HCL.HR

Zaigrali smo Pagan Online – akcijski RPG u produkciji srpskog Mad Head Gamesa

Hrvoje Smoljić 14.06.2019.   •   13 komentara


Zaigrali smo Pagan Online, igru koja je praktički Diablo sa slavenskom mitologijom. Evo kakve smo dojmove izvukli iz druženja s njom.

Nitko ne traži Diablo „killera“ tek iz pukog hira. Traži ga se jer Diablo igre imaju sve – zanimljivu, fantazijsku priču, odličan dizajn likova, brz, akcijom nabijen gameplay uz odlične RPG mehanike poduprte dubokim loot sustavom. Teško je to nadmašiti i kad god vidimo najavu nekog novog izometričnog RPG-a se nadamo kako će nam isporučiti minimalno to, ako ne i više.

Olakotna okolnost i mogućnost za konkurente je činjenica da je Blizzard, s najavom mobilnog Diabla, pokazao koliko olako gleda na svoje obožavatelje. Dakle, krv je u vodi i morski psi nadiru. Jedan od njih je i Pagan Online  koji se nalazi u Steamovom Early Accessu i kojeg razvijaju vrijedni ljudi Mad Head Gamesa iz susjedne nam Srbije.

Sama igra odmah u startu ima nekoliko stvari koje joj idu u prilog. Općenito, vizualni stil i likovi, a za igrače naše regije – činjenica da je igra inspirirana slavenskom mitologijom. Primjerice, jedan od likova se zove Istok, a prva misija mu je da pronađe „drevnu kutiju“. Natjeralo me to da se zapitam koliko su me puta, igre inspirirane nekim drugim govornim područjima prevarile i podvalile mi obične kutije kao nešto što zvuči totalno opako i kul.

No, tako sam ja, od tri u startu ponuđena lika odabrao Istoka i krenuo u svoju avanturu. Slično kao i u Diablu, imate centralno HUB područje gdje možete prodavati višak predmeta, craftati nova oružja, pojačavati vještine, odabirati misije i slično. Taj HUB se ovdje zove Pantheon i mjesto je gdje inače obitavaju bogovi. Kažem inače zato jer čitava premisa igre leži u činjenici kako je neka misteriozna, zla sila prouzročila nestanak bogova, što je zemlju bacilo u popriličan kaos. Naravno, na vama je da otkrijete tko je i kako to učinio te stanete zlim silama na kraj.

Zanimljiva premisa i odličan dizajn likova dovoljno je dobar da vam zadrži interes kroz relativno kratku kampanju.

Premisa je vrlo zanimljiva i kroz dio kampanje dostupan u early accessu vas igra zapravo upozna s nekim zanimljivim likovima. Svakako bi istaknuo kralja Vukashina, ali i jednog od ranijih negativaca imena Usud. Osim što ih, kao i ostatak igre krasi privlačan, stilizirani dizajn, glasovna gluma je odrađena dovoljno dobro da vam zadrži interes do samoga kraja.

Iako sam recenziju započeo s pričom koja bi dala naslutiti kako je Pagan u istoj kategoriji kao Diablo, on je zapravo, iz gameplay perspektive, ipak nešto drugačija igra. U tom smislu bi ga bilo najbolje opisati kao miks Diabla i Warframea.

Zašto? Pa prije svega u načinu na koji funkcioniraju igrivi likovi, oprema i njihovo otključavanje. Oni ovdje imaju primarni brzi i sekundarni sporiji napad te sebi svojstven potez koji im poveća mobilnost. Povrh toga – imaju samo četiri vještine koje mogu koristiti u borbi. Nema tu nekog kreativnog miješanja vještina kojima bi pronašli optimalnu kombinaciju ili neku koja je idealna za vaš stil igranja. Povrh toga, njihovo unaprjeđivanje je poprilično pravocrtno te svakoj vještini možete pojačati isključivo količinu štete i radijus djelovanja.

RPG elementi Pagana su relativno pravocrtni i ne pružaju značajnu mogućnost prilagodbe vašem stilu igranja.

Slično je i s lootom. Iako mnogi predmeti i oružja imaju dodatne efekte, kao i u Destinyu, postoji krovni broj koji prikazuje ukupnu snagu vašeg lika i opreme. To znači kako većinu vremena možete ignorirati neke specifičnosti određenih oružja i samo gledati hoće li vam se taj ukupni broj povećati ako se opremite novim predmetom. Navedeno dodatno smanjuje opcije građenja vlastitog lika i svodi čitavu priču na lov za legendarnim predmetima koji naravno imaju najbolje statistike.

