Call of Duty: Advanced Warfare

Igor Belan i Zoran Žalac

Budućnost je uvijek neizvjesna. Osim u Call of Dutyju. Ne trebate biti Vidoviti Milan da predvidite kako je Call of Duty: Advanced Warfare, makar i radnjom 35 godina u budućnosti, sve ono što je čitav serijal bio i ranije – najveća kolekcija akcijskih klišeja u jednoj videoigri. Stvari u njemu eksplodiraju prosječno svakih trideset sekundi jer svaki put kad nešto eksplodira Activisionu sjedne trideset centi u banku. Ljudi stalno klize u provaliju i vjese na rubu kao da je to jedini način postizanja napetosti. Usporeno napucavanje u CoD-u je još uvijek aktualno iako je od tog Matrixovog izuma prošlo već petnaest godina.

Nazvati novi Call of Duty naprednim u bilo kojem kontekstu zapravo je smiješno. To je na kraju krajeva igra u kojoj posljednju počast najboljem prijatelju odajete istom tipkom kojom nekome lomite noge u QTE sekvenci. Ipak, treba priznati da je ta hrpa klišeja bez napretka prilično dobro režirana. Kažemo to filmskim rječnikom zato što i sama igra cilja na filmski prikaz, a bome nije ni daleko od toga u CG animacijama koje su vrhunski odrađene, ravno uz bok Blizzardovim.

Priča ide tako da je Kevin Spacey zločesti privatnik koji otkaze dijeli metcima u glavu. I naravno da više od svega želi mir u svijetu, a vi se kao njegov bivši radnik morate pobrinuti da do toga ne dođe. Ozbiljnije rečeno, CoD: AW je priča o nesigurnoj naravi outsourcinga, ispričana na daleko manje pretenciozan način nego slična problematika u Metal Gear Solid igrama. Kad se sve složi, priča čak drži vodu. Zanimljivija je od Ghostsa, a lakše ju je pratiti negoli onu u Black Opsu 2. Naravno, ima svojih rupa i gluposti, ali je dobra podloga za adrenalinsku akciju.

Pogledajte kako izgleda prva misija u singleplayer kampanji u 60fps-a, a ako želite vidjeti Kevina Spaceya kliknite ovdje i pogledajte kako prelazimo drugu misiju. Ukoliko vam je pak do akcijskih scena i iritantnih suboraca, kliknite ovdje za gledanje našeg prelaženja treće misije.

Završetak te priče je krajnje debilan, ali dok igra traje nema mnogo praznog hoda i dosade. Onu spomenutu hrpu klišeja svako malo presječe nešto novo. Doduše, ne u smislu novo i originalno, nego drugačije od onoga što ste do tada u igri radili. Vidi se da se Sledgehammer Games trudio da singleplayer kampanja bude što raznovrsnija, pa je u sedam sati koliko ista traje ubacio malo vožnje, malo stealtha, malo hi-tech gadgeta… svega po malo – i svega dovoljno.

Jasno, sve to funkcionira u već zacrtanim gabaritima Call of Dutyja, što znači da je svaka različita stvar zakočena. Primjerice, ako vam se i svidi jedna stealth misija, gotova je brže nego se možete uživjeti i – više se ne ponavlja. Još gore – što god da radite, radite to po striktnim smjernicama. Ako nešto učinite krivo, misija završava. Ako samo odlutate dalje od lika kojega trebate pratiti, čeka vas upozorenje da ostanete unutar zone za misiju. Žalosno je pri tome što nemate gdje ni odlutati jer se čitava igra svodi na to da pratite svoje suborce koji vam govore gdje ići, što raditi, kada, kako i zašto. Apsolutno čitava igra, i tako je s CoD-om već sedam godina.

Utješna je činjenica to što je svaka misija raznovrsna i ima svoje zabavne trenutke, bilo da ste u nekom vozilu ili da iza zida planirate smaknuće neprijatelja u susjednoj sobi. Zabavi pridonose i odlična futuristička oružja koja djeluju moćno, bilo da je riječ o puškama ili letjelicama na daljinsko upravljanje. Zbog tih zabavnih trenutaka, Advanced Warfare je isplativ ako volite ono na što vas je Call of Duty serijal do sada navikao.

