HCL.HR

Recenzija

Death Stranding

A HIDEO KOJIMA GAME

Zoran Žalac

Death Stranding vam u startu iz korisničkog profila na konzoli izvlači datum rođenja i traži da ga potvrdite. Nakon toga doznajete da određeni horoskopski znakovi imaju utjecaj na glavnog lika, a već po tome vidite da se radi o igri koja pokušava izvesti nešto drugačije. U tom inoviranju je najveći adut Death Strandinga i da biste ga cijenili, morate poslušati savjet iz pripjeva uvodne pjesme: nemojte biti tako ozbiljni. Jer ovo je igra u kojoj oružje pravite od vlastitih govana, pratite meteorološku prognozu i skupljate lajkove kao da ste instagramuša.

U prijevodu, Death Stranding je doista „A Hideo Kojima Game“, proizvod koji nastoji probiti četvrti zid i čudnjikava igra koja želi biti više od igre. Redateljev potpis nije teško prepoznati jer u prva tri sata igre otprilike dva sata odlazi na režirane animacije. I premda nije nasljednik Metal Gear serijala, Death Stranding u principu ima istu tendenciju pametovanja o životu, podjednako suzdržanog protagonista te slično promoviranje pacifističkih rješenja u gameplayu. Sve to vodi prema klišeiziranom zaključku da ovo nije igra za svakoga i to se treba posebno naglasiti jer Death Stranding nije akcijski naslov kakvog biste možda očekivali.

A ovo je inače najduža recenzija napisana na HCL-u pa ako ne želite dubinsku analizu ili nemate vremena za čitanje, dojmove o igri predstavljamo vam i u obliku video recenzije.

POŠTAR, OČUH, INSTALATER

Death Stranding je termin za kataklizmu do koje je došlo kad je čovječanstvo pronašlo takozvanu „plažu“, svojevrsnu manifestaciju zagrobnog života. Kontakt živih bića i pokojnih bio je sudar tvari i antitvari koji je rezultirao velikim eksplozijama, a iste su svijet dovele pred rub propasti. Na plaži je također otkriven element chiralium koji je čovječanstvu pomogao uspostaviti novu komunikacijsku mrežu, ali je prisutnost tog elementa donijela nuspojavu u obliku kiše koja ubrzava proces starenja organskih tvari. Planet se pod utjecajem te anomalije geološki izmijenio do temelja, duše mrtvih nasukale su se u našoj dimenziji i nikome više nije bilo do ispijanja kave na otvorenom. Ljudi su se zatvorili u svoje podzemne gradove i zajednice i tako bez perspektive čekaju istrebljenje.

Death Stranding je termin za kataklizmu do koje je došlo kad je čovječanstvo pronašlo lokaciju zagrobnog života.

Međutim, postoje neki koji žele vratiti uređeno društvo i vjerojatno uvesti PDV na čisti zrak. Amerika još uvijek ima izvršnu vlast koja želi ujediniti sve zajednice pod istom chiral mrežom i spikom da zajedništvo vodi prema boljem sutra. Tu na scenu stupa Sam Porter, miljenik američke predsjednice koji dobiva zadatak da ujedini zemlju i spasi predsjedničinu kćer od terorista. On uz malo nećkanja prihvati taj zadatak i avantura počinje – pješke.

Naime, kako je teren Amerike zbog anomalije timefalla postao izobličen i nepristupačan, Sam ne može sjesti na prvi vlak i odvesti se do idućeg grada. Do tamo mora hodati jer letenje isto tako nije moguće (objasni se zašto). I tako jedan čovjek pješke ide s istočne obale prema zapadu, dostavljajući pakete kako bi se umilio predstavnicima gradova i stavio ih pod zastavu UCA (United Cities of America), odnosno istu chiral mrežu.

Naravno, Sam Porter nije vaš obični poštar. On je „repatriate“, što znači da ima rijetku sposobnost da uskrsne nakon smrti. Zbog toga je idealan kandidat za posao. Plus, ima lice glumca Normana Reedusa, a ako ono ne može osvijestiti ljude o vrijednostima zajedništva, onda vjerojatno ništa ne može i sve je prokleto. Međutim, koliko god da je protagonist besmrtan, posao mu otežavaju utvare, odnosno mrtvi koji su se nasukali u našoj dimenziji i mogu ga povući u bezdan ako ga nanjuše. Takozvani BT protivnici (Beached Things) nevidljivi su dok se Sam kreće, a da bi ih detektirao potrebna mu je beba u inkubatoru zvana BB (Bridge Baby) koja posebnim čulom odaje lokaciju utvara kroz klepetanje robotske ruke na Samovom lijevom ramenu.

E sad, jednako kako Sam Porter nije običan lik, tako ni njegov bebač nije isti kao ostali. Spajanjem bebe u inkubatoru Sam dobiva pristup njezinim sjećanjima, a ondje uočava izvjesnog veterana rata na Kosovu s kojim će kasnije razmijeniti poglede i rafalnu paljbu. Malo karikiram, ali ne izmišljam – priča Death Strandinga ponekad je baš čudna, onako na japanski, Kojima stil. Ima tu osoba koje su nazvane prema meteorima, diskusije o hormonu likeotocinu koji se luči primanjem lajkova, ima tajnih razgovora u tušu…

SCOOBY DOO OTKRIVANJE

Zadovoljan sam, u načelu, s pričom Death Strandinga. Originalna je, maštovita, intrigantna i neizvjesna. Osobno mi odgovara što je melankolična i temi smrti pristupa s respektom. Ugođaj je savršeno pogođen i kroz igru se osjeti ta distanciranost između likova koja se postavlja kao problematika. Prožeto je to i kroz gameplay te mi je stvarno drago da postoji igra koja svojom pričom potiče razmišljanja o ljudskoj potrebi za (po)vezivanjem.

Likovi su također zanimljivi. Svaki od njih ima svoju pripovijetku koju otkriva nakon što se s njima zbližite, a te su priče uglavnom nesretne i uče kako se izdići iznad osobnih tragedija. Ako ste igrali MGS 5: The Phantom Pain onda se sjetite lika snajperistice Quiet i automatski će vam biti jasnije o kakvim se tu crticama radi. Postoje i neke sporedne priče, uglavnom prezentirane u tekstualnom obliku, koje isto tako slave duh života i čovječanstva. Na njih nisam osobito obraćao pozornost, znam samo da ponekad djeluju kao scenariji iz TV sapunica.

Važniji likovi u igri imaju nesretne pripovijetke koje uče kako se izdići iznad osobnih tragedija.

Ono što sam vam naveo kao zaplet priče je samo početak, tj. površinski sloj. Kompletna stvar ima nekoliko prevrata, a iznenađenja ne staju sve do samoga kraja. Način na koji se priča zaokruži u nekim dijelovima je fenomenalan i baš se dogodi onaj klik kad sami shvatite zašto se nešto dogodilo kako se dogodilo. Priča također ima kompletiran zaključak, u smislu da ne ostavlja potrebu za nastavkom. Možete mirno spavati jer se na kraju većina toga razjasni i nećete se idućih pola desetljeća pitati tko su Patrioti, i sl.

Međutim, način plasiranja priče bio mi je pomalo pretenciozan. Prvih dvadeset sati praktički pojma nemate što se događa, potom stvari postanu malo jasnije jer likovi krenu nizati neke svoje teorije, a onda vam se na kraju sve mora objašnjavati ispočetka. Sama završnica traje oko dva sata, od čega je sat i pol objašnjavanja nečega što bi zapravo trebalo biti vrlo jednostavno za ispričati. Podsjeća me to na ono otkrivanje negativca u Scooby Doo crtiću, kad mu skidaju masku pa je šok na tome tko je ispod maske, samo što to otkrivanje maske ovdje ide kao da ju vuku s glave dobrih sat vremena.

Death Stranding je u ovom pogledu sličan MGS-u 2 i 4, igrama koje su u svojim rastegnutim završnicama na igrača bacile tonu informacija, a većina tih informacija vezana je uz stvari koje su se dogodile ranije i služe kao okvir za ono što se igraču trenutno događa, obično kako bi spriječio nešto što bi se moglo dogoditi. Što se tiče događaja koji se zapravo događaju za vrijeme igranja, njih je relativno malo. I ako ste pratili trailere za igru, već ste vidjeli većinu toga.

Slično se dogodilo MGS-u 5 i ponovilo se s Death Strandingom. Kojima je u promotivni trailer utrpao jednu scenu sa samog kraja igre. To je bilo još sredinom godine, a zadnji trailer spoilao vam je skoro polovicu priče. Naravno, dok gledate trailer vi ne znate što su spoileri jer nemate puni kontekst, ali svejedno – takvo što se ne radi… osim ako igra nema mnogo događanja i većina priče svodi joj se na objašnjavanje događaja koji su se odvili u prošlom vremenu.

Kojima je u promotivni trailere opet utrpao hrpu scena iz samog kraja igre.

Moram također upozoriti da znatan dio onoga što se moglo vidjeti u promotivnim trailerima za Death Stranding može igrača navesti na krivu sliku o igri. Bez zalaženja u teritorij spoilera reći ću to ovako. Postoje tri poglavlja u igri, vezana uz lika Madsa Mikkelsena, koja su kratkog trajanja i značajno se razlikuju od glavnog dijela igre. Sva tri ta poglavlja prikazana su u trailerima i možda od igre očekujete više takvih stvari, a ta poglavlja kombinirano traju 60-ak minuta od 40-ak sati koliko traje cijela igra.

MULA EXPRESS

Dobro, što se onda radi cijelu igru? U jednom od spomenutih trailera Sam Porter kaže: „Ja obavljam dostave. To je sve.“ I to u principu doista jest sve. U jednom gradu dobijete zadatak da prenesete neku vrstu tereta do drugog mjesta, a na vama je da si odaberete rutu i način na koji ćete teret prenijeti do tamo. Time ujedno širite i pokrivenost regije chiral mrežom, a sve dostave obavljate pješke jer se organske tvari ne mogu slati/printati preko mreže pa tko će drugi nositi kovčeg sa spermom nego Sam Porter. Vozila se mogu koristiti, ali je teren takav da s njima ne možete dospjeti daleko.

Znači, hodanje od jedne točke do druge… nije li to dosadno? Može vam tako zvučati, ali iznenađujuće je da zapravo nije naporno. Kao prvo, dostavljanje ima svoje uvjete pa neki paket morate dostaviti u zadanom vremenskom roku, nekad prenosite eksploziv pa ga ne smijete oštetiti, neki teret ne smije doći u kontakt s vodom, itd. Kao drugo, put do točke A do točke B ovdje nije baš jednostavan – teren je brdovit i ponegdje nepremostiv bez pomagala kao što su ljestve ili uže za spuštanje. Ta je oprema također teret i morate voditi računa da svog lika ne preopteretite iznad limita koji može po(d)nijeti. Ako mu se teret ljulja i zanosi ga, trčanje postaje problem, a ako poljubi zemlju paket se ošteti pa je nagrada za dostavu manja, a samim time sporiji je i razvoj lika.

Da, ima mnogo hodanja u ovoj igri, ali ima i popratnih mehanika zbog kojih to hodanje nije dosadno.

Osim izazovnog terena, prijetnju predstavljaju dvije vrste protivnika. Prvi su MULE, lopovi koji na pojedinim dijelovima mape imaju postavljene skenere i love vas kako bi vam ukrali vaš teret. Drugi protivnici su već spomenuti BT-ovi, duhovi koji mogu prizvati veliko biće u različitim oblicima protiv kojega se potom možete boriti ili od njega pobjeći. Treća vrsta smetnje je timefall, kiša koja vam nagriza teret i tjera da potražite sklonište na suhom dok pljusak ne prođe.

Dakle, Death Stranding nije „simulator hodanja“, ako vas je to brinulo. Hodanje jest najčešća aktivnost u igri, ali ima tu i skrivanja, sakupljanja resursa, strateškog upravljanja teretom i vožnje. Možete si tako isprintati motocikl, odvesti se do MULE kampa te od njih „posuditi“ materijale koje su oni ukrali drugima. Možete uzeti granate i puške koje su napunjene vašom krvlju (ili izmetom) te ići u lov na BT-ove koji su najveći izvor chiraliuma, najvažnijeg resursa u igri (od njih ukupno šest vrsta).

Resursi se inače koriste za stvaranje opreme (ljestve, užad, oružja, čizme, vozila, itd.), ali i za stvaranje određenih objekata. Primjerice, možete izgraditi generator koji će vam na terenu obnavljati bateriju robotske proteze za brži sprint. Možete izgraditi sklonište od toksične kiše, poštanski sandučić za pohranu tereta ili toranj za skeniranje okolnog teritorija. Da biste išta od toga mogli izgraditi, prvo trebate spojiti neku regiju na chiral mrežu dostavljanjem tereta u gradove/centre.

