HCL.HR

Recenzija

Final Fantasy 7 Remake

MODERNA NOSTALGIJA

Žarko Ćurić

Originalni Final Fantasy 7 bio je jedan od onih naslova koji su obilježili prvu generaciju PlayStationa. Japanski spoj fantazije i znanstvene fantastike, 3D grafike i vješto režiranih scena, donio nam je remek djelo RPG-a na poteze. S vremenom je taj klasik dobio ružne bore, no i dan danas je odlična igra za svoje godine.

Final Fantasy VII Remake, kao što je vidljivo iz samog naziva, je remake popularnog RPG-a na poteze iz 1997. godine. U odnosu na original postoje značajne izmjene, od borbe koja je više akcijski orijentirana, do priče koja ima nekih novih elemenata u odnosu na original. Ovo je samo uvodni dio originala. Nije još poznato koliko će biti ukupno dijelova ni kada izlaze ostali. Igra se prodaje po punoj cijeni, a trenutno je dostupna samo za PlayStation 4.

Dakle, Square Enix se ovom preradom odlučio na odvažne poteze. Promjena s fiksne kamere na interaktivnu, zamjena stare borbe na poteze novom kombinacijom akcijskih i taktičkih elemenata te izmjena originalne priče samo su neke od promjena u preradi. No opet, ovo je igra koja će fanovima biti poznata od samog starta.

Ovaj remake ne obrađuje čitavu priču originala, već samo njezin uvodni dio, odnosno ulice Midgara. U originalu je taj segment trajao nekih 5-8 sati, no ne brinite, sadržaja u remakeu je više nego dovoljno. Samo za osnovni prelazak trebalo mi je 30-ak sati, a kasnije s novom težinom i opcionalnim stvarima brojka raste i do 50 sati.

U priči i dalje pratimo Clouda, bivšeg vojnika mega korporacije Shinra koji sada spaja kraj s krajem radeći kao plaćenik. Preko svoje prijateljice iz djetinjstva Tife dolazi do nove gaže – rad za eko-terorističku skupinu Avalanche koja želi zaustaviti njegovu bivšu kompaniju u crpenju resursa iz zemlje.

Za sve veterane serijala koje zanima ima li značajnijih izmjena u priči, odmah ću naglasiti da ima. Većina promjena se događa pri zadnjim poglavljima te su po meni i više nego dobrodošle izmjene. Koliko god volio original, preslika priče jedan na jedan bila bi mi totalno neambiciozna. Ovako sam u neizvjesnosti jer prvi put nakon 20 godina nisam siguran što će se dogoditi dalje u igri čiji sam predložak već doživio.

Prvi put nakon 20 godina nisam siguran što će se dogoditi dalje u igri čiji sam predložak već doživio.

Osim same izmjene priče, obradovalo me i bolje upoznavanje svih likova, pogotovo onih koji su u originalu imali malu količinu vremena na ekranu. Ekipa iza Avalanche organizacije, Jessie, Biggs, Wedge, dobila je puno više „mesa“. Također, napokon smo dobili osjećaj kako grad diše u različitim siromašnim i bogatim četvrtima.

Ono što me najviše oduševilo jest karakterizacija likova te njihova međusobna interakcija. U originalu smo čitali blokove teksta te u glavi zamišljali kako bi to zvučalo. Ovdje napokon vidimo tu interakciju, njihove osobnosti, sumnje, vrline i mane. Cloud je prikazan kao šutljivi tip koji želi ostaviti dojam hladnog proračunatog frajera, no ponekad ti njegovi pokušaji da ispadne cool znaju dovesti do urnebesnih i pomalo neugodnih scena za njega. Barret, vođa grupe Avalanche, je agresivac kratkog fitilja, koji se teško nosi s kontrolom osjećaja. Aerith i Tifa, druga dva člana tima, su puno privlačnijeg karaktera, no opet sa svojim osebujnostima koje ih čine unikatnim.