Vrh futurističke opreme u ponudi je exosuit iliti metalni kostur koji likovima daje napredne sposobnosti poput duplog skoka, usporavanja vremena, nevidljivosti i tome slično. Nažalost, exosuit je ujedno i vrh nemaštovitosti i nefunkcionalnosti. Dok ste u Crysisu mogli koristiti slične sposobnosti kad god ste htjeli, ovdje ste ograničeni jer vam igra vam za svaku misiju sama bira tri exosuit sposobnosti. Još gore, vi te sposobnosti najčešće možete koristiti samo kad se to od vas traži, a ne onda kad to želite.

Postoji sustav nadogradnje sekundarnih karakteristika exosuita, a funkcionira tako da nadogradnje otključavate brojem ubijenih neprijatelja, brojem headshota, ubojstava granatom i prikupljanja informacija. Sustav je postavljen tek tako – da imate osjećaj nekog napretka, ali je suvišan jer na samom kraju igre te nadogradnje neće značiti ništa kada se uhvatite naprednijeg exosuita… koji iz nekog razloga u startu nije bio dostupan dvojici najboljih vojnika Kevina Spaceya. Čudno.

Ako osjećate da vas struktura singleplayera guši ograničenjima, probajte multiplayer. Exosuit je sastavni dio igre i na online serverima, ali ovdje ste slobodni koristiti baš one sposobnosti koje želite dok skačete po mapi i ciljate glave futurističkim naoružanjem. Vratio se Pick 10 sustav iz Black Opsa 2, no Advanced Warafre ga proširuje s tri dodatna boda za potrošiti na prilagođavanje klasa. Perkovi, scorestreakovi , dodaci za oružja – izuzev posebnih exo sposobnosti koje možete birati za svaku klasu, nema tu mnogo uistinu novoga. A bome nije ni to sve ni pretjerano napredno. Nitko ne zna što budućnost donosi, ali izuzev možda jedne nove laserske puške, koju ćete isprobati i zamijeniti boljom nakon par izgubljenih mečeva, oružja i scorestreak nagrade u Advanced Warfareu djeluju kao da pripadaju tamo negdje 2030. godini, ne baš 2050-toj.

Dobro, malo glumim vidovitu babu Zorku, ali poanta je da većina oružja i dalje radi na dobre stare metke, a osjećaj pucanja iz njih sličan je Modern Warfareu, Black Opsu… i onom nastavku s psom. Uglavnom, sudeći po vašim komentarima, činjenicu da se taj futurizam ne osjeti toliko na pušakama dočekat ćete otvorenih ruku.

Advanced Warfare ima svega jedan uistinu novi multiplayer mod – Uplink. Pogledajte kako se igra u našem videu u 60fps-a i poslušajte naše prve komentare o multiplayer dijelu igre.

Osjećaj kretanja je isto poznat. Trčite, sprintate i kližete po mapama kao i prošle godine, no pravu razliku osjetite tek kad skočite – dvaput. Pored opcionalnog štita koji vam po potrebi iskoči iz ruke i sposobnosti da vas napuni prekomjernim zdravljem na par sekundi, vaš futuristički egzoskelet najkorisniji je kao sredstvo za brzo kretanje – po zraku. Pritisnete li tipku za skok još jednom usred zraka, skočit ćete otprilike duplo više, a u toj zračnoj poziciji možete se još jedno brzinski pomaknuti u sva četiri smjera. Na podu se možete izmaknuti samo u lijevo ili desno, duplim pritiskom tipke smjera, nešto kao u Unreal Tournamentu, no to baš i nije nešto što ćete često koristiti. Budući da taj dash u lijevo ili desno na podu ne znači mnogo usred borbe, veće su šanse da ćete ga slučajno aktivirati nego namjerno.

