Koliko god ga volio, ne mogu poreći da je Dragon Age čudna franšiza. Počeli smo s pravim draguljem – zasluženo hvaljenim Dragon Age: Originsom, igrom koja je prije 15 godina postavila nove produkcijske standarde za RPG žanr. Nakon njega dobili smo sve samo ne kontinuitet te kvalitete – bilo u priči, karakterizaciji likova, borbenim mehanikama ili ostalim ključnim elementima. Unatoč pohvalama i uspjesima, djeluje kao da je netko u Electronic Artsu DA: Origins smatrao neuspjehom, jer svaki naredni nastavak ostavljao dojam da se franšiza još uvijek traži, čineći je retrospektivno vrlo nekonzistentnom po pitanju strukture, mehanika i narativa.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
60€ | PC | Ustupio izdavač |
Osim što Dragon Age: Veilguard nastavlja tu tradiciju nekonzistentnosti, i sam je izrazito neujednačena igra – u nekim aspektima doseže vrhunce dostojne slavnih dana Originsa, dok u drugima tone u dubine krajnjeg mediokriteta, gotovo poput generičkog RPG-a kojeg će većina igrača brzo zaboraviti.
VEZE S VEZOM
Veilguard se kao svaki pošten RPG oslanja na priču pa ne morate brinuti da će dalje u ovom tekstu bljesnuti neki spoiler. Osnovna premisa nastavlja se na događaje iz Inquisitiona odnosno Trespasser DLC-a. Na početku Veilguarda imate opciju definirati neke od ključnih događaja iz Inquisitiona. S obzirom na ekspanzivnost te igre, teško je bilo očekivati prijenos apsolutno svih parametara i odluka iz te igre, ali ono što Veilguard u ovom pogledu nudi je zaista goli minimum. Iako se Solas vraća kao glavni negativac, a određeni se članovi Inkvizicije ponovno pojavljuju, Veilguard se minimalno referira na događaje iz Inquisitiona u očiglednom strahu od otuđivanja nove publike koja nije nužno igrala sada već deset godina staru igru.
Ovdje igrač utjelovljuje potpuno novog lika, u lovu na Solasa čija je namjera uništiti barijeru između fizičkog i metafizičkog svijeta; s katastrofalnim posljedicama za stanovnike fizičkog svijeta. Srećom, već u prvoj misiji uspijevate osujetiti njegov plan, ali taj uspjeh ima ozbiljne posljedice. Solas biva slučajno zatočen, no pritom se oslobađa par zlih vilenjačkih bogova, čije preuzimanje svijeta postaje središnji sukob igre i čije zaustavljanje postaje vaš glavni zadatak.
Veilguard se minimalno referira na događaje iz Inquisitiona u strahu od otuđivanja nove publike.
Iako su osnovna premisa i krovni narativ solidni pokretači zbivanja u igri, izvedba je izrazito nekonzistentna. Gotovo kao da je na svakom segmentu priče radio drugačiji tim, jer kvaliteta varira od misije do misije, od lika do lika, pa čak i od frakcije do frakcije na kojoj je trenutno fokus. U nekim trenucima tematika, animacije, glasovna gluma i glazba tako se savršeno poklope da vam dođe pustiti suzu; dok su druge situacije na razini nečijeg srednjoškolskog projekta sa drvenim animacijama, neuvjerljivim tinejdžerskim dijalogom i tematikom koja ne samo da promašuje ton, već se čini kao da uopće ne pripada Dragon Age igri.
Ton igre je, blago rečeno, vrlo čudan, posebno u usporedbi s relativnom ozbiljnošću prethodnih nastavaka, a da ne spominjemo ozbiljnije RPG klasike poput Witchera. Ovdje zaboravite na moralno sivilo ili odluke koje bi vašeg lika mogle pretvoriti u antijunaka. Protagonist je gotovo primoran biti heroj i najgore što u dijalogu možete odabrati je blaga drskost uz pokoju “duhovitu” opasku. Unatoč ponekad apokaliptičnim događajima, sve ima prizvuk nekog bezbrižnog animea gdje likovi bacaju pošalice u smrtno ozbiljnim situacijama i gdje moć prijateljstva™ rješava sve probleme.
Ton igre je, blago rečeno, vrlo čudan, posebno u usporedbi s relativnom ozbiljnošću prethodnih nastavaka.
Nažalost, navedeno donekle sputava i postava pratećih likova, koja je imala potencijala biti najbolji aspekt igre. Iako su likovi koji prate protagonista raznoliki i intrigantni – poput ubojice opsjednutog demonom, cinične privatne detektivke ili lovca na čudovišta – svi su suštinski dosadne dobrice koje samo površinski odaju dojam moralne kompleksnosti. Njihove priče nemaju šire implikacije, moralne konflikte, niti dovode do sukoba s vašim odlukama, već često završavaju na jednostavnim osvetničkim zapletima ili osobnim izazovima. Čak i tako, njihove individualne priče su dosta razrađene i predstavljaju emocionalnu jezgru igre, ali im nedostatak stvarne dubine i moralne složenosti oduzima ono što bi ih moglo učiniti pamtljivima.
Priča nudi razočaravajuće malu količinu značajnih odluka koje je mogu odvesti u različitim smjerovima i rezultirati jednim od tri završetka. To je još i solidan broj s obzirom na gameplay raznolikosti koje proizlaze iz odabira klase. Za jedan prelazak igre trebalo mi je oko 40 sati, no taj broj lako možete prepoloviti ako se držite samo glavnih misija, ili ga poduplati ako ciljate na 100% završenosti. Završetak igre pruža zadovoljavajući zaključak ovog poglavlja u Dragon Age priči, ali istovremeno ostavlja dovoljno intrigantnih elemenata koji golicaju maštu i postavljaju temelje za buduće nastavke s novim protagonistima i antagonistima.
ZMAJSKO DOBA
Prije nego se bacite u avanturu, valja napraviti vlastitog lika. Kreator likova nudi obilje opcija, od izbora rase i osnovnih karakteristika do podešavanja najsitnijih detalja – poput oblika lica, tijela, visine i frizure. Nevjerojatno je lako stvoriti lika koji izgleda sjajno, a tu je i opcija da provjerite kako vam lik izgleda pod različitim osvjetljenjima u igri, čime se uspješno izbjegava Mass Effect: Andromeda sindrom “maneken u kreatoru, gabor u gameplayu“. No, taj luksuz ne vrijedi za Qunari rasu čiji je “kreativni” dizajn sveden na obične ljude s rogovima što izgleda zaista kriminalno. Ali hej, barem je kosa vizualno jedna od najljepših viđenih u bilo kojoj igri – skoro kao u reklami za L’Oréal!
Kad smo kod izgleda, Veilguard ima vrlo specifičan vizualni identitet koji bih opisao kao stilizirani realizam. Iako taj pristup povremeno doprinosi pomalo neprikladnom tonu igre, teško je poreći da izgleda odlično. Ima igra nekakav ljubičasti ton koji je prevučen preko svega i koji je potpuno nepotreban, ali većinu vremena igra nudi estetski zanimljiv prikaz likova i bajkovito atmosferične okoliše koji na momente ostavljaju bez daha.
Igra nudi estetski ugodan prikaz likova i bajkovito atmosferične okoliše koji na momente ostavljaju bez daha.
Stilizirani vizuali također znače da će se igra bolje držati protekom vremena, a dodatni plus je što su blaži po pitanju hardverskih zahtjeva. Uz to, optimizacija je izvrsna – igra mi je radila glatko bez ijednog problema, a bogat izbor grafičkih opcija omogućuje prilagodbu širokom spektru konfiguracija. Povrh svega, relativno jednostavan, ali zabavan photo mode često me tjerao da zastanem i divim se impresivnim prizorima koje sam znao promatrati i po nekoliko minuta.
Lokacije u Veilguardu ne samo da izgledaju odlično, već su i sadržajno bogate, s respektabilnom količinom sporednih misija i tajni za otkrivanje. Nakon bombastičnog uvoda, većina igre strukturirana je oko Lighthousea, centralnog područja iz kojeg krećete u razne misije diljem svijeta. Iako je najavljivano da će Veilguard biti nešto manjeg opsega, moram priznati da me ugodno iznenadila količina i tempo istraživanja koje igra nudi.
Lokacije su sadržajno bogate i pružaju brojne mogućnosti za istraživanje.
Teško mi je precizno procijeniti jesu li lokacije manje ili veće od onih u Inquisitionu, ali svakako su bolje osmišljene, vizualno zanimljivije i puno fokusiranije. U nekim aspektima igra poprima elemente metroidvanije, potičući vas da se vraćate u ranije posjećena područja kad otključate nove moći svojih suboraca. Te moći često otvaraju potpuno nove kutke prepune iznenađenja, poput skrivenih blaga ili dodatnih priča.
Sporedne misije znaju biti povezane s glavnim narativom i rijetko su isprazne. Gotovo da nema onih generičkih MMO zadataka poput skupljanja tri komada nečega, viđenih u Inquisitionu. Nažalost, pokušaji dodatnog obogaćivanja lokacija zagonetkama nisu se pokazali uspješnima. Premda su dobrodošao pokušaj raznolikosti, zagonetke su previše jednostavne, repetitivne i ne postaju složenije kako vi napredujete u igri, zbog čega brzo gube na zanimljivosti.
MIGHT & MAGIC
Najava da će Veilguard sve žetone položiti na akcijsku borbu u realnom vremenu dočekana je s podignutim obrvama, jer predstavlja potpuni odmak od taktičke kompleksnosti Originsa. Istini za volju, Origins je krenuo s omjerom 80-20 u korist taktičnosti, ali svaka naredna igra sve je više naginjala akciji pa Veilguardov omjer od 10-90 u korist akcije, iako razočaravajući za fanove serijala, meni nije neko veliko iznenađenje.
