydaCro
@marko1106, 17.09.2019 - 15:52A cuj hejtera svugdi. Zelda botw smece izaslo na tabletu usrani skupi Nintendo, xbox smece, gta 5 smece, rdr2 smece da ne nabrajam sve sto imalo uspije ne valja tj hejta se.
lepiakadodo
@PrydaCro, 17.09.2019 - 16:59Koncert Rite Ore…
PrydaCro
@lepiakadodo, 17.09.2019 - 17:45Tko je to?
Pararera
@marko1106, 17.09.2019 - 18:17Al lik(taj Kojima) kao da je zabrijo, kao da je u svome svijetu. Živi bili pa vidili, ali mislim da neće igra doživiti neki veliki uspjeh. Više mislim da će imati “vlastiti” krug igrača i tjt.
MoGaming
17.09.2019 - 19:35Isto kao što neki ljudi nisu shvatili da ti više ne znaš pravit igre 🙂
TITANXIS
01.10.2019 - 00:13Kad se samo sjetim fenomenalne najave za prvu igru Dead Island a sama igra ispadne šrot.
Sa Death Stranding nadam se da ne bude tako ali kako bi slijepci rekli: Bumo vidli nee?!