HCL.HR

Recenzija

Assassin’s Creed Odyssey

TRI DANA JAHANJA

Zoran Žalac

Da se biznis u svijetu videoigara nekim slučajem ne bazira na stvaranju prepoznatljivih franšiza, Assassin’s Creed Odyssey vjerojatno ne bi bio dio 11 godina starog serijala. Ta igra, naime, nema veze sa Assassinima, a još manje s njihovim Creedom. Moglo se razilaženje s izvornim idejama primijetiti još na prošlogodišnjem Originsu, s kojim Odyssey dijeli genezu, ali je sada izraženo toliko da strši. Znate kako vas je u prijašnjim igrama pri napadu na civile dočekala poruka: „Assassini nisu napadali nevine ljude“, a zatim i desinkronizacija s Animusom ako biste to ponovili… čak je i Origins imao slično, koliko god da je odskakao od „tradicije“. Toga u Odysseyju više nema jer sa svojim likom možete raditi što vas je volja. To vam je novi „creed“, jer vi niste ubojica s kodeksom ponašanja nego plaćenik koji ubija.

Ne navodim to kao primjedbu ovoj igri, samo vam kažem kakva je situacija. Planirate li igrati Odyssey, najpametnije vam je ostaviti sva prethodna saznanja koja imate o Assassin’s Creedu. Bit će vam lakše i u duši i u želucu; nema na čemu. Što se mene kao recenzenta tiče, ja sam svoja očekivanja od Assassin’s Creeda sahranio prošle godine. Znam kako je nužno da serijali evoluiraju i znam da je Ubisoftu lakše prodati igru u kojoj igrač ne mora slijediti niz pravila već može raditi što god poželi. Znam da se stari Assassin više neće vratiti i da odluka o tranziciji na RPG žanr ima smisla u poslovnom pogledu. Ne planiram zbog toga kukati u ovoj recenziji te obećavam (i sebi i vama) da Odyssey neću osuđivati zato što nije ono što bih volio da jest.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Sad kad je to rečeno, za Odyssey sam kao zasebnu avanturu imao velika očekivanja. Igra je smještena u drevnu Grčku za vrijeme Peloponeskog rata, a sukob Sparte i Atene mora zvučati uzbudljivo čak i ako niste zainteresirani za povijest. Sukob je to dvaju različitih svjetonazora, na mjestu gdje su iznikle neke od najvažnijih tekovina zapadne civilizacije. Mjesto i vrijeme radnje (431. godina prije nove ere) jednostavno pršte potencijalom. Jedva sam čekao u igri slušati legende o grčkim božanstvima, sudjelovati u orgijama izvedbama grčkih drama, uživati u pijanim filozofskim raspravama… Naravno, očekivao sam to kao distrakciju od glavnih stvari jer sam svjestan kako akcija ima glavnu riječ u AC serijalu.

Mjesto i vrijeme radnje jednostavno pršte potencijalom koji je ispunjen tek djelomično.

Ništa od navedenog nije me dočekalo u Odysseyju onako kako sam to zamišljao. Umjesto toga, pobio sam na tisuće vojnika, bandita, plaćenika, životinja i sl. Opelješio sam na stotine kampova, grobnica i hramova. Da se razumijemo – sve je to bilo zabavno, ali isto sam radio i u Egiptu godinu dana ranije. Ostao sam razočaran prilično suhoparnom portretizacijom povijesnih ličnosti kao što su Sokrat, Hipokrat ili Periklo. Imao sam dojam kao da su oni u priču ubačeni jer je to jedna od tradicija koje se AC serijal još uvijek drži, a ne zato što svojim osobnostima mogu obogatiti priču. Učinili su ih dosadnijima od Napoleona u Unityju, a nisam mislio da je to moguće napraviti.

Doduše, konkretna priča Assassin’s Creed Odysseyja nije loša sama po sebi. Dapače, počinje intrigantno i slojevito, uz dozu misterija i napetosti. Zanimljivo je kako se neki grčki mitovi dekonstruiraju (tipa Kiklop), a druge se pak romantizira. U drugom aktu dolazi do komplikacija i priča se grana na tri radnje: pronalazak obitelji, oslobađanje Grčke i otkrivanje porijekla glavnog lika, a igrač po prvi put u serijalu ima utjecaj na radnju i može dobiti nekoliko završetaka cjelokupne priče. Također, u ovom AC-u priča je malo kompliciranija od pukog zauzimanja za dobro i borbe protiv lošega. U globalu, Ubisoftov je trud primjetan i može se reći kako su napravili interesantnu fabulu čak i uz dosadne likove, što je tim veći uspjeh.

Igrač po prvi put u serijalu ima utjecaj na radnju koja može voditi prema nekoliko mogućih završetaka cjelokupne priče.

Nažalost, način na koji je ta priča prezentirana igraču u službi je razvlačenja gameplaya na 50+ sati. Dat ću vam primjer, bez spoilanja. Negdje pri sredini igre dobivate zadatak da nađete jednu osobu. Zanemarimo sad to što vaš orao Ikarus poput drona može spaziti osobu s dva kilometra udaljenosti i označiti je siluetom, nije to poanta. Ta potraga razvlači se, vjerujte mi, na barem dvadesetak misija. Format vam je poznat: netko ima informaciju o osobi koju tražite, ali dat će vam ju tek kad mu pomognete s njegovim problemom. Tako to inače funkcionira u igrama, ali Odyssey u ovom dijelu ide u krajnost i vuče igrača za nos.

