Game of Thrones S08E04 – The Last of the Starks

Filip Zorić 08.05.2019.   •   34 komentara

Radnja se u Game of Thronesu ubrzala kako serija prilazi kraju, no to je ostavilo i neke negativne posljedice na samu radnju.

SPOILERI U TEKSTU, A I U KOMENTARIMA – BUDITE UPOZORENI!

Epizodu započinjemo s pozdravom od onih koji su umrli boreći se protiv vojske mrtvih. Početne su scene bile jako emotivne, većinski zbog režije i Jonovog govora. Kadrovi nam pokazuju gubitke različitih likova. Dany i Sansa, unatoč tome što se ne vole, imaju zajedničko to što su izgubili vjerne prijatelje. Dobili smo i kraće, ali svejedno efektivne kadrove za manje bitne likove poput Lyanne i EddaJonov govor sam htio istaknuti jer nas podsjeća na njegove početke u Noćnoj Straži -dao je sličan govor kakav se daje kad padne brat na Zidu. Simbolično je to što je na kraju Jon uspio ujediniti sile ljudi protiv prijetnje White Walkera, a svi koji su umrli u bitci su zaštitili carstvo ljudi.

Većina scena u Winterfellu me impresionirala. Naročito su mi bile zanimljive scene za vrijeme gozbe, kada smo vidjeli kako se kotačići vrte u glavama naših likova. Režija je dobro prikazala da su svi i dalje voljni igrati Igru Prijestolja – izmjenjuju se sumnjivi pogledi, donose se političke odluke i puno se pije. Tyrion je u ovoj epizodi napokon dobio nešto materijala. Drago mi je da su pisci shvatili da je Vražićak najzanimljiviji kad ima priliku raditi s ljudima. Bio sam zadovoljan kad god se pojavio jer smatram kako je njegov dijalog u ovoj epizodi bio jako dobro napisan. Njegova scena s Davosom bila mi je draga jer pokazuje njegov poetični cinizam. Oduvijek je bio osoba koja prepoznaje da su ljudi sami sebi najveći neprijatelji.

Romansa između Jaimeja i Brienne mi se također svidjela, iako mi se srce slomio kad se Kingslayer odlučio na odlazak. Sam je priznao da je većinu groznih stvari koje je napravio u životu napravio zbog Cersei. Sada je vrijeme da se suoči sa svojom sestrom, a na taj način i sa svojim greškama. Bronnov susret s braćom Lannister možda je imao očekivan ishod, ali obožavam kad god najdraži plaćenik može progovoriti s lavovima Bacačeve Hridi. Dijalog je napisan na zaigran i duhovit način. Naročito mi se svidjelo kad je Bronn rekao da će Tyriona “samo smrt ušutkati.”

Većinu ostalih scena u Winterfellu dobro sam prihvatio jer je dijalog dobro prikazao karaktere naših likova, ali moram se požaliti na neke elemente ove epizode. Iako mi je jako drago da je fokus na politici u epizodi, scenarij jednostavno ima previše grešaka. Čini mi se kako su pisci zacrtali sebi ciljeve, ali ne mogu naći dobar put za doći do tih ciljeva. Primjer bi bio način na koji se Dany prikazuje kao nova luda kraljica.

Čitava epizoda nas na vrlo užurban način želi uvjeriti kako se Daenerysin um muti, ali za mene nije kliknulo. Upravo zbog traljavog i brzog načina na koji je sve izvedeno. Arya i Sansa ne vjeruju kraljici zmajeva, ali teško je u potpunosti povjerovati u njihove razloge. Ona je spasila čitavi Sjever i pokušala otvoreno pričati sa Sansom, a zauzvrat je dobila nezahvalnost. Većina likova se okrenula protiv Dany dok kažeš keks, a njena transformacija u Ludu Kraljicu jednostavno nema težine jer je tako iznenadna.

