Brojne igre koriste duhove, ali rijetke igre zalaze u temu duhovnosti. Kena: Bridge of Spirits je jedna od tih rijetkih igara i samim time je ugodno osvježenje. Naslovna junakinja Kena ima sposobnost komuniciranja s duhovima preminulih osoba, a koristi ju kako bi duhove otpratila u sljedeću fazu njihovog postojanja. Duhovi osoba koje odu tragično s ovoga svijeta zadržavaju negativne emocije i odbijaju napustiti zemaljsko postojanje te upravo tu Kena intervenira… tako da njihove korumpirane forme isprebija svojim štapom.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
39,99€ | PlayStation 5 | Ustupio developer |
Kena nema duboku priču i više drame proizlazi iz onoga što se dogodilo nego što se događa za vrijeme igre. Međutim, igra šalje vrijedne poruke s kojima biste se trebali moći složiti bez obzira kojem teizmu pripadate. Kena lijepo pripovijeda važnost oprosta samome sebi i da dobra djela mogu nadživjeti ljudsko postojanje. Ima tu i zanimljive kritike čovjekovog (ne)razumijevanja prirode, kroz poruke o značaju prirodnih ciklusa i upozorenja što dolazi s neprihvaćanjem istih. Sve u svemu – zgodna fabula koju vrijedi čuti i vidjeti.
Manje impresivan dio priče je sama Kena. Ona kao lik nema neki snažan ulog u samoj radnji. Dobar dio igre znate samo da joj je cilj stići do svete planine. Svoju pravu motivaciju skriva do samoga kraja i igrač se zajedno s protivnicima cijelo vrijeme pita: što to Kena uopće traži? Na kraju je njezin interes toliko slabašan da to djeluje kao propuštena prilika. Kena je inače simpatičan lik, samo eto – dosta joj je nategnuta poveznica sa svijetom kojega spašava.
Zanimljiviju priču imaju mala bićenca zvana Rot, koja Keni pomažu u njezinoj avanturi. Njihovu ulogu u priči lagano naslućujete u drugoj polovici i to je najbolje odrađeni dio narativa. Ta bića nemaju imena i ne govore, a svejedno su intrigantnija od Kene. Osobno sam se nadao da će biti obrnuto: došao sam zbog Kene, a ostao zbog Rota.
Kena: Bridge of Spirits djelo je nezavisnog tima i to se vidi na strukturi gameplaya. Konceptom je to vrlo jednostavna igra: ima tu skakanja, malo prostornih zagonetki i borbe. Tempo je dobar i sve se to nastoji izmjenjivati u pravilnom ritmu. Međutim, same se mehanike gameplaya ipak previše ponavljaju. Svako raskrčivanje puta i okončanje borbe je u principu isto – pošaljete Rotove na metu i duhovnu eksploziju ili strijelu na to. Tek se u drugoj polovici igre pojavi nešto malo drugačije u obliku bombi, ali i to brzo postane repetitivno. Čak je i struktura priče uvijek ista: pomozi duhu tako da pronađeš njegova tri predmeta – sve to tri puta jer imamo tri duha.
Teško je Keni prigovoriti oko gameplaya izuzev čestog ponavljanja stvari. I borba i istraživanje ovdje djeluju skroz solidno. Moram priznati da je borba netipično izazovna i traži dosta ciljanja lukom, pa samim time ima smisla pažljivo istraživati svaki kutak okoliša kako bi se skupilo što više Rotova i otključalo naprednije poteze za Kenu. Stvar je samo u tome što je struktura igre dosta linearna. Iako je ovdje svijet djelomično otvoren, nema zaobilaženja neprijatelja nego se borite kad god igra to želi i nikako drugačije. Nema ni nekog posebnog nadmudrivanja s protivnicima jer se oni pojavljuju tek kad se vi pojavite na određenoj lokaciji, nije da ih možete zaskočiti i sl.
Igra traje otprilike 7-8 sati, desetak ako se detaljnije posvetite skupljanju Rotova. To je pristojna minutaža za jedan prelazak, nažalost bez značajnijeg poticaja za ponovno igranje jer se po završetku otključa samo dodatna težina. Osobno bi mi bilo draže da je Kena trajala kraće, a da je imala manje ponavljanja u gameplayu i nešto poput New Game+ opcije.
