HCL.HR

Isprobali smo zaboravljeni JRPG Live A Live na Switchu

Žarko Ćurić 07.07.2022.   •   4 komentara


Jedan od neobičnijih Squareovih JRPG-ova iz doba Super Nintenda napokon je ugledao svjetla dana i na zapadnom tržištu. Zaigrali smo prvih par sati Live A Live remakea i donosimo vam svježe dojmove.

Live A Live jedan je od neobičnijih eksperimentalnih igara koje je Square razvio te izdao 1993. za Super Famicom, japansku verziju Super Nintenda. Igra nikada nije ugledala svjetlo dana izvan Japana, zbog čega je ovaj remake za Switch koji sam imao priliku isprobati, ujedno i prvi službeni izlazak Live A Livea na zapadnom tržištu.

Na ovom JRPG-u je radio Takashi Tokita, direktor kasnije proslavljenog klasika Crono Trigger, legendarna Yoko Shimomura koja je obilježila brojne Square igre svojim glazbenim notama te brojni manga umjetnici. Ti ilustratori radili su na sedam različitih glavnih likova, što je zapravo i glavna premisa igre – igranje više manjih priča smještenih u različita vremena i prostore.

Pri pokretanju Live A Livea na raspolaganju nam je sedam spomenutih protagonista u različitim vremenskim razdobljima. Tako možete posjetiti prahistorijsko doba, imperijalnu Kinu, Edo Japan, Divlji Zapad, moderno doba, blisku budućnost i daleku budućnost te u svakom razdoblju preuzeti ulogu drugog junaka i pozabaviti se njihovim problemima.

Ja sam u ovom Switch remakeu igre do sada isprobao tri različita razdoblja.

Za početak sam upalio daleku budućnost, gdje sam preuzeo robota Cuba te probudio posadu na svemirskom brodu Cogito Ergo Sum. Radnja je u početku dosta usporena, no usput sam vidio fora uvodnu špicu te dobio neku horor vibru a la Alien.

Nakon sat vremena prebacio sam se na drugu priču u bliskoj budućnosti, gdje sam preuzeo ulogu Akire koji se želi osvetiti motorističkoj bandi koja mu je ubila oca. Ovdje je gameplay dosta drugačiji, jer osim što sam se mogao kretati po čitavom gradu, naš protagonist ovdje ima mogućnost čitanja misli što može iskoristiti za daljnje napredovanje u radnji. Humor mi se u ovoj sekciji igre bio posebno zabavan. Onako, ide malo u krajnost i dosta je jednostavan, no opet zabavan. I ovdje moram spomenuti vrhunsku uvodnu špicu koja osim fora prikaza donosi i originalnu pjesmu od Yoko, no ovaj put to nije samo instrumentalna izvedba nego ima i pjevača.

Nakon svega toga prebacio sam se na Divlji Zapad gdje sam preuzeo ulogu Sundown Kida, samotnog desperada koji dolazi u grad pun bandita. Priča neodoljivo podsjeća na brdo western filmova koji su očigledno poslužili za inspiraciju.

Sve u svemu, prilično zabavan koncept, no usput donosi i neke nedostatke sa sobom. Najveći koji sam uvidio do sada je prilično spor početak. Igra mi je samo tijekom prve priče koju sam pokrenuo prikazala osnovne naredbe, što je pohvalno. No vjerojatno su morali napraviti uvodnu sekciju razvučenu tijekom svih razdoblja, tako da bez obzira koje razdoblje odaberete, možete dobiti uvodno objašnjenje.

Borba je prilično neobična, ali ne na loš način. Naime, svaki lik ima drugačije udarce, odnosno mehanike te specifičan način na koji može uopće susresti neprijatelje. Cijela stvar se odvija na gridu te svaki napad na vašem raspolaganju ima specifičan raspon djelovanja. Segment borbe na prvu djeluje poprilično maštovito, no istini za volju – nisam još imao priliku konkretnije ga istražiti da mogu donijeti neki pametniji zaključak.

Zadnja stvar koju mogu spomenuti su unaprjeđenja u odnosu na original. Gledao sam malo slike originala i moram priznati da ovaj tzv. “HD-2D remake” izgleda dosta vjerno izvorniku, no opet dovoljno unaprijeđen za Switch da godi oku. Sve se to usput i vrti u pristojnim brojkama te nema nekih tehničkih problema. Pohvalno je i što su na dobar dio teksta dodali glasovnu glumu. Nije to sada neka vrhunska izvedba za Oscara, no opet, nije ni totalno amaterski odrađeno te doprinosi da se lakše uživite u radnju.

Ja ću nastaviti s igranjem dalje da vidim gdje ove priče vode te hoće li se možda likovi negdje sresti. Vi ako ste i dalje neodlučni, preporučio bih vam da isprobate demo verziju koja je sada dostupna na Switch konzoli ili pričekate konačne recenzije pune igre. Live a Live izlazi za Switch u punom izadnju 22. srpnja. Još samo malo!

Označeno sa: ,

Komentari (4)

  • 312AE

    07.07.2022 - 20:26

    Ohh,jedva čekam recenziju,no drugi mjesec se nabavlja s fizičkom verzijom Turtlesa,za ovaj mjesec je lova za igre spucana. Zato se izmedju ostalog nabavila Final Vendetta😁👍

  • Dragan[MKD]

    07.07.2022 - 20:49

    Podsjeća me malo na Astria ascending kad pogledam prvi screenshot.

  • ILoveGaming

    07.07.2022 - 21:31

    Auuu kako lijepa igra. Puno ali zbilja puno podsjeća na Lufia 2: Rise of Sinistrals.

    • LetMeBeFrank

      @ILoveGaming, 07.07.2022 - 23:39

      HD-2D je melem za oci.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?