Drugi primjer ovog žurenja do cilja je drama oko toga da Jonu pripada Prijestolje. Nekako mi je banalno da je Jon po tko zna koji put ispao naivna budala, unatoč što je svjesno znao kako će Sansa reagirati i koliko će ih istina sve koštati. Uz to smatram kako je smiješno da je ovaj novi sukob oko Prijestolja započet zbog tračanja – Sansa je izdala Jona nakon sutrašnjeg doručka.

Još jedna zamjerka koju imam je način na koji se serija riješila Ghosta. Direwolfi općenito imaju veliku ulogu u karakterizaciji Starkova. Ta je životinja simbol njihove kuće i svaki je direwolf vrsta čuvara za pojedinog člana obitelji. U knjigama više Starkova (ne samo Bran) ima mističnu vezu sa svojim vukovima. Iz tih me razloga ljuti to što serija ignorira Ghosta. Jadničak nije dobio ni zagrljaj od Jona, što je žalosno jer je bio uz njega od samog početka. Navodno su dosta skupi vizualni efekti za Ghosta, ali morao sam se požaliti.

Prije nego što stignem do posljednje scene koja je izvrsna, moram prokomentirati smrt Rhaegala. Nažalost, i ovo je odrađeno poprilično traljavo. Daenerysina skupina se opet iz nekog razloga razdvojila (što su učinili i u sedmoj sezoni) i opet su napadnuti od strane Eurona. Očekivao bih da bi se već znali pripremiti za ovakav napad ili ga izbjeći u cijelosti. Također smatram kako je Daenerysin zmaj pao na previše lagan način. Bronn nam je u ovoj epizodi poručio da je znao kako će Cersei izgubiti kada je vidio zmajeve, ali izgleda da nisu tolika prijetnja (pogotovo kad Euron može precizno pogoditi kilometrima daleko).

Napokon smo došli do odlične zadnje scene. Svidio mi se susret između Tyriona i Qyburna jer je dijalog savršeno prikazao razgovor između dvaju racionalnih osoba. Mislim da su oba lika imala savršene izjave koje se slažu s njihovim karakterizacijama. Tyrinovo suočavanje sa Cersei je bilo još bolje. Peter Dinklage i Lena Headey još uvijek dokazuju da su najbolji glumci u seriji. Uhvatila me jeza kad sam čuo čistu tugu u Tyrionovom glasu, a Cerseino odvraćanje glave i lagane suze u očima pokazuju da je ovdje riječ o jako kompleksnom liku. Na kraju smo izgubili Missandei, jednu od rijetkih koja je bila zbilja dobra osoba u ovoj seriji. Mislim da je njena priča okončana na dobar način, uz efektivnu gradnju napetosti do trenutka njene smrti.

Sve u svemu, The Last of the Starks je bila solidna inačica Game of Thronesa s nekoliko velikih grešaka. Serija se vratila politici, ali izgleda da brz tempo i manjak epizoda utječu na scenarij na negativan način. Očekujem da će sljedeća epizoda biti ključna u priči, stoga se nadam da će biti vrhunske kvalitete.

Komentari (34)

• Agent

08.05.2019 - 11:52

Epizode idu sve lošije i lošije.Izgleda kao da im stvarno nedostaje ideja da to razrade kao prijašnjim sezonama i kako su krenuli i zadnje 2 epizode će bit još lošije

• darijoman

08.05.2019 - 12:04

Bronov dolazak je najgluplja stvar u cijeloj epizodi. Lik odjedanput banuo ko grom iz vedra neba i eto i mene u pm. Sve u svemu ipak se vidi da je manjak epizoda i da je to sve pomalo ubrzano

• DjokaBA

@darijoman, 08.05.2019 - 14:39

Imali su sasvim dovoljno epizoda, vremena i novca, za sve ove sezone, tako da im to nije nikakav alibi. Kako su odradili prve tri sezone, sa znatno manjim budzetom, mogli su i ostale. Problem je sto dva idiota vode glavnu rec.