Sustav sam svakako dočekao s dozom optimistične skepse, ali nakon što sam igru prešao dva puta, moram priznati da sam prilično zadovoljan novim smjerom. Akcijska borba je brza i dinamična, fokusirana na combo napade, izbjegavanje, pa čak i pariranje. Tu su i aktivne te ultimativne vještine koje pršte od vizualnih efekata, zbog čega ih je izrazito zadovoljavajuće koristiti. Iako je borba uglavnom fluidna, ima tu vještina i napada koje daju onaj Gotham Knights osjećaj lebdenja između neprijatelja, ali ništa što bi narušilo inače dobar dojam.
Akcijska borba je brza i dinamična, fokusirana na combo napade, izbjegavanja, pa čak i pariranja.
Da se u potpunosti razumijemo, nemojte ovdje očekivati nekakvu Devil May Cry razinu akcije. Ipak se u suštini ovdje radi o RPG-u gdje statistike igraju određenu ulogu, ali definitivno mogu reći da je iskustvo bolje od prethodnih nastavaka koji su bezuspješno pokušavali hodati po tankoj granici između taktičnosti i akcije.
Istina, u Veilguardu je ostalo nešto sitno taktičnosti, jer vam igra dopušta pauziranje kako biste predahnuli i naređivanje suborcima da iskoriste određene vještine. Ovo zna biti korisno, primjerice kada im treba narediti da vas izliječe, nanesu statusne efekte na neprijatelje ili izvedu sinergijske napade. No, daleko je to od promišljenog mikromenadžmenta kakav smo vidjeli u Originsu. Umjesto toga, ovaj sustav djeluje više kao kimanje glavom prema prošlosti serijala i priznanje da je Dragon Age nekad bio mnogo taktičnija igra.
Veilguard nudi nešto taktičnosti, ali daleko je to od promišljenog mikromenadžmenta iz Originsa.
Veći fokus na akciju znači da je Veilguard općenito nešto lakša igra, pa preporučujem igranje na postavci koja će vam pružiti veći izazov. Fora je što vam igra dopušta da po svom nahođenju prilagodite specifične parametre kao što su količina primljene štete, vremenski prostor za pariranje te neprijateljsku agresiju i taktičnost. Kod postavki težine svakako imajte na umu da se neprijatelji češće fokusiraju na igrača nego na suborce, što može prouzročiti značajne probleme u ranoj igri dok ste još relativno ranjivi.
Stil borbe određujete već u kreatoru lika odabirom jedne od tri klase – warrior, mage ili rogue. Iako tri klase možda zvuče skromno, svaka od njih kasnije može otključati tri dodatne specijalizacije, što značajno proširuje mogućnosti. Klase se međusobno toliko razlikuju da same po sebi predstavljaju dovoljan motiv za upustiti se u ponovni prelazak igre. Svaka klasa ima specifične mehanike i resurse koji definiraju njihov stil borbe. Rogue je agilna klasa koja može izbjegavati i parirati napade, ratnik je uvijek u središtu akcije i može blokirati napade, dok mag koristi razorne magije i ima kratki teleport za brza izbjegavanja.
Nisu sve klase i specijalizacije jednako efektivne, ali mogu reći kako se sve zabavne na svoj način.
Što se tiče resursa, rogue puni svoje aktivne sposobnosti udarajući protivnike bez da bude pogođen, mage koristi manu koja se automatski regenerira, a ratnik se oslanja na rage koji se puni tijekom borbe, ali nestaje kada je izvan nje. Nisu sve klase i specijalizacije jednako efektivne, ali mogu reći kako su sve zabavne na svoj način. Igrajući s magom specijalizirao sam se za svojevrsnog necromancera koji krade zdravlje protivnicima, a kao rogue sam odlučio isprobati veil rangera koji se fokusira na napade daljine, pritom nabrijane strujnim efektima.
Stablo nadogradnji za svaku klasu je zanimljivo i pruža solidnu razinu prilagodbe željenom stilu igranja, ali i eksperimentiranje sa sinergijama različitih vještina. Veliki plus je činjenica da u bilo kojem trenutku možete besplatno resetirati sve uložene bodove i preusmjeriti ih u neku drugu specijalizaciju koja ima potencijal promijeniti način na koji pristupate borbi.
Progresija je osjetna, zabavna i dopušta eksperimentiranje s različitim vještinama.
Uz standardno podizanje levela i nadogradnje vještina i statistika, u obzir valja uzeti i opremu koja dolazi u nekoliko rariteta. Istu je moguće pronaći u svijetu, zaraditi od palih neprijatelja ili kupiti od prodavača i frakcija – ovisno koliko su vam iste privržene. Nadogradnja opreme funkcionira kao nekakva Yu-Gi-Oh fuzija gdje dupliće ulažete u poboljšanje datog komada opreme i otključavanje dodatnih efekata što naizgled nepotrebnu opremu čini relevantnom i pri samom kraju igre. Igra ima i solidnu količinu oklopa i druge opreme, a kao netko tko pati od toga da mi lik izgleda dobro, sretan sam što igra pruža mogućnost promjene izgleda opreme bez utjecaja na statistike.
“RETURN TO FORM”?
Možda zvuči kao da sam Dragon Age Veilguard više hvalio nego kritizirao, ali bitno je sagledati u kojim segmentima sam radio jedno, a u kojima drugo. Da, Veilguard izgleda dobro i zabavno ga je igrati, ali potpuno podbacuje u segmentu koji je možda najbitniji za jedan RPG, a to je priča. Ona je ovdje definitivno žrtvovana na nekoliko oltara – straha od otuđivanja nove publike, želje za privlačenjem nove publike, ali i rodne politike koja je na totalno neprirodan način ugurana u određene segmente.
Dakle – ne, ovo nije BioWareov povratak u formu, jer je BioWare u najboljoj formi isporučivao upečatljive likove i narative koje pamtimo kao omiljene klasike, one kojima se uvijek rado vraćamo. Ipak, Veilguard je solidna kombinacija elemenata i vjerojatno će se svidjeti onima koji u pauzama između akcije traže nešto više supstance. Nažalost, kad je ta supstanca široka kao more, a plitka kao lokva, teško je osjećati istu povezanost i dubinu kakvu su pružali raniji naslovi Dragon Age serijala. Veilguard kao takav ostaje igra koja će se možda pamtiti po svojoj fluidnoj borbi i bajkovitim vizualima, ali ne i po pričama koje ostaju s vama dugo nakon završetka.
Arcer
14.11.2024 - 21:14Dragon Age: Identity Simulator
Garl Vinland
14.11.2024 - 21:19Bioware je uvijek bio “ukljuciv” ali ovo je otislo predaleko… Jbg kad ciljaju na novu publiku onda nek oni igraju te igre… Cim sam prije par mjeseci vidio onog gendermancera odma sam znao kaj slijedi… Kvaliteta u drugi plan a agenda u prvi…
Kveki
@Garl Vinland, 14.11.2024 - 21:48Ali taj dio je doslovno mozda 5% igre, igra ima puno vecih problema agende
Garl Vinland
@Kveki, 14.11.2024 - 22:16Ma znam ali problem te agende nije samo u guranju rodne politike u igru vec i zaposljavanja i nacin rada… Njima dodju dva programera na intervju za posao, jedan je gej drugi je jeben programer, uzet ce geja, to je glavni problem…
Arcer
@Garl Vinland, 15.11.2024 - 12:40A bojali smo se da ce nam AI i roboti uzeti radna mjesta…
Polustat
14.11.2024 - 21:22Poprilično velikodušna ocjena, ali dobar zaključak da je riječ o junk food akcijskom spektaklu kojeg ćeš sutra zaboraviti.
Mislim da je najveći uspjeh ove igre to što su ljudi iza toga upalili Origins i BG3 da se sjete što je RPG.
Kikindo
14.11.2024 - 21:24Dragon Age Veilguard je fantastična igra, sve preporuke. Posebno su me dojmili isprazni generički AI dijalozi koji zaista ulaze u dubinu i stavljaju na važnost fantastične non-binary likove. Mislim da je Dragon Age baš igra namijenjena za istinske gamere!!
Darcoolio
@Kikindo, 14.11.2024 - 21:35Bukvalno tako izgledaju pojedini komentari na Steam.
Tipa napljuju igru, sve najcrnje i kao ok, preporuka.
KhorneFlake
@Darcoolio, 14.11.2024 - 23:27Ne daju na forum likovima koji su ostavili negativne…
Marac Marko
@Kikindo, 14.11.2024 - 23:37Bio ti sarkastican ili ne, igra je stvarno super, meni jedna od boljih!
Ali ovdje to neces cuti jer su sami ……….. i to klan istih koji i odrzavaju ovaj sajt….
A i ovaj je rekao posteno, bacio ocjenu bez uma i razuma
. To što sam ja napisao 50 je više emocionalno bilo
Pametnom dosta
Uzas!
Darcoolio
@Marac Marko, 15.11.2024 - 09:31Pa nećeš jer je igra užasno dosadna da bi neko tako nešto napisao.
vlatko2003
@Kikindo, 15.11.2024 - 14:31😅
Darcoolio
14.11.2024 - 21:32Evo im velikodušnih 50.
Na stranu sve, gluma od očajne i potpuno retardirane, likovi za apsolutni zaborav, pravo je mučenje bilo da je uopšte završim.
Zagonetke su adekvatne za decu sa posebnim potrebama da bi ih rešili bez problema, sem ako nisu za “modernu publiku” eventualno jer su intelektualno u deficitu.
Muzika je jedino što se održalo na top kvalitetu, ostalo je sramotno i DEI sranje je uništilo serijal, a usput i Bioware.
Namerno kažem uništilo, jer ne znam šta da izbace, ljudi su uglavnom izgubili poverenje i neće ni kupovati igre ubuduće, mada se ni ova nije prodala ne znam kako, cifre su im u najmanju ruku očajne.
