Gears 5

zona testosterona

Uz serijal igara Gears of War najčešće se vežu dvije asocijacije: pucanje iz zaklona i tmurni tonovi. Gears 5 je po prvoj asocijaciji tradicionalni Gears iako više nije „of War“. Pucnjava iz zaklona opet je osnovni stup gameplaya. Međutim, ako Gears 5 promatramo po asocijaciji na tmurne tonove, čini se kao da to nije igra istog serijala. Ova avantura vodi nas kroz krajolike živog kolorita, preko snijegom prekrivene planine do crvene pustinje u kojoj munje stvaraju kristalizirane gromade. Usudio bih se reći da je ovo najdrugačiji Gears do sada.

Priča u sendviču

Promjena se dogodila i kod protagonista jer glavnu ulogu sada ima Kait Diaz, cura koja ima zagonetnu poveznicu s neprijateljskom silom Locusta. Upravo taj zaplet čini njezin lik intrigantnim i svježim za Gears serijal. Kait donosi novu dinamiku kao prvi ženski lik u Gearsima jer se priča nakratko odmiče od obitelji Fenix u kojoj se sve uvijek svodi na kompliciran odnos oca i sina. Kait mi je bila simpatična jer odskače od standardne „testosteron postave“ likova s bicepsima većim od života. Njezin lik definitivno ima razrađenu dubinu, ali isto se baš i ne može reći za cijelu priču igre.

Priča Gearsa 5 je iznimno zanimljiva – negdje do sredine igre. U prvoj polovici vladaju napetost i misterioznost. A onda slijede dva poglavlja čiste dosade usred čega vam dođe da se zapitate ponavljaju li oni scenarij iz prijašnjih Gears igara. Ovaj užasni prijelaz iz intrige u monotoniju zacementiran je dijalogom u kojemu jedan lik pita Kait je li pronašla ono što je tražila, na što mu ona odgovara: „Jesam, i sad to moram ubiti.“ Doslovno se na to priča svede nakon zanimljivog traženja istine.

U prvoj polovici igre vlada napetost, a onda slijede dva poglavlja čiste dosade.

Gears 5 također ima i onaj problem sendvič-narativa u trilogiji, između postavljanja pozornice i okončavanja sage. To znači da priča ove igre nema pravu završnicu. Dogode se ovdje minimalno tri stvari ključne za radnju, ali cijelo vrijeme imate dojam da će vam iskočiti poruka: „Priča će biti zaključena u sljedećoj igri – vidimo se!“ Iskreno rečeno, više me zanima koji će od dva različita kraja biti kanonski nakon ove igre, nego kako će trilogija uopće završiti.

Otvoreno, s malim propuhom

Osnovna formula Gearsa nije se mnogo mijenjala. I dalje se radi o pucačini iz trećeg lica u kojoj se lijepite za objekte tražeći zaklon, zajedno s još dvoje igrača, lokalno ili putem mreže. Opet je to igra u kojoj punjenje šaržera možete obaviti brzo ili traljavo, te igra u kojoj se protivnici režu motornom pilom montiranom na pušku. Sve to bilo je zakon prije trinaest godina, a zabavno je i sada. Oružja su u Gears 5 raznovrsna i zanimljiva za korištenje, pogotovo kad se radi o vrlo razornim projektilima. Primjerice, bacač granata ovdje efektno lansira granate visoko u zrak pa se one žestoko spuste na neprijatelja. Postoji također puška koja postaje preciznija što duže pucate s njom u rafalnom nizu.

Fanovima Gearsa većina stvari ovdje neće predstavljati novitet niti iznenađenje, ali osjećaj napucavanja je i dalje jako dobar. Svaki headshot pruža malo adrenalinsko zadovoljstvo uz pretjerano naglašen zvuk eksplodiranja Locustovog mesa. Nikad nisam bio veliki fan kontrola u Gears igrama, no generalno mi se sviđa tromost kretanja jer razlikuje ovaj serijal od ostalih pucačina iz trećeg lica.

Svaki headshot pruža malo adrenalinsko zadovoljstvo uz pretjerano naglašen zvuk eksplodiranja Locustovog mesa.

Kod kooperativnog igranja u Gearsu 5 broj igrača skočio je s dva na tri, s tim da treći igrač nema isto iskustvo kao ostala dva jer ne igra kao COG vojnik nego u ulozi letećeg robota Jacka. Dotični može napadati neprijatelje, ali zapravo je zamišljen kao nekakva support klasa pa drugima može donositi oružje, skenirati okoliš i sl. Robot ima i specifične mogućnosti te može postati nevidljiv ili se sam oživjeti, što ga čini idealnim likom za nekoga tko baš nije vješt u pucačinama.

Robot Jack je također predmet RPG segmenta u kampanji jer se njegove sposobnosti mogu nadograđivati. Igrač tako skuplja bodove za nadogradnju istražujući okoliš, a Jack potom može koristiti projicirani štit ili preuzeti kontrolu nad neprijateljem. Ovo proširenje gameplaya ide ruku pod ruku s otvorenijim tipom levela. Gears 5 tako donosi dvije mape koje možete slobodno istraživati koristeći prijevozno sredstvo. Mape nisu velike, više su skup nekoliko manjih lokacija, ali dobro dođu za razbijanje linearnog pristupa koji je sada već užasno predvidiv.

