HCL.HR

Recenzija

Anthem

VISOKO LETI, NISKO PADA

Zoran Žalac

Prošlo je ravno mjesec dana od izlaska Anthema i ja s ovom recenzijom debelo kasnim. Iskreno, nadao sam se da će se situacija s tom igrom popraviti nakon lošeg početnog dojma. Trideset dana je sasvim dovoljno vremena da se izglade tehničke poteškoće o kojima sam ranije pisao. Znate, one potpuno banalne stvari kao kad frendu ne možete poslati pozivnicu za igranje ili kad vam nestane zvuka u igri ili kad vas igra iz nekog razloga jednostavno izbaci iz akcije.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Jučer sam završio s Anthemom i pogodite što – igra mi je zapela na učitavanju. Napredak, zapravo – nije se srušila, samo je zapela pa sam ju ja morao ručno zatvoriti. Mislim si – ok, možda je problem do moje PC verzije; možda sam trebao uzeti verziju za PlayStation 4. Kad ono, igra u pojedinim slučajevima na PS4 uzrokuje pregrijavanje konzole zbog čega se ista prisilno gasi. Ispravljeno je to, u međuvremenu, ali se ispostavilo da svaka nova zakrpa Anthemu jednu stvar popravlja, a drugu kvari. I kako da onda čovjek objektivno procjeni takvu igru?

Mišljenje mi se u ovih mjesec dana nije promijenilo. Mislim da Anthem može biti zabavna igra u zabavnom društvu, kad sve funkcionira i kad vas je totalno briga za priču. Još ako ste igru nabavili za 15 eura na Origin Access Premier – super, ignorirajte tuđa kukanja i pokušajte naći svoju zabavu.

Sve ono što sam ranije hvalio i dalje stoji. Kontrole u igri su super. Let je zabavan, napucavanje je zanimljivo. Prezentacija je skroz solidna – zvuk je odličan (kad ga ima), glazba pogotovo, a premda je grafički igra doživjela značajan downgrade u odnosu na ranije demonstracije, svejedno se može pohvaliti atraktivnom grafikom.

Najbolji dio Anthema svakako su kontrole prilikom napucavanja i odlično izvedenog leta.

Pozitivan dio gameplaya također se može pronaći u tzv. Javelinima iliti borbenim odijelima koje oblačite kad idete na ekspediciju. Svaki model od ukupno četiri ponuđena je privlačan na svoj način. Različite vrste Javelina ne mijenjaju gameplay drastično, ali međusobno imaju dovoljno razlika, što vizualnih što u načinu kontroliranja i izvođenju posebnih moći. To je dovoljno da gameplay učini dinamičnim, pogotovo zbog toga što se između misija možete prebacivati s jednog Javelina na drugi. Recimo, u Destinyju nisam imao osjećaj takve fleksibilnosti, više sam razvijao jednu klasu lika, dok sam se u Anthemu šaltao između četiri.

Pohvalio bih i dizajn neprijatelja, odnosno njihovu raznolikost. Na prvu su možda generični i većina ih ne predstavlja neku veliku prijetnju jer nisu ni približno pokretni kao vaši Javelini, ali lijepo je s vremena na vrijeme pucati po protivnicima koji nisu isti kao svi ostali. Takvo što recimo nemate u Divisionu gdje su svi neprijatelji ljudi, nema recimo nekog velikog tenka. Anthem ima tu slobodu da pred igrača može baciti gigantske Titane, neke divlje nosoroge i leteće nemani. Hoću reći, raznovrsnosti ne fali, pod uvjetom da tu i tamo igrate Freeplay, a ne samo glavne misije.

Raznovrsnosti u klasama i dizajnu neprijatelja ne fali, toliko igru možemo pohvaliti.

Nažalost, to je otprilike sve što imam za pohvaliti u Anthemu. Priča možda ima potencijala, ali njezina izvedba je takva da se sve odvija ili a) preko pisanog teksta u prošlom vremenu; ili b) u dijalozima koje za vrijeme borbe ionako ne slušate. Likovi su toliko isprazni i bezdušni da mi stvarno dođe da se zapitam tko to u BioWareu piše dijaloge.