SOCIAL STRAND SYSTEM

Izgradnja objekata sama po sebi nije naročito zabavna – zanimljivo je što te objekte dijelite s drugim igračima. Te igrače nikada ne susrećete uživo, ali na mapi vidite njihove objekte i poruke koje su ostavili, jednako kao što i oni vide vaše. Primjerice, ako izgradite most preko rijeke, svi na serveru mogu taj most koristiti. Štoviše, možete zajednički raditi na tome da objekt nadogradite ili očuvate. Svaki se objekt s vremenom troši, ali ga igrači mogu napuniti chiraliumom te mu produžiti trajanje. Isto tako svaki objekt ima do tri razine za nadogradnju od kojih svaka donosi neke bonuse i opcije za sređivanje. Na primjer, skloništa za kišu mogu obnavljati oštećeni teret i puštati glazbu.

Druge igrače u igri nikada ne susrećete u živom izdanju, no s njima dijelite različite objekte i poruke u istom svijetu.

Suradnja igrača na izgradnji objekata postaje posebno zanimljiva u drugoj polovici igre kada dobijete mogućnost izgradnje cesta i žičara. Obje te opcije znatno ubrzavaju putovanje okolišem i definitivno postoji želja da se doprinese izgradnji boljeg svijeta. Znao sam tako natrpati svog lika kao mazgu, toliko da se jedva kretao, samo da dam što veći obol izgradnji ceste koja će mi olakšati život. A na to me igra nije natjerala i to nije bio glavni zadatak.

Nitko ne brani da budete onaj koji će samo koristiti tuđe stvari i ničim neće doprinijeti, ali važna je stvar da postoji motivacija za takvo što. Čak i da ste sebični gad, korištenjem tuđih stvari dajete „lajkove“ drugima, što osigurava da njihovi objekti duže opstanu na mapi. Postoje i odrednice koje drže balans u svemu tome. Tuđe objekte možete vidjeti samo u regijama koje spojite na chiral mrežu, što znači da barem jednom morate prijeći teren tako da se snalazite sami, bez tuđih objekata. S druge strane, ne može se dogoditi da se na mapi nalazi hrpetina objekata jer svaka regija ima svoj bandwidth, odnosno ograničenje koliko objekata koje možete postaviti. Što ne znači da ste onemogućeni jednom ako dosegnete taj limit jer objekte po želji možete uklanjati (i svoje i tuđe).

Jedini oblik spama koji sam vidio kod ovog sustava jesu poruke koje igrači često ostavljaju pred ulazom u grad/dostavljački centar. To rade jer znaju da drugi moraju proći tim putem te da će prolaskom kraj poruke aktivirati istu i dodijeliti im lajk. Ne bi vam to trebalo smetati, uvijek se možete prebaciti na offline mod, ali bi u budućnosti možda moglo postati problematično kada igru bude igralo još više igrača. Dobro bi došla opcija biranja koje se stvari dijele na mapi.

Postoji još nekoliko načina dijeljenja svijeta s drugim igračima. Možete jedni drugima dovršavati dostave, npr. netko izgubi paket, a drugi igrač pokupi taj paket te ga donese na predviđenu lokaciju. Možete dijeliti opremu, poklanjati ju drugima ili pak postaviti narudžbu za neki komad opreme koji će vam napraviti drugi. Druge igrače možete vidjeti u tzv. seamu, ako poginu u blizini gdje i sami poginete, a ako ih dotaknete onda produbljujete tzv. bridge link poveznicu s njima, premda nisam u potpunosti siguran koje su pogodnosti toga.

Igrači mogu jedni drugima dovršavati dostave, dijeliti opremu, postavljati oglase i slično.

Sve u svemu, ovaj aspekt igre dobro je izveden i definitivno je nešto po čemu je Death Stranding specifičan. Ne nužno originalan, slično ostavljanje poruka vidjeli smo u Dark Souls serijalu, ali i dalje specifičan. Sustav je relativno jednostavan za razumjeti, a savršeno služi kao ekstenzija priče o povezivanju čovječanstva. Zamislite si situaciju: u škripcu ste, počinje pljuštati kiša koja vam uništava opremu i mislite da je sve propalo, a onda usred ničega pronalazite generator koji vam puni bateriju i daje taman toliko snage da dođete do svoje destinacije. Znate da taj objekt nije postavljen tu jer je dizajner igre mislio da će vam dobro doći – postavio ga je netko tko je prošao istom rutom prije vas i mučio se sa sličnim problemima.

EVO TI LAJK

Za stvaranje objekata i opreme koristi se šest vrsta resursa, dok je glavna valuta za osobni napredak lajk, kao na društvenim mrežama. Osim drugih igrača, lajkove vam daju i NPC likovima kojima dostavljate pošiljke, a nekoliko je parametara po kojima vas nagrađuju: razina oštećenosti paketa, brzina dostave, stvaranje novih ruta za dostavu, itd. Što vam više lajkova neki NPC udijeli, to je veća razina povezanosti s njegovom regijom, a samim time i količina bandwidtha za izgradnju objekata. Ukupni broj primljenih lajkova određuje vaš dostavljački rank, a tim se rankom povećavaju sposobnosti lika, npr. koliko tereta može ponijeti, koliko se brzo umara i sl.

Sam sustav obavljanja dostava jako je dobro razrađen jer iza njega stoji značajna mehanika zaobilaženja problema. Neprohodnost terena tu je tek jedna stavka. Igrač mora paziti i na energiju, odnosno staminu, jer ona određuje izdržljivost. Ako je ukupna razina stamine mala, manja je i izdržljivost koja se smanjuje dok se penjete uz strme litice ili prelazite rijeku. Ovo funkcionira slično kao penjanje u Zeldi: BotW – kad vam razina izdržljivosti padne na nulu, i vi padate. Kasnije dođu i dodatni izazovi, na primjer hodanje kroz snijeg vas usporava i umara ako nemate odgovarajuću robotsku protezu za to, postoje područja u kojima vam treba zaštita od toksičnih plinova, itd.

Često treba paziti na niz sitnica pa hodanje u Death Strandingu nikad nije „samo hodanje“. Na primjer, spuštanje niz liticu traži od vas da uračunate rastući momentum kretanja, tj. činjenicu da se ne možete zaustaviti istog trena kad to poželite. Ako je pred vama provalija, a vi ju ne uočite na vrijeme, može vas to skupo koštati. Vaš lik ne može umrijeti, ali teret se može oštetiti, a najgora je kazna kad izgubite na vremenu.

Sustav obavljanja dostava jako je dobro razrađen jer iza njega stoji značajna mehanika zaobilaženja problema.

Najbolje od svega jest što igra ne kažnjava ambicioznost. U kasnijem dijelu otključate dodatna pomagala za transport: lebdeća kolica koja možete povezati za svojeg lika te tako napraviti „vlakić“ na kojemu nosite hrpetinu tereta. Ovakav način transporta sprječava vas da koristite žičare i neke druge stvari, ali vas tjera na dodatno snalaženje – više se ne brinete samo može li vaš lik prijeći neku prepreku nego može li on sa sobom povući i prateći teret u kolicima. Na primjer, ako za sobom vučete kolica i trebate se popeti uz ljestve, nekoliko je rješenja. Prvo možete potražiti mjesto na koje ćete postaviti ljestve da ne budu pod pravim kutom. Drugo, možete prebaciti teret iz kolica na sebe, uključujući i sama kolica, tegliti to do ljestava, popeti se i onda ponovno montirati „vlakić“.

Rješavanje takvih izazova neće svakome biti zabavno, ali stoji činjenica da je Death Stranding igra u kojoj igrač može biti kreativan. Primjerice, možete pomoću lažnog paketa namamiti lopove iz kampa te ih pokrasti bez izravnog suočavanja. Ako pak niste za kreativu, postoji i drugi način – uzmi pušku i kosi. S tim da igra kažnjava ubijanje ljudskih protivnika, ali dopušta korištenje „gumenih“ metaka. Kad vam ponestane metaka, za gađanje mogu poslužiti i paketi.

EVO TI DISLAJK

U igri ne možete dijeliti „palac dolje“ iako vam se lajkovi oduzmu barem jednom – u režiranoj animaciji. Međutim, igra ima stvari koje ćete vjerojatno „dislajkati“. Osim već spomenute kritike na završnicu priče, u kojoj se igrača preplavi prethodno uskraćivanim informacijama, nekoliko je drugih minusa za Death Stranding.

Najveći prigovor može se uputiti boss bitkama… ili bilo kojim bitkama uopće. Svjestan sam da ovo nije igra fokusirana na akciju, ali to nije opravdanje za dosadne bitke bez izazova i raznovrsnosti. Sasvim je svejedno kakav vas BT neprijatelj napada, taktika je uvijek ista – popni se na visoko mjesto i bacaj granate/rešetaj. Čak i kad nemate oružje uza se, bacaju vam ga siluete drugih igrača.

S obzirom da se zapravo ne može umrijeti, respawnanje gotovo da i ne donosi kaznu za igrača jer se borba samo nastavlja tamo gdje je stala, a neprijatelju se energija nije obnovila. I pod time ne mislim na very easy ili easy mod – igra tako funkcionira na hard težini. Moguće je, doduše, da vas BT pojede i tako izazove voidout eksploziju nakon koje na dijelu mape nastane krater i više mu ne možete pristupiti, ali jedina kazna tada je uništenje opreme/tereta; vi se vratite u život, a neprijatelj nestane.

Postoje i neke bitke u kojima respawnanja nema, ali isto tako nema ni potrebe za nekom posebnom taktikom. Jedna od boss bitki na kraju se svede na „whac-a-mole“ mini igru u kojoj se ne možete kretati nego samo morate u pravo vrijeme pritisnuti tipku za napad. Tužno mi je takvo što vidjeti u igri Hidea Kojime, tipa koji je zaslužan za neke od najkreativnijih boss obračuna u povijesti industrije videoigara (Psycho Mantis, The Sorrow). Može se filozofirati o tome kako je Kojima ovom igrom htio natjerati igrača da koristi „uže umjesto štapa“, ali činjenica je da se u određenim dijelovima igre morate boriti i da to nije na razini kvalitete ostatka igre. Mislim, jedna vrsta neprijatelja su baloni koji lete prema vama i eksplodiraju – što da vam pričam.

Drugi prigovor upućujem na copy-paste dizajn svijeta i nedostatak njegove živosti. Naime, jedina specifičnost kod gradova i centara jesu hologrami likova koji vas ondje dočekaju. Sama mjesta su lišena bilo kakve zanimljivosti i da me pitate koja je razlika između Lake Knot Cityja i Mountain Knot Cityja, odgovor je jedan je uz jezero a drugi na planini. Priroda je predivna u Death Strandingu, kad vas hrpa kamenja ne zaustavlja u vožnji, ali je maksimalno statična i rijetko se što u okolišu zapravo događa. Odlična mi je scena bila kad su se na jednoj planini urušavale gromade, ali to se dogodi jednom u 40 sati.

Priroda je predivna u Death Strandingu, ali je maksimalno statična i rijetko se što u okolišu zapravo događa.

Shvaćam da pust okoliš ima svoju poantu: igrač se treba osjećati usamljeno na svojim putovanjima i treba mu „prazan prostor“ za razmišljanje kako nadići prepreke na svom putu. Međutim, moglo se tu učiniti mrvicu više da bi svijet bio življi. Primjerice, u uvodnoj animaciji igre vidite kako životinje bježe pred timefall kišom. A onda u samoj igri nema ni kučeta ni mačeta. Nakon nekih 25 sati uočio sam da igra zapravo ima NPC likove koji hodaju svijetom, a nisu protivnici nego su dostavljači poput vas. Iz nekog su razloga toliko rijetka pojava da sam ih vidio svega dvaput.

Osobni prigovor imam na menije i ponavljanje jednih te istih animacija. Kad god dostavljate, preuzimate ili reciklirate neki paket u centru, baš svaki put se pokreće animacija za to koja traje 5-10 sekundi. Svaki put kad ulazite u privatnu sobu i izlazite iz nje, svaki put kad radite bilo što u privatnoj sobi… svaki put animacija. Dobra je vijest da se sve te animacije mogu prekinuti, samo što za svaku trebate pritisnuti tri tipke: option (start), lijevom tipkom odabrati skip, i onda X. Nije neki prigovor, ali stvarno nema smisla da iznova i iznova gledam golu guzicu glavnog lika kako se tušira. Ili da ga svaki put gledam kako na eks ispija Monster Energy napitak kako bi dobio +10% stamine.

Znate kako u drugim igrama fast travel funkcionira da otvorite mapu i odaberete točku na koju želite putovati? Evo kako to izgleda u Death Strandingu. Uđete u privatnu sobu, animacija 1: ulazak u privatnu sobu. Animacija 2: glavni lik se baca na krevet i ide spavati. Animacija 3: Glavni lik se budi. Odaberete opciju za fast travel. Animacija 4: aktivira se fast travel. Animacija 5: dolazite na točku fast travela. Odaberete izlazak iz privatne sobe. Animacija 6: lik izlazi iz privatne sobe. Ponavljam, sve se to može prekinuti, s minimalno tri tipke… što znači za jedan „fast“ travel morate dvadesetak puta pritisnuti tipke na kontroleru.

Brzo prebacivanje po mapi ovdje traje oko dvije minute… ili kraće ako dvadesetak puta pritisnete tipke na kontroleru.