Razgovarate tako s hrpom ljudi koji imaju neki trag o osobi koju tražite, i eto poklopi se da svatko od njih ima po jednu informaciju i svaka se razlikuje od osobe do osobe. Dakako, sve informacije su usputne – da upoznate osobu koju tražite, ali nisu odgovor koji tražite. Kad ste nakon tri dana jahanja obišli sve dijelove mape koje inače ne biste imali potrebe obići da vas igra nije tamo odvukla, ključnu informaciju doznajete… ne bih vam znao reći, doslovno sam propustio taj dio. Do tog trenutka više me nije bilo ni briga jer me takva naracija počela iritirati. Podsjetilo me to na The Witcher 3 i potragu za Ciri; no ondje je postojao razlog zašto je ona konstantno bježala i skrivala se, odnosno zašto ju je bilo teško pronaći. Osoba koju sam tražio u Odysseyju nije se skrivala. Dapače, djelovala je javno i – samo nije znala da ju tražim.

Bedastoća je to koja može proizaći samo iz narativnog formata u videoigrama. Skoro na razini vica o Ivici i papiriću na kojemu nešto piše, ali nakon pola sata pričanja vica deva pojede papirić prije nego ga Ivica pročita. Još bih prešao preko toga da su sporedni zadaci i njihovi zapleti interesantni. Mislio sam da će ih mogućnost biranja što ću reći učiniti zanimljivima, ali ne pomaže ni to kada se sve svode na iste aktivnosti – ubojstvo / lov ili krađu / spašavanje; čime se ionako bavite i u glavnim misijama. A baš kao i u Originsu, ovdje morate povremeno igrati sporedne misije kako biste si nabili level za one glavne. Ne možete pratiti samo onu priču koja vas zanima.

Ništa manje veselja ne donose ni ostali segmenti priče. Mogućnost igranja s muškim ili ženskim likom tek je kozmetička razlika i nema konkretnog utjecaja na to kako vas likovi u igri percipiraju. Dionica priče u modernom vremenu i dalje se bazira na hrpi teksta za čitanje i proširivanju nečega što je vječito pozadinski kontekst (uz to i servis za najzagriženije fanove) pa ni u Odysseyju ne prerasta u nešto više od toga.

Ukratko, ako vas Odyssey zanima zbog priče, nećete biti razočarani samom materijom koliko činjenicom da je ona rastegnuta do dosade kako bi popratila ogromne gabarite ostatka igre.

Kad govorimo o dimenzijama, nije neka novost da Assassin’s Creed igre imaju veliku mapu. Međutim, Odyssey nema samo najveću mapu u serijalu. Mnogo je važnije da ima najraznovrsniju mapu među svim dosadašnjim AC igrama. Jednom riječju, Grčka je – predivna. Gradovi vrve sitnim detaljima, pejsaži su pitoreskni (ne volim koristiti taj epitet, ali stvarno jesu), a regije su različite i po vrsti vegetacije. Većina otoka nečime se ističe – npr. na jednom se prerađuje sol, drugi je utvrda za gusare, a treći je poligon za ni više ni manje nego – battle royale turnir zvan „Battle of 100 hands“. Da, ipak nisu odoljeli.

Zgodna je stvar da se neki dijelovi mape mijenjaju s vremenom. Primjerice, nakon što odete s otoka na kojemu ste započeli svoju avanturu možda do vas (ovisno o vašim odlukama) dođe vijest da je mjesto pogođeno kugom. Mislio sam kako se radi o triku i da će sve ostati samo na „rekla-kazala“, međutim kad sam se vratio na tu lokaciju doista su me dočekali drastično drugačiji prizori opustošenog grada, spaljenih leševa i uginulih životinja.

Ima se u Odysseyju svega i svačega za vidjeti i doživjeti.

Ima se u Odysseyju svega i svačega za vidjeti i doživjeti. Urnebesno je kad vas kokoši napadnu nasred grada jer ste uhvaćeni u krađi (ozbiljno – stvarno se to dogodi). Zavođenjem likova (i eventualnim zadovoljavanjem) možete si pribaviti vrijednog člana posade. Možete se penjati i po spolnom udu Zeusovog kipa. U tom pogledu ovaj AC opravdava svoj podnaslov čak i kad postane repetitivan nakon nekih dvadesetak sati.

Ponavljanje izlazi na vidjelo kad otključate većinu vještina koje planirate koristiti i od tada igrate istim stilom do kraja igre, a mijenjaju se samo brojevi u statistici opreme, nanošenja štete i sl. Pravila su uvijek postavljena tako da u borbi protiv likova koji su tri ili četiri levela iznad vas nemate skoro nikakve šanse za pobjedu, ma koliko god vi vješti bili. Pri tome je skoro pa svejedno kakvo oružje koristite pa se time gubi i motivacija da kupujete / nadograđujete oružje koje bi odgovaralo vašem maksimalnom levelu.

Protiv likova koji su tri ili četiri levela iznad vas nemate nikakve šanse, ma koliko god vi vješti bili.

Ipak, postoji jedna taktika kojom možete poraziti protivnika s višim levelom. Za nju se morate popeti na neko uzvišeno mjesto i šutnuti protivnika spartanskim udarcem. Ne morate vikati „THIS IS SPARTA!“, dovoljno je samo da neprijatelj padne sa što veće visine. Vidite, možete ga vi mačevima te sjekirama udarati pola sata i neće mu biti ništa, ali ako padne s visine – e, tu je gotov. Mislim da slično vrijedi i za pad u vodu jer protivnik koji se nađe u vodi izgleda ne zna plivati pa se nakon nekog vremena jadan utopi. Ali, bitno da ga vi ne možete sasjeći ako niste na odgovarajućem levelu.