• Lord_Sec

@DjokaBA, 08.05.2019 - 15:20

Trebalo je bit 9 sezona,jedna sa white walkerima a druga sa cersei i da je sporiji tempo,ovako je prebrzo se odvija radnja i puno je propusta i kvalitetnije bi bilo odradeno

• Serpico

08.05.2019 - 12:37

Nije ova sezona baš turska serija kako internet pljuje ali osrednjost da zavede prosečan puk i drži pažnju, gledljivo. Ako onaj završi knjige nadam se da će se više otarasiti sapuničastog naziva Igre prestola za neke buduće adaptacije i koristiti ezoterični naziv Pesmu leda i vatre. Ono malo što je ostalo od epske fantastike umrlo je sa “night loserom”.

• Lord_Sec

08.05.2019 - 12:46

Vidio sam leakove,ako je istina kraj je tako razocarenje

• DjokaBA

@Lord_Sec, 08.05.2019 - 14:37

Sve je razocaravajuce do sad, tako da kad bi kraj bio iole dobar, jako bih se iznenadio. Svi ocekuju fail, a verujem da ce biti i gore nego sto se ocekuje.

• Outback

@Lord_Sec, 08.05.2019 - 14:59

Snimano je vise endinga, bas zato da ne leaka na net. Tako da ne vjerujem da si vidio pravi kraj.

• Lord_Sec

@Outback, 08.05.2019 - 15:10

Mislim i ja da nije pravi kraj,nadam se da nije,al ako bude onda nemos virovat koja glupost

08.05.2019 - 12:49

najgora epizoda u povijesti. ne mogu vjerovati kako se srozala serija. nije ni čudo da D&D za finale bježe na pusti otok.

• nedzon

08.05.2019 - 12:55

Serija se dovela do toga da od takvog umjetnickog, poetickog, dominantnog giganta naprave amatersku safunjaru gdje nisu u stanju pomaknut casu od starbaksa sa stola!

• AdvCool

08.05.2019 - 13:04

Tražim reboot 7. i 8.sezone. Uništili su najbolju tv seriju svih vremena

• DjokaBA

08.05.2019 - 14:36

Serija je govnooo, i postaje sve veceeee.

• Outback

@DjokaBA, 08.05.2019 - 15:00

Smiri se

• DjokaBA

@Outback, 08.05.2019 - 20:06

Ako ti se ne cita, ne citaj. Ako ne razumes, cuti.

• Outback

@DjokaBA, 09.05.2019 - 17:40

opet kazem, smiri se brate

• Tony77

08.05.2019 - 14:37

Serija je dobra opet ponavljam nemojmo glumit filmske kritičare. Teško je zavrsit svaku seriju ili film. Iz razloga što postoje određene opcije kako serija može zavrsit nemoze se izmislit topla voda povodom toga. I svi mi znamo bar po 5-6 mogući krajeva nešto od toga će se dogoditi. Jbg zatvaranje je najteže i treba se postovat rad i trud ljudi koji rade na seriji. Najjače su mi zamjerke: 1. Kako je arija skočila i ubila NightKinga. To se pitaju ljudi dok gledaju Fantasy show da zmajevima ?.
    2. Zašto je ghost onako ostavljen. Pa Jon nije Stark mora se što bezbolnije rastat od njega.
    Ako sagledate stvari na ovaj način čitava sezona je vrhunska , ako ćete pametovat jbg tu nema pomoći.

• Degman86

@Tony77, 08.05.2019 - 14:55

Sezona je vrhunska? Po čemu, sve je prepuno rupa u priči, radnji, svemu doslovno. Od 5 sezone čim su D&D počeli neš svoje izmišljat, serija je osrednje kvalitete postala. I ne moraju oni izmišljat topli vodu, nego samo nastavit po njegovim uputama i to je to. A ovo kaj su napravili od sezone 8 je užas. Pa meksičke i turske sapunice se bolje drže priče i nemaju ovakve glupe scenarije kao GOT. A kaj se tiče vojne taktike i sličnih stvari, mogao bih o tome danima pisat.

• Tony77

@Degman86, 08.05.2019 - 16:41

Rupe smetaju onima koji žele da bude rupa. GRRMARTIN radi sa njima. A vojne taktike izmišljaju ti fiktivni likovi iz Westerosa ko si ti da im sudiš. Ja uživam u onom što vidim netražim mane i najvažnije neshvaćam ozbiljno to što se tamo događa to je samo serija. Vrhunska serija doduše koja nije stvaran život inače ???.