Odnosi i čavrljanja među likovima za vrijeme misija općenito su odrađeni bolje nego što sam očekivao da će biti.

Odnosi i čavrljanja među likovima za vrijeme misija općenito su odrađeni bolje nego što sam očekivao da će biti. Čak i najobičnija dobacivanja mogu biti simpatična; sve je odrađeno tako jednostavno, no opet uvjerljivo. Obični prolazak kroz grad te slušanje čavrljanja drugih ljudi može biti zabavno. Ne morate više doći do osobe i pritisnuti tipku da vidite neku interakciju, dovoljno je samo stati dovoljno blizu. Razgovori mogu biti jasan pokazatelj kakvo je trenutno viđenje pučanstva na sva događanja u gradu, ali i dobar izvor informacija.

Još jedan aspekt koji je otišao iznad svih mojih očekivanja je borba. Nekako me u startu bilo strah kada sam vidio prve trailere te akcijsku borbu. No sada, 40-ak sati kasnije, mogu reći da FF7 Remake ima jedan od najzabavnijih sustava borbe koji vješto kombinira segmente akcijske borbe te taktičnog izbora napada. Uz pomoć kocke ćete izvoditi obične napade koji su različiti od lika do lika. Cloud koristi mač za sjeckanje neprijatelja, Tifa je fizički borac koji se oslanja na svoje razorne udarce, Barret ima strojnicu implementiranu u svoju ruku, dok se Aerith poigrava iz daljine bacajući dalekometne kugle uz pomoć magičnog štapa.

Svi likovi korištenjem običnih napada ili branjenjem od protivničkih nasrtaja pune svoj ATB mjerač. Jednom kada je isti napunjen, pritiskom na tipku X prilično usporavamo radnju te otvaramo taktički meni s magičnim napadima, specijalnim sposobnostima lika te predmetima. Jednom kada izaberemo bilo koju od ovih opcija, borba se nastavlja standardnim tempom, a ATB polje se isprazni.

Također, za vrijeme borbe uvijek aktivno upravljate jednim likom, dok drugima možete zadavati naredbe preko taktičkog menija. Osim toga, pritiskom na strelicu možete zamijeniti borca kojeg upravljate. Upravo kombinacija ATB-a i prebacivanja likova stvara harmoničnu vezu jer se ATB puno brže puni liku kojega koristite. Tako sam većinu vremena radio standardne napade da napunim ATB, upotrijebim specijalni napad i odmah se prebacim na sljedećeg borca čiji je ATB već djelomično napunjen. Ponekad sam imao osjećaj kao da igram neku dobru ritmičku igru, a ne RPG.

Svoje iskustvo borbe kroz postavke možete učiniti više ili manje akcijski orijentiranim.

Ovisno o tome kako vam se to sviđa, svoje iskustvo možete učiniti više ili manje akcijskim. U samom startu igre možete izabrati čak opciju da igra za nas automatski izvršava obične napade, a da vi birate samo specijalne napade, što je dosta slično originalu i borbi na poteze. Za one željne više akcije i manje šetanja po menijima postoji mogućnost dodjeljivanja specijalnih napada, magija i predmeta na određene tipke kontrolera.

Spomenute specijalne napade otvaramo novim oružjima, ali i uz pomoć staklenih okruglih predmeta poznatih kao Materia. Iskreno, ovo je možda i najuzbudljiviji te taktički najzreliji dio borbe. Svaki lik na svom oružju i opremi ima određen broj mjesta za smještanje Materije. Jednom kada umetnete materiju, vaš lik dobiva njene sposobnosti, poput novih magičnih napada, povećanje energije, mogućnost krađe predmeta ili procjene protivnika.