Džabe im plaćene recenzije, igrače više nije lako prevariti ocenama nekada validnih, a danas potpuno komedijaških gejming sajtova.
Dick Johnson
14.11.2024 - 21:33Jedan i dva sam odirgo, trojku ne, a nebudem ni ovog zato jer su ubacili ektremno ljevu agendu nutra, a to mi je iznimno odbojno.
djosic85
@Dick Johnson, 15.11.2024 - 06:26Nikad ne bi zaključio po tvojim dosadašnjim komentarima da ti je to iznimno odbojno… šokiran sam
Kveki
14.11.2024 - 21:41100% sam igru, usprkos super tehnickom stanju ne mogu vidjeti vise od 60 ocijena.
Kraj je stvarno dinamican i napet no urusi mu efektivnost to sto sve bude ispricano u animacijama od jedne recenice, combat je ok ali realno ima samo par viable buildova i premalo neprijatelja. Doslovno je svaki dragon fight identican, nakon drugog sam poceo okretati ocima na nesto sto je kao najizazovnije u igri.
Necu u detalje price i nezanimljivih likova, ali igra stvarno pati, pred kraj sam krenuo skippat dijaloge.
Blackbeard
14.11.2024 - 21:45Ovo nije RPG,ovo akcijski Hack&Slash. RPG ima priču ispred svega. Od RPG-a ovde samo kreiras lika. Tvoje odluke.ne utiču apsolutno na išta. Nema niti jedan dio u igri gdje tvoja loša odluka utiče na nešto. Usporedbu jer baš radio i Luke Stephens. Grafika,vizuali do kojih ne es doći jesu lijepi isto kao u The Order 1886,u daljini što vidiš je prelijepo,ali ne es doći tamo. Ova igra je shit i 75 što si dao Hrvoje je vjerojatno zato što su vam uručili ključ,jer ovo nije ni za 50.
Hrvoje Smoljić
@Blackbeard, 14.11.2024 - 21:49Pretjerano. Igra je podbacila kao RPG, ali daleko je to od ocjene 50.
Blackbeard
@Hrvoje Smoljić, 14.11.2024 - 22:10Dobro,nakon što sam pročitao tvoju recenziju,msm ruku na srce,odradio si odličan posao,igrati toliko,još više pisat itd. to cijenim. Ali mislim da nakon što sam pročitao tvoj rad,70 je nekako realna. To što sam ja napisao 50 je više emocionalno bilo,nisam realan bio,ali sve zbog toga što su uradili ovoj igri. Battle system je jedino što se meni svidjelo,ostalo je bez veze. Ne pričam o onim “identity” glupostima,to neću komentirati. Ali hvala na recenziji i na odvojenom vremenu.
Hrvoje Smoljić
@Blackbeard, 14.11.2024 - 22:11Ma shvaćam sve, hvala tebi na komentaru 🙂
Darcoolio
@Hrvoje Smoljić, 14.11.2024 - 23:2455 ako sam dobre volje.
Cygarone
@Hrvoje Smoljić, 15.11.2024 - 01:02Dakle u vašem ocjenjivanju ovih 75 proizlazi iz? Konačna ocjena u recenziji HCL-a sastoji se od procjene igre u pet kategorija te osobnog dojma recenzenta. Oba dijela imaju jednak utjecaj na ocjenu (1-50 bodova).
Zanima me vaše cijenjeno mišljenje koliko bodova od dodijeljenih 75 dolazi iz vašeg dojma a koliko iz procjene igre po 5 kategorija?
bluda
@Blackbeard, 14.11.2024 - 22:11A dali su 75 da im za par godina bioware da bespla novi trans effect
Garl Vinland
@bluda, 14.11.2024 - 22:18Trans effect 🤣🤣🤣
Blackbeard
@bluda, 14.11.2024 - 22:23A daj nemoj vrijedjat,treba poštovati malo rad čovjeka što je utrošio vrijeme svoje i bio realan. Svi imamo beko mišljenje,i ok,ali ne moraš vrijedjat. A to Trans Effect,hahaha ne bi me čudilo da i to bude katastrofa ako BioWare nastavi s ovim🤣
bluda
@Blackbeard, 14.11.2024 - 22:42Ovo nije uvreda. Samo sam rekao svoje misljenje
bluda
14.11.2024 - 21:52Za recenziju igrica ste na istoj razini kao sto je kult plave kamenice za restorane i hranu.
Tko da vise i plati dobije vise
Ovo zaslužuje ocjenu ispod 50
Valhalla
@bluda, 14.11.2024 - 22:11jel ti shvaćaš kakav drlog igra mora biti da je ispod 50? ili samo gluposti pišeš
bluda
@Valhalla, 14.11.2024 - 22:19Samo gluposti
Ne vidim problem jer komentiramo drlog
Valhalla
@bluda, 14.11.2024 - 22:24jesi odigrao igru ili samo kažeš da je drlog jer si pročitao šta kaže specifični dio interneta pa si zaključio da je drlog?
Igra može biti igriva i van shit priče i dijaloga.
zato imaš više kategorija po kojoj se ocjenjuje igra.
bluda
@Valhalla, 14.11.2024 - 22:47Igrao sam ju, malo vise od dva sata ako te bas zanima a ostat sam vidio na netu.
I sad mi objasni kako igra može biti igriva ako nema priču i dijaloge?
Zašto bi netko igrao ako to nema?
Pogotovo jedan naslov kao da.
Stvarno ne želim nekog uvrijedit i zao mi je ako se netko tako osjeća, samo mi je dosta da polako uništavaju sve sto je nekada bilo dobro
Zoran Žalac
@bluda, 14.11.2024 - 23:10Očito si neku fejk verziju igrao onda. Jer ovdje IMA priču i dijaloge. To što nisu dobro napisani je druga stvar. Al nisu ni kod Bethesdinih igara pa ih milijuni svejedno igraju jer im to očito nije presudna stavka.
Valhalla
@bluda, 14.11.2024 - 23:19kako ne možeš igrati igru ako nemaš priču i dijaloge, čitav souls serijal možeš igrati da nemaš pojma o priči šta se dešava ako te ne zanima istraživati stvari a ljudi se kunu u te igre radi gameplaya i world buildinga.
Mene samo ljuti što ti sada navodiš da se HCL-u plaća da oni stavljaju veću ocjenu. Recenzija je viđenje tog recezenta tj. u ovom slučaju Hrvojea kako on vidi ovu igru i njegova ocjena te igre. Ne moraš se ti slagati sa tom recenzijom ali ne moraš niti pljuvati jer se njegovo mišljenje ne slaže sa tvojim.
nije igra po tvom okusu idemo dalje nemoj pare davati za nju i gotovo. Na kraju krajeva igre su zabava ako vidi devovi i izdavači da nema kruha od ovog pristupa onda će promjeniti pristup.
Garl Vinland
@Valhalla, 14.11.2024 - 22:20To je zato jer danas ocjenjuju igre od 5 do 10 a ne od 1 do 10…
Evil Penguin
@Valhalla, 14.11.2024 - 22:22To je i glavni problem ocjenjivanja po ovoj skali jer je realno sve ispod 60-70 neigrivo, a onda ostane trećina skale da se pokrije velika većina igara koja se uopće recenzira
Darcoolio
@Valhalla, 14.11.2024 - 23:25Igrao sam ja i ne dam preko 50, naveo sam razloge.
SanKa
@bluda, 19.11.2024 - 10:29imas kakav dokaz ili kenjas bzvz ko i onaj debil zla kob ?
Lovac
15.11.2024 - 00:19Ne komentiram ocjene, al dajte molim vas, 75?!? Pa to znači da je igra uz neke mane dobra. Kipa po DA serijalu, RPG žanru i razumu. Trash low budget RPGi tipa Mars War logs imaju, bez pretjerivanja, bolje likove i dijaloge. Jasno mi je da će se sad braniti ocjena, al ne morate. Hubovi u svijetu su kao inspirirani mobilnim igrama. Izgleda lijepo, da. Art je totalno promašen u jednoj DA igri. Soundtrack je dobar. Borba je dinamična, al ultimativno plitka i brzo repetitivna. Sad smo na 75. I onda tu idu najbitnije RPG stvari, skillovi su dosadni i neinspirativni, a levelanje krajnje pojednostavljeno; odluke minorne, ekipa i NPCi najgori ikad napisani u nekom ozbiljnom AAA RPGu, a još nisam ni spomenuo šopanje agende u jednu DA igru. E Hrvoje moj. Ako je ovaj drlog 75, onda je prosječni DA2 114/100. Over and out.
Cygarone
15.11.2024 - 00:30Uhh kako započeti. Pa najbolje bi bilo definirati skalu ocjenjivanja. Ako je skala od 0 do 100 onda ću to uzeti u obzir kao postotak a ne kao ocjene od 1 do 5 ili 1 do 10. Najbliže ocjenjivanju po postotku, usporednu paralelu povukao bih sa ocjenjivanjem akademskog odnosno visokog obrazovanja (fakulteti i akademije). Prva klasa 80 do 100, druga gornja klasa 70 do 79,99, druga donja klasa 60 69,99, treća klasa 50 do 59,99 i “položio/zadovoljio” 40 do 49,99. Prije nego napišem svoju ocjenu, obrazložiti ću pojedine elemente po principu “kolača” u 5 kategorija po uzoru na HCL portal. Dakle da ne duljim ocjena je kako slijedi:
GAMEPLAY
– Koliko je zabavno ono što radimo u igri?
– Kakav je tempo gameplaya i je li igra dovoljno dinamična?
-Ima li igra dobar omjer poštenog izazova i vrijedne nagrade za izvršavanje tog izazova?
– Jesu li svi segmenti igre logično posloženi i izbalansirani?