Gears 5 ima dvije mape koje možete slobodno istraživati koristeći prijevozno sredstvo.

Premda je napucavanje zabavno, Gears 5 uglavnom igra na sigurno, toliko da su situacije u igri rutinske. Nakon nekog vremena unaprijed znate što bi vas otprilike moglo dočekati. Svaki put kad vidite montirani mitraljez automatski znate da ćete morati preživjeti napad neprijatelja dok vaš robot otvara prolaz za dalje. I uvijek je akcija takva da ne možete ići dalje dok ne počistite sve protivnike. Podsjetilo me to na davni Call of Duty 2 gdje je svaka treća misija bila na isti kalup, samo u drugačijem okruženju.

Postoje neki dijelovi igre u kojima je Gears 5 maštovit, npr. razbijanje leda kako bi protivnici pali u vodu, ali kako bi to Igor stručno rekao: ako u Gearsu pomisliš da ćeš pucati, vjerojatno ćeš i pucati. To je takva igra, ali ne znači da nije moglo originalnije. Pobogu, igra ima svega dvije boss bitke od kojih drugu ponavljate dvaput, a to je ujedno i završna bitka. Trebam li reći da oba puta u bitci koristite identičnu taktiku?

U zmajevom gnijezdu

Kampanja je tek prva polovica Gearsa 5 jer uz nju još dobivate PvP (Versus) te dva co-op moda (Horde i Escape). Bit ću iskren pa ću reći da u te modove nisam uložio mnogo vremena (radna je sezona, sori), ali po onome što sam vidio, oni su prožeti sustavom napredovanja u sklopu kojega stalno nešto otključavate: kartice s vještinama, kozmetiku i tko zna što sve ne. Dobar je to način da vas se drži uz igru, pogotovo zato što će igra za ove modove dobivati dodatni sadržaj. Versus i Horde modovi već bi trebali biti poznati ako ste igrali ijedan Gears, a Escape mod je novitet kojemu sam posvetio nešto više minutaže.

Radi se o co-op modu koji vas postavlja u neprijateljsko gnijezdo i vi ondje aktivirate bombu koja širi otrov po mapi. Vaš je zadatak da pobjegnete iz gnijezda što prije jer vas otrov tjera da stalno idete naprijed te vam ne dopušta da se dugo zadržavate na jednoj lokaciji. Osim što forsira konstantno kretanje, ovaj mod traži i da budete pažljivi sa streljivom jer ga ima u vrlo ograničenim količinama te ga najčešće uzimate od protivnika koje porazite. Ključ uspjeha je u suradnji te korištenju posebnih vještina koje se pune s vremenom, a razlikuju se ovisno o liku kojega odaberete. Sve u svemu, Escape je zgodan dodatak postavi modova za Gears serijal.

Nerealno dobra prezentacija

Gears 5 igrao sam na PC-u i slobodno mogu reći da je to najbolje optimizirana igra koju pamtim, a izgledom je trenutno jedna od najljepših na tržištu. Nevjerojatno je kako je ekipa iz studija Coalition uspjela ukrotiti Unreal Engine 4 i njime postići vizualnu prezentaciju koja je vjerojatno vrhunac onoga što je moguće ostvariti aktualnom generacijom konzola. Ne donosi Gears 5 ništa neviđeno u kontekstu grafike, ali je impresivno koliko se glatko sve izvodi. Neki su kompromisi morali biti napravljeni da se igra vrti u 60 sličica po sekundi i na Xbox One X konzoli, ali mislim da se isplatilo.

Verzija za PC također je gotovo savršena po pitanju podesivosti kontrola i podrške za sve žive stvari, od ultrawide monitora do HDR-a. Ako bih s tehničke strane na nešto prigovorio onda je to sustav traženja co-op sesije za kampanju. Premda igra podržava cross-play, spajanje u tuđe igre nikada mi nije išlo glatko i baš sam se mučio da pronađem tim za igranje uz čitav niz različitih error poruka. Srećom, situacija je bolja s automatskim matchmakingom za ostale multiplayer modove.

Igretina za samo 40 kuna

Kampanja Gearsa 5 traje otprilike 12 sati (malo više ako rješavate i sporedne zadatke) te s ostalim modovima opravdava ulog po punoj cijeni. Gears 5 bih samim time preporučio svim fanovima serijala i ljubiteljima pucačina iz trećeg lica. No, izvrsna je stvar što je igra dostupna i uz pretplatu Xbox Game Pass (na PC-u i Xboxu), tako da ju na mjesec dana možete igrati za svega pet dolara (manje od 40 kuna), a u tom slučaju vrijedi svake lipe. Naravno, Game Pass službeno nije dostupan kod nas, ali ga je moguće koristiti ako imate PayPal račun.

Ne mogu reći da je Gears 5 vrhunska igra, ali je itekako kvalitetna u većini svojih segmenata. Zabavna je u osnovi svog gameplaya, a sadržajna što se tiče modova. Ovaj nastavak donio je neke pozitivne pomake za svoj serijal i maknuo se od stereotipa da je Gears siva igra u kojoj nema ničega osim pucanja iz zaklona. Totalno usput, to je i tehnički najdorađenija igra 2019.  godine.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Što god da igri prigovorim, manje je bitno kad ju se može igrati za 40 kuna i doslovno leti na osrednjem hardveru, a pritom izgleda fantastično.

• još uvijek zadovoljavajuće napucavanje