• Outback

@Tony77, 08.05.2019 - 15:02

Meni je sezona bas odlicna, prva epizoda malo dosadnjikava al sve ostale odlicne, ne znam sta ekipa kenja non stop, brate dragi gledas seriju sa zmajevima, magijom, trebom koja je rodila te iste zmajeve i onda ne znam sta ocekuju…

• Tony77

@Outback, 08.05.2019 - 16:38

Šta ćeš brate nebi ljudi bili ljudi da ne izmišljaju ?

• Truegentlemanx

@Tony77, 09.05.2019 - 11:12

Nije potrebno biti filmski kritičar da se vidi kako se serija više ne drži postavljenih pravila prijašnjih sezona. Ako želiš gledati 8 sezonu moraš zaboravit na zdrav razum (ne, ne mislim na zmajeve i zombije). Zašto se protiv white walkera boriti na otvorenom polju, zašto je u prošloj epizodi 5 likova prikazano kako su pre natrpani white walkerima i onda bez ikakvog objašnjenja nego camera cutovima su ti likovi na sigurnom. Da se dotaknem ove epiziode, pisci očajno žele od Dany napravit bad guya i to se vidi na kilometar, sve je izvan njenog karaktera, svaka čast glumici na njenoj odličnoj izvedbi ovako lošeg teksta. Također kada Uron ubije zmaja, stvarno mi hoces reci da ona iz zraka nije vidjela cijelu flotu? Sve se u ovoj sezoni dešava samo da bi se desilo, kako bi forsirali radnju napred u polozaj koji pisci zele, nista nema svoj prirodni tok više, Jamiea su također poslali u Kings landing tek toliko da bude tamo u finau priče i time uništili 7 sezona vrijednog napretka njegovog karaktera. Mogao bi pricati brdo još to tome, ponekad je potebno kritizirati i ono što najviše volimo, nema potrebe za strahom od kritike stari moj.

• _Someone_

08.05.2019 - 15:18

Ovo je na dobrom putu da mi bude najgori završetak jedne serije još od Dextera, a to je teško nadmašiti. Pa što su oni dovraga radili dvije godine, pa scenarij je toliko amaterski odrađen da to nisu istine. Sve je podređeno efektu šoka, a logika i sve mehanike svijeta koje su uspostavile knjige i ranije sezone, ma tko to treba. Riješili se NK plota kao da nikad nije ni postojao. Sve te silne sezone trube kako je bitka za tron nebitna u usporedbi sa WW i NK. Na kraju smo dobili da se sve riješilo u sat vremena, sve je objašnjeno toliko jednodimenzionalno i na razini crtića. Izuzev Jonovog govora, ekipa se u 4. epizodi niti jednom riječju više nije osvrnula na WW i NK – nitko se ne pita kako, zašto, čemu. Očito je došlo i do problema i u budžetu pa su se poriješavali zmajeva i ostalih CGI živina, ali na koji način. Opet amaterizam. Ma joj, neću više. Džabe hajpa i čekanja…

@_Someone_, 08.05.2019 - 18:09

Dexter, da, koliko je to bilo loše 🙁

• Marinko987

08.05.2019 - 16:01

Apsolutno neprihvatljivo, samo retardiranom mozgu može biti ok da Dany leti na zmaju i ne vidi flotu brodova koji samo tako izrešetaju zmaja. Pucaju strijele kao iz AK47. A kad Dany krene na njih, cijela flota puca sa AK47 samostrijelom i više ih ne može pogodit. Smeće za ispodprosječan puk ili one koji su toliko zaluđeni GoT serijalom da ne prihvaćaju očite greške u priči koje se ne smiju događat na tako jadan način. Dumb&Dumber ponižavaju gledatelje sa takvom primitivizmom.

