Animal Crossing: New Horizons

Kuća na kraju sela

Meni je Animal Crossing: New Horizons bio prvi susret s 19 godina starim Nintendovim serijalom o brbljavim životinjama. Nanjušila je to igra odmah pa mi je uvod s instrukcijama „kako, gdje i što“ trajao otprilike pola sata. Doduše, bilo bi tako i da sam već upoznat sa serijalom. Pitali su me u početku sve i svašta, npr. na kojoj polutki planeta živim, valjda da se uvjere da nisam ravnozemljaš. Jer Zemlja nije ravna u ovoj igri.

Pitali su me to zapravo kako bi odredili koje je godišnje doba kod mene pa da se igra sinkronizira po onome što je Vakula prognozirao. Čuo sam da je to zaštitni znak Animal Crossinga koji prati stvarni sat i kalendar. Tako je i s ovom igrom – kad ju igrate ujutro, onda je u igri stvarno jutro, a u večernjim satima paukovi izlaze na bal. No, da se ja vratim na početak svoje avanture… rakuni Timmy i Tommy Nook ponudili su mi odlazak na pusti otok, što mi je bilo malo čudno jer za to nisu tražili nikakav novac. A blebetali su toliko da nisam stigao pitati: k’o to more platit’?

Na otok sam sletio s još dvoje nesretnika, papagajem Sparrom i kobilom Reneigh. Nije me uhvatila panika što smo se našli na pustom otoku – ipak sam ja veteran reality showa Survivor, gledam to već skoro dvije dekade. Rakun Tom Nook rekao nam je da si svatko nađe svoje mjesto za šator i ja sam istog trena otrčao u potragu za izoliranim mjestom. Ako se jednog dana, nedobog, pojavi kakva virusna zaraza, dobro je imati kuću na kraju sela. Ono što nam je rakun Nook zlobno prešutio jest da će svako seljenje s odabrane lokacije naplaćivati 50 tisuća novaca. Kakav smradac!

Ako se jednog dana, nedobog, pojavi kakva virusna zaraza, dobro je imati kuću na kraju sela.

Kasnije smo se okupili na glavnom trgu i već je tada krenulo crnčenje. Morao sam skupljati grančice kako bih si napravio štap za pecanje i to je bio nagovještaj moje sudbine u ostatku igre. Pred odlazak na počinak rakun me pozdravio s računom – kaže moraš platiti svoje zemljište na otoku, ali ne pravim novcem jer vidi da sam sirotinja, nego moraš raditi kao u Rihanninim stihovima.

Rad mi se naplaćuje u tzv. Nook Miles valuti, a sreća u nesreći je ta što se zarađuje doslovno svime osim trčanja i disanja. Počupao si dvadeset korova? Super – evo ti keks zvan Nook Miles. Upecao si gumu umjesto ribe? Juhuhu, evo ti nagrada svejedno! Družio si se s kobilom Reneigh u njenom šatoru? To je nagrada sama po sebi, ali evo ti Nook Miles!

Iz jednom kredita u drugo zaduženje – takva vam je sudbina u Animal Crossingu.

S vremenom sam si napravio potrebne alate poput sjekire, lopate, štapa za pecanje i kante za zalijevanje cvijeća. S tim sam alatima mlatio i klatio po kamenju i drveću, skupljao resurse i zarađivao da otplatim dug. Sreća pa režije nisam plaćao, hajde barem nešto. No, kad sam otplatio dug za zemljište onda me rakun Nook uvalio u još jedan kredit – ovaj put za kuću. Ali, taj kredit nisam mogao otplatiti Nook Miles valutom nego Bellsima – isključivo kešom. Rekao je da sam dobro prošao jer ne računa nikakve zatezne kamate, a rok otplate mi nije dao.

Kao da mi otplaćivanje kredita nije predstavljalo težak teret na plećima, Nook me prisilio i na to da pozovem nove susjede na naš otok. Odletio sam tako zračnom kompanijom Dodo Airlines na tuđe otoke, tamo porušio sva stabla i iskopao svo cvijeće, devastirao prirodu i vratio se punih džepova. I onda tako još nekoliko puta.

Shvatio sam da igra ponavlja svega 2-3 ista otoka i da nikad ne mogu birati na koji želim ići.

Shvatio sam tada da igra ponavlja svega 2-3 otoka i nikad ne mogu birati na koji želim ići. Nekad mi je baš trebalo kamenja da izgradim fontanu za ptice, a Dodo Airlines me istovari na otok  bambusa i kokosa. Mislim, gori su od Ryanaira – kartu platim 2000 Nook Milesa, a onda ne mogu birati gdje ću ići. Hajde, barem mi ne naplaćuju posjete drugim igračima… taj dio naplaćuje Nintendo jer za to treba pretplata na Switch Online. I ne možete putovati kod stranaca nego samo kod onih koju su vam na listi prijatelja.