Spartanski udarac jedna je od posebnih vještina zbog kojih je borba u Odysseyju dopušta više taktiziranja. Možete tako primjerice zapaliti svoje oružje ili pak poslati „kišu“ strijela na grupu protivnika. Korištenje tih mogućnosti zahtijeva adrenalin, a njega punite borbom prsa o prsa, tihim egzekucijama i blokiranjem napada. Napadi se više ne blokiraju štitom već ih odbijate oružjem kad protivnik krene u napad (za to postoji indikator).

Napadi se više ne blokiraju štitom već ih odbijate oružjem kad protivnik krene u napad.

Mislim kako je izbacivanje štitova promašena prilika jer glavni lik ima spartanske krvi, a kad vidite kako se jedan od Spartanaca bori uz štit i koplje, poželjet ćete da vaš lik zna takve poteze. No, sve u svemu borba je uvelike proširena i manje šlampava nego u Originsu. Vrijedi spomenuti i to da prilikom napredovanja više nema vještina koje traže dva boda, grčkim bogovima hvala. Sada uz svaki level up možete otključati nešto umjesto da morate štedjeti bodove za neke vještine.

Smisleniji je i sustav nadograđivanja jer je lov na resurse pojednostavljen. Više nemate nekoliko vrsta tkanina nego od svih životinja dobivate samo jednu. Također, otimanje resursa više nije vezano uz pokretne konvoje nego je prebačeno na pomorski dio gameplaya gdje uništavate tuđe brodove i tako sakupljate resurse s kojima zatim možete nadograđivati svoju opremu, ali i brod zvan Adrestia.

Plovidba je izrazito arkadna, a kad to kažem onda mislim da je još arkadnija nego u Black Flagu. Posljedica toga je da pomorske bitke traju u prosjeku po minutu ili još kraće, a putovanje po otočju dosta je brzo. Na svoj se brod možete brzo prebaciti gdje god bio, a možete ga pozvati i u bilo koju luku na kojoj se nalazite. Međutim, iako je putovanje brodom i praktično i ugodno, najčešće ga koristite samo kad baš morate. Kad god postoji opcija brzog putovanja na neki dio mape, na brod vjerojatno nećete ni pomišljati. Što se tog dijela tiče, ne sviđa mi se što je brzo putovanje sada svedeno samo na otključane „tornjeve“ pa više nema onoga da se kao u Originsu možete brzo prebaciti u grad koji ste već posjetili bez da ste se ondje pentrali po najvišem objektu.

Kad god postoji opcija brzog putovanja na neki dio mape, na brod vjerojatno nećete ni pomišljati.

Dva su nova sustava u gameplayju koja se može smatrati važnim novitetima. Prvi je mogućnost sudjelovanja u velikim bitkama između Sparte i Atene, gdje možete birati stranu nacije koja napada ili nacije koja se brani. Napadanje je teže i rezultira boljim lootom, ali osobno mi nagrada nikada nije opravdavala uloženi trud. Da biste mogli ući u sukob prvo morate oslabiti vladajuću naciju u nekoj regiji tako da im ubijete vladara / generala, a da biste to mogli prvo morate ukrasti neke vrijednosti, uništiti im resurse i sl. Kao što sam ranije rekao, u borbi je najvažnije koji ste level, a manje je značajno kakvu opremu koristite. Kako opremu pronalazite i ako ne sudjelujete u velikim bitkama, nagrada u ovim sukobima najčešće nije vrijedna truda.

Srećom, drugi novi sustav daleko je smisleniji. Radi se o plaćenicima koji služe kao „policija“. Sjećate se kako sam na početku recenzije rekao kao u ovom AC-u možete ubiti koga god želite i Animus vas neće desinkronizirati? Posljedice za kriminalna djela ipak postoje i dolaze u obliku „policije“ koja vas aktivno proganja po mapi, i na kopnu i na moru. Plaćenici koji dolaze po vas nisu obični protivnici nego imaju specifična oružja, napade, neki imaju životinjsku pratnju i sl. Plaćenici također imaju svoje slabosti i svoje jače strane, što vas možda podsjeća na Nemesis sustav iz Shadow of Mordor/War igara. I niste u krivu, ovo je nekakva pojednostavljena verzija toga.

Posljedice za kriminalna djela dolaze u obliku „policije“ koja vas proganja po mapi, i na kopnu i na moru.

Ideja je ta da u Grčkoj postoji top ljestvica 50 plaćenika i vi se penjete na njoj tako da eliminirate plaćenike koji dolaze po vas. Kako se penjete po ljestvici tako dobivate određene pogodnosti, npr. popuste pri kupnji opreme u trgovinama. U lov za vama može se aktivirati maksimalno pet plaćenika, a ako ne želite da vas ganjaju onda možete otplatiti svoju tjeralicu novcem ili možete eliminirati sponzore koji su raspisali tjeralicu za vama. Uglavnom, ovaj sustav stalno generira nove protivnike i predstavlja zanimljiv dodatak za Assassin’s Creed. Možda nije razrađen kao Nemesis sustav, ali je pristojna imitacija istoga.

Djelomični novitet može se pronaći i u načinu na koji se love glavni neprijatelji u igri, pripadnici kulta Kosmosa. Da biste otkrili njihov identitet, prvo morate sakupiti tragove. Neke tragove dobivate rješavanjem sporednih zadataka, neke morate ukrasti s pojedinih lokacija, neke možete otkupiti i sl. Dobra je stvar što ti članovi kulta nisu uvijek vojnici koje morate ubiti u nekoj utvrdi. Kultiste se može pronaći na raznim lokacijama – mogu primjerice hodati trgom nekog grada ili ploviti morem. Većinu njih možete eliminirati tiho, no ako mislite da se u Assassin’s Creedu možete igrati samo assassina, onda biste se mogli razočarati. Igra vas nerijetko stavlja u situaciju u kojoj vas neprijatelji otvoreno napadaju nakon neke cutscene, a vi nemate druge nego uzvratiti napad.

