Ghost Giant

Dobri duh

Simpatično, šarmantno i emocionalno – tako bih mogao opisati Ghost Giant u tri riječi. Ova vizualno predivna avantura, čiji je svijet oživljen putem diorama, donosi emocionalnu priču u kojoj kroz ulogu duha pomažemo mačkolikom liku zvanom Louis. S njime razvijamo pravo prijateljstvo vodeći ga svijetom uz pomoć svojih velikih plavih ruku. Louis se tijekom svoje avanture nađe u šarolikim situacijama, a one ukupno traju tri do četiri sata.

Da biste doživjeli svijet Ghost Gianta potrebni su vam PlayStation Move kontroleri kako biste mogli koristiti ruke, a to većinu vremena funkcionira kako je i zamišljeno. No, onaj manji dio vremena kontrole znaju stvarati probleme jer pojedini objekti imaju svoju volju i opiru se hvatanju i manipulaciji. Tada je potrebno malo eksperimentirati mijenjajući položaj kamere prije nego se uspije nastaviti s avanturom, no takvih situacija srećom ima malo. To je posebno izraženo kod objekata koji su manji, poput vreće sa sjemenkama suncokreta koje treba razbacati po polju ili kada se papir s notama treba staviti u ruke našeg protagonista.

Takvi su zadaci osnova cijelog iskustva koja pomalo podsjeća na point’n’click avanture, samo umjesto kursora ovdje koristite ruke i prste. Inventoryja pritom nema nego gameplay uglavnom funkcionira po principu korištenja jedne stvari u jednoj sceni. No, postoje i zagonetke kod kojih se pojedini predmet mora koristiti više puta pa ga je potrebno spustiti negdje gdje ćete ga lako dohvatiti. Tu se isto ponekada zna pojaviti problem ako se takav predmet slučajno baci van dohvata pa se neće uvijek resetirati i pojaviti na očekivanom mjestu, što znači i ponavljanje cijele scene.

Princip gameplaya podsjeća na PNC avanture, no umjesto kursora ovdje koristite svoje ruke.

Kada je riječ o zagonetkama, ne može se reći kako je u pitanju posebno izazovan naslov. Osim što Louis zna udijeliti savjet ako negdje zapnete, proizvođači igre pobrinuli su se da svaki objekt bude jasno istaknut. Samim time nema “hvatanja piksela” već je dovoljno otvoriti oči ili logički razmisliti kako bi nešto trebalo funkcionirati. Dovoljno je spomenuti kako je svaka radnja u Ghost Giantu zabavna zahvaljujući ugodnim kontrolama. Bilo da je u pitanju čupanje suncokreta, pomicanje kutija ili odrađivanja niza akcija kako bi se moglo napredovati.

Primjerice, u jednoj sceni potrebno je naslikati sliku, ali treba pronaći i bojice koje su skrivene u diorami. Okretanjem kamere lagano se može shvatiti gdje bi se boja mogla nalaziti i kako doći do nje. Drugi primjer može se uzeti kod popravljanja dizalice za koju je potrebno pronaći sve zupčanike prije nego ju se može upaliti kako bi se istovario teret s broda. Pravljenje pite od jabuka također je zabavno budući da je potrebno pronaći sve sastojke kroz interakciju sa svijetom prije nego ih se može promiješati u tavi.

Radi se ovdje o predivnoj avanturi čije su diorame izrađene od papira.

Ono što još treba pohvaliti uz gameplay stranu odnosi se na audiovizualni element. Radi se ovdje o predivnoj avanturi čije su diorame izrađene od papira, što dodatno utječe na ionako odličnu atmosferu. Zvuk je također vrlo kvalitetno odrađen, pogotovo kada se u pozadini čuju razgovori ili razmišljanja drugih životinjskih stanovnika Sancourta koji također tako mogu pomoći u rješavanju problema našeg Louisa. Developere svakako treba pohvaliti na njihovoj maštovitosti i korištenju umjetničkog stila zbog koje igra više izgleda kao da je namijenjena djeci, no odrasli je definitivno mogu odigrati s istim užitkom.

Ghost Giant neće se na tržištu istaknuti kao naslov koji je promijenio VR doživljaje, ali svakako pripada skupini VR igara koje definitivno treba odigrati. Cijeli paket je odrađen kako treba, bilo da su u pitanju zanimljive lokacije, simpatični likovi te jednostavne, no opet zabavne zagonetke. Sama trajnost je također odlično pogođena jer nema razvodnjavanja igre pa iako se priča može završiti u jedno ili dva popodneva, ovisno o igranju, unutar svijeta skriveno je još nekoliko sitnica zbog kojih bi se moglo vratiti na završene scene i u potpunosti kompletirati igru.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation VR. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Ghost Giant ne donosi revoluciju u iskorištavanju VR okruženja, no zato pogađa u svim segmentima, krenuvši od predivnih papirnih diorama do zanimljivog gameplaya i emocionalne radnje.

• odlična prezentacija