Osim toga, pojedina Materia polja na oružjima i opremi su povezana, pa tako možete kombinirati dvije materije. Primjera radi, ako povežete elementarnu i vatrenu materiju na Cloudovom maču, njegovi obični napadi postat će vatreni. No ako iste elemente povežete na opremi, Cloud će biti više otporan na vatrene napade. Kombinacija je stvarno bezbroj, a sve Materije mogu se i nadograditi čestim korištenjem. Pravi raj za taktiziranje, pogotovo ako ste izgubili borbu prije te se vraćate istom protivniku, ovaj put spremni točno za njegove brutalne udarce i mane.

Osim nadogradnje materije, postoji mogućnost unaprjeđenja oružja. Neka od dostupnih poboljšanja je povećanje snage, otpornost na različite vrste napada, dodavanje dodatnih polja za Materiju ili pojačavanje obrane kada nam je energija niska. Iskreno, ne postoji najbolje oružje, samo ono koje vama najviše odgovara za tog lika. Tako imate oružja koja u prvi plan stavljaju jačinu napada, magične napade, Materiju ili su balansirana, no samim time nisu najbolja u ničemu od navedenog.

Ne postoji najbolje oružje, samo ono koje vama najviše odgovara za pojedinog lika.

Uz spomenute napade, tu su i čudovišta koje prizivate te Limit Brake napadi. Posljednji se aktiviraju uz pomoć Limit mjerača kojeg punimo primanjem udaraca, a jednom kada ga iskoristimo, slijedi animirani segment s brutalnim posljedicama za protivnika. Kao što možete vidjeti, postoji u igri stvarno fina količina različitih napada, a oni će vam biti i više nego potrebni.

Čak i najobičniji protivnici znaju biti neugodni na Normal težini ako uđete u borbu konstantnim pritiskanjem običnog napada bez korištenja taktičkog menija. Pametno postavljanje na terenu, često mijenjanje likova te korištenje specijalnih napada krucijalni su u borbi. A boss bitke su poslastica za sebe. Obično se sastoje od nekoliko segmenata, prilikom kojih protivnik mijenja svoj niz poteza te vas konstanto drži napetim.

Dosta je važan element ošamućivanja protivnika. Svaki protivnik ima mali bar koji prikazuje koliko je potrebno prije nego postane ošamućen. Isti se različito puni u ovisnosti od vrste neprijatelja, pa je i ovo bitan element u pripremi za borbe. Jednom kada je neprijatelj ošamućen, svi naši napadi čine značajniju štetu. Ovo je posebno korisno kod boss borbi te se većina izmjena u borbi  događa nakon ošamućivanja. Osobno se ne sjećam kada me jedan Final Fantasy ovako puno namučio na bossovima, a iskreno i na običnim čudovištima. Jednom kada prijeđete igru, otvarate i Hard mod gdje je korištenje predmeta zabranjeno. E to je tek luda zabava!

Jednom kada prijeđete igru, otvarate i Hard mode gdje je korištenje predmeta zabranjeno. E to je tek luda zabava!

Osim dodatne težine, tu je i brdo drugih stvari koje možete raditi izvan glavne priče. Tako na raspolaganju imamo nekoliko mini igara poput pikada ili razbijanja kutija, a možete skupljati i skrivene novčiće te raditi specijalne misije za otvaranje novih Materija. Level svojih likova možemo pojačati u koloseum borbama, VR treninzima te kroz razno razne sporedne misije. Zadnje su iskreno pomalo generične te podsjećaju na MMO zadatke. Ubij ovo čudovište, pričaj s nekim, odnesi ovaj item do osobe X, ništa novo ni neviđeno. Glavne misije su dosta raznovrsne te uvijek zanimljive, pa zbog toga sporedne misije pogotovo upadaju u oči kao repetitivne i ne pretjerano inovativne.