Ok, ovdje likovi u razgovoru ne ispravljaju jedni drugima gramatičke greške kao u Mass Effect Andromedi, ali evo vam jedan citat iz igre, preveden, da bolje oslika situaciju: „Život je kao prljavi veš. Javi mi ako ga ikada shvatiš.“

ŠTO SE TO IMA ZA SHVATITI O PRLJAVOM VEŠU? KAKVE DUBINE ON KRIJE? PRLJAV JE – TREBA GA OPRATI. KOJI VRAG, BIOWARE!?

Priča ima jedan interesantan preokret, ali je u konačnici dosadna za zijevanje. Glavnog negativca sjećat ću se kao i onoga iz Mass Effect Andromede kojemu ni ime nisam upamtio koliko je važan i opasan. Anthem ima istog jednodimenzionalnog negativca kao i Destiny 2, a završna borba s njim popraćena je stereotipnim izjavama tipa: NEKA GORI SVE!!! Njegovo drečanje dođe kao da pjeva stihove: „Da se napijem, sve da razbijem“ – stvarno je na toj razini.

Možda vam priča nije potrebna – pošteno; ali bez nje nema neke motivacije za napredovanjem u Anthemu. Da, možete pucati po hrpi neprijatelja – što možete i u nekim zanimljivijim igrama. Na primjer, u nekima koje vas ne teleportiraju svaki put kad se od suboraca udaljite 20 metara. Ili u onima gdje ne morate čekati kraj misije da vam se zaračunaju XP bodovi ili da vidite kakav ste loot pokupili.

Hajmo pretpostaviti da ste hladni kao kamen i otporni na takva ograničenja u dizajnu, možda jednostavno želite nadograđivati svog „Iron Mana“ i hvaliti se pred drugima. Ništa ni od toga jer igra ima sramotno malo sadržaja – čak i onog kozmetičkog koji se prodaje za stvarni novac. Neki lik zvan Prospero prodaje vam spiku kako vaš Javelin mora izgledati seksi kul jer je to vaša izjava u borbi. Da, vidio sam neke Javeline koji izgledaju simpatično – nikoga nije briga. Važnije mi je da moji suborci dobro igraju nego da dobro izgledaju.

A zapravo je čak i to nebitno. Ako želite izazov od Anthema, onda morate igrati sami. Čak i na Hard težini u punoj ekipi moguće je prilično lagodno proletjeti kroz glavne misije. Strongholdi su kao ultimativni izazovi, no ni tamo nema baš mnogo pogibije. Pošten izazov dobijete tek kad završite igru i otključate dodatne težine. Ali to znači da prvo morate uložiti dvadesetak sati igranja bez pravog izazova.

Ako u prvih dvadesetak sati tražite izazov od Anthema, onda morate igrati bez pomoći drugih igrača.

Najveći izazov je ostati hladan kad ti igra u sklopu glavne priče zada da poraziš tri Titana na mapi u Freeplayu, a Titani se nasumično spawnaju na određenim dijelovima mape pa ti googlaš gdje i obilaziš sve te lokacije i nigdje ih ne nalaziš, a pritom na mapi ne možeš postaviti nikakav marker niti imaš ikakav kompas/radar/mini-mapu koji bi ti olakšao istraživanje svijeta.

A svijet je takav da ne možeš letjeti baš tamo gdje želiš jer na visini puše snažan vjetar koji te vrati dolje tako da ti Iron Mane moj moraš prolaziti kroz labirint spilja. To vam je kao kad bi netko u Spider-Man igri za PS4 rekao: možeš se kretati zrakom kao superheroj, ali smiješ se njihati samo između zgrada, ne i skakati po vrhovima istih.

Anthem najčešće dolazi uz takva iritantna ograničenja. Prvo vam u animaciji pokaže kako su se Freelanceri nekoć borili u epskoj bitci protiv ogromne vojske i hodajućih mechova, a onda kad animacija završi i vi se nalazite na misiji, zadatak vam je stajati u jednom krugu i pucati po pješadiji koja dolazi prema vama. Ponekad morate sakupljati neke dijelove i tu i tamo riješiti neku zagonetku, ali od epskih bitki nema ni e.