Članovi kulta nisu uvijek vojnici koje morate ubiti u nekoj utvrdi nego ih se može pronaći na raznim lokacijama.

Kad imate priliku igrati kao „assassin“ i koristiti skrivanje te ubojstva iz zasjede, Odyssey je tu prilično blag prema igraču. Iznimno je lako pobjeći ako vas neprijatelji otkriju i situacija se jako rijetko komplicira na način da se pozivaju pojačanja. Umjetna inteligencija neprijatelja nije doživjela nikakvo prosvjetljenje pa ne očekujte da će neprijatelji koristiti ikakve taktike, npr. da se strijelci penju na viša mjesta kako bi vas lakše pogodili ili da vas neprijatelji pokušavaju okružiti. Toga jednostavno nema jer je fokus ionako stavljen na izravnu borbu prsa o prsa.

Ranije sam rekao da je Grčka u Odysseyju predivna, a vizualna raskoš te igre proizlazi upravo iz načina na koji je svijet posložen. Grafički je to isti rang kao i prošlogodišnji Origins pa u tehničkom pogledu tu nema velikih napredaka. Impresivno je i dalje koliko daleko seže pogled na mapi, a manje je impresivno kako animacije lica kod likova nisu na razini ostatka prezentacije.

Glasovna gluma većine likova nekim bi igračima mogla biti iritantna.

Glazba je odlična, to je već standard, ali ono što bi nekima moglo ići na živce jest glasovna gluma likova. Ubisoft je u namjeri da bude inkluzivan ili autentičan za Assassin’s Creed Odyssey angažirao glumce iz Grčke, što za sobom povlači engleski jezik s izraženim naglaskom koji vuče na rusko-engleski. Donji trailer donekle je sprdnja na to, ali Alexios doista ne zvuči mnogo drugačije od ovoga.

Na recenziranje smo dobili verziju za PlayStation 4 koja „pati“ od očekivanog „problema“, a to su prilično duga učitavanja – oko minutu ili dvije. Sa svojim se orlom ne možete udaljiti ni pet metara od lika bez da pri povratku opet ne dobijete crni ekran s učitavanjem. Učitavanja su također prisutna i prije svakog razgovora ili svake igrane animacije. Prilikom igranja Odysseyja uz sebe sam uvijek imao mobitel jer pri čestim učitavanjima ništa nisam mogao raditi. U dosadašnjim AC naslovima prilikom učitavanja mogli ste kontrolirati lika u praznom prostoru, što nije imalo nekog značaja, ali sad mi fali jer su ekrani za učitavanje u Odysseyju statični i pokazuju banalne poruke poput: neprijatelje je najlakše poraziti tako da ih ubijete prije nego oni ubiju vas – pali svaki put! Ozbiljno.

Odužila se ova recenzija i više nego što je trebala. Međutim, morao sam opisati kako stvari stoje s novim Assassin’s Creedom. S jedne strane to je igra u kojoj radite isto ono što ste radili i u Originsu pa iz tog pogleda ne nudi nešto znatno drugačije od već viđenoga. Ipak, daleko od toga da je ovo samo reciklaža i da novih stvari nema. Dapače, ima ih toliko da mi je ovo jedna od najdužih recenzija.

Nisu sve novosti u igri jednako korisne niti su svi segmenti Odysseyja podjednako kvalitetni. No, kad se sve složi u cjelinu, radi se tu o vrlo dobroj igri i odličnom temelju za neke buduće avanture. Nema mnogo serijala za koje možete reći da su promijenili žanr i tako proširili svoj gameplay, a Assassin’s Creed se s Odysseyjem u RPG vode prebacio dosta uspješno. Pri tome je izgubljen dio njegovog identiteta, no postoji funkcionalno rješenje za to – samo ignorirajte naziv i tretirajte Odyssey kao skroz novu igru, a ne jedanaesti AC po redu.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Odyssey ne donosi ogroman napredak za Assassin's Creed, ali je bez obzira na to ogromna igra i važan temelj za budućnost serijala.

85 Naša ocjena
  • priča ima dobrih trenutaka zbog grananja i posljedica
  • odlično dizajniran svijet prepun detalja
  • sustav plaćenika je odličan dodatak za gameplay
  • nadogradnja i napredovanje dobili su pozitivne promjene
  • naracija ima svojih mušica zbog rastegnute priče
  • repetitivnost se osjeti već na polovici igre
  • broj levela još uvijek vrijedi više nego sve ostalo

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (61)

  • funky0308

    01.10.2018 - 13:02

    Odlicno, stigla recenzija, ajmo vidjeti sto Zoki kaze. 🙂

  • Tommygun

    01.10.2018 - 13:04

    Zoka brz ko munja😜

  • NeoGames

    01.10.2018 - 13:06

    Zasto Petra nije ovo recenzirala
    Cuo sam da je bila luda da recenzira Origins

  • siblyx

    01.10.2018 - 13:12

    Znaci klasicna Ubisoftova open world igra prepuna dosadnih side questova, rastegnute radnje i repetitivnih misija.

    • Darcoolio

      @siblyx, 01.10.2018 - 15:42

      Znači stekao sam sve moguće utiske, samo takav nisam.

    • eXcentrik

      @siblyx, 01.10.2018 - 18:20

      Točno to, ne kužim zašto se visokim ocjenama iz godine u godinu opravdavaju fundamentalne greške igara na koje se troše desci milijuna $

  • Sinek

    01.10.2018 - 13:41

    ako nema veze s assassins creedom onda bi čak moglo bit neloše

    • Sinek

      @Sinek, 01.10.2018 - 13:50

      nvm, pročitao ostatak recenzije i ipak je smeće

    • Nortick

      @Sinek, 01.10.2018 - 17:01

      hahahahah najbolji komentar ovdje

  • SanKa

    01.10.2018 - 13:43

    jel postoji sansa da igra nema bas veze sa “creedom” jer je ipak red assassina tek tad bio u nastajanju ? ocekivana ocjena..racunao sam od 85-90 ocjenu. kupit ce se na popustu. kad napokon odigram origins do kraja.

