HCL.HR

Recenzija

Final Fantasy VIII Remastered

ŠTOGOD...

Žarko Ćurić

Nakon što su tretman botoksa dobile sedmica i devetka, bilo je krajnje vrijeme da se i Final Fantasy VIII malo utegne u obnovljenom izdanju. Odavno je kružila priča o gubitku izvornog koda osmice te da se zbog toga toliko dugo čeka na remaster verziju. A možda je samo razlog popularnost osmice, koja je većinom primala manju količinu ljubavi od „revolucionarne“ sedmice i „šarmantne“ devetke.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Final Fantasy VIII oduvijek je dijelio fanove serijala u dva tabora. Jednima je ovo najbolji dio serijala, a drugi bježe od njega brzinom zlatnog Chocoba. Nekoliko je razloga za polarizaciju, no glavne crte razdiobe većinom se pronalaze kod realnijeg prikaza glavnih likova te sustava borbe.

Okosnica priče vrti se oko Squalla, mladog polaznika Balamb Gardena, elitne škole koja priprema svoje studente da postanu vrhunski plaćenici. Squall je prilično rezerviran tip i apsolutno mu je svejedno oko bilo čega. Upoznaje nove suborce. Svejedno mu je. Djevojka mu umire. Štogod. Upravo je pobijedio ogromnu grdosiju od neprijatelja i spasio grad. Štogod…

Štogod…

Ubrzo kroz radnju upoznajemo i ostale članove tima, od pretjerano koketirajuće instruktorice Quistis, pretjerano energetičnog Zellla, pretjerano vesele Selphie, pretjeranog lomitelja ženskih srdaca Irvina i pretjerano dobre i poštene Rinoe. Kužite?! Svi pretjeruju u nečemu. Priča kreće dosta bezazleno kroz školske misije, no pravi zaplet počinje s pojavljivanjem čarobnice Edee.

Dalje neću u detalje, no očekujte par zanimljivih obrata na koje nećete morati dugo čekati. Jedna od bolje izvedenih stvari definitivno je tempo radnje. Nijednog trena nema nekih dionica koje su previše razvučene ili požurene. Sve ima neku finu količinu akcije, priče i borbi, pomno raspoređenih kroz čitavu radnju. Da su igre vino, za Final Fantasy VIII rekao bih da je baš pitko.

Jedna od glavnih novosti u odnosu na original je poboljšanje modela likova. Squall i družina napokon ne izgledaju kao da su izrađeni od Lego kockica, nego imaju 3D modele obnovljene za remaster. Ipak, i dalje se zna potkrasti određeni lik u staroj rezoluciji poput ravnatelja Cida sa slike ispod. Posebno čudno iz razloga što je isti lik izgledao normalno u sceni prije.

Svejedno…

Također je vidljivo da se većinom radilo na poboljšanju likova, dok su pozadine ostale iste. Zbog toga 3D modeli likova izgledaju još čudnije na starim pozadinskim slikama, kao da plutaju umjesto da se kreću.

Osim poboljšanja grafike, dobili smo i nekoliko opcija koje su tu čisto da pojednostave prelazak. Pritiskom na L3 gljivu ubrzavate vrijeme, R3 vas čini neuništivim u borbama, a kombinacijom L3 i R3 deaktivirate slučajne borbe. Osobno sam dosta koristio opciju ubrzavanja vremena prilikom grindanja. No, i ostale opcije će sigurno pomoći ekipi koja čisto još jednom želi ponoviti gradivo, no nemaju vremena za ulupati četrdesetak sati.

Neki će se vratiti radi priče, neki radi borbe, no ja se najčešće znam vratiti osmici radi fenomenalne glazbe. Možda i najbolji komplet pjesama stiže nam u osmici iz pera poznatog Final Fantasy skladatelja Uematsua, Ima tu svega, od napjeva na latinskom, pop stvari, elektronskih…

Whatever…

Mic po mic, ton po ton, dolazimo i do možda najkontroverznijeg segmenta – borbe. Ista je dosta izmijenjena u odnosu na neku standardnu JRPG formulu. Čitav sustav borbe vrti se oko junctioninga – to je fensi naziv za dodjeljivanje moćnih summona ovdje skrivenih iza naziva GF (Guardian Forces).