Igra je zabavna prvih 3 sata, početak radnje do dolaska u lighthouse i crossroadsa. Otkrivanje situacije sa otvaranjem veila i puštanjem zlih božanstava u svijet i zarobljavanja Solasa u “međuprostoru” te buđenje MCa nakon uvodne bitke. Otkrivanje crossroadsa i njegovih “stanovnika”, stvarno me se dojmilo. Okupljanje likova, e tu nastaje problem… Putovanje od grada do grada i okupljanje tamo nekog “tima” specijalista za zaustavljanje blighta i bogova… Njihovo upoznavanje se svelo na blesave dijaloge koji na kraju ubijaju zabavu i tjera igrača da što prije završi svaki dijalog u igri. Igra je dinamična prvih 4 sata do upoznavanja sa prethodno navedenim prostorima koje otkrivamo dio po dio kroz igru, međutim nakon izvjesnog vremena, svodi se na isto. Jedina svjetla točka je priča ispričana oko Solasa i njegove borbe iz prošlosti. Igra nema nikakvog izazova, borba je u početku zabavna, ali jednom kada se upoznaju pokreti protivnika, ostavlja dojam ponavljanja pokreta od protivnika do protivnika, poput nekakvih klonova koji odrađuju isti napad. Smisao nagrade sa dobivanjem nove opreme se izgubio po putu upravo zbog repetitivnih protivnika za koje mi nije bilo potrebno dobiti jači staff ili dagger. Jača oprema generalno bi samo vremenski smanjila borbu. Ocjena 30 od 100
SADRŽAJ:
-Kako su dizajnirani questovi, mape, protivnici, modovi itd.?
-Koliko je sadržaj raznovrstan i raznolik s obzirom na ambiciju igre?
-Koliko je sadržaj igre svjež, originalan i inovativan u odnosu na prethodnike i slične igre unutar žanra?
-Opravdava li količina sadržaja u igri traženu cijenu igre?
Questovi su u početku doista zanimljivi, iako ponekad u pojedinim dijelovima djeluju mentalno priglupo poput “pronalaska” Hardingove moći. Za Bellaru da niti ne spominjem… Mape su jako lijepo kreirane, a cijeli dojam svijeta u globalu je dobro izveden i prikazan iako mi se ne sviđaju stilske boje korištene za izradu svijeta. Sadržaj igre nikako nije originalan, čak je pomalo i blesav. Kako je moguće da je tamo neki RookIE pronađen od strane malog patuljka Varrica koji je zaključio, e da! To je ta osoba koja nam treba za zaustavljanje najgoreg blighta i propasti svijeta. Još jedna u nizu igara koja nema “vezivnog” tkiva među MCem i pričom cijele igre. Ne daje nam mogućnost poistovjećivanja sa praznoglavim likom koji gleda svima ići niz dlaku u govorima, kako ne bi nekoga slučajno uvrijedio. Jer bitno je kako se osjeća glupi ćelavi First Warden a propast svijeta pada u drugi plan u tome trenutku. Količina sadržaja opravdava cijenu od 30 eura, nikako 60 eura. Jer usporedbe radi, neki indie naslovi kojima se cijena kreće oko 30-ak eura, imaju više imerzivnosti nego ovaj RPG. Napomenimo, cilj RPGa je da me uvuče u svijet i priču. Ocjena 30 od 100
PREZENTACIJA:
-Vizualni stil igre, atraktivnost u kontekstu aktualnog hardvera i grafičkih standarda
-Kakvi su zvuk i gluma u igri?
-Kakvo je sučelje (intuitivno, nenametljivo)
Ukratko, prezentacija je relativno slaba. Grafički standardi u današnje vrijeme u sličnim igrama postavljeni su od primjerice God Of Wara (6 godina stare igre iz 2018), koji je imao jako veliki utjecaj na gameplay ove igre iako su i to “falili”. Usporedbe radi, likovi u ovoj igri izgledaju kako su neki znali govoriti, kao Pixar crtići. Dao bih na primjer lika u igri po imenu Albin Bataris koji je copy paste grafički prikaz princa charminga iz shreka. Glazba je jako dobra, na razini prijašnjih naslova. Međutim pod zvuk spada i komunikacija likova u animacijama, gdje facijalne animacije ne prate glas likova, gdje u trenutcima niti glas niti “stas” odnosno facijalna animacija i grimasa ne prate ozbiljnost situacije u kojima se nalazimo. Sučelje je ni vamo ni tamo, pojednostavljen taktički ekran, koji ukazuje koji napadi odgovaraju ka primer a koji kao detonator. S druge strane, aktivacije pojedinih moći u ulozi magea pune ekran brojevima i raznim bojama, gdje u pojedinim spellovima imamo kontinuitet napada od kojeg više ne vidimo reakcije protivnika. O onom spidy sense aureoli da ne govorim, pa ne igram Spiderman igru.Ocjena 34 od 100
TEHNIKALIJE:
– stabilnost, ispoliranost
-kontrole i mogućnosti podešavanja istih
-opcije pristupačnosti ako ih ima
-mogućnosti podešavanja grafike, izvedbe i sl.?
Najveća svjetla točka cijele igre. Stabilnost i ispoliranost su bez premca. Igra radi kao podmazana 4K na PC uz podešavanje postavki na 50-60 FPSa bez FSR ili u 110-120 FPS sa FSR. Prava milina kod izvođenja. Kontrole su uvrnute, barem što se tiče lika magea, treba vremena na privikavanje kod ispaljivanja i ciljanja sa običnim napadom. Nisam baš zadovoljan, jer je u borbama taj napad napravljen kao homing missile, blago razočaranje. Velika količina abilitya ali mali izbor u borbi je na razini inquisitiona. Ništa nije poboljšano. Opcije pristupačnosti, ako gledam na igranje tipkovnicom ili gamepadom, naspram prijašnji dijelova. To je vrhunski odrađeno, jedino inquisition od prethodnika ima takvu razinu implementacije gamepada na PCu. Ocjena 85 od 100
PRIČA:
-Sadrži li priča intrigu, napetost, preokrete?
-Ima li priča kompoziciju?
-Kako su okarakterizirani likovi i postoji li rast/razvoj likova tijekom priče?
-Kakvi su dijalozi, koliko pažnje je posvećeno pozadinskoj priči svijeta?
Priča sadrži napetost i intrigu u malim dijelovima. U trenutku kada otkrivamo tko su bogovi, kako su nastali, tko je Solas. Trenutak SPOILER ALERT kada doznajemo da je Varric ubijen na početku igre a naš lik živi u svijetu obmane, baš nekakva prava poetska pravda za nas kao igrača. Koji živi u svijetu obmane od pokretanja igre. Šamarčina za stare fanove serijala. Priča u dijelovima želi biti zanimljiva ali kompanjonski likovi čine je smijurijom. Međusobno se raspravljaju o nebitnim stvarima i svađaju poput male djece. Rast i razvoj likova postoji u tolikoj mjeri, ukoliko ne odradimo njihove “osobne” zanimljive questove, oni neće biti fokusirani na glavni problem i spašavanje svijeta, neće dati sve od sebe na što oni i sami upozoravaju kroz didaskalije za igrača sa lijeve strane. To bih usporedio sa onim scenama akcića u kojima se glavni lik i njegova tek upoznata ljubav moraju zažvaliti dok oko njih gori cijeli svijet. Taj isti svijet stane goriti da bi oni mogli odraditi svoju scenu. Postoje neke svjetle točke oko dijaloga i razvoja likova a to je upoznavanje Solasove prošlosti.
Ocjena 10 od 100
Ukupna ocjena za ovu igru je sljedeća:
OCJENA: 37,80 ili da zaokružim 38
Po prethodno navedenom ocjenjivanju, ova igra nikako nije zadovoljila. Niti kao RPG niti kao nastavak Dragon Age serijala. Previše su developeri pokušavali kopirati uspjeh God Of War stavljanjem fokusa na akciju, da su priču i sve vezano za istu zapravo samo preskočili. Gdje su Archdemoni Razikale i Lusacan? Zašto nema nikakva spomena o njima? Darkspawni su svedeni na zombije koji se krevelje kao da su se načupali neke droge… Jako jako tužno i razočaravajuće!
DanteDMC
@Cygarone, 15.11.2024 - 05:13Po mom mišljenju mnogo bolje napisana recenzija u odnosu na Hrvojevu.
gavinikima
@Cygarone, 15.11.2024 - 06:40Cygarone za novog hcl recenzenta!
djosic85
@Cygarone, 15.11.2024 - 07:55Auu micane, tebe treba nagradit samo za vrijeme utrošeno na tipkanje a kamoli sadržajno
Cygarone
@djosic85, 15.11.2024 - 12:25Nadam se da sam vas barem sve skupa dobro nasmijao sa mojim viđenjem igre iz članka. Iako meni osobno nije bilo smiješno jer mi je jednostavno teško prihvatiti činjenicu da je Dragon Age još jedan u nizu uništenih serijala. Od serijala do serijala, kvaliteta proizvedenih igara naglo opada a nitko od nas to ne primjećuje. Hvatamo se za kojekakve političke ideologije. Skrenuli smo sa puta, gdje bi igre prvenstveno trebale biti zabavne i poučne kako za djecu tako i mene starog konja koji i dalje traži ono nešto što su igre prije 20+ godina imale a danas ih je sve manje.
Apocalypse4987
@Cygarone, 15.11.2024 - 10:37wow, dosta impresivna recenzija
Hrvoje Smoljić
@Cygarone, 15.11.2024 - 14:18Svaka čast na opsežnosti – jasno je da ti je stalo do ove franšize, i to do te mjere da si ovaj zaokret u Veilguardu očito doživio posebno osobno. Ne slažem se s hrpom tvojih tvrdnji i zaključaka, kao što se ni ti, očigledno, ne slažeš s mojima. Međutim, primjećujem kako ono što ovdje percipiraš kao izrazito negativno, u nekim drugim igrama prolazi bez problema i gdje vjerojatno ni ti sam na to ne gledaš na taj način. Mogao bih se sada uhvatiti za neargumentirane izjave iz tvoje recenzije, ali bojim se da bi to opet završilo time da kažeš kako se “hvatam za svaki zarez”. Umjesto toga, mogu ti samo preporučiti da nekad pročitaš recenziju bez da pogledaš konačnu ocjenu. Vjeruj mi, može biti poprilično transformativno iskustvo.
