Curse of the Dead Gods

PROKLETSTVA I PONAVLJANJE

Naš izbor za najbolju igru 2020. godine, rougelite naslov Hades, najbliža je usporedba novoj igri Curse of the Dead Gods. Te dvije igre dijele osnove žanra kojemu pripadaju, a i perspektivu na akciju. Međutim, sve ostale usporedbe tu staju budući da oba naslova imaju poprilično drugačiju filozofiju borbe, napretka i ostalih elemenata.

19,99€ PC Ustupio izdavač

Curse of the Dead Gods se ne zamara s ikakvom radnjom nego nas direktno stavlja u majanske hramove kako bismo pokušali doći do kraja ili ponovili postupak kada umremo. To ne znači da je igra automatski lošija od Hadesa. Dapače, svojim mu mehanikama poprilično dobro konkurira na polju zabave. Kada se izgubi život, mrtvi bogovi vuku na još jedan pokušaj koji bi mogao biti uspješan, pogotovo ako i malo sreće padne našeg neimenovanog junaka.

Osnova Cure of the Dead Godsa je akcijska avantura s izometrijskim pogledom i borbom u kojoj izdržljivost igra veliku ulogu. Vizualno igra svojim stilom podsjeća na Darkest Dungeon. Kao i u svakoj igri ovog žanra, početak je posebno izazovan dok se ne nauči što koji protivnik radi, što koji element igre radi te na kraju – koliko se ima sreće s dostupnom opremom. Neuspjeh znači ponavljanje ispočetka s time kako se mogu otključavati poboljšanja koja nas prate u svaki idući pokušaj pohoda hramova. Ipak, da nam život bude malo lakši, postoji tutorial čiji je zadatak naučiti nas osnove borbe, a nakon toga smo prepušteni sami sebi.

Kao i u svakoj igri ovog žanra, početak je posebno izazovan.

Ono po čemu se igra ističe među konkurencijom jesu gameplay mehanike koje su fantastično povezane. Igra ima dodatni sloj strategije koji je posebno vidljiv kad se otključaju svi hramovi. Struktura napredovanja podijeljena je na tri različita hrama od kojih svaki ima tri razine, a četvrti hram je kombinacija svega prijašnjeg. U prijevodu, pobjeda protiv prva tri bossa otključava iduća tri bossa, koji opet otključavaju iduća tri bossa čijom se eliminacijom otvara put prema glavnom zloćku.

Ovaj princip napredovanja je dobar iz dva razloga. Prvi je taj što nas igra polako upoznaje s okruženjem i mehanikama. Drugi je taj što su početne razine ujedno i najkraće za prelazak pa ne dolazi do zamora ako se previše umire. S druge strane, kad se ide prema bossu u četvrtoj razini, može proći i do 40 minuta prije nego se izgubi život u toj borbi, a snimati se može samo na početku sobe pa se ne mora to odraditi u jednom sjedenju.

Početne razine ujedno su i najkraće za prelazak pa ne dolazi do zamora

Zabavnost ponajprije proizlazi iz borbe čija se osnova bazira na izdržljivosti (stamini) koja je naravno – ograničena. Skoro svaka bitna akcija rezultira potrošnjom iste. Jedna od najčešćih akcija je izbjegavanje protivničkih napada što troši staminu. Teški napadi troše staminu. Završni udarci također troše staminu. Sada ispada kako stamina samo curi, no može se i vraćati ubijanjem protivnika, perfektnim izbjegavanjem pa čak i uspješnim pariranjem. Uglavnom, borba je ples strpljenja i čekanja prigodnog trenutka za ubiti protivnike. Bezglavo udaranje i izbjegavanje neće biti imalo korisno nego će samo potrošiti ionako nisku staminu.

Curse of the Dead Gods ima različite tipove oružja poput mačeva, bodeža, čekića, luka i strijele, pištolja, bičeva te drugih spravica za nanošenje štete protivnika. Ono što je bitno jest njihova klasifikacija. Oružja koja se koriste s jednom rukom ili s dvije ruke. Primjerice može se koristiti kombinacije mača i štita ili malja te pištolja, a u drugoj ruci nositi luk i strijelu. Dok luk i strijela spadaju u laka oružja pa ne mogu prekidati protivničke napade, čekić s druge strane to može raditi. Samo, korištenjem čekića svaki udarac troši staminu.

Tu već igra pruža više pristupa borbi pa je potrebno pronaći onaj koji vama odgovara. Ipak, kao što je to slučaj u ovome žanru, ne znači kako će se svaki puta dobiti kombinacija oružja koja odgovara nego se ponekad mora žrtvovati pa igrati s onime što padne pred nas. Šteta je samo što nadograđivanje oružja nema baš previše svrhe jer se povećava samo njihova šteta, a ne i dodatni statusi koji mogu biti na njima. Tada je bolje potrošiti novce na podizanje jedne od triju statistika koje povećavaju zdravlje, štetu protivnicima ili šansu za pokupiti još više novaca.