Sve ovo zapakirano je u jedan prilično lijep i stabilan paket. Igra se vrti u prilično stabilnih 30 sličica po sekundi te većinu vremena izgleda prekrasno. Poseban naglasak na većinu, jer u određenim segmentima mogao se primijetiti bug s teksturama niske rezolucije. Nadam se da će ubrzo stići i nadogradnja koja će ovo popraviti. Ipak, sve to se lako zaboravi kada prvi put vidite neku poznatu scenu, no ovaj put potpuno moderniziranu. Iskreno, čitav vizualni identitet originala je ostao netaknut. Savršeno su balansirali moderni realistični prikaz i razigranost originala. Pogotovo su pogodili s dizajnom glavnih likova te bosseva koji izgledaju baš onako kako bi trebao izgledati remake – moderan, no opet prepoznatljiv.

Ono što je igru podiglo na posebnu razinu jest glazba. Original je imao izvrsnu glazbu, no Remake je to digao na višu razinu. Sve originalne pjesme većinom su i ovdje prisutne, no opet donose neki novi šarm. Neke su odrađene orkestralno, druge su dobile moderniji štih uz elektronske note, no generalno sve pridonose odličnom ambijentu. Čak mi je i glasovna gluma na mjestu. Obično preferiram japanske glasove u japanskim igrama, no ovdje mi i engleska verzija zvuči odlično.

Iskreno, odluka da razdijele original na više dijelove sada mi se čini sve boljom i boljom. Razina posvećenosti detaljima, dodavanje novog sadržaja te poboljšavanje postojećeg čini prvi dio Remakea odličnom samostalnom igrom. Ako budu davali jednaku količinu pažnje nastavcima, čeka nas uzbudljivo putovanje.

Dakako, nije ovo igra bez mušica. Postoje određeni problemi s teksturama za koje se nadam da će biti ispravljeni, a i sporedni zadatci nisu baš na razini zabave kao ostatak igre. Unatoč tome, kao ogroman fan sedmice nisam očekivao da će sve biti odrađeno na ovako visokoj razini. Vizualni stil je vjerno prenesen iz originala, bez pretjeranog foto realizma, no opet dovoljno moderno. Izgleda baš kao da je izašao iz nekog najdetaljnijeg skupa crteža nastalih prije 20-ak godina koji su morali biti srezani za tadašnji hardware. Slična stvar je i sa glazbom; dovoljno moderna i osvježena, no opet prepoznatljiva.

A ovo čak nisu ni najbolje stvari koje su došle s Remakeom. Interakcija između likova je tako prirodna i spontana, dok je priča nanovo ispričana uz par zanimljivih zapleta. A tek borba! Odavno nisam ovoliko puno uživao u jednom RPG-u. Kombinacija akcijskih segmenata te nevjerojatnih opcija taktiziranja čini svaku borbu unikatnom, baš onako kako je postavite. Iskreno, ovo je odlična ulazna točka za sve ljude koje je odbijala zastarjela grafika originala, a za fanove sedmice prava poslastica koja je podigla ljestvicu za drugi nastavak. Nadam se samo da nećemo morati čekati dugo na sljedeće poglavlje priče.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Final Fantasy VII Remake savršen je spoj nostalgije i modernog, borbe na poteze i akcije, poznate priče i novih zapleta. Jednostavno rečeno, odlična igra za fanove i one koji će to tek postati.

93 Naša ocjena
  • borba s odličnim spojem akcije i taktiziranja
  • vrhunski odrađena interakcija između likova
  • poznata priča s novim zapletima
  • audiovizualna poslastica kao posveta originalu
  • čudan bug s teksturama
  • nezanimljive sporedne misije u odnosu na glavnu priču

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (42)

  • Trickster

    10.04.2020 - 18:49

    Super, ovo ce biti moja prva Final Fantasy igra, nije moglo bolje ispast, jedva cekam.

  • Darac83

    10.04.2020 - 19:45

    Ne dopuštam si igrat ovo dok originalnu sedmicu ne završim. Jel netko zna gdje moram ići nakon zabavnog parka?! 😫

    • Žarko Ćurić

      @Darac83, 10.04.2020 - 19:49

      Ako misliš nakon Gold Saucera, onda poslije toga ide Corel zatvor /pustinja

    • Darac83

      @Žarko Ćurić, 10.04.2020 - 21:19

      Hmmm, možda probam opet… Hvala.