Pred kraj igre protivnici postaju sve interesantniji, pogotovo u boss bitkama nakon kojih su me često šake boljele. No, put do toga je dosta arhaičan u smislu dizajna pa Kena često djeluje kao igra otprije dvadesetak godina. Nije to nužno loša stvar i ponekad su ovakve igre opuštajuće jer nemaš mapu sa stotinama upitnika. Samo je šteta da se Kena u gameplayu ničime ne ističe.
Skroz je suprotna situacija s prezentacijom igre. Kena je nadasve prekrasna igra. Premda ne cilja na realističan prikaz, na trenutke mi se činilo kao da je izgledom okoliša ravnopravna visokobudžetnim hitovima. Animacija je vrhunska i studio Ember Labs bi bez problema mogao kreirati animirane filmove. Tonski nikad ne pretjeruju s bogatim bojama, a najviše smisla imaju za kreiranje slatkastih likova caklenih okica. Dobra je i usklađenost igranih i režiranih kadrova pa se prelazak na režiranu animaciju više primijeti na broju sličica u sekundi nego na kvaliteti grafičkog prikaza.
Igru sam igrao na PlayStationu 5 gdje se u performance modu postiže glatkih 60 fps-a s rjeđim usporavanjima tijekom cutscena. Postoji i drugi mod izvedbe u nativnoj 4K rezoluciji, ali iz nekog razloga odaziv kontrola u tom modu bio mi je užasan – praktički bi prošlo skoro pola sekunde dok bi lik izvršio naredbu nakon pritiska tipke. Toliko loš input lag još nikad nisam susreo u nekoj igri, ali se srećom pojavljuje samo u tom fidelity modu. Prilikom izvedbe u 60 fps-a sve je najnormalnije.
Po pitanju kontrola moram spomenuti da Kena ima do sada najbolje korištenje adaptivnih triggera za ciljanje lukom. Ono u AstroBotu je bilo fora, ali rastezanje luka u Keni je prava stvar. Način na koji se R2/desni trigger ponaša tijekom izvlačenja strijele zaista je fenomenalan. Praktički se tipka pod otporom “glasa” kao luk koji se savija! Nisam mogao vjerovati da taj zvuk ne dolazi iz zvučnika samog kontrolera nego ga proizvodi tipka.
Kad sam već kod zvuka, i za taj dio igre imam same pohvale. Efekti u okolišu jako su “oštri” i do izražaja najviše dolaze kad koristite slušalice. Često mi se događalo da sam u igri čuo zvuk koji kao da je dolazio “izvan slušalica”, tj. kao da ga je proizvelo nešto pored mene, a takvo što ne doživim baš često. Glazba je isto tako fantastična, bilo da je riječ o opuštajućim melodijama s “egzotičnim” prizvukom dok se istražuje okoliš, ili pak o epskim orkestracijama zbog kojih boss bitke u Keni imaju napetost kakve bi se postidjele brojne druge igre.
Kad se sve navedeno nađe u istom kotliću, Kena ima recept za avanturu koju vrijedi doživjeti. Vjerojatno tu avanturu nećete pamtiti po gameplayu koliko po priči ili prezentaciji, ali možda baš žeđate za igrom koja je staromodna u najljepšem mogućem ruhu.
U slučaju da Kena preraste u serijal, volio bih vidjeti kompleksniju protagonisticu (ovako Senui ne može ni svijeću držati) te više kreativnih rizika u borbi, recimo da okoliš ima veći značaj u bitkama. Potencijala svakako ima te bih volio da Keni netko dođe s onom izjavom: „Još jedno naselje treba tvoju pomoć.“
Junejkas
27.09.2021 - 17:25Uf očekivo sam nekih 85 🤨
Faris.com
27.09.2021 - 17:30Dang, opet ista priča kao sa većinom igara ove godine, “valjda će nastavak biti bolji”
Chara
@Faris.com, 27.09.2021 - 18:32Nastavci igara, koje su izašle i prije 10 godina, su bili bolji.
Darcoolio
@Faris.com, 27.09.2021 - 21:43Zašto takva reakcija?
Da li si probao igru uopšte ili ti je nečije subjektivno mišljenje dovoljno?
moordrak
@Faris.com, 28.09.2021 - 10:09Žalčeve fantazije. Probaj Kenu. Neće ti biti žao.
Darcoolio
27.09.2021 - 17:3690. I to samo zbog trajanja igre.