Jednom kada dodijelite GF svome liku, osim mogućnosti prizivanja tijekom borbe, otvarate određene atribute poput snage, sreće ili HP-a koje možete unaprijediti pomoću magija. Naravno, neće svaka magija jednako utjecati na atribute lika. Magija za ubrzavanje Haste imat će puno više učinka ako je stavite na atribut brzine umjesto na atribut snage.

E sada dolazimo do tih magija i opcije izvlačenja magije. Kako? Prilikom bilo koje borbe odaberete opciju izvlačenja magije, odaberete protivnika te magiju koju protivnik ima. Zamislite situaciju da izvučete pet Fire magičnih napada. I jednom kada iskoristite tih pet napada, ne možete koristiti vatreni napad. Barem ne prije nego ponovno ne izvučete Fire magiju od čudovišta s tim napadom.

Ovo meni stvara užasan stres jer me uvijek straši pomisao da ću iskoristiti svu magiju. A neću naći protivnika s tom magijom u dogledno vrijeme. I onda forsirate fizičke napade i ostavljate magiju. Pogotovo onu koja vam se nalazi na atributima. Jer jače će vam se pojačati atribut snage ako na njemu imate 99 Thunder magija nego da imate njih 55. A onda vam je žao u borbi iskoristiti taj Thunder jer će vam se oslabiti lik. I onda ste pod stresom. A ne želite biti pod stresom, barem ne zbog resursa. Kvragu, ako se želim brinuti radi resursa, igrao bih neki RTS!

Kao i prije 20-ak godina, moje mišljenje oko Final Fantasy VIII je prilično polarizirano. Na momente igra stvarno ima dobar tempo. Lagano idete na sljedeću misiju slušajući prekrasne tonove, usput prateći međusobnu interakciju likova koji pričaju o planu za napad. No, onda dođete do borbe i mislite se želite li koristiti magiju ili ne.

Pa se odlučite da ju čuvate za boss borbu. Pa obične protivnike udarate osam puta mačem i šakama. Pa isto ponovite dvadesetak puta kroz random borbe prije nego dođete do bossa kojeg opet većinom udarate sa summonima. I jadna izvučena magija ostaje sama. Zašto Square, zašto je jadna magija sama!?

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Final Fantasy VIII donosi sve svoje vrline i mane iz prošlosti. Oni koji su voljeli original sigurno će uživati u obnovljenoj verziji. Ako vam pak nikada nije legla osmica, ne očekujte ni sada neke drastične pomake.

76 Naša ocjena
  • dobrodošla poboljšanja u vidu boljih modela likova i opcija za borbu
  • odlično pogođen tempo radnje i izmjene različitih dionica
  • vrhunska glazba kroz čitavu igru
  • šteta što i pozadine nisu barem malo modernizirane kao i likovi
  • sustav izvlačenja magije i dalje se previše koristi za atribute, a sam proces je pomalo naporan
  • Squall ponekad zna biti prilično naporan sa svojim emo stavovima

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.

Komentari (18)

  • veki666

    13.09.2019 - 19:52

    Da ja sam onaj kaj spada u skupinu koji obožavaju ovaj nastavak i odigrati ću ga još jednom po 20-ti put i ni jedna ocjena ili osoba me može razuvjeriti…

    Al nema lošeg FF-a

    • Goran1234

      @veki666, 13.09.2019 - 20:45

      I ja volim serijal… Ali ima lošeg, barem meni…. Da FF 13.gledam u tebe.. ?