Za dostavu također ne možete dobiti jedan jedini ekran koji istovremeno prikazuje vaš rezultat i nagradu. Ne, prvo se morate podsjetiti što ste uopće dostavili, vidjeti koliko lajkova ste dobili; pa onda na idućem ekranu kako se to sve zbraja na vaš ukupni skor.

Meniji za organizaciju tereta i opreme su također nepotrebno razdvojeni. Prvo morate odabrati koju opremu želite stvoriti (i dva puta potvrditi da ju zaista želite stvoriti), na zasebnom ekranu potvrditi koje vozilo želite koristiti, pa onda natovariti teret na sebe. I bolje vam je da pritom niste zaboravili stvoriti neki komad opreme, jer jednom kad organizirate teret i želite se vratiti na stvaranje opreme, ili vam se sve poništava ili izlazite s terminala pa ga ponovno aktivirate. Bespotrebno kompliciranje za nešto što se moglo izvesti unutar jednog sučelja.

HOLLYWOOD I ISLAND

Kad niste zapeli u nekom meniju, Death Stranding izgleda zaista predivno. Možda nema razinu detalja u okolišu kao neke druge igre, ali sve drugo je u prezentaciji vrhunske kvalitete. Posebno se ističe pogled u daljinu koji ovdje nema isključivo estetsku vrijednost. Naime, ključno je da u daljini možete prepoznati objekte, npr. stupove za žičare, jer to utječe na vaše odluke u gameplayu. Impresivno je i kako se okoliš transformira kad vas BT-ovi odvuku u svoje crnilo, odjednom se na mapi pojavljuju zgrade iz vode i sve se to događa bez pauziranja igre.

Likovi izgledaju iznimno prirodno, a i gluma je isto takva. Dakako, razlog za to leži u glumačkom kadru koji je angažiran za igru. Reedus, Mikkelsen, Seydoux i Qualley već su dokazani glumački talenti i njihovim je izvedbama stvarno teško pronaći zamjerku. Osobno bi mi pak najviše svidio performans Troya Bakera, glumca koji ne pripada hollywoodskoj kremi, a ovdje je odradio drugu najbolju ulogu svoje karijere (računajući da je u The Last of Us ipak imao veću minutažu).

Hollywoodski kadar svoj je posao odradio profesionalno, ali najbolja izvedba u igri pripada glasovnom glumcu Troyu Bakeru.

Gotovo perfektnu vizualnu stranu igre prati odgovarajuće kvalitetan zvuk. Kad se prvi put susretnete s utvarama, zvuk ima dominantnu ulogu u dočaravanju neugode i straha. Kasnije se malo opustite pokraj BT-ova, ali glazba vam je podsjetnik da se ipak držite na oprezu. Što se licencirane glazbe tiče, ima tu svega i svačega, od japanskih pop stvari do Major Lazera & Khalida. No, te skladbe su opcionalne, za vrijeme igranja uglavnom slušate pjesme američko-islandskog benda Low Roar. S obzirom na to da je riječ o melankoličnim žalopojkama koje odgovaraju temi, tonu i ugođaju igre, neopisivo sam zadovoljan Kojiminim odabirom glazbe.

DAJ GA OCJENI VIŠE

Ok, hajmo skratiti priču… vrijedi li išta taj Death Stranding? Odgovor je malo kompliciran, kao i sama igra. Opet ću iskoristiti onu frazu: nije Kojimino djelo za svakoga. To jest, mogu razumjeti ako netko ne pronađe zabavu u ovome. Koncept je neobičan, ali i repetitivan. Dostavljaju se različite stvari na različite načine, ali je suština zadatka uvijek ista. Akcije povremeno ima, ali je suviše jednostavna i ne pruža gotovo nikakav izazov.

Međutim, trenuci za pamćenje u Death Strandingu najčešće proizlaze iz kojekakvih ludosti. Ja ću eto pamtiti kako sam se popeo na najvišu točku u igri, ne da bih provjerio kakav je pogled odande nego da bih pišao s tog vrha. Blesavo, znam, ali ponekad iz tog blesiranja nastane zabava jer penjanje u ovoj igri nije kao penjanje u drugim igrama. Niti je hodanje isto kao u drugim igrama. Smatram da je Death Stranding kvalitetan naslov, usprkos nekim minusima. Najveća mu je vrijednost što donosi nešto drugačije. Nije to potpuno novi žanr videoigara, kako Kojima kaže, ali je osvježenje kao visokobudžetni naslov koji nije fokusiran na napucavanje ili ubijanje.

Da je najbolja igra ove generacije, desetljeća ili pak najbolja igra Hidea Kojime – jasno da nije. Osobno sam od ovoga projekta očekivao mrvicu više i ne mogu reći da sam si sam kriv za to kad su promotivni materijali sugerirali stvari koje su u igri prisutne tek marginalno. Svejedno, Death Stranding je netipično iskustvo pa ako često kukate da se sve igre danas rade na isti kalup, onda biste u ovoj trebali pronaći nešto za sebe.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Death Stranding je interesantna igra dok se drži jednostavnih i inovativnih koncepata, a pomalo naporna kad komplicira s pretencioznom naracijom i ponekad iritantnim sučeljem.

90 Naša ocjena
  • priča je originalna i maštovita
  • dostavljanje paketa zapravo je zabavno
  • unikatne mehanike vezane uz BT protivnike
  • dijeljenje objekata s drugim igračima je zgodna specifičnost igre
  • audiovizualna prezentacija je vrhunske kvalitete
  • rastegnuta završnica na igrača baca tonu informacija – to nije kvalitetna naracija
  • akcijski dio igre je dosta mlak, boss bitkama fali inspiracije i izazova
  • statičan svijet slabe raznolikosti

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (191)

  • deanHR

    01.11.2019 - 08:15

    Ohoho. Gledao sam samo minuse i pluseve jer igra će uskoro biti lock and loaded tako da … Jedva čekam pročitati recenziju kada završim igru. A ocjena 90 od Zokija je visoka ocjena.

    • blacklist0907

      @deanHR, 01.11.2019 - 14:35

      Ma ign-u 6.8…hmmm

    • SonOfZeus

      @blacklist0907, 01.11.2019 - 14:46

      Na kojem? Italia ign 9.8, ili IGN japan 9.5? Na koji IGN mislis?

    • blacklist0907

      @SonOfZeus, 01.11.2019 - 15:10

      Ign USA

    • SanKa

      @blacklist0907, 05.11.2019 - 10:24

      ign treba ignorirati. buzzfeed gaming industrije

    • deanHR

      @blacklist0907, 01.11.2019 - 14:57

      I to me zaboli. Zašto? Jer sam gledao što su govorili nakon što su probali COD MW 2019 kampanju i tu su me izgubili zauvijek jer su potpuno promašili sa sranjima koje su govorili.

    • blacklist0907

      @deanHR, 01.11.2019 - 15:15

      Kampanja im je vecinom ista tak da ocijena 7 i nije mala a ova tri velika minusa na hcl-u za death stranding je mozda ign-u niti 7…ko voli nek izvoli ja preskacem i cekam star wars za 2 tjedna

    • deanHR

      @blacklist0907, 01.11.2019 - 15:31

      Ocjena 7 nije zbog duljine nego jer je igra imala “teške scene”. A ta igra nije samo kampanja. Meni bi bila 10tka da ima još barem 5 manjih (srednjih) mapa i da ima jednu misiju u razini All ghilled up. DS ću igrati pa da vidim gdje je fora sa tom ocjenom a Jedija također. I kod te igre neću gledati uopće ocjene jer i filmovi su relativno dobronocjenjeni ameni je prvi 6 a drugi 4/10. Sa time da moram reći da ne znam što očekivati od te igre jer godinama nisam odigrao solidnu SW igru. Igrao sam OK SW igre ali od ovoga očekujem nešto boljeg.

    • Artyom

      @deanHR, 01.11.2019 - 14:57

      Ne kužim kako može bit 90 sa ova tri VELIKA minusa. Mislim, to nisu tri mala propusta koja su ubilježena tek toliko da se nađe neki minus, to su tri ogroman minusa. (ako već recenzija tako kaže)

    • deanHR

      @Artyom, 01.11.2019 - 15:07

      Ne znam. Kada probam ću znati. Malo se čini čudnim ali mi se više čini da su ti minusi recenzentovi pogledi na to što igri malo šteka jer da su imali veliki utjecaj ocjena bi bila sigurno manja. A sada… Zoki gdje je recenzija CODa da mu spičim 90?

    • deanHR

      @deanHR, 27.11.2019 - 12:06

      Ukratko- igra je odličan simulator hodanja u kojoj su najbolje stvari cut-scene. Gore nego sam očekivao- definitivno i neću gubiti previše vremena na ovo. Dosada u igri je dosegla ljestvice koje do sada nisam smatrao mogućim. 75 je od mene čisto jer ima odličnu mehaniku kretanja/ravnoteže, grafiku, zvuk i cut-scene. Sve u svemu igra je iznimno dosadna i neću ju odigrati više od ova tri sata što sam već izgubio.

  • Eldar Tutnić

    01.11.2019 - 08:16

    Auh, kad sam vidio naslov pomislih da je ovo jedan veliki fail 😀 Sad sam čak zainteresovan.

    • kebbab

      @Eldar Tutnić, 01.11.2019 - 09:15

      Kakav fail ja sam Collector’s Edition prednaručijo. Ovo če biti vrhunska igra.

    • TheCaptainCrash

      @kebbab, 01.11.2019 - 10:17

      dobra ti slika

    • kebbab

      @TheCaptainCrash, 01.11.2019 - 10:25

      Volim Dragon Ball! Naručito prve epizode (153epizode).

    • Wolfman

      @kebbab, 01.11.2019 - 11:03

      De javi koje si još kolektorske edicije naručio da se znamo ravnati 😀

    • kebbab

      @Wolfman, 25.11.2019 - 08:51

      Imam još Shenmue 3 i to je to za ovu godinu. 17.januara ciljam DragonBall Z Kakarot collector’s edition.

  • BeLLicus

    01.11.2019 - 08:17

    Lijepo je ponovno vidjeti video recenziju, osobno video recenzije su bile jedne od najboljih stvari na youtube kanalu.

    • Zoran Žalac

      @BeLLicus, 01.11.2019 - 19:06

      I meni su drage 🙂

  • snooker

    01.11.2019 - 08:42

    nakon svega što san pročita, iman osjećaj da je ocjena prevelika

    • ihneacho

      @snooker, 01.11.2019 - 08:51

      90 je prosjek za kojimu, dobra je ovo igra ali nije nivo “goat-a” kao što je svojevremeno mgs znao biti

    • mili1985

      @snooker, 01.11.2019 - 08:55

      To sam i ja pomislio. Nakon što sam pročitao, očekivao sam možda 80..

    • PsiHoGujaR

      @snooker, 01.11.2019 - 11:50

      Naravno da je velika sa toliko “minusa” …
      Realno ko voli voli ovako nesto super mu je, meni je realno ovo smece dosadno/zamorno sto ne znaci da je igra losa/kvalitet vec jednostavno ne volim takve…

    • SonOfZeus

      @PsiHoGujaR, 01.11.2019 - 14:04

      Igro si?

    • funky0308

      @SonOfZeus, 01.11.2019 - 14:15

      Dovoljno je odigrati jednu Kojiminu igru da bi znao da li ces igrati iducu koju napravi. Ja ga ne volim. Probao sam igrati MSGe i meni jednostavno nisu sjele.

    • SonOfZeus

      @funky0308, 01.11.2019 - 14:25

      To je okej. Meni su mgs-ovi jedne od najboljih igara u povijesti. Ne pamtim igru koja je imala atmosferu i pricu kao mgs 1 na ps 1. Svako ima svoje.

    • Jokerhere

      @funky0308, 02.11.2019 - 07:44

      Ja obozavam sve MGS osim 5, koji mi je bio dobar, ali mi nije djelovao kao cisti Kojima ( mislio sam da je to zbog one frke sa Konamijem pa da nije mogao doci do izrazaja). Ovo cu kad dodje na pc igrati, mada ne djeluje toliko zanimljivo. I svakom slucaju ovdje ga niko nije smetao pa cu tada prosuditi. Mada ovako ovo pjesacenje ne djeluje primamljivo?

    • SanKa

      @PsiHoGujaR, 05.11.2019 - 10:28

      prejako, lik nije ni odigrao igru, ali kaže da je smeće. kakav intelekt

  • m@rko

    01.11.2019 - 08:51

    Ign review 6.8. Po meni to je lose. Sada cekamo dalje

    • AdvCool

      @m@rko, 01.11.2019 - 10:30

      Ign: “Too much grass, to little call of duty, verdict 6.8”

    • deanHR

      @m@rko, 01.11.2019 - 10:45

      Meni je bitnije osoba iza recenzije. Ovo je ipak Zoki a do sada se barem u mojem slučaju pokazalo da je on jako blizu meni. IGN ima previše loših recenzenata tako da dali oni 10 ili 5 je meni a i mnogima jako nebitno. Isto kao RT kritičari i slične stranice. AJ i Zoki i Hrvoje i ostatak ekipe sa HCLa. E da… i gameranx radi solidne recenzije a i onaj cleanpricegaming.