Cygarone
@Hrvoje Smoljić, 15.11.2024 - 18:13Ma gledaj. Ja sam tvoju recenziju pročitao 2 puta, zato mi se tvoja ocjena i kosi sa pročitanim. Nahvalio si i popljuvao pojedine dijelove ništa više niti manje od mene. Tvoja recenzija ima drugačiju konotaciju od mojeg “sažetka”, pa bi tvoja krajnja ocjena bila u nekom rangu 55-65 sveukupno. Zato mi nije jasno kako 75? Moj osvrt bio je više po vašim kategorijama, zato sam i opisivao pojedinosti svake kategorije. Oboje smo zaključili da ova igra nije uobičajeni RPG, iako kako bi ti rekao, naginje prema RPGu. Međutim, ne možemo je definirati pod niti jedan žanr. Akcijska avantura sa elementima RPGa bi po meni bio najbolji opis.
Moj “sažetak” doživljaja igre (nije recenzija jer igru nisam prešao do kraja), nije u potpunosti objasnila svaki dio mojih tvrdnji jer bih tada morao pisati stvarnu opširnu recenziju poput tvoje, trebao bih završiti igru za potpunu recenziju, a komentari realno tome ne služe. Također, ako tebe to čini sretnim, slobodno se uhvati za svaki zarez i moju neargumentiranu izjavu i nabroji ih jednu po jednu a ja ću ti ih onda pobliže argumentirati. Što se mene tiče može ovdje ili u priv msg, svejedno.
Ono čega se držim je vaša skala od 1 do 100. Sudeći po mjerilima vašeg portala, 2 su segmenta vaše konačne ocjene, svaki sa bodovima od 1 do 50. Dojam recenzentna i 5 jednakih kategorija ocjenjivanja.
Ukratko matematika ne laže, a po njoj vaših 5 kategorija je kako slijedi gameplay 80, sadržaj 70, prezentacija 80, tehnikalije 90, priča 30. Jednostavnom matematikom kad se sve zbroji pa podijeli sa 5 kategorija. Ocjena po kategorijama ispadne 70 od mogućih 100.
Dakle ako je maks bodova 50 (što je 100%) onda je 50-70% zapravo 35 bodova od tvoje završne ocjene dojam recenzenta.
Što bi značilo da je tvoj osobni dojam 40 od maksimalnih 50 bodova. Sa ukupnim zbrojem ocjene recenzije od 75.
Ono što meni nikako nije jasno i kosi se sa tvojim riječima je sljedeće. Kako si mogao dati 40 bodova od 50 maksimalnih kao svoj dojam recenzenta, a sam kažeš u jednom od svojih komentara da je igra podbacila kao RPG žanr?
Po akademskim mjerilima 40 od 50 je 80% odnosno prva klasa studenata, u ovom slučaju prva klasa igara, po dojmu tebe kao recenzenta. Stvarno mi dođe da se zapitam ako je kolega @Blackbeard imao pravo kada je spomenuo ustupanje ključa za recenziju igre. Spomenuo si kako pojedine situacije u drugim igrama prolaze bez problema. Na što točno misliš? Igra je akcijska avantura, ali sa 40+ sati igre, postaje dosadna. Ne može se usporediti sa Spiderman igrom jer je ova u cjelosti akcijska avantura i takvu je trebamo gledati. Dakle ocjena joj je viša samim time što je igra kraća, iako repetitivna nije žanr RPGa. Veilguard ima krizu žanrovskog identiteta i samim time slabu ocjenu. Btw stvarno nakon svih naših rasprava u komentarima i razilaženja u mišljenjima, svejedno bih otišao na pivo ili bocu pelinkovca/jegera sa vama iz redakcije.
RPGamer
@Cygarone, 15.11.2024 - 17:54Imao si vražju volju sve ovo pisati 😀. Čestitam! Like.
Cygarone
@RPGamer, 15.11.2024 - 18:34Vjeruj meni da bih nakon svega napisanog, sada najradije otišao sa svima vama na bocu pelina ili neke rakijice. Da zalijemo propast gaming industrije. 🤣🤣
Sekiro1305
15.11.2024 - 00:36HCL postao kao IGN ona njihova famozna ocjena 7 za SVE 🤣🤣🤣
_Someone_
15.11.2024 - 01:03Mislim da vas nakon ovoga stavljam na pauzu do daljnjega. Govorimo o Dragon Ageu, a prica je srot srotova s nasilnim guranjem rodne ideologije gdje joj nije mjesto. Kritici mozda i najbitnijeg segmenta za ovakav tip igre posvetili ste velikodusno cak jednu recenicu. Ocjena je nategnuta, ono maksimalno moguce. Pitam se cemu. U zadnje vrijeme kasnite i sa samim recenzijama, bas osjetan pad kvalitete. Steta.
Replayit
15.11.2024 - 01:11Nisam igrao nijednu dragon age igru ali recenzija mi je bila odlična za čitanje. Sve na šta se članovi u komentarima žale je recenzent vrlo jasno naveo.
Polustat
@Replayit, 15.11.2024 - 01:51Više je do toga da je Veilguard poprilično srozao standard Dragon Agea po pitanju tona, priče i dijaloga, pa su ljudi ljuti. Sad ne znam je li recenzenti trebaju kažnjavati igre ako se predstavljaju kao nastavak franšize, a to iskreno nisu. Caka leži u tome hoćeš li igru gledati kao zasebnu priču ili nastavak. Po meni ovo je ocjena za prvu perspektivu, kad bi bilo za drugo nije ni 3/10.
Replayit
@Polustat, 15.11.2024 - 22:43Razumijem i slažem se s tobom, al isto tako vidim da je sve lijepo napisano u recenziji i kao sto kazes stvar je perspektive kad se donosi sud o igri. Bitno je šta se napiše u tekstu, ako recenzent napiše igra sadrži takve i takve sporedne misije i navede to kao minus a tebi se zapravo takve misije sviđaju, po meni je ta recenzija odigrala svoju ulogu jer ti nudi korisne informacije. Ne moramo se mi slagati sa dojmom i ocjenom recenzije da bi je smatrali dobrom. Na osnovu ove recenzije ja sasvim jasno vidim sta igra nudi.
walentkane69
15.11.2024 - 05:10Woke propaganda na najjače – smeće.
Crow89
15.11.2024 - 06:05Kao ponosni anti lgbt homofob samo na temelju promocije jakih lgbt elemenata ne zanima me igra i nadam se da će ovo dovesti do propasti svih koji su radili na tome woke ispljuvku. Uopće me ne zanima mehanika, priča, grafika i sve ostale standardne stvari po kojoj se igre trebaju ocjenjivati. Moja ocjena je 49 jer sumnjam da bih mogao dati niže bez brisanja ocjene a subjektivno vrijedi 1/100. Ne bih kupio. Ne bih igrao. Ne bih niti gledao online. Nadam se sličnom raspletu AC Shadowsu ali zbog drugih razloga. Svaka čast recenzentu što je ovo odigrao. Ja ne bih mogao preko sada spektakularno poznate scene non binary lika. Nema te love
hercvt
15.11.2024 - 06:52Kao veliki obožavatelj Dragon Age serijala koji je odigrao sve nastavke (DAO više puta), odbijam dati novac developerima i izdavačima kojima u prvom planu nije kvaliteta igre i iskustvo igrača, a pogotovo priča koja je osnova svakog dobrog RPG-a. Žao mi je što moram reći da je ovim nastavkom vjerovatno zabijen posljednji čavao u lijes ovog serijala.
delight353
15.11.2024 - 07:47Darežljiva ocjena. Iz vlastitog iskustva, DA:V je mršavo nategnuta 6ica. Tipa 55-60/100. Loš RPG u koju kategoriju se svrstava. A samo ok akcijski RPG. Odavno mi grafika u igrama nije najbitnija stavka.
Fenner
15.11.2024 - 07:54Srce i duša me boli kad vidim kaj su napravili od Darkspawna u ovoj igri.
Zoran Žalac
15.11.2024 - 08:21Za sad utukao nekih 7-8 sati, prisiljavam se odigrati čisto da budem upućen, te zbog finala za koje ljudi kažu da je okej. Al unaprijed sam se pomirio s tim da mi se ovo ne sviđa i nije ono što sam očekivao.
Vjerojatno šefovi u EA-u zaziru od taktičkih elemenata u igrama pa su prisilili ekipu da Dragon Age gameplay pretvore u Mass Effect. Vjerujem da će u idućoj igri, ako je i bude, otići korak dalje i uvesti auto-regenerirajuće zdravlje (jednako kako se mana regenerira ovdje). Ionako već suborci više nemaju energiju i ne mogu umrijeti tijekom borbe.
Priču ne mogu još u cijelosti komentirat, ali ti dijalozi su strašno bezvezni i često imam dojam da mi trate vrijeme. Još gore, mučno mi je bilo kad sam vidio što su napravili od Morrigan. Žena koja je kroz sve dosadašnje igre bila cinična, koja je sve gledala s visoka i uvijek kalkulirala gdje je njezin interes u nečemu… ovdje se pojavi nasmiješena, sa spikom: “Grozna opasnost! Dobro pa ste tu! Pomoći ću vam kako god mogu!” Ughhhh. Ajde što su ovi novi likovi u priči šuplje čahure za koje se pitam kako su mogli preživjet do sada tako naivni i bedasti, al što su Morrigan uspjeli zasrat… preko tog ne mogu prijeći.