• Alen90

08.05.2019 - 17:55

nema sumnje da je ovo najbolja serija svih vremena , oni koji pricaju protiv su ljudi koji su puno ocekivali , istina prve 3 epizode su totalno OUT ali 4 je vratila dobro poznati osjecaj neizvjesnosti , moja zelja je da ih sersei sve poubija tada bi GOT bio ono sto jeste , a ako pobjedi Dzon zajedno sa Deny nece valjati jer se tome nada pola svjetske populacije , tako da ako kraj bude takav da njih dvoje vladaju to je totalno OUT i kao neka spanska serija zivjeli su srecno do kraja zivota , ono sto bih ja zelio da vidim jeste da se Deny okrene protiv svih na kraju ili da je Dzon mora ubiti ili nesta slicno , Happy ending bi bio promasaj za GOT

• Lord_Sec

@Alen90, 08.05.2019 - 18:06

Jon ce je sigurno morat ubit

• Saren

08.05.2019 - 19:20

Sve mi je vise manje stimalo uz par zamjerki. Dany koja je bila ko klinka sa idemo idemo a niti se Rhaegal oporavio niti pol njene vojske ali ajd, kuzim da nije htjela da se Cersei i njena vojska ukopaju i utvrde polozaje (valjda). Druga zamjerka mi je sta je Euron Greyjoy postao odjednom Deadshot i skine zmaja ne jednom nega sa dva pogotka dva puta (smatram da je Rhaegal lako pao jer je ozlijeden bio). Nisam ni najsretniji bio sa Jaimeijem, poanta je bila (bar je to moje osobno misljenje) da se iskupi kao lik, zato se i dosao boriti sa Dany i Jonom i ostalima protiv WW-a i NK-a i onda najednom promijeni misljenje kako ga je vjetar puhno – “eh kuzim da mi je bivsa ljubavnica / sestra ludara ali svejedno cu je probati spasiti – cao i nemojte zamjeriti” makar mislim da ili ce on rijesiti Cersei ili ce nesta vec biti u tom smjeru. U globalu ok mi je epizoda izuzev tih djelova i sezona kao takva mi je sasvim ok. Doduse bih volio da su ipak se s Cersei obracunali prije a NK-a i njegovu pricu ostavili onako za kraj barem 2-3 epizode, makar mi je i ta sa njim bila sasvim super.

• Jodlejeihu

@Saren, 09.05.2019 - 18:42

Jaimie ide da ubije Cersei

• Marinko987

08.05.2019 - 19:52

Navodni spojler alert:
    Po leak-ovima Jamie će ubiti Eurona i biti smrtno ranjen, pas i planina će se poubijat, Dany će biti luda i Jon će je okončat, a prije toga će palit ljude u Kings Landingu, ipak je Melisandre rekla prije smrti dracarys. Tyrionu će se sudit jer je ustao kraljicu a Varys-a će ubit zbog izdaje.

• bartul_9

09.05.2019 - 09:21

Serija je postala sramotna. Neda mi se puno pisat jer svatko sa imalo mozga vidi da je to napisano Boze sacuvaj. Neda mi se nabrajat rupe i nedostatke samo ove epizode jer ih ima i previse. Prošla epizoda je uništila cijelu seriju i build up koji je trajao jeb…. 9 godina i nemozete reč da nije jer ovo šta su napravili sa serijom je jad i čemer, al doslovno.

• jastreb

09.05.2019 - 11:26

Ne mislim da je Dany prebrzo pretvorena u “ludu kraljicu”, još preko bare ju je Tyrion morao smirivati da ne napravi neko veće sranje.

Meni je scena sa Bronnom smetala jer se onako, ušetao sa samostrelom bez problema, i isto tako išetao. Meni ovo smrdi na uklanjanje “nepotrebnih” likova, poput Tormunda i Ghosta. Glup mi je bio i nagli prijelaz u tonu epizode, ja bih scenu sa obaranjem zmaja stavio na kraj.

13.05.2019 - 12:51

Jasno da serija ima i nekih grešaka,ali je to(još uvijek & bez obzira na sve),najbolja serija svih vremena…I točka.Btw.,jedva čekam da pogledam današnju epizodu,jer mislim da bi mogla biti(po zadnjem trejleru)totalno HC!!!