    • drazensi

      @deanHR, 01.11.2019 - 10:50

      Recenzija je osobni doživljaj recenzenta. Nema tu dobro lose. Moze se tebi svidati ili ne, ali to je to. Nisu samo recenzije koje se tebi svidaju dobre recenzije :). RT nema kriticara i meni to nije jasno kako u danasnje vrijeme ljudi jos ne razumiju.

    • deanHR

      @drazensi, 01.11.2019 - 11:13

      Ustvari… samo recenzije koje su slične k mojem mišljenju meni i jesu dobre. Helou 😛

    • Cole

      @deanHR, 01.11.2019 - 20:10

      A ja? 😀

    • deanHR

      @Cole, 02.11.2019 - 09:52

      Zaboravio sam na tebe. Oprosti ?

    • Kiner Pingvin

      @deanHR, 02.11.2019 - 19:45

      IGN od jedno 2002. ne radi dobre recenzije. Čast iznimkama ali ipak su to iznimke. Npr. za Angry Birds Rio dali su ocjenu 85, a za Death Stranding 68.

    • deanHR

      @Kiner Pingvin, 02.11.2019 - 21:05

      Da. Premalo su dali za Angry Birds, slažem se 😛

    • Kiner Pingvin

      @deanHR, 03.11.2019 - 20:29

      Oni ili igru namjerno furaju pa daju ocjenu 10 ili će je namjerno bljuvati. To pogotovo govorim za IGN America & Canada jer su najpokvareniji,npr.IGN Adria i Deutschland nisu puno bolji,a kao pohvalne stavimo IGN Japan i Češka te eventualno IGN Italija ali i taj zadnji je upitan. Možda je jednostavno drugačija osoba iza recenzije.

    • Lord_Sec

      @m@rko, 01.11.2019 - 12:15

      IGN italia je dala 9.8

    • SonOfZeus

      @m@rko, 01.11.2019 - 14:14

      Jel to onaj isti ign sto je mass effectu 3 dao 9.8 ocjenu bez ijednog minusa? cod BO 3 cak 9.2? MK XI 9? IGN njje bas najprecezniji oko ocjenivanja. Za sad na metacriticu drzi jako dobrih 84.

    • SanKa

      @m@rko, 05.11.2019 - 10:29

      ček ljudi ozbiljno shvacaju IGN i citaju njihove recenzije ? jeste vi zdravi ?hrpa debila tamo piše

  • NeoGames

    01.11.2019 - 08:51

    Stevivor mu dao 35/100 whaat

  • NeoGames

    01.11.2019 - 08:52

    Nastavite s video recenzijama, zakon su

  • mili1985

    01.11.2019 - 08:53

    Po ovome što čitam, sviđa mi se taj socijalni sistem, ostavljanje stvari i pomaganje drugim igračima i oni tebi. Mislim da će to biti fora.
    Što me zabrinjava je taj prazni svijet i možda repetitivnost, koje su bile prisutne i u Phantom Painu.
    Za priču sam očekivao da će biti luda i zanimljiva. Tu nema sumnje. Čak mi je i ok to bombardiranje informacijama u kratkom vremenu, baš zato što me podsjeća na MGS 2 i 4.
    Jedva čekam odigrati.

  • trulex

    01.11.2019 - 10:31

    Dosta veliku ocjenu ste dali u odnosu na strane portale. 6.8 ign samo dao

    • Agent

      @trulex, 01.11.2019 - 10:49

      to je jedan,a ostali?

    • Lovac

      @Agent, 01.11.2019 - 12:19

      Gamespot isto kao IGN već godinama nije mjerodavan.

    • blacklist0907

      @Lovac, 01.11.2019 - 15:16

      Znaci ni hcl?

    • mickolopi

      @trulex, 01.11.2019 - 11:06

      Ko čita IGN, njihov kredibilitet se odavno srozao.

    • Lord_Sec

      @trulex, 01.11.2019 - 12:16

      IGN u italiji je dala 9.8,japanski 9.5.ovisi koja je zemlja.nekako mi pari da amerikanci su ti koji davaju losiju ocijenu

    • Lovac

      @trulex, 01.11.2019 - 12:18

      IGN ne doživljavam ozbiljno, međutim, ima na redditu thread s recenzijama i zapravo puno ih je igri dalo nekih 7/10 i manje više svi se slažu da je vrhunska ideja zakopana ispod lošeg gameplaya. Čim ih se više slaže oko toga, malo sam skeptičan i kupnja je na “ledu” budući da mi se ne daje 500kn ako nisam siguran da je “to-to”.

    • SonOfZeus

      @trulex, 01.11.2019 - 14:20

      Metacritic average 84…. Sooo…

    • Darcoolio

      @trulex, 01.11.2019 - 14:31

      IGN je apsolutno neadekvatan medij za bilo koju vrstu ocenjivanja.
      Plus sto svaka njihova frakcija (Adria, Italia, itd.)da ocenu koja mahom nema veze sa izvornom.

    • drazensi

      @Darcoolio, 01.11.2019 - 16:03

      Sto je zapravo super i dobro i razumljivo posto igru igraju razlicite osobe. To je daleko veliki plus, a ne minus.

  • Wolfman

    01.11.2019 - 10:58

    Očekivano polarizirane reakcije. Doslovno ima 100tki kao i recenzija koje igru nazivaju piece of garbage 😀

  • PrydaCro

    01.11.2019 - 11:10

    Po meni previsoka ocjena ne hejtam vec ovako na prvu imam osjecaj da dosta njih je dalo visoko ocjenu eto jer je Kojima. Mogu se kladit da je bilo koji drugi studio ovu igru radio tj da nije Hideo Kojima game bile ocjene puno puno gore.

    • TitanShifter

      @PrydaCro, 01.11.2019 - 14:01

      Jesi li odigrao igru pa da zakljucis jel previsoka ocjena?

    • SonOfZeus

      @PrydaCro, 01.11.2019 - 14:22

      Kako neko moze ovako srat i dobit lajk na komentar? Dakle za igru koja doslovno ZAHTJEVA da ju se odigra jer je previse kompleksna da ze iz trailera procjeni, ti kazes: “Hurr durr kojima bad, previsoka ocjena hurr durr”

    • PrydaCro

      @SonOfZeus, 01.11.2019 - 15:24

      Prvo hurr hurr volim Kojimine igre. Kao drugo na prvu sto sam vidio,procitao i gledao reviews nije me se dojmilo al xu igru svejedno nekad kupit i igrat. I dalje tvrdim da je bilo ko drugi izbacio ovu igru bilo bi hejtanja kako je to walking simulator. Igra nije nista nevidjeno nista novo prica sigurno je interesantna al opet na kraju igre ostane ti vise pitanja nego odgovora tako vele recenzenti. Jednostavno prehajpana igra sta god ti meni pisao i naravno to je moje misljenje na koje imam pravo. I ne ne hejtam kani mi se te spike.

    • SonOfZeus

      @PrydaCro, 02.11.2019 - 13:41

      Ne, nego si se ti jutros probudio sa zuci u zelucu, i vidio si recenziju death strandinga. Kao i dosta vas ovdje (koju igru nisu niti misle odigrati, ali su spremni kritizirati), uletio si recenziju i brzo na ocjenu NADAJUCI se da je losa kako bi mogli pisati u komentarima: “Ohoho jesam vam reko!!” No vidjesvi da je odlicna ocjena uhvatili ste se lupnjom po tipkovinci da uvjerite recezenta da se prevario. Jer nije sposoban sam zakljucit koju ocjenu zeli dati iz svog iskustva. Ne, nego je kojima fanboy – ocito ko i debela vecina recezenata jer vjerovali ili ne – igra u prosjeku jako dobro prolazi kod
      istih. Mozda je jednostavno recezentima prekipjelo sa copy-paste igrama sa copy-paste mehanikama? Mozda je covjek i sa nabrojanim minusima izvukao pamtljivo iskustvo? Totalno nebitno. Meni osobno je jedino bitno da sa Zoranom imam jako slican ukus kod igara i da ne pamtim da sam imao znatno drugacije iskustvo od njegove recenzije, tako da mi je ovo samo dodatna potvrda da uzmem collector’s, a ne standardnu ediciju.

    • PrydaCro

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 13:59

      S tobom nema rasprave ti si slijepi fanboy Kojime. Znaci igra me nije kupila ja sam kupac imam pravo na svoje misljenje bez obzira sta ti rekao. Ako ti se igra walking simulator i volio bi radit u dhl slobodno ne namecem ti nista. Nisam hejter nego jednostavno ne svrsavam na svaku glupost koju neko ime napravi. Znaci dosad sto sam vidio citao vecinu igre ti jebeno hodas brate mili i nema tu neke deep shit sheme kao treba igru razumit bla bla dosadni ste vi sta mislite da ste intelektualno superiorniji. Sta je ovo ne smijes reci po vidjenom procitanom da ti se ne svidja pa cemu sluze recenzije. Uzmi ti svoju premium edition i sam sebe potvrdjuj kako si super igru odabrao i sta drugo velik igraj, slini i uzivaj. Pas te jebo kako skacete za oci cim Boga Kojimu spomenes…

    • SonOfZeus

      @PrydaCro, 03.11.2019 - 13:51

      ”S tobom nema rasprave ti si slijepi fanboy Kojime. ” – Ne, nisam. MGS V mi nije bio ništa vanserijski. Zabavna igra, ali repetivna. I vidi se da otkazani chapter 3 jako fali istoj. ”Ako ti se igra walking simulator. ” – Igra nije walking simulator. Da si pročitaj recenziju, znao bi: ”Dakle, Death Stranding nije „simulator hodanja“, ako vas je to brinulo.”. Sad, ili ti tvrdiš da Zoran i većina recezenata laže. Ili imaš nešto osobno protiv igre. Ne postoji treća opcija. ‘Sta je ovo ne smijes reci po vidjenom procitanom da ti se ne svidja pa cemu sluze recenzije.” Možeš, ali onda ili koristi argumente ili se ne loginaj na portal. Jer komentari: ‘ dosta njih je dalo visoko ocjenu eto jer je Kojima. Mogu se kladit da je bilo koji drugi studio ovu igru radio tj da nije Hideo Kojima game bile ocjene puno puno gore.” ne uništavaju samo kredibilitet većine recezenata, nego i tebe. Jer nedaj bože da ti se sviđa Death Stranding – odmah si proglašen zagriženim fanom Kojime koji ne može biti ni 1% objektivan.

    • funky0308

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 19:13

      Zasto mislis da je nekome vrhunac dana popljuvati tamo neku igru? I ja mislim da kada se u obzir uzmu minusi igra dobila previsoku ocjenu, ne na twmelju mog igranja nego na temelju recenzije. Covjek dobro kaze..pazi o kqkvim se minusima radi, to nisu male stvari i puno igara bi radi toga popilo 65 ili 70. A da li je nekome igra dobra ili ne to je vec newto drugo, kao sto sam vec i rekao – ako su ljudi koji vole Kojimu i njegove…hmmm ideje, dosli na svoje – super ali ne pricamo o tome nego o poprilicnom iznenadjenju. Nitko ne bi ocekivao ovakvu ocjenu nakon takve recenzije i takvih velikih minusa. Samo je o tome rijec..naravno, posto se covjeka i dalje potezalo otisla je rasprava kuda ne treba

    • SonOfZeus

      @funky0308, 03.11.2019 - 14:00

      Funky, reci mi u kojom svemiru kao argument koristiš: ”Sviđa ti se X? Očito si veliki fan Y jer je moje mišljenje da je X sranje.” Korištenje ad hominema kao spuštanje kredibiliteta recenzije je tragikomično. Po VAŠOJ logici 80% gaming svijeta su fanovi Kojime – što znači da ste vi manjinja. Iz čega jednostavno proizlazi da vi niste sposobni profiltrirati njegove zamisli. Što bi bilo netočno, jer svatko ima svoje ukuse i zamisli. Većina vole i/ili podnašaju rock muziku, ne svi. To ne znači da je neka rock pjesma loša jer ti otprije cijeniš bend pa se tvoje objektivno mišljenje ne uzima u obzir. Ja još ne znam da li će mi se svidjeti igra. Po trailerima mi je odlična, pogotovo po zadnjem. Ali pravu odluku ću tek moći donijeti kad mi dođe u ruke i odigram ju. Ali mi je smiješno kako se puno ljudi što ju nije ni taklo, niti im se sviđala ideja od prve, našlo biti sucem i egzekutorom i soliti pamet onima koji su je odigrali.