    • MiksaSB

      @Goran1234, 13.09.2019 - 21:27

      O toj igri se ne priča

    • mirko1286

      @MiksaSB, 13.09.2019 - 22:09

      o čemu se nepriča???

    • veki666

      @mirko1286, 13.09.2019 - 22:10

      O FF XIII

    • veki666

      @Goran1234, 13.09.2019 - 22:09

      Ma ima i ona pozitivnih trenutaka…

    • Goran1234

      @veki666, 13.09.2019 - 22:31

      Vjerojatno, samo izgleda nisam imao snage doći do njih… Nisam ni FF8 igrao… Iskreno neznam dali bi mi se svidio.

    • barba_Foka

      @veki666, 14.09.2019 - 19:12

      Meni ffxiii ima odlicnu pricu al prvi dio . Ostala 2 su nepotrebna 🙂 gp je sranje i to podrzavam al zanimljivi su likovi i steta sto to bolje nije odradjeno

  • crolink07

    13.09.2019 - 23:53

    Triple Triad?

  • Darcoolio

    14.09.2019 - 21:02

    Ocena igrača i HCL nebo i zemlja.

    • crolink07

      @Darcoolio, 14.09.2019 - 23:00

      Tako je sa svim recenzijama JRPG-a na HCL-u ( vidi Dragon Quest 11,Ni No Kuni 2,itd.)
      Odigrane na brzinu,bez uživancije,pa tako i ocijenjene.
      FF8 vrijedi ponovno odigrati pa makar samo zbog kartaške igre koja nije ni spomenuta.

    • ihneacho

      @crolink07, 15.09.2019 - 12:37

      a kakav ce biti ff 7 remake,bit ces skroz druga igra u odnosu na ff7 original

    • Darcoolio

      @ihneacho, 15.09.2019 - 14:53

      To već ne može da se ocenjuje tako, to i ide kao potpuno nova igra.

    • Darcoolio

      @crolink07, 15.09.2019 - 14:53

      JRPG ne mogu da idu na preletanje i kraj.
      Ne znam da li tako rade, ali ako je istina onda je to totalno pogrešno.

    • crolink07

      @Darcoolio, 15.09.2019 - 15:52

      U novijim JRPG-ovima postgame je jednako vrijedan istraživanja i rješavanja zadataka a ima ih zaista odličnih.Nakon završetka igre može se uživati u fantastičnim svjetovima još desetke sati i pri ocjenjivanju i to treba uzeti u obzir.Primijetio sam da većinu igara neki recenzenti nisu ni pokušali nastaviti igrati u postgameu pa onda radije potražim portale s potpunijim i poštenijim recenzijama i ocjenama igre.
      Iako i ovdje se nađe super recenzija kao npr. za posljednji Fire Emblem.Nakon čitanja poželiš odmah zaigrati to malo remek djelo i pitam se kako bi gosp. Brekalo ocijenio Dragon Quest 11 i Ni No Kuni 2 koji od desetak portala koje pratim na HCL-u imaju najniže ocjene.

  • TitanShifter

    16.09.2019 - 12:20

    Možda nekad i odigram jer znam da je ovaj nastavak jedan od drazih igracima? Nikad nisam imao priliku da igram final fantasy franšizu osim XII na ps2 nesto kratko i malo reci da je bilo konfuzno. Volio bih naci vrijeme da odigram 7,8 ,10 i mozda 15 jer mislim da mi je najlakse sa njom poceti (ako ikad). Da li je ovo sto sam nabrojao magnum opus serijala? (osim 15ke pretpostavljam)

    • Žarko Ćurić

      @TitanShifter, 16.09.2019 - 14:06

      Započni s FF9, to ti je možda najklasičniji FF. Onda se možeš prebaciti na 7 ili 10

    • Darcoolio

      @TitanShifter, 16.09.2019 - 18:06

      A ako ti ne smeta grafika možeš da kreneš i od prvog dela, pogotovo sad kad su izašli i neki remake pa nije full Nintendo pikselizacija.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?