Nema isto tako ni živosti u Fort Tarsisu, statičnom gradu koji je single-player dio Anthema u kojemu se ne događa ništa drugo osim pričanja. A većinom se pričaju gluposti. I onda pričanjem dobivate bodove vjernosti za tri frakcije koje vam otključavaju totalno nevažne stvari bez konkretnog doprinosa gameplayu ili izmjena u priči.

Centralna lokacija u igri pati od kronične statičnosti i situacije u kojoj se ne događa apsolutno ništa.

S obzirom na to da je Anthem dosadan za vrijeme trajanja standardne kampanje, situacija nije bolja ni s endgame sadržajem. Trenutno su dostupna tek tri Strongholda, što je neočekivano malen broj misija posebno dizajniranih za endgame. Usporedbe radi, Division 2 isto ima tri Strongholda (i jedan bonus), ali uz svaki je vezano po nekoliko glavnih misija i povezani su s pričom. Anthem je po tom pitanju klasu ispod onoga što se od shooter looter igre danas očekuje.

Ostajem optimist – za godinu dvije bit će ovo sadržajna i bolja igra. Međutim, tada će to vrijediti samo onima koji igru već nisu igrali. Mi koji smo Anthem iskusili odmah po izlasku tad ćemo vjerojatno imati neku drugu okupaciju, jer ovo nije ni prva ni zadnja igra ovoga tipa. U Anthemu je bilo potencijala za dobru zabavu, ali je u prvih mjesec dana taj potencijal ostao neiskorišten. Teško je stoga preporučiti Anthem kad na tržištu već postoje slične igre koje nude nešto više od neiskorištenog potencijala.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Naravno da se možete zabaviti uz Anthem jer je u društvu sve uvijek zabavnije. Ali to ne mijenja činjenicu da u ponudi ima bolje i kvalitetnije zabave od ovoga.

64 Naša ocjena
  • upravljanje je izvrsno, a let je odlično izveden
  • ima raznovrsnosti u dizajnu neprijatelja i fleksibilnosti u igranju s različitim klasama
  • gameplay ima brojna ograničenja koja inače ne bismo očekivali
  • izvedba priče je katastrofa
  • motivacija za igranje endgame sadržaja je nikakva
  • tehnički problemi nisu riješeni već punih mjesec dana nakon izlaska

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (61)

  • NeoGames

    16.03.2019 - 20:03

    Pa dugo vam je trebalo 😂

    • PppPP

      @NeoGames, 17.03.2019 - 10:37

      Vjv čekali vidjet hoće li se išta popravit u mjesec dana

  • bozicni_zeko

    16.03.2019 - 20:28

    Ovo će se igrati vjerojatno za božić ili neki popust od barem 50% Ne bi bilo fer da prema mojih nekoliko sati dajem ocjenu ali sigurno bi bila u domeni 60 do 65. Đe je nestao BioWare, pita se Bare.

    • Tony77

      @bozicni_zeko, 16.03.2019 - 21:57

      Pravi dobar DragonAge i hope 😁

    • bozicni_zeko

      @Tony77, 16.03.2019 - 22:04

      Sumnjam, prvo što su rekli je da bude SJW igra. A tko ima prioritete raditi igru koja je primarno SJW a ne primarno igra bez obzira na to ne može napraviti dobar posao. Recimk, TLOU2 je igra koja je primarno dobra a gura SJW zbog Elen Page (koja je teški luđak) i nitko nema većih problema, makar nije trebalo staviti toliku pozornost u traileru na lezbijski poljubac makar ako se stvarno vole i ako će iz tog poljubca igra stvoriti nešto emocionalno da se povezemo sa likovima biti će odlično. U DragonAge nemam najmanje vjere jer Anthem je trebao biti to. A dobili smo ono. Meh

    • Zoran Žalac

      @bozicni_zeko, 16.03.2019 - 23:58

      Da ovaj, ne pričaj gluposti, Ellen Page nema nikakve veze s tom igrom. Niti je itko iz BioWarea rekao da rade SJW igru.

    • bozicni_zeko

      @Zoran Žalac, 17.03.2019 - 06:21

      Ellen page nema veze sa tom igrom? hahaha, na to uopće neću odgovarati. A 3 sekunde ti treba za google da nađeš PC SJW politiku za novi dragon age. Tako da ti ne pričaj gluposti.