    • SanKa

      @SonOfZeus, 05.11.2019 - 10:31

      lajkao bih 6 puta tvoj komentar da mogu. isto tako, narucio collectors edition 🙂

    • SonOfZeus

      @SanKa, 05.11.2019 - 15:37

      I ja još nisam siguran collector ili standard. Ali tak je dobra figurica. 🙁

    • gunnerst

      @SonOfZeus, 03.11.2019 - 09:02

      Molin te kako ova igra ZAHTJEVA da je se odigra?
      Ok drugacija je, svaka cast ali minusi koji su navedeni po meni su preveliki da bi igra bila cudo neko.
      Kojimini fanovi ce logicno izdrkavat po igri i bit cool i superiorniji od ostalih, drugima ce biti ili meh ili losa, vjerojatno.
      Osobno nisan neki fan kojime ali ima igara koje su mi odlicne a ima koje su mi dobre, isto tako probat cu i ovi simulator hrvatske poste.
      Mislin covik je iznia svoje misljenje na koje si ti hur dur prosra komentar
      Na kraju krajeva od ove igre ocekujen da ako mi se ne svidi da ce bit odlicna za dvi stvari:
      1.napusit se i setat i dostavljat paletice jer ce sigurno i chillat
      2.za prodat je

    • SonOfZeus

      @gunnerst, 03.11.2019 - 14:01

      Nije problem njegove mišljenje. Problem je što automatski isključuje sva pozitivna mišljenja koja su ZAPRAVO odigrala igru jer pazi – ako ti se sviđa igre ogroman si fan Kojime.

    • Oblakoder

      @SonOfZeus, 03.11.2019 - 15:03

      Bajo moj pusti ljude na miru. Svako ima svoje misljenje pomiri se sa tim. Dobar si decko ali si malo naporan 🙂

    • Zoran Žalac

      @PrydaCro, 01.11.2019 - 19:00

      A stvar je u tome što se bilo koji drugi studio obično ne bi odvažio na ovakvu igru. Ima indie eksperimenata kojekakvih, ali ovo je baš visokobudžetna razina i s te strane je čudno da je prošlo. Ja bih bio sretan da više drugih studija radi ovakve riskantne projekte – AAA bez ubijanja.

    • Oblakoder

      @Zoran Žalac, 01.11.2019 - 20:22

      Za igru rejtinga 90 moras doslovno da se ukakis u gace, a ne da bude samo inovativna. Jednostavno previse vise minusa nabrojano, konstatovano da mi he ponekad bil

    • Oblakoder

      @Oblakoder, 01.11.2019 - 20:23

      …bilo dosadno, a ocena kao da je igre bez mane.

    • Zoran Žalac

      @Zoran Žalac, 01.11.2019 - 23:10

      Ali mu je gameplay građen oko napucavanja, dobar dio skillova je za ubijanje, i tako. Ubijanje je dio promotivnog plana, prikazuje se u trailerima za tu igru i sl.

    • drazensi

      @Zoran Žalac, 05.11.2019 - 00:20

      Ne ubijanje kao kriterij za visoku ocjenu. Idem se ranit. I to je neka hrabrost sad po novom izgleda. Glavni minusi su nesto sto igru cini igrom, a ocjena onda buum. Kao drugo nista ostalo u ovoj igri nije inovativno i novo. Hodanje od tocke a do tocke b? Gradnja? Balansiranje da ne padnes? I ostane ti audivizualna prezentacija i prica. Pricu ne mogu komentirati jer je nisam igrao, ali ostatak je avantura iz 3. lica s mehanikama prezivljavanja i planinarenja po razlicitim terenima. Nezanimljivi bossevi i lagana igra. To si naveo sam i to je navelo zapravo i puno drugih recenzenata. Iz tog razloga ocjene nisu skladne uopce onome sto je napisano i receno. Znaci igra nema zabavan gameplay, malo akcije koje ima ne funkcionira dobro, statican svijet, al ej dobro izgleda, bt protivnike po svemu sudeci mozes izbjeci vrlo lako samo ako se suljas i ne srljas. Al ajd igra je lijepa 90. Na taj nesrazmjer mnogi ljudi upozoravaju.

    • Zoran Žalac

      @drazensi, 05.11.2019 - 11:47

      Uvijek treba nagraditi nešto drugačije u industriji koja favorizira iterativni pristup. Naravno, to samo po sebi ne može biti osnova ocjene, samo nekakav bonus. Međutim, u igri koja nije fokusirana na akciju, manjak kvalitete kod akcijskih dijelova onda ne vidim kao najveći minus ikada. To što su bossevi lagani ne znači da je cijela igra lagana jer izazov dolazi u drugačijem pogledu – kroz nošenje tereta i nadilaženje prepreka na putu. Ne znam odakle to da igra nema zabavan gameplay ako se u recenziji navodi da igra nudi slobodu i mogućnost kreativnog rješavanja prepreka, ako se navodi da je zanimljivo dijeliti objekte u dijeljenom svijetu, ako se navodi da dostave imaju svoje setove pravila i da se o tome treba voditi računa… Što se tiče statičnog svijeta, to je više prigovor s vizualne strane, odnosno ugođaja, trebalo je toga biti više, ali nije da nema apsolutno ničega i da je sve mrtvo – kažem, kotrljaju se gromade po planinama, sretneš tu i tamo kojeg NPC dostavljača na mapi, bude mećava u planinama – samo što nije toliko učestalo. Što se BT protivnika tiče – ne znam, taj argument možeš primijeniti na sve ikada – sve stealth igre možeš završiti tako da se šuljaš i da ne srljaš, ne razumijem. Ne vidim zašto avantura iz 3. lica s mehanikama preživljavanja i planinarenja po različitim terenima ne bi smjela biti izvrsna igra sama po sebi, a pogotovo u kombinaciji sa zanimljivom pričom, fantastičnom prezentacijom i zavidnom tehničkom dorađenosti.

  • tryon

    01.11.2019 - 11:18

    Pogledao sam prva 3 trailera i to je to. U ovoj recenziji prve 3 recenice, zakljucnu ocjenu i dosta. Previse me zanima da bi si ista spoilao.

    • tryon

      @tryon, 02.11.2019 - 11:38

      Nemaju al svejedno volim iskusiti igru bez da ista znam o njoj. Onda kasnije procitam recu pa usporedim misljenja.

  • hrga007

    01.11.2019 - 11:40

    neka hvala, preskočit ću kojimina prepotentna izdrkavanja. Inače, samo nastavite sa video recenzijama!

    • Darcoolio

      @hrga007, 01.11.2019 - 14:35

      Kakav indijanski stav na nivou klinca od 13 godina.

    • blacklist0907

      @Darcoolio, 01.11.2019 - 15:18

      Zasto bi bio.. Po meni se kojima trebao drzat spijunskih stealth igara tu je najbolji

    • ihneacho

      @blacklist0907, 01.11.2019 - 18:47

      istina da kojima pravi igre najviše artistički ali je bog to mu se ne moze osporiti http://i.imgur.com/akJZYmp.png

    • SanKa

      @blacklist0907, 05.11.2019 - 10:34

      po tvom iskustvu od 20 + godina u gaming industriji, kojima bi tebe trebao pitati što će raditi.

    • hrga007

      @Darcoolio, 01.11.2019 - 21:03

      Stav temeljen na brojnim viđenim i odigranim njegovim igrama u kojima si on izbrijava da je bog. Dosađuje sa predugim cut scenama i sa guranjem svog imena u facu na svaku jebenu misiju koju radiš.

      Ova zadnja igra mu je ubi bože dosadni walking simulator koji njegovi fanovi iz očitih razloga žele prikazat kao nešto uzvišeno i neviđeno u smislu žanra i umjetnosti je, a i priča navodno prosječna.

    • U.M.O

      @hrga007, 01.11.2019 - 21:45

      Dosadni si

  • Lovac

    01.11.2019 - 11:41

    Zorane, na vagi sam dal uzet ili ne; plusevi i minusi koji su navedeni nisu mi sugerirali da će overall dogurati do ’90’. Recenzije generalno variraju; 70-90 uglavnom. Bojim se da je igra filozofski/pričom pun pogodak no da gameplay i sam svijet ipak ne prate to dovoljno dobro. Recenziju na stranu, koliko si uživao u samom gameplayu? Čini mi se da su mrtav svijet i menu pakao ipak ubojice imerzije, ili sam u krivu.

    • Zoran Žalac

      @Lovac, 01.11.2019 - 18:56

      Imerzivnost je zapravo skroz ok – baš onako taj samački osjećaj igranja. Generalno, ima raznovrsnosti u okolišu i stalno ti se otključava nešto novo. Sad, da je trebalo biti kraće – jest. Mislim da je 40 sati za glavnu priču razvučeno. Ponekad mi je bilo repetitivno i naporno, ali ne znam koliko ti smisla ima, kad sam sve to prošao, gledam s nekakvom nostalgijom sve to. Npr. kad sam montirao ovaj video tek sam onda shvatio koliko su mi neke stvari zapravo bile dobre. I bio je jedan dio igre, gdje sam u početku skoro poludio (i glavni lik isto), ali kad sam se smirio nekako sam uz šetnjicu shvatio koja je poanta toga i na kraju mi je bilo drago da je jedan takav zadatak u igru.

    • Lovac

      @Zoran Žalac, 01.11.2019 - 19:05

      Super, meni dovoljno 😉 Uglavnom isto volim filozofski aspekt igre i atmosferu, gameplay može biti tek “vrlo dobar” ako je ostalo AAA.
      Nema ničeg novog realno da je stvarno WOW, evo Outer Worlds kompletirao (a rijetko imam zbog posla vremena) i sad kad gledam natrag, nema teoretske da idem drugi put, tisuću fetch questova između jako dobro složenih story questova i likova/dijaloga.

  • Optimyst

    01.11.2019 - 11:43

    Možda je ovo mali korak za Death Stranding, ali je velik za HCL jer video recenzije su se vratile !

  • Mixa

    01.11.2019 - 11:46

    Ocena je po meni zaista previsoka. Imam osecaj da je igra dobila ovu ocenu samo zato sto je PS4 ekskluziva. Mozda gresim, ali eto…

    • Darcoolio

      @Mixa, 01.11.2019 - 14:35

      Igra nije PS4 ekskluziva.

    • Mixa

      @Darcoolio, 03.11.2019 - 00:26

      Za sada jeste. Tek valjda sredinom sledece godine dolazi za PC.

    • SanKa

      @Mixa, 05.11.2019 - 10:35

      znaci nije. your argument is invalid

  • delight353

    01.11.2019 - 11:51

    Prvo, tnx na video recenziji. Nadam se da ćete nastaviti s tom praksom. Svakako sam recu i pročitao. Ne znam što bih mislio o ovoj igri. Nisam Kojimin fan. Smatram tu japansku “ludost” malo previše uvrnutom i, u pravilu, me odmah odbija. Iz tog razloga nikada nisam završio Phantom Pain. Ujedno i jedini MGS koji sam igrao. Osim uvrnutog dijela, igra mi je bila krajnje dosadna. Repetativna u nedostatku bolje riječi. Sudeći po pročitanom, niti Death Stranding nije naslov za mene. Ne smeta manjak akcionih djelova, već kao što je u reci napisano: napadaju vas i baloni. Ok, igru ne treba shvaćati preozbiljno, ali mi takve stvari unište imerziju ako igra pokušava predstaviti depresiju svijeta u kojem se radnja odvija. Ista stvar mi je bila ekstremno glupa u PP: kada negativce s onim balonom transportiramo u našu bazu, pa onaj zvuk kao iz crtića koji ide uz animaciju uzleta… Iz viđenoga smatram da DS poklušava uvesti neke novitete kao ovaj socijalni aspekt, ali nekako mi je to meh. Ništa posebno zbog čega bih se trebao uzbuđivati. Djeluje mi dosadno, repetativno, razvučeno i, kao što recenzija piše, prazno. Ne znam… Možda probam kada izađe na PCu i bude na debelom popustu.

    • tomekplejka89

      @delight353, 01.11.2019 - 12:42

      Slazem se sa svime napisanim…i PP je bio, izmedju ostaloga, visoko ocijenjivan pa je po meni kao fanu MGS-a ocajan ispao i nikada ga nisam odigrao do kraja. Po svemu sudeci..u ovoj recenziji mi vise djeluje kao solina 75-80 igra a ne 90. Ali, eto recenzent ima pravo napisat sta hoce.

    • mili1985

      @delight353, 01.11.2019 - 13:45

      Samo da napomenem, transport baloni u Phantom Painu postoje u stvarnosti. Fulton sistem je nekada cia koristila za izvlačenje agenta. I Batman u Dark Knightu je koristio fulton kad je izvlačio onog cvilidretu iz Hong Konga. Doduše u Phantom Painu izgleda malo bleskasto, pogotovo kad izvlačiš ovce i druge životinje.

    • delight353

      @mili1985, 01.11.2019 - 14:49

      E to. Jednostavno mi je u igri to izgledalo blesavo.

  • Pararera

    01.11.2019 - 11:54

    Jel se to vraća video recenzija? ?

    • Zoran Žalac

      @Pararera, 01.11.2019 - 18:47

      Možda je ovo test da vidimo koliko će biti gledana 🙂

    • hrga007

      @Zoran Žalac, 01.11.2019 - 21:05

      davno sam ja govorio igoru da bi trebalo vratit video rece, ali je on rekao nešto u smislu toga da su njemu bolji gameplay kometari jer tobože više toga pokažu.