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 01.10.2018 - 13:51

      A poveznica postoji, naravno da mora postojati, ali većinu igre igraš drugačiju ulogu plaćenika.

  • tree_boa22

    01.10.2018 - 14:06

    Kako god…jedva cekam petak da zaigram 😉

    • moordrak

      @tree_boa22, 01.10.2018 - 14:22

      Također 🙂

  • L3gi0naR

    01.10.2018 - 14:17

    Tipična Jubisoft igra.Otvoreni svijet bez sadržaja i nabacanim dosadnim questovima te razvlačenje priče da mogu onda kazat kako igra dugo traje.

    • hacksor1234

      @L3gi0naR, 01.10.2018 - 14:26

      Meni questovi u originsu nisu bili dosadni te mi nije bio problem cistiti upitnike, nakupio sam 90 sati a i dalje sam bio gladan za jos contenta,odyssey ce ispuniti tu rupu

    • moordrak

      @L3gi0naR, 01.10.2018 - 15:06

      Opet trolaš bezveze. Neznam kakav je Odyssey, no u Originsu niti je svijet bez sadržaja niti su questovi dosadni, još manje nabacani, a bome se niti priča ne razvlači. Ubisoft ima promašaja ne kažem, ali kompletni AC serijal to sigurno nije.

    • Nortick

      @moordrak, 01.10.2018 - 17:11

      ma daj, cisto smece. reskin a takav ce bit i odyssey, prica nikakva, da saren je svijet i lijepo napravljen ali doslovno jedino to. ubisoft je ubisoft da, ali ako si imalo ljubitelj AC serijala u cijelini onda mi stvarno nije jasno kako ti se ovo svida? pa doslovno nema A od assassins creeda, tj lazem ima na kraju igre na 5 minuta..yea…not an AC game at all, da se zvala igra nekako drugacije nebi nista rekao. gejm je dobro napravljen i smisljen ali samim time sto je AC naslov je prekomicno s obzirom na tu pricu koju provalce kroz sve te dijelove i koja je nositelj svega ali eto ocito su rekli “mah pusti to, daj ljudima jos side questova i velikog svijeta to se trai, prica je manje bitna ubacite nesto genericno kao npr da glavni lik ide osvetit smrt svog voljenog”…preso samo da se mogu uvijerit da je totalno odljepio od serijala i iceg kvalitetnog, postali su cod u punom smislu rijeci..smece od igre

    • moordrak

      @Nortick, 01.10.2018 - 20:46

      Smeće od igre? Uf. Teške riječi. Generalno se slažem da je AC trebalo umiroviti ili mu barem nadograditi ime. Fan si serijala i onda bi se trebao sjetiti koje smo godine oplakali Desmonda Milesa i završili Assassins Creed. Svi naslovi poslije su čisti spin-off glavne teme. Koliko je godina prošlo od tada? Reći ću ti: previše. Ne očekujem svaki puta od Ubisofa izbacivanje igre za pamćenje no svaki je nastavak AC-a imao nešto specifično i jedinstveno. Ono što je bilo dobro prije, dobro je i sada. Mislim na prepoznatljive mehanike gameplaya. Abstergo, animus i cijela “realnost” tu su samo kao poveznica koja bi nas trebala podsjetiti da se radi o AC igri. Odavno je mit originalne priče izgubljen. Što se mene tiče, ne moraju ga vraćati. Zato su napravili neke nove likove i događaje o kojima me zanima ama baš sve. Mogu shvatiti zašto ti se to ne sviđa. Sudeći prema Zoranovoj recenziji niti ne možeš steći drugačiji dojam. Možeš samo zaključiti da se njemu oba nova AC-a uopće ne sviđaju jer je recenziju o Odiseji napisao u toliko gadljivo letargičnom tonu da mi se okreće želudac. Služi li me pamćenje dobro, nije bio presretan niti sa Petrinom recenzijom Originsa. Najiskrenije, Zoran nikako nije smio pisati recenziju Odysseya jer je svoj izuzetno subjektivni stav razvio daleko prije nego je igru uopće vidio i zaigrao. Sorry Zoki. Spremam bombe rašpe i revolvere. Mislim da je dobro što se AC “totalno odljepio” od serijala i što ne drve k’o maksim po diviziji sa nekakvim rebootovima i remakeovima nego se trude napraviti nešto novo i zabavno. Slažem se se u jednom dijelu sa tobom: ne uspijeva im to baš svaki puta u potpunosti jer ove dvije zadnje igre nisu za svakoga pogotovu ne za nestrpljivu mladu publiku.

    • drazensi

      @moordrak, 01.10.2018 - 23:02

      Zoki je definitivno bio los odabir za ovu recenziju. Imam dojam da je njemu doslo do zasicenje “u glavi” s opcenito open world rpg igrama, a kad dodas u miks jos i Ubisoft i AC tu je stvar zavrsena prije nego li je zapoceta. Ova recenzija kako pocinje, tako traje i tako zavrsava. Imao Zoki popis nekih recimo “zelja” sto je htio da ova igra bude, to ta igra nije i Zokiju se raspao svijet :). Puno teksta u recenziji, a zapravo jako malo receno jer se cijela recenzija vrti u krug. Puno toga novog sto razlikuje ovu igru od Originsa uopce nije spomenuto ili je samo okrznuto.
      I sve je to ok, ne mislim ni pritom nista lose, ali recenziju ne bi smio pisati netko kome igranje te igre predstavlja vise tlaku i zadacu nego uzivanje. Onda je tesko dobiti sveobuhvatniji i donekle objektivniji dojam. Imajuci na umu da je svaka recenzija subjektivan dojam, ali ovdje se to vidi u svakoj recenici.