Nekako sam na kraju otplatio kredit – i naravno odmah ušao u novi za proširenje kuće. Doselilo nam se još troje susjeda, napravio sam i njima namještaj jer nitko osim mene ne bi mrdnuo ni prstom, a svi bi ćevapa jeli. No eto, barem mogu reći da se selo razvilo – otvorio se muzej kojemu sam poklanjao insekte i ribe, dobili smo supermarket kod malih Nookova i oni su me tamo svaki put pratili u stopu kao da ću im nešto ukrasti. Na ćaću su, kapitalisti, samo im je do para stalo!

Dani su mi prolazili u žuljevitom grindu.

Dani su mi prolazili u žuljevitom grindu. Udri drvo triput, pokupi materijal triput. Uhvati leptira žutog, svaki put poslušaj lošu šalu da bi svi leptiri trebali biti žuti jer BUTTERflies, ha-ha kao maslac žuti. Baci udicu, riba glupa ne registrira. Lopata pukne od kopanja, pravi novu. Na dnevnoj bazi u rotaciji stalno isti zadaci za Nook Miles: posadi drvo, prodaj voće, potroši novac da dobiješ novac, iščupaj 500 korova za nagradu, ulovi 1000 bubašvaba, grindaj gore nego u korejskim MMO-ovima.

Ali, ne mogu reći da ta ciklična uzaludnost čitave egzistencije u AC: New Horizons nije imala neke svoje čari. Oh, kako sam se veselio kad sam praćkom probio jedan balon iz kojeg je palo 30 tisuća Bellsa. Koja lutrija, čovječe. Simpatično mi je bilo kad sam sreo jednu sovu koja mi je rekla da promatranje zvijezda po noći ima smisla jer ako vidiš zvijezdu padalicu možeš poželjeti neku želju i onda će ti se to financijski isplatiti.

Oh, kako sam se veselio kad sam praćkom probio jedan balon iz kojeg je palo 30 tisuća Bellsa. Koja lutrija, čovječe.

Drago mi je bilo vidjeti kako moji suseljani rade tjelovježbu u jutarnjim satima. Zgodno mi je bilo kad smo slavili moj rođendan pa sam udarao piniatu. I kad su mi drugi pomagali da podignem rejting sela da možemo organizirati koncert popularnog pjevača narodne glazbe. I kad sam naručio svjetionik pa su mi ga poslali poštom i stavili u sandučić. Ili kad sam tri dana pokušavao uloviti tarantulu i psovao joj svaki put kad bi skočila na mene i poslala na uranjeni spavanac.

Zabavio sam se u Animal Crossing: New Horizons, ne mogu reći da nisam. A nisam vidio ni polovicu toga, jer je ovo igra u kojoj će se događanja dodavati kroz ažuriranja. Po izlasku igre tako će biti dodan Bunny Day koji će se moći proslaviti u četvrtom mjesecu. Stari znanci Animal Crossinga znaju za „varanje“ pomoću pomicanja sata i datuma, a mogu potvrditi da to u New Horizons radi tek djelomično. Možete pomaknuti datum, ali dok Nintendo ne izbaci ažuriranje za igru, događaji koji se obilježavaju na određeni datum neće se održati u vašoj igri.

Možete pomaknuti datum, ali dok Nintendo ne izbaci ažuriranje za igru, događaji koji se obilježavaju na određeni datum neće se održati u vašoj igri.

Dakle, Animal Crossing je i dalje igra koja je zamišljena da se igra „na duge staze“, dan po dan, cijele godine. I to poštujem, ali u mojoj prvoj avanturi prije izlaska igre nije to bila potpuna zabava već neprestano izmjenjivanje simpatije i zamarajućeg ponavljanja. Ponavljanje različitih zadaća i zadataka još sam  nekako trpio, ali svaki put mi je u glavi bila misao kako je igra namjerno usporena užasnim menijima, odnosno izbornicima. Svaka kupnja/prodaja/izrada stvari je popraćena totalno nepotrebnim obavijestima koje morate ručno prekidati inače igra ne ide dalje.

Evo primjera. Trgovina jednog dana naplaćuje duplo prodaju nekog stola. Ja imam materijala za napraviti deset takvih stolova, ali igra mi ne dopušta da ih napravim deset odjednom, nego jedan po jedan. I to bi još bilo prihvatljivo da proces ne ide ovako nekako. Dođeš na stol za pravljenje, pritisneš tipku pa te on pita želiš li koristiti taj stol da napraviš nešto. Pritisneš tipku, tek onda su ponuđeni odgovori Da i Ne. Da, želim. Nađem ono što želim napraviti, pritisak tipke opet donosi pitanje – želim li to stvarno napraviti? Da, želim. Deset stolova – deset animacija craftinga, pošteno. Obavijest: gle, napravio sam to što si mi rekao da napravim. Ok, super, ajde dalje (pritisni tipku ponovno). Pojavljuje se izbornik: da nastavim dalje s craftingom ili si gotov? Znači, ovako: deset stolova za izraditi u ovoj igri to vam je osamdeset pritisaka tipke A na kontroleru. Ne šalim se, brojao sam. A to su samo stolovi. Igra računa da ćete izraditi na tisuće stvari tijekom igranja.