    • bozicni_zeko

      @Zoran Žalac, 17.03.2019 - 06:54

      Ko da kažeš da George Takei, koji to nije tražio jer je normalan čovjek na zemlji, nema veze sa time što je njegov lik u novim filmovima gay. Zorane, volim te ali daj malo misli 😛

    • Zoran Žalac

      @bozicni_zeko, 17.03.2019 - 08:34

      Provjeri si činjenice, Ellen ne glumi Ellie. Niti je na ikoji način sudjelovala u razvoju TLOU igara. Niti je itko iz Naughty Doga ikada rekao da je Ellen ikada bila model za Ellie. Zapravo su mijenjali izgled njezinog lika upravo kako ljudi ne bi mislili da je to Ellen, jer nije.

    • SonOfZeus

      @Zoran Žalac, 17.03.2019 - 10:29

      Za tlou se slazem, ali za novi DA sam skeptican: https://youtu.be/pcBVu5CWo2w

    • bozicni_zeko

      @SonOfZeus, 19.03.2019 - 18:35

      Ma, ne zna Zoki baš sve, bez obzira što misli da zna

    • bozicni_zeko

      @Zoran Žalac, 17.03.2019 - 12:16

      Ma ona im je bila “inspiracija”. Kažem ti opet, misli malo. I ne izmišljaj da sam rekao nešto što nisam. Počni misliti a ne govoriti “to u činjenice”.

    • SanKa

      @bozicni_zeko, 18.03.2019 - 09:39

      pricas gluposti… ellie liči na elen page, tu staje sve

    • bozicni_zeko

      @SanKa, 18.03.2019 - 10:10

      Da, Ellie je izgledom i seksualnom orijentacijom totalno drugačija od pagice. hahaha

    • SanKa

      @bozicni_zeko, 18.03.2019 - 11:42

      i dalje to ne dokazuje da je ona imala ikakve veze sa igrom. glup ti je argument

    • bozicni_zeko

      @SanKa, 18.03.2019 - 12:08

      Ko i ti

    • SanKa

      @bozicni_zeko, 18.03.2019 - 13:27

      wow, zrelo i argumentirano.

    • bozicni_zeko

      @SanKa, 18.03.2019 - 19:18

      Pa za razliku od tebe koji vrijeđaš mene indirektno preko mojeg komentara ja nisam glumac pa sam išao direktom.

    • SanKa

      @bozicni_zeko, 19.03.2019 - 10:06

      nisam tebe uvrijedio, rekao sam da ti argument nema smisla

    • bozicni_zeko

      @SanKa, 19.03.2019 - 18:34

      Ne, rekao si da je glup. Napisao sam da im je ona bila inspiracija. Izgleda kao ona i ima istu seksualnu orijentaciju. Zar je to baš toliko slučajno? Što tu nema smisla?

    • maljaga

      @bozicni_zeko, 17.03.2019 - 12:08

      Hej Zeko, jesi ti onaj koji je bio u top tri ucenika u 1 razredu osnovne skole?

    • bozicni_zeko

      @maljaga, 17.03.2019 - 12:16

      Ne samo u prvom. Još i sada šefujem klosarima poput tebe

    • Sinek

      @bozicni_zeko, 17.03.2019 - 13:21

      odustani.

    • bozicni_zeko

      @Sinek, 17.03.2019 - 14:02

      odustajem

    • maljaga

      @bozicni_zeko, 17.03.2019 - 22:41

      sta zelis reci da si jos uvijek u skoli, tipa Vecernjoj?

