Breathedge

Svemirska dosada

Lovro Maroševac

Prilično mi se lako navući na igre preživljavanja. Uz igre role-playing žanra, survival naslovi definitivno su mi među najzanimljivijima, ponajviše zbog slobode koju pružaju. Uz Subnauticu sam proveo dane i noći, a kada sam slučajno naišao na Breathedge, pomislio sam: „Subnautica u svemirskom okruženju. Može li bolje?!“. Odgovor je: moglo je i trebalo je bolje, ali nije.

24,99€ PC Ustupio izdavač

Breathedge je avanturistička igra preživljavanja u kojoj nosite tijelo svog preminulog djeda na intergalaktički sprovod. U jednom trenutku vas nešto pogodi i ostavljeni ste na milost i nemilost svemirskog bespuća. Protagonist nema ime, znan je samo kao Man, a sa sobom ima umjetnu inteligenciju i besmrtnu kokoš, jedinog živog prijatelja.

Ne trebam vam puno objašnjavati mehanike gameplaya u igrama preživljavanja. Trčite, hodate, plivate, tražite resurse, radite si oružja i odijela te gradite bazu. Više-manje je sve to prisutno i u Breathedgeu (minus plivanje jer hej – u svemiru smo). No, prisutno je samo površinski. Nikada ne dobivate osjećaj nekog napretka, već konstantno djeluje kao da se niste pomaknuli dalje od početne točke.

Najvažnije stvari u Breathedgeu su let svemirskim prostranstvima i čuvanje toliko dragocjenog kisika. Moglo bi se tu dodati i konstantno craftanje jer alat za popravljanje potrganih stvari ne postoji. Nemojte me pogrešno shvatiti, možete popravljati potrgane stanice, ali prepoznatljivi repair tool, koji bi omogućio popravak VAŠIH alata, nije u sastavu Breathedgea.

Bez problema popravljate sve i svašta u okolišu, ali svoje alate za popravljanje ne možete popraviti.

Budući da ova igra na prvi pogled djeluje kao Subnautica, važno je naglasiti koliko je ta referentna igra bolje odradila elemente preživljavanja. Čak i kada vam ponestane kisika, u Subnautici možete izroniti da ga napunite ili pronaći spužve i preko njenih mjehurića zraka osvježiti dah. U Breathedgeu takvo što fali.

Kisika vam bez problema može ponestati čak i uz sve silne nadogradnje. A svemirski su brodovi i ogromni moduli u većini slučajeva kilometrima udaljeni od vas. Naravno, možete se osigurati popravkom autonomnih uređaja za kisik ili pak izgraditi stanice za kisik, ali uvijek se prvo morate opremiti čeličnim živcima jer postoji rizik da ćete se vratiti na početnu točku.

Kisika vam bez problema može ponestati čak i uz sve silne nadogradnje.

Baš je frustrirajuće koliko je gameplay ovdje limitiran. Istraživanje porušenih stanica, brodova i svemirskog kamenja u početku je zabavno, ali postaje nenormalno dosadno jednom kad shvatite da se stalno morate vraćati kako biste nanovo izradili uništene alate. Primjera radi, nađem modul koji treba istražiti, na kraju moram nešto uništiti i potrga mi se alat. Na modulu ne postoji procesor za izradu, već se moram vraćati miljama unatrag kako bi nešto napravio da mogu u miru uništiti ono što se od mene traži.

Prva je polovica igre obilježena istraživanjem i preživljavanjem u svemiru, dok drugi dio odbacuje elemente preživljavanja i stavlja linearnost u prvi plan. Rekao bih da tu dinamika pripovijedanja nije dobro odrađena. Nakon što se upoznate s glavnim događajima, priča se prebacuje u nižu brzinu. Tek kroz zadnja dva poglavlja iz treće brzine direktno ubacuje u šestu. Na kraju je priča za zaborav, a tijekom igre nećete previše mariti za njom.

Druga polovina igre odbacuje elemente preživljavanja i stavlja linearnost u prvi plan.

Breathedge je također obilježen humorom. Bilo da je riječ o uvodnoj špici, ekranima učitavanja ili tijekom igre, satira je ovdje prisutna u velikoj količini. Najčešće se sprda s elementima drugih igara preživljavanja, a u većini slučajeva je nehumorističan. Najsmješnija sekvenca humora odigrava se u uvodnom dijelu igre koji je inspiriran Deadpoolom.

Opet kroz primjer mogu prikazati koliko je humor djetinjast. Igra od mene traži da popravim neko oružje kako bi ga mogao iskoristiti za daljnji napredak. To i uradim, ali gle čuda – moj protagonist tijekom pucnja slučajno kihne i promaši ono što je ciljao. Ha-ha, jako smiješno!

Najbolji dio Breathedgea definitivno je njegov audiovizualni identitet. Igra uistinu izgleda lijepo. Dizajn svemirskog bespuća odrađen je tako da se svaki put zapitate može li se ovako nešto dogoditi i u stvarnosti. Različita paleta boja doprinosi atmosferi vakuumskog prostora. Glazbenoj pozadini možemo zahvaliti na pružanju veoma dobrog ugođaja. Opuštajuće i umirujuće s jedne te napete i stresne melodije s druge strane prikovat će svakoga uz ekran.

Najbolji dio Breathedgea definitivno je njegov audiovizualni identitet.

S tehničkog stajališta, Breathedge se vrti bez nekih velikih problema. Tu i tamo se zna dogoditi pad fps-a, ali ne u velikoj mjeri. Ono što zamjeram igri otkako je izašla u 1.0 verziji jest to što njena početna učitavanja znaju trajati po 2-3 minute. Prije pune verzije nisam uopće primijetio da spomenutom naslovu treba duže vrijeme za učitati svijet.

Breathedge je igra koja sama sebe ne shvaća ozbiljno pa ju takvim mentalitetom možete zaigrati. No žalosno je da je finalni proizvod ispao ovakav jer igra uistinu ima potencijala, samo što kojekakvim odlukama ograničava veliku zabavu. Breathedge se satirom želio narugati elementima preživljavanja kod drugih igara istog tipa, nesvjesno si stvorivši okolinu protiv koje se vodi. I to na repetitivan i dosadan način.

Breathedge je svemirskom preživljavanju mogao donijeti ono što je Subnautica donijela morskim dubinama. Međutim, na kraju je lošom satirom i frustrirajućim gameplayem sam sebi iskopao rupu iz koje se teško može izvući.

59 Naša ocjena
  • audiovizualni elementi
  • svemirska atmosfera je ugodna
  • loša dinamika zaboravne priče
  • potreba za kisikom ograničava zabavu istraživanja
  • konstantno vraćanje izradi alata
  • preduga uvodna učitavanja
  • humor u većini slučajeva ne djeluje

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.