Vizualno igra izgleda dobro i lokacije su top. Možda i najzanimljivije u serijalu do sad. Al taj stilizirani izgled likova mi nije sjeo zbog prijašnjih igara. Recimo, kod Dishonoreda me takvo što uopće ne smeta jer su te igre od starta imale takve likove i takav stil. Al Veilguard ne samo da je nakon tri drugačije igre dobio drugačiji vizualni stil, nego kao da se u taj stil nisu uklapali izvorni izgledi Darkspawna i Qunarija pa su ih retconnali. Znajući kako je to izgledalo prije, ne mogu prihvatit ovo.
Sve u svemu, šteta, ali ne mogu reći da sam iznenađen. Današnji BioWare više nema veze s onim starim, ako nam to nakon Andromede i Anthema nije bilo jasno, sad bi trebalo biti.
Ništa, pogled dalje prema Avowedu.
Wildchild
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 08:36Koju bi ocjenu dao da si ti recenzirao? Znam da je nisi još prešao, ali prema do sad viđenom.
Crow89
@Wildchild, 15.11.2024 - 08:50Nije bitna toliko ocjena koliko to što je rečeno. Ako Zoki ima problema sa igrom a on ne vidi igre kroz naočale antiwokizma onda znaš da je igra loša
Zoran Žalac
@Wildchild, 15.11.2024 - 09:19Možda malo nižu od ove, ali moje mišljenje o igri je i prije igranja bilo “obojeno” jer sam gledao druge recenzije. Mislim da je ova ocjena na mjestu i da je Hrvoje odradio dobar posao – sagledao je sve onako kako jest, ali nije recenziju pisao isključivo iz kuta fana Dragon Agea. Što je po meni ispravan pristup jer, ako ćemo težiti objektivnome, objektivna je činjenica da će nekima ovo možda biti prvi Dragon Age kojeg zaigraju. I taj netko možda neće mariti kako su prije izgledali Darkspawni ili koliko je gameplay bio više okrenut prema taktici. Vjerojatno će takvih igrača biti manje, ali bit će ih. I onda je zadaća recenzenta sagledati igru i iz perspektive nekoga kome je ovo prvi ulazak u serijal, ali isto tako u recenziji takvome reći: slušajte, ovo je pad kvalitete u tom i tom segmentu. Vjerojatno to vama neće bit toliko loše i razočaravajuće kao nekome tko je fan serijala zadnjih 15 godina, ali treba znat da to nije ono što su ti fanovi očekivali.
Mislim da bi i Hrvoje subjektivno kao fan serijala ocijenio ovu igru niže samo da se išao fokusirati na ono što je očekivao i što nije dobio, ali recenzije se ne pišu samo za jednu grupu igrača. Barem ako se trudimo biti objektivni. Samim time, iz te perspektive mislim da je odradio korektan posao i pošteno ocijenio igru.
Jedna od mojih ranih recenzija na HCL-u prije 16 godina bila je za Fallout 3, pisana iz perspektive ljutog fanboya kojemu je smetalo što je Bethesda napravila od omiljenog mu serijala. Premda mi se osobno ni dan danas ne sviđa ta igra, svi koji su me tada prozvali za tu recenziju imali su pravo jer to nije bilo objektivno sagledavanje te igre i tako se ne bi trebalo pristupati recenziranju neke igre.
Lovac
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 09:53Slažem se, pogotovo za Morrigan. Gledao i nisam vjerovao tko je ta ljuska i kakvog parazita ima. Fallout 3 usporedba malo manje drži jer F3 je objektivno bila dobra igra iako zaokrenuta u odnosu na 1 i 2 što za Veilguard ne mogu reći. Jednostavno je loš RPG taman da je stand alone IP. Ne znam što uopće očekivati. Isto čekam taj Avowed. Za W4 me strah radi rotacije ekipe i pušu neki novi vjetrovi u cdpr. Bethesda isto, pitanje da li su u stanju napravit dobru igru. Živi bili pa vidjeli, vratit ću se knjigama i board DnD-u full time kako izgleda.
Cygarone
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 12:07Nikako se ne slažem po pitanju ocjene, iz više razloga. Povucite usporedbu sa igrama iz DA serijala ili sa igrama koje dijele gameplay stil poput ove. I zatim objektivno ustanovite ako je zaista ocjena 75 a ne recimo 50. GoW je kod vas okrunjen ocjenom 95 i njega uzimam kao primjer po kojem je rađen gameplay veilguarda, ako je max ocjena 95, sa svime viđenim u DA:V, veću ocjenu gameplaya ne može dobiti od 50 odnosno to je nešto više od polovine jer pola bi bila ocjena 47,5. Zašto tako nisko? Pa ruku na srce, budite iskreni oboje (Žalac i Smoljić) borba u igri je zabavna prva 4 sata, nakon toga svi protivnici iziskuju ponavljajuće akcije, neovisno o kojem se protivniku radi. Bio to darkspawn ,venatori ili neki treći protivnik… Kada bih ocjenio subjektivni dojam koji je igra ostavila, ocjena bi bila 10 od 100. Ona sama po sebi nema ništa čime bi se pohvalila izuzev prostora pojedinih mjesta koje posjećujemo kroz igru, pogotovo prikaz Arlathana, Crossroadsa, Minrathousa i Trevisa. Čak u tim dijelovima ova igra ima neki ljubičasti ton koji ste i sami primijetili, a zapravo kvari sami ugođaj igre. Sve segmente koje igra ima, su mediokritet ili ispod zadovoljavajuće razine. Niti zvuk, niti animacija nema neku konstantu kvalitete. Kao da je dio rađen od strane ljudi a loši dijelovi od AI ili RAD alata. Problem je nekonzistentna kvaliteta igre. Za jednu AAA igru, rađenu 10+ godina u koju je potrošeno više od 100 milijuna dolara, ovakvi propusti su nedopustivi. Jednostavno ne može imati ocjenu 3/4 maksimalne odnosno ocjenu 75.
Jedan od prvih komentara na ovu recenziju je dobro sažeo opis igre. Kolega @Polustat Poprilično velikodušna ocjena, ali dobar zaključak da je riječ o junk food akcijskom spektaklu kojeg ćeš sutra zaboraviti.
Mislim da je najveći uspjeh ove igre to što su ljudi iza toga upalili Origins i BG3 da se sjete što je RPG.
Probajte mi bez ljutnje i “pisanja s visoka” pojasniti pojam RPG elemenata, odnosno što je to, kakvi su to elementi koju igre čine RPGom, koji je element glavni za RPG igru? Jesu li to elementi leveliranja lika, otvaranja raznih abilitya, jesu to skupljanja bolje opreme, je li to priča koja ima glavu i rep u kojoj se možeš poistovjetiti sa glavnim protagonistom, ili je sve navedeno u jednom kompletu zapravo RPG? Objasnite mi, jer ja ne razumijem pojam role playing igre. Netko bi rekao da je God Of War prva trilogija RPG. Vidio sam kroz komentare u kojima ljudi spominju souls serijal međutim za mene nikakav souls serijal niti DMC serijal pa niti GoW serijali od prva 3. do posljednja 2. najnovija, nisu punokrvni RPG žanr. To su hack and slash akcijske avanture sa elementima RPGa. A propos Fallout 3 igre i New Vegasa, nikada se nisam mogao nasiliti preći te igre, jednostavno mi nisu imale ono nešto što su imale prethodnice tog serijala. Ocjenu tih igara u ono vrijeme dao bih veće nego DA:V jer realno, “imaju više mesa”. Ovo je jedan nedorečeni bučkuriš koji u pojedinim trenutcima ima krizu identiteta, no pun intended za rodne identitete.
Zoran Žalac
@Cygarone, 15.11.2024 - 13:48Ako bi igri u koju si utukao, koliko 20-30-40 sati, subjektivno dao 10/100… koliko bi dao igri koja ti je toliko loša da te odbila od daljnjeg igranja? 5/100 možda? I koliko bi subjektivno dao igri koja npr. ima toliko tehničkih poteškoća da ti blokira igranje game breaking bugovima i sl.? 1/100? Nadam se da shvaćaš koliko je ta skala redikulozna. Između igre koju ne možeš igrati zbog tehničkih problema, u rasponu od 100 ocjena, razlika od igre na koju si odlučio potrošiti 40-ak sati bila bi toliko mala da to uopće nema logike.
Cygarone
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 18:32Kao što sam odgovorio tvojem kolegi prethodno.
Nakon svih naših rasprava u komentarima i razilaženja u mišljenjima, svejedno bih otišao na pivo ili bocu pelinkovca/jegera sa vama iz redakcije.
Znam da je skala blago rečeno čudna, ali to je vaša skala ocjenjivanja. Nisam je ja izmislio nego sam samo pratio vaš opis ocjenjivanja kategorija i 2 segmenta krajnje ukupne ocjene. Meni je smiješno da je u teoriji minimalna ocjena od 2 do 100 ali vama u redakciji redovno ocjene ne padaju ispod 70. Izuzev Real Madrida: The Igre sa ocjenom 19 🤣. Nisam prešao igru DA:V do kraja, stao sam na 9, skoro 10 sati i ne mogu se nasiliti igrati dalje. Baš kao i ti. Pogotovo jer nisam platio igru nego probao narodnu verziju. Koliko god bio loš proizvod, mislim da nije u redu igrati nešto što je “posuđeno” a ljudi su na tome utrošili određene sate, također jer mi u globalu nešto u njoj fali. Nekako me ne može zadržati za stolom. Prvo jer mi je borba postala dosadna, drugo jer su mi likovi smiješni. To Rook dobro si ga isprašio. Jeeej!! Strava i užas. Imao sam u posljednjih par mjeseci problem sa igrom DDS 2 koja je imala game breaking bugove i stvarno ocjena joj ne može biti nikakva, jer je po meni to EA igra još uvijek iako ima “full” verziju.