Andrija02
27.09.2021 - 17:46Čekao sam ovu igru od najave i nije me razočarala. Za taj novac se dobija solidna avantura ali naravno nije igra savršena, ima nekih bagova pa je moja ocena 85. 🙂
Azumath
27.09.2021 - 17:47meni je super. Sad san pri kraju igre.
Ono što si reka da bi Ember lab moga raditi animirane filmove ne čudi, njihova pozadina i je u animaciji.
Mene samo 2 stavi smetaju. Prva je taj Rule od 3 što se “forsira” u jako puno igara. Skupi nešto 3 put, ponovi nešto 3 put itd itd, a drugi je što su zaključali Platinum iza Master difficulty, forsirajući te na ponovni prelazak igre a nema New Game+. Mogu se samo nadati da će ga naknadno ubaciti ko u GoW.
Kena mi je zapravo jako simpatični lik, sviđa mi se što nema puno bespotrebnog pričanja kod nje. Imamo oko 9h do sad u igri i naletija san na samo jedan bug u vezi jednog Flower Shrine u Forgotten Forrest, koji se lako rješija tako što san izaša u Main Menu.
k4rlovc4n
27.09.2021 - 17:54Lijepa igra!
op_maniak
27.09.2021 - 18:34Igra zs te novce uopce nije Losa.
Ali nije mi to problem, problem mi je sto sam uzeo nedavno ps5 a nemam nikakvu pravu mega eksluzivu jos. Sony je izasao doslovno za koji misec, godinu dana i stvarno najjadnija adaptacija nove Konsole po meni. Hzd otkazan, kojima drka sa hasanom i silent hillom, di ovaj svit ode?
moordrak
@op_maniak, 28.09.2021 - 11:22Di ode? U dviiljadedvajsetidrugu, vjerojatno i treću… Ovo sad me me podsjeća na onaj vic kad je Mujo đirao Suzukija od 500 konja po selu i svaki put puta kad je proletio kraj kafane pitao : “Ko ima vaki?!” Nakon desetog kruga, jedan se digne i veli: “Ja imam!” , a Mujo će na to: “DI SE GASI????”
goran022
27.09.2021 - 20:33Dokaz da nije u ljepoti sve, podsjeca me na one platicne fufe s instagrama, ljepe izvana a iznutra nula bodova. Ili na kupovni i domaci paradajz, kupovni je ljepsi ali nije finiji. Grafika super ali fali zivota malo u okolisu, karizme glavnom liku, i humora nekog. I nekako cudno trci, ukocena nekako. Uglavnom ocjena je tuj negdje 🤷♂️
Miss Paws
28.09.2021 - 06:44Meni osobno najbolja igra koja je izašla ove godine. S obzirom da je ovo indie developer apsolutno se neću žaliti na neke minor bugove na koje sam naišla (zapela u strukturi, al to je djelomično i moja krivnja, skačeš misleći da postoji tajni prolaz). Grafika mi je super, priča također i sviđa mi se to što nema milijon side questova, ako si već želiš produžiti igru, skupljaj rotove i hatove za achivemente. Igra je super osmišljena i pravo je osvježenje u moru pucačina i realizma. Treba više ovakvih igara, nije na odmet otisnuti se u svijet magova, duhova i magije. Kenu sam od milja prozvala ženskim witcherom. Ako tražite igru koja nije dugačka, ima super priču u koju se lako možete upustiti definitivno ju preporučam
vojnovic4
@Miss Paws, 28.09.2021 - 14:46Slažem se igra za opuštanje i uživanje
SanKa
28.09.2021 - 09:30ocekivana ocjena po prezentiranom
st.srki
28.09.2021 - 09:48Iskreno vise ne vjerujem recenzijama. Sve je to previše subjektivno. DaysGone su svi popljuvali i jednom sam je slučajno poceo igrati iz dosade. Sad mi je jedna od najboljih igara ikada.