    • SanKa

      @L3gi0naR, 01.10.2018 - 15:13

      jesi igrao ?

    • L3gi0naR

      @SanKa, 01.10.2018 - 15:18

      Igrao sam dosta Jubisoft igara od Watch dogsa,Ghost Recona,Ac prijašnjih,sve Far Cry igre.Sve igre su im na isti kalup.Otvoreni svijet sa fetched questovima.

    • delight353

      @L3gi0naR, 01.10.2018 - 18:14

      Nekako se moram sloziti s tobom. Jedina mi je iznimka Ghost recon. Iako moram reci da mi je Origins bio odlican…

    • moordrak

      @SanKa, 01.10.2018 - 19:13

      Nije igrao AC no svejedno osjeća potrebu pametovati i generalizirati. Ne kužim takve ljude (ima ih još tu). Neću Ubisoftu dizati spomenik hvaleći ih do neba jer su i oni napravili pozamašnu hrpu dreka zadnjih petnaestak godina ali već godinama peglaju po RPG žanru i stvaraju više-manje izvrsne igre i to ne samo u AAA okvirima. Nisu sve jednako uspješne i bolje je za nas da je tako jer se uče na greškama. Kome su Ubisoftove igre dosadne i naporne neka ih preskoči.

    • L3gi0naR

      @moordrak, 02.10.2018 - 15:47

      Normalno da ću preskočit ovaj AC jer ništa novoga.Dolazi kralj RDR 2.

  • moordrak

    01.10.2018 - 14:26

    Dođoh, vidjeh, pobijedih! Odlično! To je to! Idućih par tjedana me nema …

  • Jason Voorhees

    01.10.2018 - 14:46

    Ipak nije smeće kao što sam mislio.
    Zašto već jednom ne uvedete opciju za izmenu komentar

  • McChombe

    01.10.2018 - 14:48

    85???? Za ovo ne bi dao 85 lipa

  • darijoman

    01.10.2018 - 14:54

    Ma šta, zar je već ovo došlo na tržište ?

    • moordrak

      @darijoman, 01.10.2018 - 15:08

      Frende, ovo je 5.10.2018. vani. Ovi koji imaju veze sa recenzijama dobiju igru malo ranije.

    • Zoran Žalac

      @darijoman, 01.10.2018 - 16:04

      Oni koji su naručili neku Gold verziju ili nešto mogu od sutra igrati.

    • darijoman

      @Zoran Žalac, 01.10.2018 - 18:00

      Ma sve jasno više sam onako ostao iznenađen kako vrijeme brzo prolazi, a i to da AC Origins nisam uopće ni taknuo a već je Odyssey van 😉

  • delight353

    01.10.2018 - 15:26

    Zoran; ako se ne varam, u recenziji se nisi dotaknuo aktivnog sudjelovanja u dijalozima. Kako to funkcionira? Da li je zanimljivo, ili eto tek toliko ovdje, jer je ishod na kraju uvijek samo jedan?

    • Zoran Žalac

      @delight353, 01.10.2018 - 16:04

      Zavisi kako koji dijalog. U većini možeš dobiti neke dodatne uvide u situaciju, ali stvar funkcionira kao svaki dijalog ikad… imaš uglavnom 2-3 ponuđena odgovora. Na nekim misijama imaš utjecaj i možeš birati kako će se misija završiti, ali većinom je standardno.

  • invictum

    01.10.2018 - 16:26

    Sutra se krece igrati… Jedva cekam…

  • Tony77

    01.10.2018 - 16:27

    Meni je igra sama po sebi predobra zbog settinga to što nema veze sa assassinima koga briga gledaj na ovo kao zasebnu igru. Ma sve ovo na stranu Zoran vrlo recenzent što se tiče portala ali meni fali igorova naracija i YouTube recenzije šta se s njima dogodilo

  • Tony77

    01.10.2018 - 16:28

    Peticija vratite YouTube recenzije 😁😁😁

    • Zoran Žalac

      @Tony77, 01.10.2018 - 16:53

      Skupi 30 tisuća potpisa i vraćamo!

    • Tony77

      @Zoran Žalac, 01.10.2018 - 16:57

      Puno je to istina da HCL ima puno pratitelja ali ih je malo politički aktivno 😂😂😂

    • Tony77

      @Zoran Žalac, 01.10.2018 - 16:59

      A sad ozbiljno zašto ne vratite ono je pre dobro bilo video od 5min ti napraviš sažetak i ocjenu kojoj više vjerujem od ostali draže bi mi bilo to gledati a ovako ću morati ign pogledat 😒.

    • Igor Belan

      @Tony77, 01.10.2018 - 17:02

      Takav tip videa je na dugoročnoj pauzi, možda mu se jednom vratimo, ali za sada nemamo vremena ni razmišljat o tome :), a trenutni format tekstualnih recenzija i video komentara nam dobro funkcionira.

    • Tony77

      @Igor Belan, 01.10.2018 - 17:25

      Ma nek je se taj glas iz recenzija javio ništa mi više ne triba (iako se glas necuje u komentarima hahaha).
      Kad se sjetim kad sam čuo tek za vas pa odem u popis za reprodukciju i uzmem recenzije određene godine i sve pogledam hahahahah.

