HCL.HR

Recenzija

Kingdom Hearts 3

PUŠTAM SVE, PUŠTAM SVE

Gregor Stojev

Prije sedamnaest godina bilo nam je teško sakriti znatiželju kada je objavljeno da će se svijet Final Fantasyja udružiti s Disneyjevom tvornicom novca. I bilo nam je teško razumjeti kako su u Kingdom Heartsu ta dva univerzuma uopće postala dobra kombinacija. No, to je ništa naspram onoga koliko nam je teško razumjeti priču Kingdom Hearts serijala sedamnaest godina kasnije.

O kakvoj se igri ovdje radi?

To nije samo zato što se serijal rasteže preko devet različitih konzola, već i zato što se običnu priču o prijateljstvu i borbe svijetla protiv tame odvelo u krajnost krajnosti. U Kingdom Heartsu nema čega nema, i što manje o tome razmišljate to ćete bolje proći.

Imamo tu bića bez srca, likove koji su “Nitko”, imamo brisanje sjećanja, dvostruke ako ne i trostruke ličnosti, opsjednute individualce, mačeve u obliku ključeva sa sposobnošću otključavanja tuđih srca, putovanje kroz vrijeme, svjetove i dimenzije… Prilično sam siguran da negdje u svom tom kaosu ima i burek sa sirom, a svi dobro znamo da to ne postoji. Ni pohađanje dodatnih tečajeva za odgonetavanje priče Kingdom Heartsa neće vam pomoći da saznate tko ovdje pije a tko plaća, iako bih se dao kladiti da su si svi nešto popili.

Ono što sam odavno zato zaključio jest da ovom u potpunosti ne treba pristupiti s ikakvom ozbiljnošću jer… to je ipak igra u kojoj su vam pomoćnici Pajo Patak i Šiljo. Njima dodajte još hrpu likova iz Disneyjevih filmova u zadnjih četrdeset godina i imate radnju koju nitko živ ne razumije. Ili razumije, ali vam ju može prepričati jedino za vrijeme posjeta na odjelu za psihijatriju.

Srećom, ako ste poput mene zaobišli “decimalna izdanja” serijala, Kingdom Hearts 3 sadrži nekoliko sažetaka s kojima se možete prisjetiti svega onoga što ste odlučili ignorirati ili pak u potpunosti zaboraviti.

Ako se osjećate izgubljeno, kao podsjetnik Kingdom Hearts 3 sadrži i sažetke prošlih priča.

Kingdom Hearts 3 nastavlja putovanje trojstva kojeg čine Sora, Pajo i Šiljo. Oni pokušavaju spasiti svoje izgubljene prijatelje, no Sora najprije mora pronaći i samoga sebe, kao i svaki pubertetlija. Premda se serijal do sada uglavnom bavio Disneyevim kultnim klasicima kao što su Snjeguljica, Pepeljuga ili Trnoružica, ovoga se puta radnja seli u malo moderniju generaciju filmova, i to prvenstveno Pixarovom dobu Disneya. Samim time možete očekivati svjetove Frozena, Toy Storyja itd. Svaki od njih vas nanovo podsjeća da je sve moguće ako nešto želite svim srcem te da zlo u konačnici nikad ne pobjeđuje.

Koliko god broj različitih Disneyjevih parkova svjetova bio impresivan, dobar dio svega toga zapravo mi je bilo dosadnjikavo odugovlačenje. Ne znam mogu li još jednom preživjeti trenutak kada čitava ekipa razmjeni poglede prije nego kimnu glavom. Zapravo mi je to čudno jer se ne sjećam da su me u prijašnjim nastavcima takve stvari ikada smetale. Štoviše, prvi dio pamtim kao igru koja me istinski dotaknula. Možda je to do toga što sam u međuvremenu odrastao u veliko dijete koje više ne vidi svijet kroz ružičaste naočale?

U bilo kojem slučaju, najvažnije je ipak da sve to zaista lijepo izgleda i da je unatoč svemu još uvijek, do neke mjere, zabavno. Sve kvalitete koje vežemo uz Disneyev logotip većinom su tu, uključujući i nevjerojatno iritantni glas patka koji uvijek ima nešto za dodati.