moordrak
28.09.2021 - 11:1374? Ozbiljno?! 💩Padaju mi na pamet riječi poput letargično, subjektivno, rezignirano, ozlojađeno… Očekivao sam par slova iz Igorove teke mudrosti. Očekivah previše. Očito, gospodin Belan ima pametnijeg posla 🙂 Kud ste Žalcu dali ovo ocjenjivat 😜
Ekipica skupljača platine, nemojte propustiti priliku. Kena je jedna od kraćih igara iako, neki bosevi na najvećoj težini mogu biti vrlo zeznuti pa se utuče podosta vremena (nisam ni sam sve “zaradio”, JOŠ ) . Istina, ništa nije toliko teško poput one zadnje valkire u GOW-u , ali svejedno, ima kvalitetnog prstoloma u borbama. Letači kroz igre će Kenu završiti za 7 sati što nije ni približno dovoljno za kompletni prijelaz. Prije će brojka biti nekakvih 15-16 sati. Kena je odlično osmišljena bez zamornih questova, lutanja po mapi, zapravo, nema ni minimape ni kompasa nego se navigacija po terenu oslanja na igračevo snalaženje u prostoru. Prostor je kvalitetno popunjen, bogat različitim elementima, ne vidljivima na prvu. Osjeti se štih starijih Diznijevih igara poput Herculesa ili Tarzana, sonyevih hitova poput Spyra ili Crasha , čaki ima poveznica sa nekim modernim “tamnicama” Sekira i Soulsa. Simpatičan mishmash za 300 kunica. Svakako zaigrati.
Miss Paws
@moordrak, 28.09.2021 - 17:56Odlično napisano
Zoran Žalac
@moordrak, 29.09.2021 - 09:23Meni je pak totalno disrespektiranje igre kad se navodi da je dobra za skupljače platine. Znam da ne kažeš da je dobra *samo* za to, ali djeluje mi više pogrdno nego pozitivno. Kao da kupuješ igru za platinu, a ne za zabavu. Što se tiče ostalog, kažeš nema zamornih questova – nema, jer su svi isti, nađi 3 predmeta i porazi bossa. Prostor je kvalitetno popunjen… je da, škrinjama koje ti daju bodove za otključavanje šešira za Rotove… najbeznačanija star ikad. Obožavam Spyra i drage su mi Disneyjeve igre, ali 2021. je i standard igara je podignut s raznoraznim metroidvanijama, Zeldama i sl. Da je početak 2000. ovo bi bila top igra. Ovako je solidna, ali ne revolucionarna i neviđena. I da – ocjena 74 još uvijek spada pod preporuku – u istoj kategoriji sam ocijenio Firewatch ili Hellblade i uvijek ih preporučujem svima željnima dobre priče.
Zoran Žalac
@Zoran Žalac, 29.09.2021 - 09:26I da, osobno mislim da novi Ratchet & Clank za duplo višu cijenu nudi i vrijedi duplo više od ove igre 🙂 Ali eto, nije zbog toga Kena upola slabije ocijenjena – razlika je samo jedan rang.
moordrak
@Zoran Žalac, 30.09.2021 - 08:22Moraš priznati, radi se o crtićima u oba slučaja. Vizualno, oba naslova izledaju fantastično kao i bilo koji animirani film od recimo 2010-te na dalje. Upravo je nevjerojatno što danas možemo iskusiti visoku kavalitetu igara u realnom vremenu, na kućnim uređajima. Spominješ Racheta & Clanka. Je. Fina igra. Ne sporim. Sa poznatim likovima u poznatom okruženju, sa poznatim gameplayom i poznatim storyem. Uvijek ću dati višu ocjenu nečem novom nego već viđenom. Zorane, dugo se baviš ovim poslom. Kada mi kažeš da igra nije revolucionarna i neviđena, dobijem ospice, da ne kažem proljev. Koliko si dao Fortnite-u? PUBG-u? Bilo kojoj Battle royal igri? Witcheru? Minecraftu? World of Warcraftu? Halo-u? Da, neke od njih nisi uopće niti ocijenio , a eto, radi se o igrama koje su promijenile svijet videoigara. Zato daj si više okači o rep to “revolucionarno” i “neveđeno” jer ti kao i mnogi drugi u datom momentu nisi prepoznao to na što se pozivaš.
vojnovic4
28.09.2021 - 14:48Kupio i prešao u par dana, samo sam zakasnio na prečac za master težinu(za platinu). Pa sad čekam New game+ ili nakon par mjeseci prijec ponovo 😄
Miss Paws
@vojnovic4, 28.09.2021 - 17:57Ja si još razmišljam dal da čekam new game + ili da odmah uronim u to pošto sam već u zaletu, znaš onu željezo se kuje dok je vruće 😛
vojnovic4
@Miss Paws, 28.09.2021 - 20:06Sve znam ali nadam se nekom New game+ iako je moguće da ću pomalo igrat nju uz nešto još
Dodaj me ako želiš naravno 😄
Croman_Marko27