  • Saren

    16.03.2019 - 21:00

    Ja sam do sad sa ekipom ulozio 10 sati ravno, a ova recenzija je poprilicno slicna sa mojim osobnim videnjem nekih stvari u igri tako da se slazem s vecinom toga izrecenoga. Da fali sadrzaja opako jos, fali. Da fali bolji sustav loota i veca virtualna granica do kud tvoj like moze letjet / trcat / hodat – fali. Da nazalost ima bugova – ima. Meni se do sad dogodila dva problema sa loadom i jedan audio bug, al kako su to patchirali vec (audio bug) to vise nisam imao, sve ostalo za sad je ok . Ali kako je Zoki rekao i nemogu se sloziti vise – ostajem optimist. Do kraja ove godine ako ne sljedece nadam se da ce stvari opako izmijeniti na bolje, vise sadrzaja, rado bih vidio neke bosove i raznolikiji loot a i same javeline i povezanu pricu malo vise. Iskreno me sama intrigirala na neki nacin al ipak ocekujem malo vise, doduse meni je isto tako bila ok prica Andromede, ne bolja od originala al opet ok ako ju (kako sam ja) gledas kao nesto zasebno. Tako mi je i sa ovime doduse kad ce se sve ovo promijeniti i u kojoj mjeri veci problem je tko ce pokupiti ovo za 2 godine il godinu dana od sad tj. tko ce igrat do onda. Nadajmo se i da BioWare nece bit terminiran u medjuvremenu (mozda naivan al i dalje mi smrdi na EA-ove prste u cijeloj ovoj prici sa ovom igrom a i mnogim drugima koji su pod njihovim okriljem). Vidjet cemo.

  • karlod1997

    16.03.2019 - 21:06

    Mooooliiin ??? Jbt. gleda predstavljanja, trailere, najave i filmiće o Anthemu, pa čak i sadržaj. Sve je ukazivalo da će igrat bit dobra, možda ne ocjena 90 ali negdi okko 83.
    Evo sad čitam 65 ocjena…. onda su stvarno negdi zas**li ili se ponovo potvrdilo ono ne vjeruj u reklame haha

    • Darcoolio

      @karlod1997, 16.03.2019 - 21:36

      Da izvineš, meni je Anthem kao da si platio prostitutku unapred, a ne može da ti se digne.

    • Sinek

      @Darcoolio, 17.03.2019 - 13:25

      samo sto je ovdje problem u prostitutki a ne u tebi. anthem je kao da si unaprijed platio prostituku pa skuzio da je bivsa zatvorska cuvarica gradjena kao brazilska favela

    • karlod1997

      @Sinek, 17.03.2019 - 13:50

      svaka čast na slikovitom opisu haha

    • Darcoolio

      @Sinek, 18.03.2019 - 12:15

      Htedoh i to da dodam ali me mrzelo da kucam.

    • Vexido

      @karlod1997, 17.03.2019 - 18:08

      neznam sto si tocno gledao , ali brdo ljudi je bilo skepticno oko anthema , svi ti gameplay videi su vristili sa monotonoscu i dosadom …

  • lukakeanu

    16.03.2019 - 21:28

    loading screen-the game

  • vragec25cro

    16.03.2019 - 21:54

    Nevezano uz igru,ali moram te malo bocnuti Zorane(bez zamjera),nisam igrao igru niti ne mislim ,ali :” ali lijepo je s vremena na vrijeme pucati po protivnicima koji nisu isti kao svi ostali. Takvo što recimo nemate u Divisionu gdje su svi neprijatelji ljudi,” opet ti uspoređuješ dvje različite igre.u Rdr 2 ili mgs 5 pucaš po svemircima?(ok ima životinja u rdr 2).Šta tolko ne voliš Ubisoft?

    • Zoran Žalac

      @vragec25cro, 17.03.2019 - 00:02

      Pa ono, mogli su ubacit vozila. Postoje helikopteri u tom svijetu. U mgs 5 imaš ogromnog robota, u rdr 2 divljeg grizlija.