No, nije sve tako crno. Igra te probleme pokušava nadoknaditi s devet maštovito zamišljenih likova koji se međusobno znatno razlikuju. Ponekad do te mjere da se otključavanje i igranje s novim likom doima kao da igrate drugačiju igru. Nisu klase u igrama ništa novo, ali Pagan ih je odradio toliko dobro da je zapravo njihovo postepeno otključavanje jedan od glavnih motiva za nastavak igranja. Već spomenuti Istok je nalik Thoru i vitla divovskim, munjevitim čekićem, Lukian je lebdeći svećenik koji kontrolira elemente, Demeer je druid čije bitke vodi nabrijani medvjed i slično.

Uz odličan dizajn, igrivi likovi su vrlo raznovrsni i moćni, a njihovo otključavanje je najveći motiv za nastavak igranja.

Kontrolirati ih je pravi gušt. Osim osjećaja moći, Pagan se diči rijetko viđenim sustavom kontrole u jednom ARPG-u u smislu da likove kontrolirate s WASD tipkama, dok s mišem usmjeravate svoje napade i vještine. Iako sam mislio da će mi navedeno smetati, zapravo sam se brzo prilagodio i to mi je postao jedan od boljih aspekata gameplaya. Likovi nisu u potpunosti izbalansirani pa su neki daleko moćniji od drugih, a volio bih i da su im animacije napada nešto fluidnije. Srećom, to je dio igre koji je, s obzirom na njen early access status, podložan značajnim promjenama.

Problem koji će vjerojatno ostati i nakon izlaska igre je, što uz izuzetak oružja, loot kojim opremate likove ni najmanje ne utječe na njihov izgled. Svaki doduše ima po četiri skina koje možete otključati, ali to nije dovoljno da vizualno prenese progresiju lika te ćete uglavnom izgledati isto bio vama lik level 2 ili maksimalni level 30.

Što se tiče misija, imate one vezane uz glavnu priču, ali i nekoliko drugih vrsta. Prije svega, tu su posebne misije u kojima vam je cilj skupiti loot i ključeve s kojima možete pristupiti posebnim boss misijama. Poraziti boss protivnika znači dobiti najbolju dostupnu opremu, ali i shardove s kojima otključavate likove. Igra vas tako baca u petlju u kojoj vam je cilj, ili poboljšati postojećeg lika, ili otključati novog.

Igri nedostaje raznovrsnosti u pogledu misija, a levele u koje vas baci su izrazito maleni i vrlo linearni.

Ono što bi zapravo moglo odbiti većinu igrača je činjenica kako sve to ne radite u jednom velikom, relativno povezanom svijetu. Umjesto toga, jedan je veliki level raskomadan na dijelove koji su vezani uz misije. Navedeno zna biti naročito bolno u kampanji gdje ćete doći do nekih vrata i umjesto da kroz ista prođete uz eventualno kratko učitavanje – misija će završiti, igra će vas vratiti u HUB, i onda morate odabrati sljedeću misiju u kampanji da bi vas igra prebacila s druge strane vrata.

Još gore, leveli su zapravo niz, uskim prolazima povezanih područja u kojima jednom kada pobijete sve neprijatelje nemate više što raditi. Oni se neće ponovno pojaviti, a istraživanje nekoliko opcionalnih područja se definitivno ne isplati. Iako mi u vremenu provedenom s igrom nije dosadilo kositi horde neprijatelja, nedostaje tu raznovrsnosti. Neovisno o tipu misije,  zasad vam igra nudi samo tri aktivnosti – ići od točke A do točke B u ograničenim levelima, preživljavati valove neprijatelja ili braniti određenu građevinu ili lika.

Navedeno, u kombinaciji s ograničenjima koje igra stavlja pred vas znači da ukoliko ne volite grind – ovo definitivno nije igra za vas. Multiplayer za dva igrača donekle može smanjiti napor repetitivnog sadržaja, no zasad je implementiran samo u sporedne misije.

Pagan Online je igra u kojoj je pristuna određena doza grinda, ali se srećom iza njega krije sadržaj koji se isplati otključati.

Proizvođač planira u skorijoj budućnosti proširiti kooperativni multiplayer te omogućiti da  do četiri igrača prolaze kroz sav dostupan sadržaj. U kontrastu s Diablom koji ima nekoliko likova ili klasa koje možete „izgraditi“ na mnogo različitih načina, Pagan planira implementirati mnogo različtiih likova. Igra je dosta ispolirana, s obzirom da se nalazi u early accesu, ali ima tu nekih problema koje Mad Head ima vremena ispraviti do izlaska. Poglavito usporavanja igre kod iznenadne pojave mnoštva neprijatelja odjednom, lošeg korisničkog sučelja i sl.