  • SonOfZeus

    10.04.2020 - 21:00

    Daleko previsoka ocjena po mojoj procjeni nakon sto sam odigrao desetak sati.

    • SonOfZeus

      @SonOfZeus, 10.04.2020 - 21:03

      Teksture su rigorozno lose na nekim djelovima, nije mi jasno kako su si to dopustili uopce da izade van. Jel bilo beta testiranja? A side questovi su nesto najdosadnjje sto sam igrao od FFXV, nema ih smisla ni prelazit. Da su teksture na visokoj razini svugdje dao bi joj za sad 9/10, ovako maksimalno 8/10.

    • Xknight

      @SonOfZeus, 11.04.2020 - 01:16

      Slazem se. Ovo je ocjena za fanove cije je djetinjstvo obiljezeno ovom igrom. I ja sam FF fan i igra je divna, ali nije me toliko odusevila.

    • Darcoolio

      @Xknight, 11.04.2020 - 23:58

      Vala možemo da se složimo da se ne slažemo 🙂

  • macgyver

    10.04.2020 - 22:22

    Kakav je gameplay? Nesto tipa Assassins Creed?

    • Žarko Ćurić

      @macgyver, 10.04.2020 - 22:27

      I ne baš, više se oslanja na taktički izbor napada, a manje na akcijske elemente.

    • Darcoolio

      @macgyver, 12.04.2020 - 00:12

      Kako si došao do AC svega ti?

    • macgyver

      @Darcoolio, 13.04.2020 - 23:03

      Jer je iz treceg lica. Imam dojam da su sve te novije igre iz treceg lica koje sam igrao slicne sta se tice gameplaya (AC, GTA, Just cause, Hitman, Saints Row, Tomb Raider, Shadow of Mordor itd). Hitman je mozda malo drukčiji, sporiji od navedenih, al ipak mi je sve to na isti kalup

  • Aerys Targaryen

    11.04.2020 - 08:30

    “Sve ovo zapakovano je u jedan prilično lijep i stabilan paket.” Malo previše baka praseta 😀 Al da, fan sam i lomim se dali da čekam da sve epizode izađu ili da igram rascjepkano.

  • ilfenomeno11

    11.04.2020 - 10:18

    naporno😂

  • thaares

    11.04.2020 - 10:29

    Nema mi smisla ovo igrat dok sve ne izadje vani…i cijena od 60e za trecinu igre je smjesna

    • Naruto

      @thaares, 18.04.2020 - 09:24

      Ne nužno. Iako cca. trećina originalne igre po priči ova igra nudi više nego dovoljno za cijenu koju traži. Ako ti se i dalje čini previše za kupiti uvijek dođu prije ili kasnije popusti pa ugrabiš tamo.

  • cmicko22

    11.04.2020 - 11:45

    Znači side questovi su jednako zanimljivi kao i u FFXV.

    • mili1985

      @cmicko22, 11.04.2020 - 14:10

      Definitivno najgori dio XV. Dosadno za popizdit.

  • marko1106

    11.04.2020 - 14:20

    Jesi prošao kod Zokija

  • siblyx

    11.04.2020 - 17:44

    Vidi vraga, web vam napokon radi. Znam da je nevezano uz igru, ali stvarno morate malo bolje brigu voditi kada vam nešto pukne. Nema tjedna da barem jedan dan se nešto ne polomi.

    Sad kad se konačno reza mogla pročitati, GJ!

    • chocobo_047

      @siblyx, 11.04.2020 - 22:30

      Bad Gateway i kod tebe???

    • SonOfZeus

      @chocobo_047, 12.04.2020 - 00:20

      I kod mene do maloprije

    • chocobo_047

      @SonOfZeus, 12.04.2020 - 13:50

      Kod mene od ponedjeljka, tek sam se jučer uspio prijaviti i pročitati neki članak.