Znači, ovako: deset stolova za izraditi u ovoj igri to vam je osamdeset pritisaka tipke A na kontroleru. Ne šalim se, brojao sam.

Evo i primjera broj dva. Želim prebaciti Nook Miles valutu u keš kupnjom vaučera. Mislite da mogu kupiti pet vaučera odjednom, recimo? Ma kakvi! Mislim, u teoriji mogu – imam dovoljno Nook Milesa za to, ali ne, zašto bi bilo tako jednostavno? Kad dođem na automat uvijek prvo ide poruka dobrodošlice (tipka dalje), molimo vas odaberite sljedeće (tipka dalje): odaberi opciju Redeem NM (opet tipka), odaberi Bells Vaučer (tipka), želiš li to stvarno? (tipka), da želim (tipka), vaš Vaučer je isprintan (tipka dalje), molimo vas odnesite ga u trgovinu da ga unovčite (tipka dalje), želite li još nešto (tipka dalje), ne, ne želim (tipka još jednom). Hvala vam na korištenju usluge (TIPKA DALJE). Znači ako ću kupiti pet fakin vaučera za redom igra će mi pet puta reći gdje da ih unovčim. I za pet vaučera moram 55 puta pritisnuti tipku A na kontroleru.

Znam ja da je ovo igra za sve uzraste, uključujući i za djecu od tri godine pa nadalje. No, što je previše – previše je. Animal Crossing: New Horizon (Ver. 1.0.0) za vrijeme recenziranja nije imao nikakve opcije podešavanja ičega osim mini-mape koja je najmanje važna stvar u cijeloj igri. A kad sam već kod tehnikalija, prilično mi je smiješno što se ova igra vrti u mizernih 30 sličica po sekundi. Ako ništa, barem je to stabilnih 30 fps-a, ali grafički je New Horizons negdje na razini igara iz ere Wii konzole, otprije desetak godina. S obzirom da Switch u 60 fps-a žvače grafički atraktivnije igre kao što su Splatoon 2 ili Super Mario Odyssey, ova izvedba je baš razočaravajuće ispodprosječna za 2.5D igru u koja nema skoro pa nikakvu akciju niti kameru koju možete kontrolirati u potpunosti.

Animal Crossing: New Horizon za vrijeme recenziranja nije imao nikakve opcije podešavanja ičega osim mini-mape koja je najmanje važna stvar u cijeloj igri.

Ako ste otprije fan ovoga serijala, sve ove kritike – i pozitivne i negativne – već su vam uglavnom poznate. New Horizons u tom pogledu ne donosi „nove horizonte“ već s fokusom na crafting samo naglašava problematično sučelje koje je bilo prisutno i ranije. Međutim, daleko od toga da nikakav napredak nije ostvaren. Sada do četvero igrača može igrati u lokalnom multiplayeru, a osmero se može družiti online. Postoji rudimentaran alat za dizajniranje stvari pa si možete raditi majice i namještaj s vlastitim natpisima i sl. Vrlo važna je stvar da se okoliš konačno može modificirati po volji, što znači stvaranje vlastitih rijeka, jezera i sl. Napredak je ostvaren i u sustavu inventoryja koji je sada širi i automatski na hrpu stavlja neke predmete iste vrste. Za skoro dva desetljeća star serijal  to sve djeluje kao minimalan pomak, ali mislim da će fanovima biti od velikog značaja.

Ako se, poput mene, s Animal Crossingom susrećete prvi put, mogu vam po svom primjeru posvjedočiti kako tu ima zanimljivih stvari i dogodovština. U igri sam između ostaloga pričao s duhovima, popunjavao muzejski postav fosila, gradio mostove, sadio vrt, imao naslikavanje u fotografskom studiju, bježao od osa, dizajnirao zastavu otoka, skladao melodije, itd. Ima ponavljanja, ubitačno mnogo, ali ima i zabavnih aktivnosti koje je najbolje iskusiti u kratkim navratima – po 15-20 minuta dnevno. Mikrotransakcije nisam vidio, to možda dolazi kasnije, kao i brojne druge stvari.

Ovu ocjenu stoga uzmite kao početnu. Animal Crossing: New Horizons vjerojatno na horizontu ima stvari, događaje i opcije koje ja prije izlaska igre nisam još okusio. No, ako ni peta igra u serijalu nije ispravila naporno sučelje kakvo se provlači već godinama, nije baš vjerojatno da će taj problem nestati s budućim ažuriranjima.

Recenzija je rađena na primjerku igre za Switch. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Animal Crossing: New Horizon zanimljiv je kad vam prodaje san života na otoku iz vaših snova. Ali, kad treba raditi za taj otok onda ta zabava postaje mukotrpan i ponavljajući proces kojega dodatno usporavaju užasi napornog sučelja.

74 Naša ocjena
  • sloboda u dizajniranju otoka po volji
  • simpatični likovi i događanja