SonOfZeus
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 23:00Potpis Zorane. Kao ogroman fan DA igara ovoj igri bi bi dao max 60. Da nije DA već novi serijal onda bi možda i nategnuo do 75. Zao ili čak bezobrazan u igri jednostavno NE MOŽEŠ biti. Maksimum je strogo ljubazan. Sa companionima se MORAŠ slagati u 99% navrata te je gotovo nemoguce biti u lošem odnosima s njima. Lore su uništili. Crows praktički vise nisu ubojice nego freedom fighters i dobrice. Lords of Fortune nisu lopovi već neshvaćeni avanturisti. Isabela koja je bila pirat do srži, lopovcina i varalica (njene rijeci) je sad voditeljica škole za korištenje dobrih pronouna i kažnjavanje samog sebe u slučaju pogreške. Igra može biti sve osim DA. Nakon sto završim igru (EA premium), skidam ponovno origins i prolazim još jednom.
Darcoolio
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 09:54Reci mi molim te, da li imaš utisak da se sami heroji nekako ne uklapaju vizuelno u svet?
Imam utisak i za njih i za kompletan scenario da su bili zamišljeni na jedan način, a onda je neko rešio da sve to promeni, “prilagodi”, a onda smo dobili ovaj bućkuriš bez glave i repa.
I moram da se složim, to sam i napisao gore, bukvalno sam na silu završio Veilguard.
Zoran Žalac
@Darcoolio, 15.11.2024 - 10:11Vjerojatno je tako i bilo. Igra je prošla kroz više iteracija, u jednom trenutku su bili radili live service naslov prije nego su otkazali. Ako se dobro sjećam, trebala je to biti igra s grupom špijuna i pljačkama u Tevinteru. Ne vjerujem da su ovi likovi iz temelja smišljeni specifično za ovu priču.
moordrak
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 18:43Napisao sam već dosta toga na temu DAV-a i neću previše cmoljit. U pravu si. Ova igra nije dobro iskomunicirana na puno razina. 100 baba kilavo dijete. Opet i ponovno se pokazala točnom ta stara uzrečica. Nakon desetak sati vidiš sve što trebaš vidjeti u DAV-u i onda ti postane jasno kako ozbiljan prelazak nema smisla. Spusti sve na najniže i dobro ćeš se zabavljati. Ionako su sve mehanike vezane uz razvoj likova i skupljanje opreme totalno polomljene da ne kažem besmislene. Neću ti spojlati, kraj, jedno dva-tri sata pred kraj, bude baš zanimljivo 🙂
ProperBurial
15.11.2024 - 08:23Inquisition je bio pun kalifornije pa sam ipak uspio guštat. Valjda je tada još bilo sposobnih ljudi u studiju. Sada je ostalo samo ime i marketinški budžet u koji ulazi i mito za sve poznate sajtove i “novinare”. Procjene su da je Veilguard prodao daleko ispod milion. Pregazio ga Farming Simulator😂
Mrkvicaa
15.11.2024 - 09:20Šta se meni ne dopada, to izbegavam komentarisati i hraniti komentarima.
Rick Sanchez
@Mrkvicaa, 15.11.2024 - 10:52Ali si svejedno ostavio…komentar.
Mrkvicaa
@Rick Sanchez, 15.11.2024 - 12:36Kako ti mozes znati jel se meni igra dopada ili ne dopada:)
Igru jos nisam igrao , tako da je komentar iskljucivo za igru neutralan.
MD2
15.11.2024 - 09:58Zašto su svi tako nabrijani zbog ocjene. Pa 75 nije visoka ocjena. To je kao neka trojka u školi. To znači da je igra više manje bez veze. Neke ekstremno niske ocjene (kao ove ispod 50) su namjenjene igrama koje su jedva igrive i tehnički jako sjebane. To je barem neko moje mišljenje.
ProperBurial
@MD2, 15.11.2024 - 10:44U pravu si ali mi baš nema smisla. 0 do 50 je neki spektar neigrivosti a dalje je ono samo da ne izgleda tako loše
MD2
@ProperBurial, 15.11.2024 - 13:37Pa rekao sam. Ja na to gledam kao ocjene u školi. 50 % je dovoljan. Na Steamu postoji tisuće poluproizvoda koji se ni ne mogu nazvati igre, ali naravno da nas sve zanimaju ove veće produkcije. Mislim da se, kod ocjenjivanja, svejedno treba uzeti u obzir i postojanje svih onih simulatora koje Igor zna igrati i sličnih igara. Kužim da su ljudi pogođeni jer se radi o serijalu koji vole, ali recenzija je, po mom mišljenju, jako dobra, a ocjena 75 i nije baš preporuka za igru, pogotovo s današnjim cijenama za igre.
KPsrna
15.11.2024 - 10:34meni je bila top, najvise radi grafike, predivnih svjetova i combata koji sam mislio da ce biti meh . ocekivao sam daleko losiju igru ak uzmemo u obzir da se 10 godina radilo/prekidalo na igri, otkazi, teski ne uspjeh anthema, pa i andromede, trans game director novi, trolanje i pljuvanje po igri 6 mjeseci.. obzirom da od gow ragnaroka (i ajd sea od stars) nisam prosao igru do kraja u jednom mahu do ove i trebalo mi 57h i sad krenuo novi sejv.. ko zeli ima puno razloga za uzivati, a s druge strane jasni su mi razlozi zbog kojeg ljudi pljuju po igri i ko ne moze prihvatiti igru takvom kakva je, steta… al eto meni i ovakva igra je pele i maradona za koje kakve assasins grajndaj 200h creede, diabloe, hogwartsa i sl… uglavnom ne sjecam se da je bilo koja igra ovoliko popljuvana, a da 80% komentatora nije ni probalo igru, nego pogledalo 2 not recommend yt reviewa i sad svi znaju kako je igra uzasna, sve se svodi na gender pitanja i taash, dijaloge u tom smjeru i na to da nije mračan ko prethodni nastavci..
Garl Vinland
@KPsrna, 15.11.2024 - 13:57Pa nego kako odredjujem koje cu igre kupiti nego gledanjem gameplaya i recenzija na internetu? Ti kupis sve kaj izadje pa isprobavas? Svima je jasno da je npr baldura gate odlicna igra, i onima koji ju nisu igrali, isto tako je svima jasno da je ovo solidnjara, ako zatvoris oci na politiku koju guraju… Tebi se svidja i to je isto ok, ali ne trebas ovdje pricati kako je igra odlicna jer nije… I meni se svidja npr saboteur, uzivao sam u toj igri ali kuzim da je samo solidna igra i boli me k kaj ce ju neko popljuvati…
Zoran Žalac
@Garl Vinland, 15.11.2024 - 14:15Napisao je, citiram “meni je igra bila top”. “Meni i ovakva igra je…”
Čovjek ima pravo izrazit svoje mišljenje. To što si se ti našao prozvanim za osuđivanje igre koju nisi igrao je druga stvar. Da, ne trebaš kupiti svaku igru da bi imao mišljenje o njoj. Al ne trebaš onda svoje iskustvo neigranja igre uokolo prezentirati kao validnije nego mišljenje nekoga tko je igru igrao i govoriti mu “ne trebaš ovdje pričati kako je igra odlična jer nije.
Njemu je bila odlična, i tako je napisao – “meni je bila top”.
Future man
15.11.2024 - 10:59Ali jos izlaze novi nastavci od ove igre? Ja mislio da je Dragon Age gotov odavno.😅
IgorBiH
15.11.2024 - 14:06…”ali i rodne politike koja je na totalno neprirodan način ugurana u određene segmente”. Eto, to je sve što smo dobili nakon onolike prvobitne halabuke. I čitajući recenziju plašio sam se da neće biti ni spomenuto. Dakle, baš kako sam ja i predvidio u jednom od svojih ranijih komentara. Neće biti IGN-ovih 9/10 i politički motivisano obasipanje hvalospjevima ali niti Skill Up sahranjivanje u zemlju koje slušajući zvuči kao 3/10. Zlatna sredina jer, kao što sam također to već spominjao, HCL se rukovodi politikom zadovoljavanja i jedne i druge strane medalje, ne talasanja i ne zamjerivanja.
Hrvoje Smoljić
@IgorBiH, 15.11.2024 - 14:27Takvo razmišljanje generalno predstavlja problem. Ili si “naš” ili “njihov”, a ako pokušavaš hodati po liniji između, ispadaš još gori. Nije ni slučajno moglo biti da sam recenziji pristupio hladne glave, bez pretjerane hajke, i da nisam dopustio da jedan mali aspekt igre rezultira time da je u potpunosti prekrižim.
SanKa
@Hrvoje Smoljić, 19.11.2024 - 10:32to stvara presedan da su takva sranja pozeljna i dobro dosla pa ce ih krenut gurati u druge igre..cuj RODNI IDENTITET ,non binary sranja i trans u srednjovjekovnom RPG-u pa koji k
Garl Vinland
@IgorBiH, 15.11.2024 - 16:37Access journalism
Zoran Žalac
@IgorBiH, 15.11.2024 - 17:48Kojom se, recimo, politikom vode korisnici Steama gdje je 72% pozitivnih ocjena? Kako je moguće da je tamo 15 tisuća “politički motivisanih” recenzenata, naspram 5000 totalno nepolitički nemotivisanih korisnika Metacritica za koje nema potvrde jesu igru igrali ili nisu pa da mogu relevantno suditi o njoj? Zašto je Electronic Arts platio vojsku pozitivaca na Steamu, a ne vojsku pozitivaca na Metacriticu? Ja mislim da je ovo tema za SLUČAJ JARAK
IgorBiH
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 18:45Stvar je poprilično jednostavna, čini mi se. Ne igram na PC-u ali koliko znam, tamo, da bi ostavio recenziju, moraš kupiti igru, je li tako? Dakle, igru su kupili oni kojima to što igra propagira ili ne smeta ili čak podržavaju. Šta je tu sporno? E sad, ne bih rekao da su prodajni rezultati otpuhali bilo koga ali saznaćemo na vrijeme. Za IGN je potpuno jasno kojem spektru pripadaju i da ideološki nastupaju. Pa jedan od njihovih glavnih likova Daemon Hatfield je počeo svoju posljednju epizodu Gamescoopa poslije izbora sa “…u svjetlu uznemirujućih nedavnih globalnih vijesti…” sa naslovom “feeling sluggish” što je i igra riječi sa Metal Slug ali i stvarno raspoloženje tamo u LA-u. Totalno politički opredjeljeni. Njihov Mark Medina je poručio: “da, za onih 1% što im smeta,istina, Veilguard ima woke elemente, pomirite se sa tim, idite igrati nešto drugo”. To su njegove riječi. Ispade, tih 1% se napuhalo na preko 50% tamo kod njih.
