Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy

BUM TE TUŽIL!

Kristian Komorčec

Legendarni japanski developer i izdavač Capcom nikada nije zazirao od bilo čega što u svome nazivu sadrži slog “re”. Naprotiv, bilo da se radi o Rezidencijskom Zlu, o remakeu, remasteru ili rebootu, Capcom je u tom pogledu uvijek bio dosljedan, pa se stoga u ovom reizdavačkom dobu u koje smo prije šačice godina hrabro uplovili, očekivano, snalazi poput ribe u vodi.

Kada je 2019. izašao Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy, remasterirana kompilacija prvih triju videoigara o beskrajno simpatičnom odvjetniku koji polovicu plaće troši na gel za kosu (zurka uvijek mora biti modno postojana!), znali smo da je samo pitanje trenutka kada će i drugi naslovi ove popularne franšize dobiti isti tretman.

50€ PC Ustupio izdavač

I doista, tako je i bilo jer nas je Capcom prije svega nekoliko dana odlučio obradovati drugom remasteriranom kompilacijom, nazvanom Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy, ne ostavljajući nam tako drugog izbora nego da se, brže-bolje okačivši svoj kisho (odvjetnički bedž), još jednom upustimo u bitku s urnebesnim (izvorno japanskim) pravosuđem.

Ostao si uvijek isti

Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy, baš poput svoga prethodnika, sastoji se od tri videoigre: Apollo Justice: Ace Attorney, Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies i Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice. Ako ste ijednu od dotičnih ili neki od ranijih nastavaka ikada imali prilike odigrati, bilo na konzolama GameBoy Advance, Nintendo DS ili Nintendo 3DS, bilo zahvaljujući kasnijim reizdanjima –gameplay i setting bit će vam i više nego dobro poznati. Ako pak niste, dozvolite nam da vam objasnimo o čemu se tu točno radi ne otkrivajući vam pritom, ciljano, ništa vezano za priču iz najmanje dva međusobno povezana razloga.

Kolekcija se sastoji od tri igre: sastoji se od tri videoigre: Apollo Justice: Ace Attorney, Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies i Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice.

Kao prvo, riječ je o videoigrama u kojima veliki dio užitka igranja proizlazi iz njihova narativnog aspekta. Kao drugo, posrijedi su četvrti, peti i šesti nastavak Ace Attorney sage, a zbog čega bismo vam koliko toplo, toliko i snažno savjetovali da, premda to nije apsolutno nužno, prije nego što se lavovski bacite na Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy, ipak prvo odigrate njegove prethodnike.

Dakle, ukratko, svaki od glavnih izdanaka franšize igrača stavlja u ulaštene cipelice jednog ili više simpatičnih fiškala zaduženih za obranu raznoraznih i uvijek japanski uvrnutih™ klijenata koji su iz ovog ili onog razloga završili na optuženičkoj klupi. U Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy tako ćete, osim s mladim, nadobudnim i za borbu uvijek spremnim Apollom, također upravljati i ništa manje poletnom Athenom, kao i s okorjelim veteranom Phoenixom – vlasnikom Wright Anything agencije, odvjetničkog ureda u kojem će ova vrla trojka biti zaposlena.

Vodeći Apolla, Athenu i Phoenixa tijekom bezbrojnih sati igranja morat ćete razriješiti nemali broj slučajeva (tj. epizoda ili tzv. Turnaboutsa) i to u rasponu od onih “normalnih”, odnosno očekivanih poput ubojstva iz strasti ili koristoljublja, pa sve do onih (opet) japanski uvrnutih™ kao što je to slučaj kita ubojice optuženog za ubojstvo vlasnika akvarija. Svaki će od slučajeva pritom biti podijeljen na dvije međusobno isprepletene faze – onu “ispitivačku” koja će se odvijati u sudnici te onu “istraživačku” koja će se odvijati izvan nje.

U ispitivačkoj ćete fazi svojim istančanim odvjetničkim okom morati uočavati oprečnosti u iskazima svjedoka (te ih potom pritiskati kako bi vam otkrili punu istinu), kao i prilagati dokaze. Pritom čitavo vrijeme morate voditi računa da u svojim zaključcima ne pogriješite previše puta jer će onda uslijediti grozomorni Game Over.

U ispitivačkoj ćete fazi morati uočavati oprečnosti u iskazima svjedoka, kao i prilagati dokaze.

Da se to ne bi dogodilo, na raspolaganju će vam također biti i posebne vještine jer svaki od “odvjetničkih asova” imat će neki samo sebi svojstven as u rukavu koji će vam pomoći preokrenuti slučaj, odnosno ustanoviti govori li neki svjedok istinu ili ne. Apollo će tako zahvaljujući stanovitoj čarobnoj narukvici biti u stanju primijetiti čak i najsuptilnije promjene u držanju svjedoka, Athena će zahvaljujući svom AI kompanjonu Widgetu moći iščitavati međusobno suprotstavljene emocije (radost, tugu, šok i ljutnju), a Phoenix će pomoću privjeska zvanog Magatama moći detektirati mentalne barijere (tzv. Psyche-Lock) u svjedoka, tj. jasan znak da dotični laže kao pas.