  • moordrak

    16.03.2019 - 21:56

    Sa Anthemom imam jedan čudan odnos: istovremeno ga volim i mrzim. Komplicirano za objasniti.
    Imam pozamašan broj sati u igri, a igram je od samoga početka na PS4Pro.
    BioWare je nasilno razvukao priču ubacivši MP komponentu u miks. Kada bi Anthem bio čista singleplayer igra, trajao bi svega nekoliko sati. Savladavanjem osnovnih mehanika kretanja i borbe dolazimo do interesantnog gameplaya koji je nažalost sveden na vrlo šlampavu prezentaciju prepunu grešaka, bugova i neoprostivih glitcheva. Sve ono dobro napravljeno, a to je prvenstveno PvE co-op multiplayer potpuno je zasjenjen nedostatkom sadržaja.
    Povećavanjem težine na grandmaster 1, 2, ili 3 vrijeme provedeno u misijama se značajno povećava ali nedostaje onaj osjećaj satisfakcije kada pobijediš neprijatelja i dobiješ nagradu. Već su nekoliko puta “balansirali” dropanje loota, težinu prelaska određenih NPC-ova, jačinu MasterWork opreme, no, uzalud. I dalje nema osjećaja postignuća, posebno na težim modusima igranja.
    Na GM3 moji javelini pi*aju krv. To se zove izazov. Ove ostale težine su za dječicu. Bez uigrane ekipe, koja zna što radi i ima ciljanu opremu, nemate nikakve šanse. I najslabiji neprijatelj je jak kao boss. Finalnog bossa u strongholdima prelazite i po nekoliko sati uz vrlo intenzivan gameplay. Sa ovime bih završio. Anthem ima potencijala, zabavan je ako se igra sa dobrom ekipom, vidjeti ćemo hoće li preživjeti prvu godinu.

  • NorthCorps

    16.03.2019 - 22:00

    Koliko se pricalo o ovoj igri da bi na kraju totalno podbacila. Cisti dokaz da ne triba letit sa pre- orderima i hvalospjevima prije nego se ne proba.

  • NiksaKing

    16.03.2019 - 22:24

    I zbog ovoga je ME fransiza gotovo pa unistena…

  • siblyx

    16.03.2019 - 22:42

    Nije mi bas jasno kako je igra dobila jos tako “visoku” ocjenu. 64 je previsoko za ovu sramotu od igre.

  • Rorik

    16.03.2019 - 22:56

    Pa-pa bioware. Idući dragon age i ne cekam i da ga najave kad ce ga natrpat sjw glupostima.

    • drazensi

      @Rorik, 16.03.2019 - 23:08

      Bio SJW ili ne je nebitno. Vec zadnji Inquisition nije imao nikakvu pricu i losije likove. Tako da sto se Bioware tice ne vjerujem im vise ni malo da mogu izvesti dobru pricu.

  • invictum

    16.03.2019 - 23:09

    Igra je u pocetku zanimljiva, no brzo dosadi… Prica losa… Steta, imala je potencijala

  • Negan

    17.03.2019 - 02:10

    Destinyev loš start je milina naspram ovog čuda. 😉

  • Chronosus

    17.03.2019 - 05:07

    “Ostajem optimist – za godinu dvije bit će ovo sadržajna i bolja igra”

    Nadajmo se da neće ni doživjeti toliko. Ako su podaci o daleko manjoj prodaji fizičkih kopija od Andromede istina i sa svim negativnim feedbackom u kombinaciji s nekim problemima koje nije jednostavno prepraviti, ne bi se čudio da EA presjeće sve vrlo brzo, kao što se dogodilo s Andromedom.

    • moordrak

      @Chronosus, 17.03.2019 - 07:05

      Bez obzira na mlaki prijem ME:Andromeda je ipak bila financijski uspješna. Jedino su “ubili” dodatna proširenja. Andromeda je najveća igra u serijalu i pruža najviše lutanja, istraživanja svijeta zato za kozmetički dio priče baš i nema potrebe. Nakon brojnih popravaka, Andromeda je vrlo igriva, a kako izgleda, mnogi igrači su ipak uživali igrajući je.
      Anthem je za razliku od Andromede, novi IP osmišljen za duže staze na kojoj su dodatni sadržaji izuzetno bitni. Plan proširenja za idućih 90 dana postoji, objavljen je, dakle postojeća baza igrača može očekivati pozitivne promjene ma kave one bile. I sada ima pomaka na bolje jer se igra intenzivno krpa. Jesu li to trebali odraditi puno ranije, jesu. Sada imamo što imamo. Hejteri i oni koji stalno neki vrag važu će uvijek imati nešto za reći. Kada cijena pljusne, a pljusnuti će prije ili poslije, Anthem bi se isplatilo zaigrati.