Većina borbi se može riješiti lupajući po jednoj tipki, a sve što preostaje je veoma dugi niz animacija.

Dobar dio zabave zapravo proizlazi iz toga da nikada ne znate gdje ćete završiti sljedeće i što vas ondje čeka. Zahvaljujući šarenoj prezentaciji i glatkoj izvedbi, čak ni prejednostavnu borbu nije problem prihvatiti. No, tu kritiku moram elaborirati.  Borba je prvenstveno lagana zato što je većinom automatizirana. Ako se vi sami ne odlučite koga mlatiti, igra vam automatski sama odabire najbližeg protivnika. Pritiskom na tipku za napad vaš lik automatski trči ili skače na protivnika, a rezultat svih tih sustava je da većinom možete bezbrižno lupati po tipkama. Premda možete po volji krojiti statistike i birati magije, malo vam je toga u borbi zaista potrebno.

Svakih nekoliko udaraca pojavit će vam se mogućnost posebnih napada ili transformacija. Te većinom izazivaju razne eksplozije i vatromet općenito, a možda čak i pokoji napad epilepsije. Ti su napadi vjerojatno najveća novotarija u trojci. Sora pomoću njih doziva vlakiće, konjiće, šalice i kojekakve druge vožnje koje možete vidjeti u Disneylandu. Osim besramne promocije Disneyjeve tvornice novca, bolji napadi često vam donose pobjedu, dok vam oni gluplji većinom samo troše vrijeme. Samim time sve se borbe većinom svode na kaotičnu gužvu, a s obzirom na to da su do samog kraja iznimno lagane, nakon tih 30-40 sati igranja zna postati i zamorno.

Sve borbe su uglavnom samo velike gužve s mnogo vatrometa.

Iako obožavam snježnu atmosferu, osobno mi je svijet Frozena bio veoma naporan jer se svodi na samo jednu lokaciju kojoj nema kraja. Djelić osvježenja zato sam pronašao u svijetu Pirata s Kariba koji prepričava treći film, a ujedno se odlučio posuditi i neke od inspiracija iz Assassins Creeda 4.

Premda je fantastično što je svaki svijet drugačiji na svoj način, spektakularne stvari počnu se događati tek pred sam kraj igre. Odmah vam mogu reći – ne, ne ide se u galaksiju daleko, daleko. Možda i bolje, jer stvarno ne znam kako bi se Star Wars uopće uklopio u ovaj već komplicirani paprikaš.

Ono što mi je manje jasno od izostavljanja Star Warsa jest udaljavanje od Final Fantasy franšize. U tom pogledu u Kingdom Heartsu 3 možete očekivati samo male reference, primjerice na Moogle ili Cactuare. Zaboravite Clouda i Sephirotha, oni s ovime više ne žele imati posla. U konačnici djeluje da je Final Fantasy dio gurnut “pod tepih” te da je ovo prvenstveno igra za promociju Disneyjevih brendova.

Možda zvuči oštro, ali u slučaju Kingdom Heartsa 3 pozitivna je stvar što je sve napokon – gotovo. Treći dio kompletno reže čvor od priče u kojemu se serijal zapleo. I da, to je povod za veselje jer dodatno objašnjavanje očito nosi samo još više glavobolja. U suštini se ovdje radi o zabavnoj igri, ali i o igri koja svako malo testira granice vašeg strpljenja. Svaka čast Square Enixu za ovako ambiciozan projekt, ali ako još jednom budem morao slušati glas Patka Paje… možda i mene budu tražili po psihijatriji kao tipa koji je shvatio Kingdom Hearts.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: , ,

Nakon svih ovih godina, Kingdom Hearts se ne može odlučiti kojem tipu igrača želi udovoljiti. Mlađi igrači mogu uživati u jednostavnoj borbi i pojavljivanju poznatih likova. Svi ostali uz Kingdom Hearts 3 mogu se jedino osjećati izgubljeno dok pokušavaju odgonetnuti koji se vrag u toj igri zbiva.

75 Naša ocjena
  • omiljeni Pixar naslovi svi na jednom mjestu
  • slatka i glatka prezentacija
  • priča je napokon gotova!
  • odsutnost likova iz Final Fantasy serijala
  • većinom besmisleno lagano
  • razumijevanje glavne priče zahtjeva studij kriminalistike
  • Pajo Patak je iznimno iritantan lik koji je uvijek prisutan

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.