Istraživačka faza svodit će se na marljivo obilaženje šarenih lokacija, razgovore s luckastim neigrivim likovima u svrhu saznavanja novih informacija, kao i na prikupljanje te temeljitu analizu dokaza.

Vrijedi također natuknuti da je Ace Attorney serijal ponosan izdanak žanra vizualnih novela. Naime, gotovo sve nabrojane aktivnosti, od posjeta ponuđenim vam lokacijama pa sve do prezentiranja dokaza, izvedene su putem menija unutar kojih odabirete željene opcije. Izuzetak  čine tek netom spomenuto prikupljanje, izvedeno u klasičnoj izvrši-interakciju-sa-svime-što-se-nalazi-na-ekranu maniri, te posljedična analiza predmeta/dokaza, a koje ćete morati pošteno izokretati ne biste li dokučili kakve sve ključne detalje možebitno skrivaju.

Mijenjam, mijenjam se… ali ne zaista

Dozvolite nam da se odmah ispravimo jer Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy, zapravo, predstavlja svojevrsni Sveti gral gaminga– pojavu kojoj smo se oduvijek nadali, ali se nikada nismo usudili ni pomisliti da ćemo ju za života doživjeti. Naime, posredstvom novouvedenog Story Moda igre se doslovno igraju same, odnosno bez potrebe za bilo kakvim inputom od strane igrača, pa tako ne postoji ni teoretska šansa da ćete od igranja odustati jer ste negdje zapeli i sada nikako ne znate što dalje. U najgorem slučaju, ako vas igra previše nanervira, fino ju pokrenete, pa ju zatim pustite da se za kaznu igra sama dok vi radite nešto drugo.

Nije Story Mode, međutim, jedina novina kojom su Capcomovci oplemenili ovo izdanje. Dapače, daleko od toga jer tu je i prijeko potrebni autoplay pomoću kojeg će se sljedeće linije dijaloga generirati automatski, a što znači da više nećete morati neprestano pritiskati gumb i tako potencijalno oboljeti od ozloglašenog (i stvarnog) gamerskog palca (ili kažiprsta, ovisno o tome na kojoj platformi igrate). Štoviše, u svakom trenutku moći ćete odabrati ne samo epizodu kojoj se želite posvetiti već čak i pojedino poglavlje, a što Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy čini izrazito pristupačnom kompilacijom.

Ali to još nije sve!

Capcomovci su također odlučili ušminkati i grafiku, pa je tako sada sve prezentirano u visokoj rezoluciji. Zahvaljujući odličnoj estetici sve to skupa izgleda zavodljivo i šarmantno, pa ovu odluku pozdravljamo iako smo veliki ljubitelji pixel art stila iz četvrtog dijela.

Konačno, tu je i nemali broj bonusa namijenjenih najzagriženijim fanovima, počevši od achievementa, alternativnih kostima i sl. Art Library sadrži niz konceptualnih crteža i animacija, u Orchestra Hallu do beskonačnosti možete preslušavati sveukupno čak 175 glazbena broja koja čine soundtrack, dok u Animation Studiju svoje omiljene likove može namještati u razne poze ispred raznih pozadina… ako vas to iz nekog teško dokučivog razloga veseli.

Kolekcija sadrži nemali broj bonusa namijenjenih najzagriženijim fanovima serijala.

Ono čega u ovom rezidanju ipak nema jesu određene igraće mehanike koje su nekoć bile izvedive na konzolama s kojih su ove igre došle. Nema više ni zajapurenog vikanja “OBĐEKŠN!” u mikrofon ni puhanja u isti kako biste otkrili otiske prstiju na nekom predmetu, kao ni korištenja touchscreena (osim na Switchu). Nema, naravno, ni duplog ekrana, ali se taj nedostatak prilikom igranja uopće ne osjeti.

Sve u svemu, Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy ostavlja dojam kako zaokružene cjeline, tako i više nego iznadprosječnog reizdanja starih igara u čiju je izradu uložena nemala količina truda i ljubavi. Zaodjenuti u novo, modernije i vizualno privlačnije ruho, a uz to također obogaćeni i prijeko potrebnim poboljšanjima, dupke puni svakojakim bonusima – četvrti, peti i šesti nastavak Ace Attorney sage ljepši su i pristupačniji nego ikada.

Neovisno o tome ubrajate li se već u fanove franšize ili ste samo oduvijek željeli biti pravnik / pravnica, ali vam je rimsko pravo ipak predstavljalo stvarnog, životnog bossa kojeg nikada niste uspjeli poraziti, Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy kolekcija je na koju biste lako mogli utrošiti na desetke i desetke sati.

Iako su neke igre u kolekciji definitivno uspješnije od drugih, ako se ubrajate među ljubitelje serijala ili žanra vizualnih novela, Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy mogla bi biti baš ona kolekcija na koju ste oduvijek čekali, a da toga možda uopće niste bili ni svjesni.

• šarmantno i uvrnuto
  • dobrodošla poboljšanja u gameplayu
  • dobrodošli dodatni sadržaji