    • Pararera

      @Zoran Žalac, 01.11.2019 - 21:33

      Samo vratite onaj intro od prije. Taj zvuk…. taj zvuk je nostalgičan, kao mnoge druge stvari iz doba 2010.-2016.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 02.11.2019 - 10:58

      Mislim da znate nase misljenje – vratite nam video recenzije plizzzz. Ne moraju to biti bas bas video recenzije, neka bude neki format slican onome before you buy. Ne morate cak ni ocijeniti igru u videu. Mozda video gameplaya koje Igor svakako snima ali da kroz njega provucete neki vid recenzije pa makar i bez konacne ocjene i sugeriranja ocjene..

    • Kiner Pingvin

      @Zoran Žalac, 03.11.2019 - 19:39

      Ima zasad jako malo pregleda u odnosu na ostale vaše videe.

  • Tony77

    01.11.2019 - 12:21

    Video recenzije hvala bogu pa se vraćate korijenima. This is HCL ?. Nadam se da ih bude još jer samo njih i gledam na YT. Odkad ste ih prestali snimat samo sam na portalu ?

  • Petar Marjolovic

    01.11.2019 - 12:33

    Znam da nije vezano uz temu ali zna neko kako aktivirati besplatan mjesec na Originu? Uključio sam duplu verifikaciju i sve ali mi jop uvijek traži, kada kliknem na download neke igre, da moram kupiti Origin Access.

    • Demon90

      @Petar Marjolovic, 01.11.2019 - 13:14

      Mislim da počinje zapravo ovaj mjesec. Al nekim će kasniti nekoliko dana

  • crolink07

    01.11.2019 - 13:11

    Izgleda da je igra manje interaktivna nego Telltaleov The Walking Dead serijal ali zato s više brbljanja. Ako je dostavljanje paketa toliko zabavno,šteta što nema post gamea za dodatnih stotinjak sati zabave kao u remek-djelu RDR2( 40 sati igre i 150 sati lovljenja zečeva).

  • moordrak

    01.11.2019 - 13:26

    Zbog manjih gluposti igre su ocjenjivane lošije, dok je igra sa minusima “statičan svijet slabe raznolikosti” i “rastegnuta završnica..nije kvalitetna naracija”u prijevodu, dosada dozlaboga dobila 90. Sada budi pametan. Sa druge strane, svi znamo da je Zoki veliki ljubitelj Kojiminog djela. Poštujem i odmah oduzimam 20 bodova u startu. Znači, DS je realno u kategoriji niti smrdi niti miriši gdje je i bio kada sam počeo čitati recenziju. Sudim li po ostatku vrlo korektnog teksta, ništa za mene. Preskačem. BTW, palac gore za opširnost i video recenziju! Keep up the good work!

    • SonOfZeus

      @moordrak, 01.11.2019 - 14:23

      Covjek je svega 6 bodova iznad prosjeka metacritics, znaci vecina recezenata je fan Kojime???

    • moordrak

      @SonOfZeus, 01.11.2019 - 15:07

      Više manje, da. Većina mu viri iz guze i ponosi se time. Neznam čime je to zaslužio. Vidjeti ćemo što će igrači reći. Recenzije “struke” su već godinama u funkciji plaćenoga marketinga i klik bejta zato ih klasificiram kao “generalno pozitivne” , “generalno negativne” i “mješane”. Iznos same ocjene nije presudan. DS upada u kategoriju generalno pozitivno ocijenjenih naslova što ne znači da ću odmah trčati u dućan i kupiti ga. Sve ono ocjenjeno 90 ili 9 na više znači “must play on day one, bez razmišljanja”. Sve viđeno i pročitano me nije uvjerilo da se radi o takvoj igri. Simple as that.

    • Demon90

      @moordrak, 01.11.2019 - 17:23

      Upravo to. Meni osobno neke super igre su dobivale loše recenzije. Kako od struke tako i od mnogo igrača al su meni valjale. Sve je stvar ukusa. Meni recenzije služe da dobijem neku ideju o samoj igri i to je to

    • funky0308

      @Demon90, 01.11.2019 - 17:35

      Tako je, tesko je i u recenziji ne biti subjektivan, jako je tesko. Morao bi je recenzirati netko tko nema dodira s glavnim developerom, scenaristom ili studiom sto je ceato nemoguca misija. Treba procitati recenziju al ij i probati igru. Bas zato sam 100% za ideju da svaka igra ima nekakav demo. Cak i demo moze zavarati, osobito kod ovakvih ogromnih igara gdje se neke stvari krenu razvijati tek nakon 20ak sati ali iz vecine se demoa da izvuci zakljucak. Zakljucivati strogo po recenziji ili 10min YT videa je samo pusto nagadjanje

    • tomekplejka89

      @moordrak, 02.11.2019 - 11:46

      Da mogu dao bi ti 10 lajkova na ovaj kometar…bez pretjerivanja.

    • SonOfZeus

      @moordrak, 02.11.2019 - 13:46

      IGN usa kao najpoznatiji placeni portal mu dao nisku ocjenu. Ok bro. Hvala sto su objasnio. Dakle tko god se ne slaze s tobom je potkupljen ili nelogicno obozava kojimin rad. Volim ovakve komentare

    • Goran1234

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 14:01

      Ti i Oblakoder ste zapravo ista osoba, samo iz paralelnih svemira.. ?

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 01.11.2019 - 18:39

      Zapravo me Kojima u zadnje vrijeme strašno živcira. Ovo što je izveo s launch trailerom za DS je sramotno – spoilao je više od polovice igre. Ali generalno, sve od 70-90 je nekako realno za ovu igru. Kažem, nije za svakoga… meni se svidjelo… čak najviše kad su se stvari posložile nakon igranja. Nisu mi realni ovi 100/100 remek djelo, zato kažem – nije mi čak ni najbolja Kojimina igra. A pogotovo mi nisu realni ni ovi 35/100 jer to bi značilo da je igra doslovno pokvarena, a istina je skroz suprotna – ovo je jedna od najdorađenijih igara u zadnje vrijeme. Nijedan bug nisam vidio, sve mi je smisleno posloženo.

    • moordrak

      @Zoran Žalac, 02.11.2019 - 00:06

      Znaš kao je. Tražim opravdanje za nabavu još jedne igračke 🙂 Iz nekog svog dugogodišnjeg iskustva u kupovanju igara, svaki puta kada previše važem, znači da mi nešto nije sjelo. Svejedno kupio bih ovo iz čiste radoznalosti. Ebiga. There ain’t no such thing as a free lunch.

    • funky0308

      @moordrak, 02.11.2019 - 11:02

      Bilo je puno promasaja kod kupnje i procjene pa jbga ga, ako i ne valja nije ni prva ni zadnja… ja ga preskacem,mene ne zanima i znao sam ro i prije izlaska. Jednostavno ne volim njegove igre i OK. Ali da volim, ne bih puno vagao. Siguran sam da njegova igra ne izlazi van ako nije ispolirana i dovrsena i ostaje samo jedno pitanje – da li je igra za mene? Ova nije i OK

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 02.11.2019 - 11:00

      Posteno.. ma opcenito kada netko da ocjenu 20 igri koja
      je izasla u igrivom stanju ja bi dao makar upozorenje da to ne radi. Ako je to OK na nekim drugim portalima, super ali na HCLu se znamo ravnati po ocjenama, naucili smo se tako ovdje ponasati i to mi je skroz u redu.

    • tomekplejka89

      @moordrak, 02.11.2019 - 11:44

      Ako smijem nadodat…neki recenzenti spominju kako je prica skoro 60-70% nejasna, nerazumljiva. Ako uzmemo u obzir da je hrpa toga pokazana u trailerima dolazimo do zakljucka da je ostali dio igre to “hodanje”. Dakle sa narativnog aspekta mi se cini kao lose napravljen posao. S obzirom da sam fan Kojime i MGS-a da se ne lazemo. Za ovu igru nisam imao trunke hajpa..te sam ocekivao kako ce recenzije ipak otic u smjeru da je mozda i kupim. Na kraju ispada da je moja cijela pretpostavka o igri tocna..Nekakva lose prezentirana pseudoznastvena fantasy prica sa krajnje repetetivnim gameplayom i skroz glupim forama. Nazalost po meni nedostojno Kojiminog opusa i autoritea.

    • PrydaCro

      @tomekplejka89, 02.11.2019 - 13:00

      Sve si rekao nema se sta nadodat.

    • SonOfZeus

      @tomekplejka89, 02.11.2019 - 13:49

      I journey mozes svesti na “hodanje” pa je jedna od najboljij indie igra ikada.

    • tomekplejka89

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 15:04

      Zeuse…nije ni to hodanje uvijek hodanje jel…nego mi je glupo sto u najmanju ruku sve je vidjeno u trailerima i po meni to nije dovoljno. Kamo srece da su ljudi zadovoljni sa igrom… ponavljam ja sam fan Kojiminog lik i djela..stvarno jesam…i zao mi je sto je igra ispala na kraju onakva kakva sam mislio da ce bit. Nadao sam se da cu bit u krivu i da ce to bit nesto i drugacije i pomalo revolucionarno ali mislim da nije, ni jedno ni drugo a ni trece. Dosta je ljudi MGS5 hvalilo na sva zvona pa je danas na PS storeu cijena igre oko 50 kn ( bez pretjerivanja) pa postoji valjda za to neki razlog. U razgovoru sa ljudima koji su igrali PP svi smo se slozili oko istog problema. Previse hajpa premalo realnog sadrzaja. Bojim se da su neki ocekivali vise pa sad ne zele priznat da su razocarani. Nemojmo svodit dobronamjerne rasprave o igrama na ono: Ako ti se nesto nesvidja odma si hejter, a ako ti se nesto svidja odma si fanboy. To nije dobro.

    • moordrak

      @SonOfZeus, 04.11.2019 - 09:58

      Ne bih se složio da je Journey najbolja indie igra ikada. Za mene je vrlo upitno radi ili se uopće o igri ili interaktivnom crtiću. Nisam ljubitelj izrazito konceptualnih, krajnje apstraktnih ili ako ti je draže, artističkih igara. Bilo je kroz godine koliko god hoćeš “drugačijih” naslova. Ovako napamet, Grim Fandango,Machinarium, Syberia, The Neverhood, Spore, Firewatch, Outlast, The Talos principle, Flower, Abzu, Subnautica. Naravno, nisu sve ovo indy igre. Ove iduće jesu. Ono što mi se sviđa je recimo To the Moon, Bastion, Fez, Braid, Furi, Hotline Miami, Don’t starve, Transistor, Limbo. Nešto totalno otkačeno je Transference. Općenito, sve VR igre pružaju jedan kompletno nadrealni osjećaj igranja. Child of Light i Absolver također mogu ugurati u kategoriju drugačijih igara. Mlađe generacije imaju strahoviti izbor. Iskreno, ne znam zašto odjednom treba otkrivati toplu vodu izmišljajući nešto radikalno novo u dobro poznatom žanru. Nije upitno može li se nešto napraviti nego koliko će biti zabavno odnosno, koliko će kombinacija naracije i interakcije uvući igrača u igrin svijet. Jako, jako puno igara pada na ovim osnovnim stvarima.

    • SonOfZeus

      @moordrak, 04.11.2019 - 19:36

      ‘jedna od najboljij indie igra ikada.” Jedna od, ne najbolja. A to da li bi se ja ili ti složio je nebitno, recenzije i nagrade govore svoje.

  • PS2MASTE®

    01.11.2019 - 13:49

    Strogi Gamekult je igri dao 9/10. A to je rijetko u njih,

  • PS2MASTE®

    01.11.2019 - 13:52

    Dobro je što ne treba PS+ pretplata za online komponente.

  • siblyx

    01.11.2019 - 13:58

    Konacna ocjena nema veze sa tekstom. Napisano je super, ali onda na kraju 90? Kako? Tako da cu ignorirati ocjenu, jer mi prema napisanome zuvic kao 70. I skoro svi drugi portal su iste pozitivne i negativne stvari naveli, no onda oni koji su fanovi Kojime daju po 90 ili vise, a oni koji su vise objektivni daju po cca 60 do 80 max. Misim da je ovo igra gdje se konacna ocjena mora ignorirati i samo procjeniti jel iplativo kupnje po tekstu.

    • SonOfZeus

      @siblyx, 01.11.2019 - 14:42

      I botw je imao realni puno minusa pa je skoro dobio savrsenu ocjenu. Lose perfomanse, prazan svijet, slaba prica, oruzja koja pucaju… Poanta je kakvo si zadovoljstvo dobio na kraju. Meni osobno je Skyrim 9/10 makar su animacije katastrofa, lip syncinga prakticki nema, side questovi se ponavljaju, mehanika borbe je meh, ali sam u igri proveo 100+ sati i nisam pozalio.

    • siblyx

      @SonOfZeus, 01.11.2019 - 14:53

      Ma naravno. Slazem se. Meni je S.T.A.L.K.E.R. na tronu svih igara, a svi koji smo igrali taj serijal znamo njegove mane 😀
      Subjektivno mi je 9/10.
      Objektivno je 6/10.