    • Chronosus

      @moordrak, 18.03.2019 - 08:43

      S obzirom da je upravo izašao Division 2 kojeg svi hvale, vjerojatno će se dogoditi veliki odljev postojeće baze igrača. Jednostavno rečeno – Anthem kakav je jednostavno nije dovoljno dobra podloga da se na njemu gradi dalje, i sigurno će gomila resursa koji su trebali raditi na novim sadržajima nakon izlaska otići u popravak postojećih problema. Plan 90 dana postoji ali baš i nije nešto s obzirom na to koliko kronično fali sadržaja sada (AngryJoe je to dosta dobro pokrio).

    • moordrak

      @Chronosus, 18.03.2019 - 09:35

      Content makerima nikad nije dovoljno sadržaja. Velika većina nas se ne igra 24/7 i ne živi od snimanja zabavnih sadržaja za šaroliku publiku Youtuba. Anthem, Destiny, BF5, Division i slične igre su napravljene za na brzaka nabaciti par partija i onda se otići baviti nečim drugim. AngryJoa i njegove komentare ne smatram referencom za ama baš ništa. Prebučan mi je, njegov me humor iritira, vrlo često kaki bez ikakvog razloga jer eto, može, onda se kasnije, kada dobije po pipici, posipa pepelom. Klincima se valjda sviđa pratiti buntovnika bez razloga.

    • moordrak

      @Chronosus, 18.03.2019 - 10:20

      Uff, stvarno mi fali edit… na kraju sam popljuvao AngryJoa, a nisam rekao ništa pametno. Baš sam pipica 😛 Glede sadržaja, ima ga ako se Anthemu ne posvećuješ intenzivno. Na kraju i ja sam u nekoliko navrata napisao o manjku sadržaja. Prvenstveno mislim na raznolikost. Priča se zgotovi vrlo brzo. Ostatak gameplaya baziran je na grindu, a on nije posebno šarolik. Postoje tri-četiri tipa misija, tri strongholda i to stalno vrtiš u krug. Tu i tamo se naleti na kakve jače živine, odnosno titane i to je to. Na početku se ionako samo leveliraš tako da ima posla oko toga ali kada popuniš opremu sa onim što želiš, to je to. Osobno, nisam još došao do te faze. Zato sam rekao da je content makerima Anthem dosadan jer kada posnimiš desetak filmića, nema drugih sadržaja. Grind se ponavlja. E sada, takav stil igranja voliš ili ne voliš.

    • Chronosus

      @moordrak, 18.03.2019 - 15:46

      Probao sam Anthem demo i nije me uopće vuklo da završim obje dostupne misije. Sve probleme koji revieweri ističu su mi bile očite u pola sata. Content je jedan problem, igra je užasno koncipirana. Iskreno, prezirem ovakav pristup igrama i užasno me iritira taj asterix kojeg većina recenzenata stavlja “možda poprave kroz koju godinu”. Nema, nix.

      Igra je užasna kako je, pokopaj. Ne volim se hvatati za ocjene (dapače, podupirem da se ukinu) ali 65 mi se čini previše za igru koju recenzent nije imao ni volje igrati. Andromeda je bila nešto bolje ocijenjena a u osnovi je daleko sadržajnija i kvalitetnija igra s manje tehničkih problema.
      AngryJoe ima svoj specifičan pristup, ali često ima pravo i ne boji se koristiti cijeli raspon ocjena. U ovom slučaju je potpuno u pravu jer 90 dnevni plan ne djeluje uzbudljivo ni na papiru.

    • moordrak

      @Chronosus, 18.03.2019 - 17:54

      Možda Antehme poprave kroz godine :))) Ma zezam se naravno. Nema se tu što popraviti. Na stranu tehnički problemi. Oni se peglaju u letu. Slažem se, toliku količinu peglanja ipak nitko nije predvidio 🙂 Ovo što si rekao oko koncepta igranja, takav je shoot’n’loot. Ni manje ni više.Valjda smo svi očekivali SP igru sa opcionalnim MP-om a dobili smo obrnuto: MP sa opcionalnim SP-om. Čim se spomenuo BioWare kada sam prvi puta čuo za Anthem, poletila mi je obrva gore. Očekivao sam više soliranja , kad ono ćorak. Što je-tu je. Sada imamo još jedan klon Destinya. Pošto igram obje igre, dobro je sa vremena na vrijeme promijeniti okolinu 🙂