    • Sinek

      @Tony77, 02.10.2018 - 14:19

      trebaju pohvatati sve meme igre prvo

  • GAMEmaher

    01.10.2018 - 17:32

    Ovo se čeka na Ps Plus

    • Tommygun

      @GAMEmaher, 01.10.2018 - 18:01

      Nacekat ces se kompa

    • marko1106

      @GAMEmaher, 03.10.2018 - 11:09

      pa budimo realni nisu neke ubisoftove igre bile na ps plusu, bar u zadnjih godinu dana (osim Rayman i Trial Fusion) mozda se varam

  • Vaas FU SEHCTIB

    01.10.2018 - 18:17

    Moj prijedlog za općenito bolju igru:
    – da traje max 20-25h(čak i manja granica,zavisi o priči). Iz razloga jer veća je šansa da pati gameplay, priča se rastegne, igra postane repetativna i dosadna- teže je zadržati igrača, ne kažem nemoguće ali je problem.
    -linearnost. Otvoreni svijet privlači sa raznim stvarima (uključujući side questove) što igraču preusmjerava pažnju te mu se teže isključivo orijentirati na pojedinu stvar npr. glavnu priču koju s lakoćom može zaboraviti. Linearna nema takav problem. Uključivši školu, posao, obitelj i ostale svakodnevne obaveze tj. današnji način života, teže se fokusirati, prisjetiti se, imati volje i eventualno završiti igru bez da nešto ne ispašta.
    -jako dobra, poučna priča. Ova stavka je jako važna. Može imati i prosječan gameplay ako je dobra. Nešto s čime ćemo se poistovjetiti, koja bi nas mogla naučiti nečemu i što bi mogli primijeniti u životu.Zašto ne? I to mislim na razne pametne, zrele teme. Recimo npr. izgradnja karaktera, teška djetinjstva, načini kako riješiti neke probleme i sl. Razne perspektive i utjecanja na igrača da razmišlja o istome.
    Neki su ovisni o videoigrama, prilika za videoigru da pomogne igraču.
    -odlični likovi(preferirao bih po mogućnosti profesionalne glumce), naracija i sve bitno što utječe na uvjerljivost priče i samu imerziju.
    -primjeren humor.
    -važnost pozitivnosti.
    -zagonetke,puzzle elementi.
    -zabavan gameplay s puno raznovrsnosti, da je fluidan. Da ne dovodi do ljutnje igrača. Dovoljno bitan.
    * * *
    Apsolutno da se neće složiti svi s ovim, nije mi ni poanta. Želim svrnuti pozornost na kvantitetu otvorenog svijeta današnjeg pojma video igara kojima se inicijalno pristupa kao da moraju takve biti.
    * * *
    Igre s potencijalom na koje mislim: Uncharted 4, The Last of Us
    Ps. naravno da imam još (detaljnijih) stavki ovo bi bila neka osnova.

  • rokonja

    01.10.2018 - 20:06

    Recommended Specs: FX 8350 – ovo mi je …. ma nemam riječi…..

  • Chimichangas

    02.10.2018 - 08:58

    Kad vidim sučelje u Menu i Upgrade dijelu, odmah je jasno da je reciklaža prošlogodišnjeg naslova. Ubisoft kao Ubisoft.
    Što se tiče recenzije, vidim da Zoranu uopće nije sjela igra i najvjerojatnije se prisiljavao da je završi, stoga ne razumijem tako visoku ocjenu, ali eto, razvikan AAA naslov od Ubisofta mora dobit dobru ocjenu. Ovo je igra za ljude koji vole repetativni način prelaska igre bez puno priče i otvoreni svijet što veći to bolji.
    Preskačem ovo u širokom luku.
    Nije smeće od igre, ko voli takav tip, ali da nema naslov Assassins Creed i tako predobru grafiku ova igra bi dobila ocjenu 60 max.

    • Zoran Žalac

      @Chimichangas, 02.10.2018 - 16:06

      Nije mi sjela jedino priča, tj. naracija. Gameplay je repetitivan nakon dvadesetak sati, ali nije bolje i to nego da za igru traže 60 eura, a da traje deset sati. Pošteno je do to napomenem, ali osobno me ne smeta toliko. Lako je reći “ovo je smeće”. Ubisoft je jedna od rijetkih tvrtki koja još uvijek pravi visokobudžetne singleplayer igre, pa kad prestanu, imam dojam da će ovi što su vikali to je smeće tad govoriti kako su prije radili bolje igre i navoditi Odyssey kao primjer.

    • Chimichangas

      @Zoran Žalac, 03.10.2018 - 10:19

      Slažem se da bolje da igra duže traje, ali kad ti postane zamorno i monotono to nije to više, ima drugih načina za produžit igru od repetativnih side questova.
      Zato i kažem da nikako nije smeće od igre, jako puno truda znanja(i novaca) je uloženo da bi se nazvalo smeće, ali nažalost sve je već viđeno prošle godine, a pošto mi se nije svidio ni Origins, te mislim da je downgrade u AC serijalu, isto mislim i za ovaj. Naravno i ovakav tip AC ima svoju publiku i razumijem da je nekim ljudima ovo vrh, o ukusima se ne raspravlja (iako mi uvijek raspravljamo 😀 ).
      A što se tiče da će spominjat Odyssey kao dobru i vrh igru nekad u budućnosti, čisto sumnjam.

  • svraka12_LIX

    02.10.2018 - 10:54

    Ako je ovo budučnost serijala jao si ga meni…

  • _Someone_

    02.10.2018 - 11:36

    Ton pa i sam sadržaj recenzije su mi u velikom raskoraku s ocjenom. Pročitao tekst i došao do ocjene i ostao skroz zbunjen. Imam osjećaj da je recenzent imao već zadanu ocjenu prije nego li je uopće krenuo pisati tekst, a dok ga je zapravo pisao, jednostavno si nije mogao pomoći pa je bio iskren.