      Zato i kazem da u slucaju ove igre konance ocjene treba ignorirati i prema tekstu recenzije procjeniti jel to igra za nekoga ili nije. Tekstuatlno je recenzija stvarno super, cak sam i iznenađen kvalitetom i dubinom do koje se opisala igra 😀

    • Oblakoder

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 10:20

      BotW je igretina, a ovo je sta? Lebe mekani u 90% opisa pisa simulator nije zabavan i mnogo je dosadan. Ogledao par klipova i mogu da konstatujem da je gaming struka dozivila totalno pomracenje mozga, dan koji ce ostati upamcen kao njihova najveca sramota 🙂

    • Zoran Žalac

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 12:04

      Ako bi ovu igru s ičim usporedio onda je to BotW, dosta sličnih mehanika imaju. Od stamina-based istraživanja okoliša, inventory menadžmenta i nekih generalnih ideja, npr. Timefall=Blood Moon, u suštini. Ono što si vidio jesu snimke do chaptera 3 jer je poslije toga bilo zabranjeno snimati išta. To je cca 30% igre. Kao da si npr. gameplay zelde ocijenio samo na temelju Great Plateau dijela.

    • Oblakoder

      @Zoran Žalac, 02.11.2019 - 12:18

      Ne sumnjam da se malo virilo u BotW kad se pravila ova simulacija ali Zalac pogledaj sta sve ima u Zeldi, a ovde se sve svodi na pentanje po dosta jednolicnoj mapi. Ne kazem da sam se u Zeldi smorio sto ima dosta planinaranje ali brate mili ovde se cela igra zasniva na tome. Bukvalno ce 90% ljudi da batali posle max 10 sati jer nemaju obavezu kao recenzenti da igraju do kraja.

    • Kralj Budala

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 12:27

      Ajde nomoj smarati više (i sa Zeldom isto)! Navedi nedostatke Zelde, napipiši ih nama svima. Nemaš ni sekunde (a mislim da će tako i ostati) igranja u DS-u (ne mislim na prijenosnu konzolu) a već ti sve znaš (kao i drugi koji pišu a nisu igrali). Čudi me da još nema korisnički “ocjena” (koje su meni mjerodavne kao nekome moje mišljenje – totalno nebitno). Javljaju se isti oni profili ljudi, i iznose nedostatke i koješta, koji sve znaju o snošaju a nisu ni umočili. Ja ću sada u Petak početi ovo igrati, kada završim javim ti, a i svima ostalim, i prednosti i mane ove igre i dobro.

    • Oblakoder

      @Kralj Budala, 02.11.2019 - 12:35

      O cemu pricas momce? Ne kazem da sam igrao nego da sam procitao dosta opisa i odgledao nekoliko smor gameplay klipova gde se navodi da igra nije zabavna i da je dosadna ali zakljucne ocene su dosta kontraverzne. Sto se tice Zelde nisam je ja prvi pomenuo taka da nemoj ti mene bespotrebno da smaras. Uostalom ne vidim da je zabranjeno da se komentarisu igre koje se nece odigrati ili mozda jeste?

    • Kralj Budala

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 14:00

      Odgovoriti ću ti sada i to će biti to. Smaraš! Kad je Zelda izašla? Ima jedno 18 mjeseci, a još je spominješ, gdje god se pojavi neka potencijalno dobra igra (a pogotovo ako je na PS4) ti odmah Zelda ovo, Zelda ono! OK, igra je dobra (gledao sam sigurno 30 sati gameplaya) i to je to. Ovdje ti odgovorim na tvoj komentar (koji doslovno počinje sa BOTW – prva četiri slova) i ti onda pišeš:”Nisam ja Zeldu prvi pomenuo.” Ovo je tebi odgovor na tvoje komentare u posljednjih godinu dana i dodavanje senfa (Zelde) na sve. I ne, nije zabranjeno komentirati igre koje nećeš igrati, ali je neprimjereno seruckat o istoj bez da si je sam igrao! P. S. Nedostaci Zelde? A, nema, nula bodova?

    • Oblakoder

      @Kralj Budala, 02.11.2019 - 14:23

      Zelda je igra za sve vremena. Dok je gaminga svi ce se rado secati BotW koja je jedna od najbolje ocenjenih i generalno najbolja igra svih vremena.

    • Sayan

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 15:53

      Kupio prvi nintendo pa ti je botw najbolja zelda,meni je medu najgorim koje sam igrao a igrao sam ih skoro sve.

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 14:04

      Hahaha znao sam da cu te triggerat, ali bas toliko da proglasis ovaj dan kao najveca sramota gejminga… to definitivno ne. ????

    • Kiner Pingvin

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 19:36

      Istina,zaribao ga je.

    • Kiner Pingvin

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 19:38

      Ako je ovo tolika sramota, što su Daikatana, Ride to Hell Retribution i još neki biseri u stilu Custers Revangea.

    • Kiner Pingvin

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 19:35

      Sličan sam tip kao ti,volim Nintendo,redovito kupujem njihove igre ali ti stvarno ipak malo pretjeruješ. Skoro uvijek djelim mišljenje sa tobom, ali malko si ga sad zaribao. Istina da je BotW puno svjetlosnih godina ispred. Ali nemoj tako Kojimi.

    • moordrak

      @siblyx, 01.11.2019 - 15:32

      Upravo tako. Ono što je Zoran napričao, evo recimo o brzom putovanju kroz igru mi je totalno blesavo. Vjerojatno mehaniku brzog putovanja neću koristiti na samom početku igre jer ju želim istražiti, upoznati se sa igrinim svijetom no što idem dalje sa pričom, neke stvari želim ubrzati. Isto recimo nije spomenuo balansiranje tereta i zapinjanje o sve što ima brazdu. Ako moram doći od točke A do točke B i to ponoviti ne znam koliko puta, ne želim zapeti za baš svaku dlaku. Bombardiranje informacijama recimo, ne smatram problematičnim ako se igraču dalo dovoljno vremena da ih “provari”, na kraju, ako i nema vremena za povezivanje končića, uvijek imaš pauzu, možeš si snimiti komad gamplaya pa ga odgledati kasnije ponovno itd. Realno, igrati ću ovo prije ili poslije (a možda bude i kakav poklončić ispod bora) ali ne na day one 🙂

  • TitanShifter

    01.11.2019 - 14:19

    Pohvala za povratak video recenzije. Vidjelo se odma da igra nije za svakoga, i to je uredu. Ne volimo i ne preferiramo svi iste stvari. Ocekivao sam da ce kritike zbog toga biti na sve strane, mada mi nije jasna kolicina komentara ovdje kako je igra precijenjena? Recenzije su prije svega i subjektivne, svaka igra ima svoje mane i vrline, ali upravo je to i poenta. Ako je recenzent dobio nešto licno, neku satisfakciju i uzivao u onome što je upio i dozivio na kraju, mane postanu skoro pa zanemarljive. Vjerovatno je dobio iskustvo ili igru koju ce pamtiti i koja je probala nešto drugacije. Nesto o cemu ce razmisliti. To je njegov dozivljaj, njegovo iskutvo i njegova recenzija. Ako vam se ne svidja, odigrajte igru i ostavite svoju ocjenu, svoju recenziju, svoje iskreno misljenje i vaše iskustvo.

  • funky0308

    01.11.2019 - 14:27

    Mislim da je ovo prva recenzija koju sam ovdje procitao i iz koje ni u ludilu nisam mogao zakljuciti da ce dobiti 90. Cak ni na pogled pluseva i minusa ne bih rekao da ce biti vise od 70ak, ako i toliko. Minusi stvarno nisu zanemarujuci. S druge strane OK, ovo je Kojima, osnovni razlog zasto nisam volio neke igre bio je upravo on, odnosno njegov nacin rada. Nekome je to super, kuzi sto Kojima hoce reci i svidjaju mu se njegove igre. Ja sam vec kod najave znao da ovo ne igam , bez obzira na ocjenu. Ne volim njegove igre i jbga. Nije mi se svidio ni MSG serijal, barem ne oni nastavci koje sam odigrao Super ako su ljubitelji njegovih igara dosli na svoje i dobili igru koju ce igrati toliko dugo koliko ovo traje, ja cekam nesto drugo 🙂 . Jedino sto me zapravo zanima je, ako vidis infrastrukturu koju su drugi napravli, ima li ovo uopce smisla igrati nakon mjesec dva od izlaska? Nece valjda sve biti izgradjeno pa da samo ides po vec postojecim stazama ili inzistiras da ih gradis sam pa gradis most pored sedamnaest tisuca drugih mostova? Pretpostavljam da se da iskljuciti to ali zanimljiva je ideja i fora ce biti ako se vidi samo dio svega toga, da dobijes dojam da je svega par ljudi proslu tu… U svakom slucaju – lijepo se bilo prisjetiti video recenzija, jos da ste onaj vas stari intro stavili 🙂

    • Cipelcug

      @funky0308, 01.11.2019 - 16:42

      Vazda ti i MSG 😀 MGS prijatelju

    • funky0308

      @Cipelcug, 01.11.2019 - 17:42

      Haha…kako si samo zapamtio 😛 . Jbga..ne sjeda mi. Cak mi je MSG V, dok nisu krenule letjeti piz… zrakom i bio zanimljiv. Nekakav akcijski stealth militari shooter s fora mehanikama ali svakim satom provedenim u igri tocno si osjetio Kojimu kojega ja jednostavno ne volim i jbga, nisam se mogao natjerati da dovrsim igru. Nema veze, ceka se SW za koji dan, trenutno sam na novoj triologiji, odnosno 2015 – 2019 i pripreme su u niskom startu. Prije toga malo RDR2 na PCu i dobro necu prevose zaliti sto DS nije za mene. Kako sam i rekao, nisam se ni nadao da ce mi se svijdeti. Drago mi je ako je igra dobra onima koji vole Kojimu i koji su ovo cekali, neka se ekipa zabavi. Meni ostaje nada da ce Fallen Jedi biti jedna dobra akcijska avantura s odlicnom pricom pa cu biti i ja happy

    • Zoran Žalac

      @funky0308, 01.11.2019 - 18:43

      Možda nije bilo jasno iz teksta, ali tuđe objekte vidiš tek kad spojiš neku regiju na mrežu. Što znači da barem jednom moraš proći tom regijom bez tuđih objekata. Ako ni kasnije ne želiš tuđe objekte, možeš se prebaciti na offline igranje.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 02.11.2019 - 11:06

      Zanimljivo..gledao sam dosta recenzija i gameplaya da vidim sto je to uopce ali tesko je ista smisleno zakljuciti s YTa. Jbga, to je Kojima. U vecini njegovih igara tesko je ista zakljuciti iz par minuta gamaplaya. Ma super..ako su ljudi dobili ono sto su trazili – odlicno. Opet kazem, nije za mene ali drago mi je da su fanovi Kojime dosli na svoje. Kako su stvari izgledale prije par godina kada je pukla suradnja s Konamiem, nisam bas bio uvjeren da ce ovo zavrsiti dobro. Cak i vise od toga, bio sam siguran da bez Konami vojske Kojima nema sanse ali eto, nisam bio u pravu i ispalo je da Kojima ipak zna sto radi. Za mene ovo nije sto ne znaci da je igra losa..naravno.

    • Zoran Žalac

      @funky0308, 02.11.2019 - 12:06

      Gameplay inače ne pokazuje sve… Npr. ovo što piše u recenziji – žičare, putovanje kroz snijeg, oružja – to nije bilo dopušteno snimati. Tako da same snimke ne daju baš cjelovitu sliku o igri, barem ne za sada.

  • Kralj Budala

    01.11.2019 - 15:15

    Mislim da će izgrađene strukture sa vremenom propadati (na primjer zbog one kiše) i ako ne bude puno aktivnih igrača da će igra izgledati kao i na početku.

    • Demon90

      @Kralj Budala, 01.11.2019 - 17:18

      Slazem se

    • Zoran Žalac

      @Kralj Budala, 01.11.2019 - 18:45

      Propadaju dosta sporo, zapravo. A cijena izgradnje novih nije tako velika. Stvar je samo u bandwidthu – koliko limita za izgradnju ima neka regija.

  • darijoman

    01.11.2019 - 15:21

    Da je ovo Ubisoft napravio dobila bi ocjenu 67 😀

    • deanHR

      @darijoman, 01.11.2019 - 15:36

      Da su to Bethesda, EA ili Ubisoft napravili imali bi mikrotransakcije, milijun bugova, gameplay kojeg smo milijun puta vidjeli, priču koja ne postoji, likove koji su prazni i tako redom…

    • TitanShifter

      @deanHR, 01.11.2019 - 15:42

      Jako lijepo.

    • Oblakoder

      @darijoman, 02.11.2019 - 10:22

      Mogu ti reci da cak i Ubisoft igre izgledaju kao svemirski brod naspram ovog simulatora hodanja.

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 14:07

      Izgledaju? Igra izgleda prekrasno, o cemu ti? Mozda ti fali par tornjeva gdje se moze popesti za otkljuceti regiju? ???

    • Oblakoder

      @SonOfZeus, 02.11.2019 - 14:26

      Nisam mislio na graficki stil. Sto se tice grafickog izgleda osim sto je DS poprilicno jednolican sve ostalo jako lepo izgleda. Decime engine je top i tu nema zbora.