  • undisputed_kiki

    17.03.2019 - 08:24

    Zadnjih godinu i pol sam preskocio, bfV, star wars 2, fifu 19, anthem, nba18,19, nhl 18, 19.. battlefield 1 sam kupio kad je bio 10 eura, fifu 18 za 15 eura..ubuduce sve pod kompanijom EA preskacem i navijam da bankrotiraju. Dosta mi je vise skripte, pay to win, nedovvrsenih igara. Zdraviji sam covjek psihicki otkako preskaacem njihove igre..

  • kuky90

    17.03.2019 - 12:00

    Odmah sam znao da će biti novi Destiny. Takve igre meni su jednostavno dosadne.

  • DeadStar

    17.03.2019 - 12:23

    Meni je najviše žao ljudi koji su mislili da će igra iti malo valjat. Znao sam (većina ljudi jeste), da će biti FAIL OF EPIC PROPORTIONS. Vidjelo se po najavama, po trailerima još više. Debili po forumima su ložili Fake Hype. Nije bilo niti jedne jedine “nade” da će Anthem biti dobar, a kamo li nešto više. Jbg ljudi su slijepi.

  • Artyom

    17.03.2019 - 14:52

    Da je SP igra sa nešto boljom pričom bila bi stvarno super. A ovako je ispalo smeče…

  • funky0308

    17.03.2019 - 16:46

    Zanimljivo koliko su ostali brzo shvatili da je onaj zaokret od prije par god los i vratili se raditi dobre igre, jedino dio ekipe u kojemu je uvijek i EA i dalje tepe po svome. Izgleda ih odredjeni dio ekipe i dalje financijski krpa i kupuje sve zivo sto ovi stave pred njih. Ako se nekome Anthem, ME Andromeda i sl naslovi svidjaju onda OK, neka i kupe ali hrpetine ljudi konstantno razvlace EA, Activision, u zadnje vrijeme i eto Bioware alikonstantno i kupuju igre..zanimljivo 🙂 . Ne bi ni COD bio ovakav da ga nitko ne kupuju ali zasto se odreci krave muzare?!

  • delight353

    17.03.2019 - 19:51

    Obzirom na ton recenzije, ocekivao sam ocijenu u rangu 50 i manje. Kako god, cini se zaista losom igrom. Zato se isprobavaju bete, demo i cekaju recenzije, pa tek onda eventualno prednarucuje. Ali steta…

  • SanKa

    18.03.2019 - 09:41

    svim igrama koje izađu poludovršene, s ovoliko tehničkih problema, šugavom pričom, a glupe AAA naslov, davao bih u startu manje od 40..to bi trebalo postati pravilo. sramota za gaming industriju. ovo govno ne bih igrao ni da mi ga poklone

  • Goran1234

    18.03.2019 - 09:50

    Šteta dobrog pokretača.

    • delight353

      @Goran1234, 18.03.2019 - 15:27

      Da… No nije tajna da Frostbite bas i ne funkcionira sa TPS open world RPGima. Andromeda je zbog toga, navodno, jako trpila, jer su previse vremena potrosili na “prilagodbu” enginea potrebama i idejama za igru. Mislim da je slicna stvar i sa Anthemom.

    • moordrak

      @delight353, 18.03.2019 - 17:34

      Yup. Drve po Frostbytu jer je njihov. Trpaju ga u sve svoje igre. Iskreno mislim da je grafički pokretač veliki dio problema jer su se i ovdje devovi nekoliko godina bavili otkrivanjem tople vode. Nažalost, scenario se ponovio: Anthem se raspada na svim platformama. Sve kuće imaju neki svoj pokretač kao bazu za daljnju nadogradnju. Ako imaš švicarski sir za temelje zgrade, za očekivati je kolaps nakon najmanjeg potresa.

    • delight353

      @moordrak, 18.03.2019 - 18:33

      Daleko od toga da igre na Frostbiteu ne izgledaju lijepo, ali, eto, navodno jako limitiran pokretac.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?