Nije da mape nemaju stepenica ili ljestvi, ali nećete ih baš koristiti. Skakanje uokolo čini igru bitno življom i dinamičnijom, no osjećaj igranja jedne Call of Duty igre i dalje je jasno prisutan – voljeli vi to ili ne. Nije to gotovo savršena razina fluidnosti pokreta viđena u Titanfallu, gdje su spretni igrači znali po gotovo cijeloj mapi vezati duple skokove i hodanje po zidovima u prekrasne comboe, ali je i više no dobrodošla promjena dinamike u multiplayer mečevima s fokusom na vertikalnost. Protivnike ćete sada tražiti na visokim lokacijama na kakvima u prijašnjim igrama ne biste ni pomislili gledati, a kada neprijatelji lete i brzinski skreću usred zraka, traži se i veća vještina ciljanja. Iako je to i dalje opcija, oni koji se vole ukopati na neku visoku poziciju sa snajperom morat će naučiti igrati drugačije. Em se drugi igrači mogu popeti na tu snajpersku poziciju lakše i brže no ikad, em ih je teško pogoditi dok tako drsko lete uokolo.

Iako postoje vertikalna ograničenja, pa na neke objekte i zgrade nije moguće sletjeti iako to djeluje savršeno izvedivo, sâme mape su generalno dobro dizajnirane. Nude nekoliko mogućih ruta u modovima sa zadacima poput Capture the Flag, imaju prikladno pozicionirane točke s više i manje akcije u drugim modovima, a i dobro su prilagođene novom sustavu kretanja s jasno vidljivim mogućnostima za brzinsko skakutanje od krova do krova. Prisutna je i ona Battlefieldovska izmjena levela usred meča, no čak i kada tsunami udari na jednoj mapi, to djeluje više kao da usred Zagreba vidite Kolindu Grabar-Kitarović, umjesto Battlefieldove Jessice Albe.

Uz standardne Deathmatch i Team Deathmatch tučnjave mecima, po pitanju modova tu su mnogi povratnici iz prijašnjih CoD igara, poput Hardpoint, Kill Confirmed i Capture the Flag. Jedina prava novost ovdje je Uplink, mod u kojem dva tima pokušavaju ubaciti loptu u lebdeći koš. Da se razumijemo, ubaciti loptu nije neki izazov, dovoljno je noseći loptu proletjeti kroz obruč, no problem je doći do tog obruča kada svi znaju tko nosi loptu i gdje se točno nalazi. To je iznimno dinamičan mod koji možda i bolje od svih ostalih ističe potrebu za spretnim manevrima s egoskeletom. Valjda su ga zato i osmislili.

Tu je i kooperativni mod ove godine nazvan Exo Survival i poseban po ničemu. Dobro, skriva neke tajne i zna bit zanimljiv uz dobru ekipu, ali se na kraju sve svodi na preživljavanje iz runde u rundu uz napucavanje valova raznolikih neprijatelja i to uglavnom na mapama koje su poznate iz kompetitivnog multiplayera. Ako je to vaša ideja zabave s prijateljima, Exo Survival definitivno služi svrsi, ali da je mogao biti ponešto kreativniji i zanimljiviji – to svakako.

Advanced Warfare je na kraju vrhunski režiran akcijski film pun klišeja sa zanimljivim glavnim zlikovcem,vrlo dobro osmišljena i dugotrajna kompetitivna igra te solidno iako pomalo ustajalo kooperativno iskustvo za one koje takvo što traže.

No ove godine lajtmotiv cijele stvari je skakanje. Bilo da pričamo o skoku u grafici koja pokazuje korjene starog enginea, ali se konačno može opisati kao pravi next-gen ili o skakanju s vašim egzoskeletom koje čini jednu od najvećih promjena u gameplayu otkad je cijelog serijala, osjećaj igranja Advanced Warfarea je potpuno drugačiji i neodoljivo poznat u isto vrijeme. Call of Duty nas svake godine uspije zadržati preko 30-40 sati uz svoju zabavnu sp, mp i co-op kombinaciju, no posljednjih godina tražili smo upravo nekakav značajniji skok u svemu tome. Nazovite nas nezasitnima, no sad kad smo to konačno dobili, jedino žalimo što je jezgra iskustva previše poznata, što taj skok nije bio još malo viši.

Tko zna kako će svijet izgledati u 2050. godini. Ali zahvaljujući novom Call of Dutyju znamo barem da će Kevin Spacey u budućnosti izgledati isto kao i danas.

83 Naša ocjena
  • raznovrsnost