    • chocobo_047

      @SonOfZeus, 12.04.2020 - 13:56

      I još uvijek šteka. Nije se ništa popravilo. Inače, FF7 remake mi se čini zanimljiv i definitivno ga uzimam kada se trgovine otvore.

    • funky0308

      @siblyx, 12.04.2020 - 15:38

      Meni je do sada najdulji error 502 bio, gotovo dan i pol. Stjepan mi je dao dobru ideju koja radi – samo u incognito nacin u Chromu udji, logiraj se i sve radi. Problem uvijek mozes prijaviti preko Discorda, Fejsa ili maila

    • Venom102

      @siblyx, 13.04.2020 - 16:54

      Znam da kasnim al evo sto je meni Igor napisao na youtubu kad sam mu reko za taj problem i pomoglo mi je: “Gateway error 502? Probaj desni klik negdje dok si na tom error pageu na HCL-u, pa zatim opcija Inspect, pa zatim gore desno klikni na tab Application, pa zatim na meniju s lijeve strane odi na Clear Storage i onda klikni na Clear site data dugme. Pa probaj opet učitati stranicu. Radimo neke promjene na serveru pa iako sve uredno radi, može se dogoditi u rijetkim slučajevima da dobiješ error na svom browseru. Ovo bi trebalo to popraviti.”

  • vinca1982

    11.04.2020 - 17:55

    Je li netko naručio sa SE Storea i da li mu je stigla igra i kada?

    • Žarko Ćurić

      @vinca1982, 11.04.2020 - 18:40

      Ja sam naručio Deluxe verziju, još nije došla, piše da je poslana

    • vinca1982

      @Žarko Ćurić, 11.04.2020 - 18:45

      Ista verzija i u mene. Piše da je poslana iz Francuske još 1.4.

    • Wolfman

      @vinca1982, 12.04.2020 - 09:53

      Da, RIP, slali običnom poštom. Pitanje kada ćemo to vidjeti 😀

    • SonOfZeus

      @vinca1982, 12.04.2020 - 17:52

      Jel ima neki konkretni razlog zasto se uzeli izvana kada na SD se igra moze uzet za 420kn i dode prije??

    • Žarko Ćurić

      @SonOfZeus, 12.04.2020 - 19:41

      SD nema Deluxe verziju

  • chocobo_047

    11.04.2020 - 22:31

    Nisam nikada igrao originalni FF7 ali sam od nekoga čuo da je to najbolji FF ikada. Meni su od FF7 bolji FFIX i FFXV. Jedva čekam ovo isprobati.

    • funky0308

      @chocobo_047, 12.04.2020 - 15:39

      Kako ti nesto moze biti bolke od necega sto jos nisi probao? Hmm 🙂

  • personauser

    12.04.2020 - 10:03

    SE je potvrdio da FFVII Remake nece dobiti PS5 verziju zbog BC

    • Cro_Maher

      @personauser, 14.04.2020 - 02:11

      BC ?

    • personauser

      @Cro_Maher, 14.04.2020 - 08:42

      Backwards compatibility

  • KPsrna

    12.04.2020 - 11:42

    top topova *-*

  • Bojko77

    14.04.2020 - 01:41

    Odlična, teško ugasiti PS4.. eto od petka igram… odlična igra, trebalo mi nakon mnogih razočaranja, a što se tiće FF serijala, ubio mi XV s depresivnim krajem… no, igra je odlična.

  • SanKa

    14.04.2020 - 09:26

    wow 93….u koliko ce dijelova ovo izlazit ?

    • Žarko Ćurić

      @SanKa, 15.04.2020 - 15:53

      Nema još konkretne informacije oko toga

  • ItsMeWortex

    16.04.2020 - 10:13

    Oće bit gameplay za ovo igrao sam original, bez remake ali je baš super igra ;D

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?