  • Darac83

    01.11.2019 - 19:07

    Nje, preskačem… ?

  • alen2000

    01.11.2019 - 19:48

    Meni izgleda dosta zanimljivo.Prednaručio sam igru i jedva čekam da je zaigram.

  • MightyAloy

    01.11.2019 - 20:57

    Uz ovu recenziju pročitao sam i pogledao još nekoliko recenzija DS-a i moram priznati da iako prvotno nisam bio nešto ekstra zagrijan sada me igra poprilično zainteresirala. Imam osjećaj da je Kojima uspio stvoriti nešto unikatno i vrlo interesantno. Meni DS djeluje kao jedno vrlo zanimljivo iskustvo i svakako ću mu dati šansu kada dođe vrijeme. Ne mislim niti najmanje da je ocjena 90 previsoka niti da je igra “prenahajpana”. Što više, mislim da je igra podcijenjena od većine gamerske populacije koja samo kuka o mikrotranzakcijama i o tome kako Ubisoft stalno štanca iste igre, a istovremeno se pokušaji izlaska iz ustaljenih okvira dočekuju s podsmijehom pa čak i izrugivanjem. E gameri moji, veće ste vi razočaranje od potencijalnih minusa Death Strandinga. Kad vidim da mi se neko referira na IGN bude mi muka jer IGN, Gamespot i slične publikacije su ruglo koje treba zaobilaziti u širokom luku. A daleko najjači komentari su mi oni tipa, igra je “smeće” jer ne volim takav tip igre, i “igra je dobila preveliku ocjenu”, a niste igru ni igrali. Ima tu i bisera tipa, da je igru izbacio Ubisoft ili EA dobila bi 65. ? O bože pa jel vi sebe čujete? Igra vas može ne privlačiti i ne interesirati i djelovati vam bez veze, ali kanite se “objektivnih” stavova nečeg što ne “preferirate”, a pogotovo nečeg šta niste igrali. Ako vas je igra imalo zainteresirala, dajte joj šansu, možda vas oduševi. Eto, krenuo komentirati recenziju, a na kraju komentirao bisere od komentara. Tako mi i treba kad nakon recenzije pročitam i čitavu comment sekciju. ??

    • Serpico

      @MightyAloy, 02.11.2019 - 00:39

      Pogledao sam IGN-ovu recenziju i za divno čudo, čovek je bio sasvim korektan u svom opisu, e sad da li je u pravu ili nije to je već druga stvar.

    • tomekplejka89

      @MightyAloy, 02.11.2019 - 12:04

      Nacelno se slazem…pogotovo u dijelu o inovativnosti i necem drugacijem…ali nazalost nije dovoljno bit drugaciji da bi nesto bilo legendarno. Volio bih i ja da se vise eksperimentira u AAA naslovima ali eto u DSu mi jednostavno nije privlacna ta premisa. Nije ni u Ubisoftovim naslovima lijepo vidjet jednu te istu mehaniku ili world design pa zato ih ljudi i kritiziraju. Meni kao fanu MGSa je ovo vec drugi put da me taj isti Kojima razocarao tako da nisam optimistican. Osobno nemam neki zanr ili podzanr koji preferiram i nastojim bit otvorenog uma ali mislim da imam pravo i ja idrugi nesto ne kupiti/probat i onako povrsno donijeti sud. Pa ko bi sve to kupovao da na kraju skuplja prasinu i ovako imam hrpu toga sto mi se svidja pa ne igram jer nemam vremena…a pogotovo ne 40 ili 50 i vise sati za nesto sto me boli ona stvar. Jebiga.

  • Duje0506

    01.11.2019 - 21:35

    Veselim se sljedećem vikendu. I onda pomalo. Iskreno, bija sam uvjeren da će recenzije bit jednoglasno pozitivne, ali bija sam očito u krivu. Osobno mi samo služe da vidim o kakvoj je igri riječ i totalno su mi nebitni plusevi i minusi. Njih uvik ima. Dojam koji igra na mene ostavlja kao cjelina mi je jedino mjerilo. Meni najdraže igre ikad i 100tke po mom mišljenju pune su minusa, ako ih idemo secirati.

    Al, čudi me kako je Sony bija spreman financirati ovakav projekt. Samo se nadam da će im se isplatit jer bi to značilo više eksperimentiranja i više zanimljivih AAA naslova u budućnosti.

  • MatrixSOURCE

    01.11.2019 - 23:20

    Kao ogroman fan mgsova izuzev phantom paina ovo ipak preskacem. Odbijam Dati 60-70 eura za cutscene koje po svemu sudeci jedini vrijede. Misljenje mi Nije izvadeno iz guzice nego iz mnogi recenzija ukljucujuci I od hcla te takoder prikazanom gameolayevima. Preskacem DS iz razloga jer je nevjerojatno repetativan sa cak manje sadrzaja u open worldu nego phantom pain. Doslovno big se morao tjerati da dodem do tocke u igri gdje pocinju animacije da bih uzivao. Ne kazem da je uzasno Los gameplay jer GA ocito nisam odigrao no siguran sam da bi mi dojadio nakon 4 5 sati jer je baziran na one cemu najvise ne podnosim u igrama a to je fetch questovi I repetativnost. Sorry kojima Ali izgubio Sam posljednu Nadu u gaming.

    • Leopard

      @MatrixSOURCE, 18.11.2019 - 10:21

      sličnog smo razmišljanja ja isto sam fan MGS serijala zbog 4 sam kupio PS4 ali MGS5 ne priznajem to mi je igra koja mi nije sjela taj open world a ovaj DS je isti kao Phantom Pain.

  • Serpico

    02.11.2019 - 00:45

    Sigurno neće biti GOTY ali će se sigurno mnogo diskutovati i prepirati. Vreme će pokazati hoće li igra postati nešto memorabilno.

  • livas81

    02.11.2019 - 07:42

    hp express simulator sa normanom reedusom. tko voli nek izvoli. po meni bi bilo bolje da je kojima ostao u konamiju i da pravi igre koje su zabavne za igrati ali eto sada se penjemo po lojtrama sa lijepom grafikom. 90/100

    • Oblakoder

      @livas81, 02.11.2019 - 12:51

      Sto jes jes kad vidimo njegove predhodne igre ovo deluje kao ozbiljna sprdnja.

    • Sayan

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 15:59

      Hahaha sprdnja a igras splatoon vec 10000 sati.Nije mi jasno zasto seres po igri koju nikada neces upaliti.Idi komentiraj luigi mansion tamo fali komentara.

    • Oblakoder

      @Sayan, 02.11.2019 - 16:15

      Definitivno posle svega nikad je necu upaliti ali cu iskoristiti svoje suvereno pravo da serem po igri, kao sto i ti seres po Nintendu, a nisi ga ni u radnji video…

    • Sayan

      @Oblakoder, 02.11.2019 - 17:11

      To je samo ljubomora na hrpu igara koje izlaze na ps,jos stignes prodati switch i kupiti nesto posteno.

    • Oblakoder

      @Sayan, 02.11.2019 - 18:23

      Ne kapiram vas Sony fanboje koji napadate ljude jer kritikuju neke Sony igre. Usput da te obavestim ovo vise nije PS ekskluziva tako da oladi malo 🙂

    • Goran1234

      @livas81, 04.11.2019 - 08:47

      Castelvania? Suikoden?

    • Goran1234

      @Goran1234, 04.11.2019 - 11:00

      Pa Kojimin serijal je star preko 30g..pa šta… Konami je imao odlične igre, samo eto, imaju sada drugi put, koji im se više isplati sada najvjerojatnije.

    • Goran1234

      @Goran1234, 04.11.2019 - 12:04

      A jbg… Izdavanje igara su stavili na minimum… Očigledno da im s mašinama ide bolje, takve kompanije mijenjaju često poslovanje, i drugi ako nađu njima unosniji biznis, možda ostave gaming… Meni ništa čudno.

  • mika76

    02.11.2019 - 12:16

    uff,ufff. malo sam i ja sada na vagi kupiti igru ili ne?? 6 dana do izlaska. mozda na kraju riskiram i kupim jel
    ovo je negova prva samostalna igra? mozda je remek dijelo , a mozda totalno sranje.
    znate ono : na greškama se ući.
    kojima će vidjeti u dogledno vrijeme koko je ta igra odjeknula na tržištu.
    ako naući na greškama ( a sigurno hoće ) slijedeca njegova igra bi nas mogla itekako iznenaditi. a do tada živi bili pa vidjeli…

    • Kralj Budala

      @mika76, 02.11.2019 - 14:17

      Ako si na 50:50 zašto nebi sačekao tjedan, dva nakon izlaska igre? Ništa nećeš propustiti a imati ćeš možda bolji uvid u situaciju kakva je igra u jel ti odgovara.

  • funky0308

    02.11.2019 - 19:18

    Hahaha…ako nista drugo, HCL je poprilicno zivahan radi Kojime 🙂

  • Kiner Pingvin

    03.11.2019 - 19:37

    Mislio sam po početku da će igra imati istu ocjenu kao nesretni Duke Nurembergu Forever??

  • igregames

    04.11.2019 - 22:44

    Hideo Kojima je to dobro odradio. Ovo će biti vrhunska igra.

  • SanKa

    05.11.2019 - 10:43

    sve u svemu pun k misljenja ljudi koji nisu ni odigrali igru. javite se za 2 tjedna kad odigrate

  • alen2000

    11.11.2019 - 03:13

    Pišem ovo u 3 ujutro nakon igranja Dead Stranding-a.Igra je iznimno dosadna,neatraktivna,depresivna i blesava.Ako netko voli pješačiti po pustoši cijelo vrijeme onda će taj voliti ovu igru,samo mislim da takvih ima jako malo.Jako sam pogriješio što sam je kupio i to još sp.edition.Pa to je gore nego kad u AC prođeš misije pa ti ostane open world.Omi koji misle kupiti savjet NEMOJTE!, ne samo zbog novaca nego i zbog toga što će te vjerojatno kao i ja biti razočarani a od zabave ništa.Igra je odvratna i dao Bog da se neka slična ne pojavi.

    • ilfenomeno11

      @alen2000, 03.12.2019 - 22:12

      baš htjedoh pitat jel netko odigrao, zbog tvog i mnogih istih komentara na metacriticu izgleda da je igra fkt bezveze i dosadna, mislim da je bolje potrošit lovu na recimo Outer Worlds, a ovo će možda dogodine bit na ps+ 🙂

  • PEPI_26_

    11.11.2019 - 23:58

    Po meni pretjerana ocjena s obzirom na cjelovitost igre. Objektivno je plus sto je novina po načinu igranja i priče no s druge strane manjak sadržaja u otvorenom svijetu, dulje igranje dovodi do monotnosti. Misije postaju zamorne i slične….S obzirom na budet i studio koji je imao i potporu trebalo je biti bolje. Ocjena 90nerealna ( moguce zbog promocije) ali nije za ocjene tipa ispod 60. Po meni 68 do 75 plafon.

  • Leopard

    18.11.2019 - 10:13

    Meni je igrica dobra ja sam fan MGS starog do 4.
    Ja ne volim MGS 5 PHANTOM PAIN i to mi je najgori MGS a ova igrica uostalom niti nije MGS ali me užasno lik i njegove kretnje po ovoj otvorenoj mapi podsječaju na MGS5 i to mi smeta umaraju me ti zadaci preko cjele mape simo tamo trči a u MGS4 I 3 si isto imao dosta prostora za istraživanje bilo je to sve sažetije ovako se na tu veličinu izgubim i pogubim više neznam di sam.
    Žao mi je što je Kojima otišao u tom pravcu, igrica je dobra opičena priča ima taj njegov stil jedino mi smeta ta velika karta po kojoj moraš iči simo tamo a to je vjerovatno i zbog on line igranja.
    sve u svemu ocjena je 90 OK jer je igrica luda jedino tko ne voli kojimu neka ju preskoči.

  • Bojko77

    11.07.2020 - 01:49

    Uh, listam malo ocjene, i ovo mi vuče na TLOU2…. znači AAA ide pretplata u Sony na 90/100… ova simulacija dostave wanna be Silent Hill, teški flop… sve nekajko jasnije kako recenzije funkcioniraju ovdje….

  • Ika1009

    23.07.2020 - 12:28

    Igra ima fenomenalmu priču. Bila bi oldična kao film. Ali gameplay je po meni tako dosadan, da mi uništava igru

  • Lazy

    28.02.2021 - 22:02

    Evo konacno zavrsio ovo, za mene, remek djelo u svim segmentima. Ja daaavno nisam nista bolje igrao tj daaavno me nesto nije ovako uvuklo u svoj uvrnuti svijet.Ne mogu mislit na drugu igru, ne mogu igrati nista.Pod dojmom sam igre pa mi se neda pisati koliko stvari mi je dobro, a koji par ih je lose, overall ove lose su zanemarive…prezentacija,prica,grafika,gameplay ma sve mi je 9/10,dao bih joj 10 al necu, jerbo skoro nema savrsene igre. Tko nije odigrao, svaka preporuka!!!!

  • Monster Tamer

    22.06.2023 - 01:12

    Probao. Dosadno za poluditi.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?