Darcoolio
@Zoran Žalac, 15.11.2024 - 18:50Prođi Zorane kroz komentare i profile.
Dobar deo njih ima tipa sat i nešto igre i pozitivnu ocenu.
Brdo 0 level profila i 0 komentara ikad, a što je najčudnije, ima onih koji su sve najcrnje napisali, a pozitivan komentar.
Ne znam da li sam ovo ikada u životu video.
Mada nisam gledao komentare za CoD.
TheCaptainCrash
15.11.2024 - 14:50Jedini dragon age sto je dobar je origins, to je igra svog zanra. Ovo ostalo me zanima tako ni ovo, ali vidim da ima svega
TheCaptainCrash
15.11.2024 - 15:01koliko sam vidio ima ta famozna scena de lik/likusa izade kao non-binary. znaci u fantasy svijetu zmajeva i vila i vilenjaka, oni su mislili da je dobra ideja da taj lik/likusa prica kao moderni ljudi, tj koristi fraze kao non binary, sto nema veze s vezom al ok, i onda ti kao igrac ne mozes negativno odgovoriti tom liku, nego jedino se ili slozit s njim ili nesto trece. Po meni, ovo se zove forsiranje zesce i ocita propaganda da bi prikupili bodove. Nije to toliko da mi smeta, nego mislim da je jadan pokusaj i to su vrlo dobro znali.
Darcoolio
@TheCaptainCrash, 15.11.2024 - 16:22Pa prikupili su od trans ekipe, a izgubili od onih koji stvarno vole serijal.
TheCaptainCrash
@Darcoolio, 16.11.2024 - 17:03to ti govori sve kakva je BioWare kao ekipa i kompanija
RaspudicT1986
15.11.2024 - 15:12Neznam, nakon pročitanog članka i nakon što sam vidio koji su navedeni plusevi i minusi. Ovo bi mogla bit jako dobra igra. Problem je jer je uspoređuju sa Originsom.
Da je ne uspoređuju imala bi ocjenu 85+
Darcoolio
@RaspudicT1986, 15.11.2024 - 16:26A brate, ako imaš PC makar skini i probaj pa mi javi da li bi ti dao 85+ ocenu.
Igra se gubi u pisanju i dijalozima i posle nekog vremena te ubije dosadom.
RaspudicT1986
@Darcoolio, 16.11.2024 - 16:29a upravo to, moj komentar je na ovu recenziiju ne na igru. Nemogu komentirat igru koju nisam igrao
moordrak
@RaspudicT1986, 15.11.2024 - 17:54Nikada nemoj dopustiti da ti tuđe mišljenje bude presudno u odluci hoćeš li ili nećeš igrati neku igru. Sviđa li ti se, zaigraj je.
RaspudicT1986
@moordrak, 16.11.2024 - 16:30Kad je budem zelio zaigrat, hocu. Sad sam komentirao recenziju
ChungaLunga
15.11.2024 - 17:53Ponavljam se, maknut brojčane ocjene igara uopće, da se potakne čitanje teksta i stvaranje vlastitog razumijevanja istog.
moordrak
15.11.2024 - 18:22Dragon Age je stari serijal igara. Na kraju i ova igra je bila u razvoju više od 10 godina. Očito je da su na igri radili različiti timovi ljudi. Ispalo je što je ispalo. Meni se svidjelo. Hrvojeva recka je vrlo korektna. Nije to onaj DA od prije 20 godina. To smo apsolvirali još prije nego je igra izašla gledajući trejlere. Tko se prvi puta sada susreo sa DA može stvoriti nekakvu sliku o čemu se ovdje radi. Kao RPG, DAV je podbacio. U svim segmentima. I to je ono što ga čini generalno meh. Još nešto treba jasno reći: Sram vas bilo EA! Što se tako odnosi prema svojim korisnicima?! Sramotno ponašanje.
Osobno, igram podosta gatcha igara vrlo sličnog narativa i stila igranja ali točno znam što mogu očekivati od gatcha igara. U ovom slučaju, sve oko DAV.a je laž.
Nije problem u usporedbi sa Originsom nego o apsolutno svemu što se oko igre događalo. Nepoštivanje vlastitog lora, pljuvanje po igračima, vrijeđanje inteligencije, očajan narativ, agende, dječji pristup dark fantasy igri , ma da ne nabrajam. I onda šećer na kraju: Cenzura u najgorem mogućem obliku. Blokirati sve one sa lošim ocjenama ili mišljenjem ili blokiranjem cijelih grupa korisnika na osnovu YT recenzije (recimo cijeli community Asmongolda na Redittu je dobio ban, znači i ako ti se svidjela igra a član si njegovog communitya, automatski si i ti popio ban) Nikad, ali apsolutno nikada u svom životu nisam vidio takvo agresivno, bahato i prepotentno ponašanje jedne ozbiljne tvrtke/studija.
Kriviti gejmere zato što su brzo provalili sve njihove gadosti, to se jednostavno ne radi. BioWare i EA bi se trebali javno ispričati radi svojeg ophođenja prema onima od kojih žive i zarađuju.
Da se vratim na temu, igra koja je bila u razvoju 10 godina, razvijana od strane vrlo cjenjenog studija, u koju je utučeno stotine milijuna dolara nije sveukupno prodana na svim platformama u milijun komada. To je porazna informacija. Znači u ovom trenutku, već je trebalo biti prodano 4-5 milijuna kopija. Tada bi tek bili na nuli.
Drago mi je radi ovog financijskog debakla. Drugi puta će pametnije. Ako bude drugog puta.
Sentinel
16.11.2024 - 08:51Necu ulazit u politiku biowarea (cijela kompanija je cringe), moj dojam je da DAV najvise pati od toga da ne razumije sto je (kao i glavno redateljo, ne zna je li they/them) Tako je u pocetku razvoj krenuo kao live service mmo, da bi se u zadnjih par godina vratio na sp rpg kolosjek. Ostavi to traga na gameplay i na pricu. Stvarno mi je tragedija na sto su sveli Morrigan, i sto su napravili karikaturu od Isabele…. 🥲
Sarge
17.11.2024 - 21:35Ne slažem se sa ocjenom jer mislim da je velikodušna. Ali to je ionako subjektivno. Međutim recenzija je vrhunski napisana, bravo.
siblyx
18.11.2024 - 11:59Kako, po kojim to principima ova igra dobije ocjenu 75? pa 75 bi znacilo da je igra veoma dobra. To je igra za tamo 3 ili 4 od 10.
Znaci, ako pogledamo recenziju prvog dijela, razlika imzeđu ove igre i Originsa je samo 20 bodova?
Hrvoje Smoljić
@siblyx, 18.11.2024 - 12:09Imaš cijelu recenziju u kojoj piše po kojim principima. Čak i da se ne slažeš s napisanim, 30 je strahovito pretjerano i rezervirano za maksimalne drloge što ova igra sigurno nije.
ANGMAR
19.11.2024 - 10:33Sve recenzije su pozitivne posvuda, nisu valjda sve plaćene?
SanKa
19.11.2024 - 10:36hrvoje, inace cijenim tvoje recenzije, ali ono sto je napisano i konacna ocjena ne drzi vodu. 75 mi se cini dosta darezljivo..nisi li malo pisao ovu ocjenu sa fanboy naocalama ?
Hrvoje Smoljić
@SanKa, 19.11.2024 - 13:34Da se I na ovo referiram – ne, upravo suprotno. Kao i svakoj drugoj recenziji, pristupio sam hladne glave, bez fanboy naočala jer volim prethodne nastavke, ali i bez hejt naočala jer se nužno ne slažem s neorganski naguranim ideologijama.
SanKa
19.11.2024 - 10:38sama činjenica da se rodna i woke sranja guraju u fantasy srednjovjekovni RPG zasluzuje da se igru kazni i kresne lošom ocjenom. U protivnome, postavlja se presedan. Vidjet ce ljudi da ovo prolazi pa cemo imati jos ovakvih igara. Mark my words. Gamedirector ove igre je osoba kojoj je cijeli personality da je ona/ono koji vec k je, queer i trans. Najgori tip ljudi. Budi sta oces, ali jel ti mora to bit cijela osobnost ? uzas
Hrvoje Smoljić
@SanKa, 19.11.2024 - 10:53Mislim da je ok da developera ne-kupovanjem kazne kupci ako se ne slažu s nekim segmentom igre ili ideologijom koja se propagira. S druge strane, recenzije trebaju sagledavati igru i sve njene (ne)kvalitete i kao takve dati što je objektivniju moguću ocjenu. Veilguard ima osrednju ocjenu jer je osrednja igra. Zamisli sad da imaš neki GOTY kao što je God of War – igru koja je po svim kriterijima odlična, +90 ocjena – ali da netko negdje u istu ubaci nešto vezano uz rodnu ideologiju. Po toj logici, šta? Igri bi trebalo dati 30-40?
SanKa
@Hrvoje Smoljić, 19.11.2024 - 12:31fair point. ali svakako treba bit talking point i razlog zasto je ocjena za 10-15 poena niza npr