Druga zanimljiva mehanika pokraj borbe jest skupljanje prokletstava. Naime, nakon svake završene sobe naš junak dobiva određeni broj “prokletničkih” bodova koji kada se skupe do određenog iznosa, donose jedno prokletstvo. Prokletstva obično znače nešto negativno što je u većini slučajeva točno pa se tako može “pokupiti” da naša baklja više ne baca svjetlo, zamke se odmah aktiviraju, stamina se smanji za jedan bod te ih ima još. S malo sreće, postoje i neka korisna prokletstva kao što je mogućnost da protivnici nakon eliminacije ne ostavljaju novac nego zdravlje ili se izmijene sobe na mapi koje na kraju ispadnu boljima nego što jesu.

Nakon svake završene sobe naš junak dobiva određeni broj “prokletničkih” bodova.

Kako se prokletstva mogu dobiti tako se mogu i skinuti, što se dogodi nakon uspješnih boss bitaka. Postoje također predmeti koji imaju mogućnost skidanja prokletstva, no oni nisu baš česti. Ono što je još zanimljivo kod ovog elementa jest što krv služi kao valuta kada ponestane novaca za oružje, a to se onda opet pretvara u “prokletničke” bodove. Hoćete li riskirati nasumično prokletstvo kako bi se kupilo oružje koje je bolje od onog u rukama je izbor koji se ne donosi iste sekunde nego se treba odvagati. Osim ako živite na rubu pa neka ide kako ide.

Strateški element igre odnosi se na izbor puta, odnosno soba prema bossevima. Svaka razina ima tri moguće putanje pa je potrebno vidjeti koje su sobe na putu i odabrati onu koju za smatramo kako će nam najviše pomoći u uspješnom završetku avanture.

Strateški element igre odnosi se na izbor puta, odnosno soba prema bossevima.

Svaka soba nosi nekakvu nagradu po završetku pa ima soba s više zlatnika, sobe u kojima se može kupiti ili nadograditi oružje, sobe u kojima se kupuju statistike ili relikvije koje dodatno osnažuju našeg junaka. Postoje i posebne sobe u kojima se može liječiti, što se opet plaća krvlju te mogućim prokletstvom ili soba s posebnim izazovom čija je nagrada još više zlatnika. U prijevodu, ne postoji savršena putanja nego se gledaju nagrade koje bi mogle imati najviše utjecaja u trenutačnoj situaciji.

Uz zlato i krv, druge dvije valute su kristalne lubanje te zeleno prstenje. Dok se lubanje mogu pokupiti i od običnih protivnika, prstenje se dobije samo pobjedom nad bossevima, a obje valute služe za otključavanje stalnih poboljšanja. Tako lubanje osim što otključavaju različite blagoslove kojih ima i više nego dovoljno, ali ih se može nositi samo tri, služe i za otključavanje većeg izbora početničkog oružja s time kako se njih može birati. S druge strane, prstenje upravo služi za otključavanje boljeg naoružanja koje se može pokupiti tijekom avanture po hramu.

Naravno, ništa od toga nije baš jeftino pa je potrebno više pokušaja kako bi se sve otključalo. S obzirom na izazovnost igre, ponavljanje je nešto što je sasvim normalna stvar u ovakvim naslovima pa se to polagano i skupi. Kako bi se taj proces malo ubrzao, postoje i posebni događaji koji obično sadrže dodatne modifikatore težine, a kada se umre u tim prolascima, treba sačekati jedan dan kako bi se otvorio novi. Primjerice, s obzirom na to kako se mogu maksimalno imati samo tri događaja, ako u jednom danu sva tri budu neuspješna, za onaj treći se mora čekati tri dana da se opet otključa. Ovo zvuči kao mehanika iz mobilnih igara, no srećom mikrotransakcije ne postoje niti su ti događaji ključni element igre.

Najveća mana igre leži zapravo u tome što se sve mehanike brzo otkriju pa nedostaje nekakvog iznenađenja, a s time se javlja i osjećaj zasićenosti. Ovdje je riječ o naslovu s vrhunskom borbom, odličnim bossevima, interesantnim protivnica, tehničkom stabilnošću i možda najbitnije, zanimljivim mehanikama čije kombiniranje pruža izazovan, ali zabavan gameplay. No, osjećaj napretka ponekada ostavljam dojam kako je prespor uz već spomenuto brzo otkrivanje svih čari igre.

Nekome to neće smetati, no netko tko voli iznenađenja može se relativno brzo upoznati sa svime i tu pomalo izgubiti interes za igranjem. Još kada se na to nadovežu i pomalo blesavi izazovi poput “pobijedi bossa 10 puta bez primanja štete” samo kako bi se otključao njegov dodatan opis, nije nešto što se može nazvati posebno zabavnim.

Može se reći kako je ovo naslov koji kada se jedanput završi i ne pruža više razloga za povratak nazad u hramove, no do toga završetka će proći dosta sati jer igra pružaj taj osjećaj kako se treba pokušati još jednom. U svakom slučaju, Curse of the Dead Gods je roguelite koji će bez problema zabaviti ljubitelje žanra, bilo da su u pitanju početnici ili veterani.

Označeno sa: ,

Osim što skrivaju prokletstva, majanski hramovi ove igre pružaju i kvalitetan izazov zahvaljujući zabavnoj borbi te ostalim mehanikama koje se odlično isprepliću i zovu na još jedan prolazak.

82 Naša ocjena