    • Zoran Žalac

      @_Someone_, 02.10.2018 - 16:19

      Ono što govorim na početku – da assassin nije assassin, naglasio sam da to nije minus, tj. ja ga ne smatram takvime. Nekim sam prigovorima, tipa naraciji, posvetio više prostora jer bi u kraćemu navođenju primjera bilo nejasno o čemu pričam, ali za svaki aspekt je navedeno više kritika. Npr.za priču, otprillike:
      – loša naracija
      – dosadni likovi
      ali
      – intrigantna i slojevita priča
      – mogućnost utjecaja na priču i različiti krajevi
      Pogled na donji grafikon može ti otkriti da je priča 7/10. Jer eto, kompletna priča (i interaktivnost iste) kod mene imaju malu prednost nad elementima likova i naracije (jer to nije sve što priču čini pričom). Slično se može pronaći i u ocjenama za ostale segmente.

  • AS1511

    02.10.2018 - 22:28

    Dosla jutros, nakon prvih 5 sati i levela 7 mogu reci da me je zasad malo razocarala. Iako se radi o odlicnoj igri, vece odusevljenje mi je bilo kod igranja Originsa, ovo mi se sve cini “vec vidjenim”. Pod to mislim misije ocisti bazu, istrazi nesto i ubij nekog.

  • crolink07

    03.10.2018 - 12:41

    Da je ovo recenzirao Žarko ocjena bi bila dosta manja ” jer je to sve već viđeno “.😀

  • LepiSladja

    04.10.2018 - 14:17

    Došo, vidio, deinstaliro u roku 1h, neznam po čemu je ovo 85, da vam budem iskren, volio sam AC, ali nakon black flaga nisam ih ni okušao, znači sačekao sam … ovo mi je zanimljivo ko i fc4 i 5, znaci, ako su vam to prve igre odlicne su vam, ali nama kojima se vec 7,8 godina servira jedna te ista igra ovo je dosadno, neinspirativno, može imat grafiku, pricu sve ali sidequesting lvlupanje i tower scoutovanje … meni je to dosta do kraja zivota

    • Igor Belan

      @LepiSladja, 05.10.2018 - 13:20

      U prvih sat vremena ne vidiš gotovo ništa igre.

    • crolink07

      @Igor Belan, 07.10.2018 - 16:33

      Evo dao sam ocjenu 90/100 nakon 30 sati i siguran sam da će nakon još 30 tako i ostati ako ne čak i malo veća😀

    • invictum

      @LepiSladja, 05.10.2018 - 20:30

      Nije igra za tebe i ok. Kao sto ja ne volim multiplayer igre, sportske itd. No ne komentiram ih zato sto ne volim takav tip igara. Scum sam cak i kupio, iako ga vjerovatno nikad necu zaigrati, no morao sam. No da se vrati na temu, meni je igra vrh, odlicna, imam preko 20h gameplay-a i jedva cekam opet je upaliti. U pocetku (1-2h) mi nije bila toliko pri srcu dok nisam pohvatao sve konce. A sada mi je jednostavno predobra

    • Stefek

      @LepiSladja, 10.10.2018 - 17:03

      Čekaj malo,dao si 500kn za igru koji si deinstalirao za 1h… Blago tebi da imaš para na bacanje.

  • MatrixSOURCE

    09.10.2018 - 15:02

    Po meni tipicna ubishit igra sa milijon side questova, nezanimljivim npcovima, nedovoljnim fokusom na main story koji je takoder nedovoljno zanimljiv zbog lose karakterizacije likova.. voice acktibg necu ni spominjati kao ni stealth koji je prisutan ali stavljen u sasvim drugi fokus.. naravno isli su drugim smjerom sto se podrzava i ocekuje nakon visegodisnjeg serijala no najveci problem je u samom dizajnu open worlda kojeg se svaka igra takvog tipa sastoji pa cak i witcher 3 koji je podigao razinu na drugi level.. imamo ac 2 koji je fenomenalan bio u svoje vrijeme i onda nadodavanje price te pokoju mehanikicu cisto radi noviteta u brotherhoodu i revelationsu no ta dva dijela su nastavci price iz ac 2 i ne ocekuju se sasvim nove igre odnosno punokrvni nastavak fransize. Nisam igrao igru da se razumijemo no takoder iz onog prikazanaog i kroz walktrougth covjek vidi mnogo toga ako ne i sve.. Ima inovacija barem za ac serijal naravno no jedan dlc u witcher 3 je napravio mnogo veci pomak odnosno mnogo vise unaprijedio samu igru nego sto je odyssey… ipak je Odyssey nastavak dok je Blood and wine samo dlc kao i Hearts of stone.. i opet zasto se smatraju boljima nego sama igra je cinjenica da je manji svijet koji ke razradeniji sa vecim fokusom na sam story koji ne pati (fali mi rijec) od tipicnih gresaka poput nadji pod hitno ciri a ti u meduvremenu skupljas biljke, utrkujes se sa konjusinama igras gwent itd.. ne kazem da su nezanimljive nego nemaju smisla za sam story kojeg se zeli kvalitetno ispricati.. opet zavisi sve od ljudi i koji dio u igri smatraju najzabavnijim dali to bilo kraftanje, istrazivanje, combat, story itd.. no ono sto zelim rec je da su mnoge igre pogotovo od ubishita na isti princip prekrivene drugom maskom i zabavu koju pruza odyssey bez obzira na zanimljiv setting koji nije uopce dovoljno dobro iskoristen moze pronaci u vecini igara otvorenog svijeta. Na primjer Kingdom come je fenomenalan iako pati od mnogobrojnih bugova dan danas.. sam pristup igri je rad sa srcem dusom i jednostavno se osjeti razlika..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?