U konačnici, meni je osobno Pagan Online bio vrlo zabavan, a kao igraču mnogih MMO i MMO-lite igara, nije mi smetala određena doza grinda, naročito jer iza njega stoji sadržaj kojeg se isplati otključati. Za to će vam ovdje trebati nekih 30 do 40 sati, a nakon toga možete nastaviti igrati na višim razinama težine za još bolju opremu. Veseli kako igra ne sadržava nikakve Pay2Win elemente kao niti mogućnost kupovanja kozmetike pravim novcem. Kao i mnoge early access igre, Pagan Online ima strahovit potencijal da postane odlična igra. Mehanički je već sad mnogo toga posloženo vrlo dobro i ako vam ne smetaju određene odluke developera, ali i ako smanjite očekivanja, mogli biste se vrlo ugodno iznenaditi.

Označeno sa: , ,

Komentari (13)

  • Veblar

    14.06.2019 - 20:59

    Kakva je igra u usporedbi sa Path of Exile? Nisam puno igrao ni Diablo 3 ni PoE, ali recimo znam da je Path of Exile ogromna videoigra i da su početni leveli dobro dizajnirani pa me zanima recimo što Pagan može ponuditi osim mitologije? I naravno, treba spomenuti da je PoE u odnosu na D3 i Pagan besplatan

    • microlightgames

      @Veblar, 14.06.2019 - 23:19

      Ono sto mogu rec je da je path of exile odlicna igra i definitivno diablo killer, diablo mrvitelj, diablo ni do koljena nije poe. I sumnjam da je ovo bolje od poe pogotovo jer tek izlazi a koliko vidim ja bi usporedio igru sa torchlight. Torchlight mi je bio odlican takodjer ali nije na razini diabla

    • Letva1

      @microlightgames, 15.06.2019 - 13:51

      Kad si zadnji put igro Diablo? Evo ja sam ga igro prije mjesec dana i POE mu nije ni do koljena. Jednostavno cim upalis igru i spawnas se u gradu i Pocne Tristram theme nema boljeg. Jest da je igra stara pa PoE ima nekih novijih stvari u sebi, ali uzmi na GOG-u Diablo i vidjet ces da je igra super.

    • mili1985

      @Letva1, 15.06.2019 - 15:25

      Ako se dobro sjećam, PoE je izašao nedugo nakon D3, možda nakon nekoliko mjeseci.

    • Letva1

      @mili1985, 15.06.2019 - 15:39

      Je PoE je izasao iza D3, ali on usporeduje PoE s Diablom ne s D3.

    • mili1985

      @Letva1, 15.06.2019 - 15:48

      My bad. Ja sam shvatio da je razgovor oko D3.

  • zlakob

    14.06.2019 - 22:35

    Di je gameplay?

  • MoGaming

    15.06.2019 - 13:25

    Pravi Diablo killer će bit kad izbace dobru SP igru. Jer da bi nešto bilo Diablo killer onda mora ubit prva dva dijela a ne ovo smeće od trećeg.

    • Letva1

      @MoGaming, 15.06.2019 - 13:52

      A prvi dio je skoro savrsen pogotovo za Belzebub modom.

    • funky0308

      @MoGaming, 16.06.2019 - 12:11

      Istinq, D3 je stvarno los i steta sto su nam napravili od njega. Lega i ja obozavamo Diabla i naravno, cim je trojka izasla kupili smo da igramo coop. Igra je toliko lagana da je dosadna. Nas dvojica se secemo kroz levele kao da neprijatelja ni nema (igramo na najtezoj mogucoj tezini). Sama igra, odnosno vizualni stil, glazba i zvucni efekti su po meni odlicni ali tezina je katastrofalno balansirana i napredovanje u igri ne daje nikakvu satisfakciju. Nikako si ne uspjevamo pronaci adekvatnu zamjenu, igramo i Divinity2 ali to nije Diablo 🙁

    • MoGaming

      @funky0308, 16.06.2019 - 15:02

      Možda da probaš Warhammer – Chaosbane, solidan nasljednik ali i dalje fali onaj element prezentacije da te baš uvuče u igru.

  • tazmaniac

    16.06.2019 - 14:20

    Funky0308, jeste probali grim dawn? Dušu dalo za coop, a sličnije je starim diablo naslovima.

    • funky0308

      @tazmaniac, 17.06.2019 - 11:30

      Probati cemo..hvala ljudi … uvijek se trazi nesto dobro za coop 😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?