Komentari (24)

  • NeoGames

    12.02.2019 - 19:09

    Sta imas protiv Paje Patka 😂

  • Anthemm

    12.02.2019 - 19:25

    Pusti Paju Patka 😛

  • Darcoolio

    12.02.2019 - 19:26

    Mislim da su samo oni pajseri sa VideoGamer dali goru ocenu od vas.

    • crolink07

      @Darcoolio, 12.02.2019 - 19:43

      Da nije rastegao igranje KH3 na 15 dana možda bi ocjena bila bolja a da je igrao još koji dan duže ne bi ni dobili recenziju,ode Gregor u ludaru.😀

    • Gregor Stojev

      @crolink07, 12.02.2019 - 20:03

      Trofeji kazu 9 dana, tko bi reko da oni ipak necemu sluze 🙂

    • ihneacho

      @crolink07, 13.02.2019 - 09:08

      poštena je ocjena, ne volim kada recenzent napuše igru i kad se lako daju 85 do 90 ocjene

    • crolink07

      @ihneacho, 13.02.2019 - 10:36

      Ovaj Vaso dolje priznaje da je odigrao samo 3 sata pa je dao ocjenu 48. Pošteno.
      Ja što sam više igrao RDR2 to se ocjena smanjivala,na početku bila 100 ( kada ju je većina recenzenata na brzinu i ocijenila ) a završio je s 80.Da sam nastavio loviti uvijek te iste generirane zečeve došao bi i do 48.😀

    • ihneacho

      @crolink07, 13.02.2019 - 13:54

      nisam u zivotu na hclu dao ocjenu igri koju nisam igrao, ne znam koliko nas jos ima

    • crolink07

      @ihneacho, 13.02.2019 - 15:39

      Igrao ili odigrao? Razlika je velika.

    • ihneacho

      @crolink07, 14.02.2019 - 09:06

      odigrao naravno

    • moordrak

      @crolink07, 13.02.2019 - 16:01

      Ček ti si LOVIO zečeve? Meni su se sami bacali pod kopita k’o kamikaze!

    • crolink07

      @moordrak, 13.02.2019 - 16:18

      Pa nije to isto. Za samljevenog zeca kamikazu dobiješ manje novca nego za pažljivo ulovljenog.😀

  • Vass

    12.02.2019 - 19:36

    Koliko sam video iz onih 3h što sam odigro kod prijatelja,igra je veće smeće nego prvi deo koji sam odigro davne 2002.

  • Sackboy

    12.02.2019 - 20:24

    Već duže pratim izlazak ove igre jer mi se činila jako fora sa tim disney i pixar likovima ali ovo sa kompliciranom pričom me jako odbilo. Jednostavno nemam živaca sada mjesecima prolaziti prequele da bi razumio ovu 1 igru, previše toga izlazi da bi se samo tome posvetio… Baš me interesira koliko je igrača ove igre razumjelo cijelu priču?

    • Outback

      @Sackboy, 12.02.2019 - 21:44

      Priča je zapravo vrlo jednostavna s obzirom na to koliko je to igara, jedino što je razvučena al opet JRPG, ako si gledao anime bilo koji, znaš da imaju više epizoda nego indijska sapunica. Al ukratko priča ide Sora tip koji je good guy i pokušava spasit svoje frendove i tog tipa Roxasa da ih tama ne proguta. Easy as it is

  • Zloco

    12.02.2019 - 21:48

    Odigrao jucer,25 sati igranja na standard modu.Sve u svemu ok igra neki djelovi me uopce nisu zanimali ali ja nisam ciljana publika za ovu igru.neke stvari su bolesno oduzili,4h sam proveo u toystory svijetu a ja taj crtic mrziiiiim,nikad kraja.kraj igre je bome podosta tezak barem meni je bio,doslo mi je nakon 7 puta kada me xeanorth ubio da bacim joystick u tv.tehnikalija igre i unreal engine su fantasticni,rijetko kada padne fps(gledajuci ffxv koju mislim da je cijeli engine napravljen samo da im kosa dobro izgleda).tldr:zadovoljan sam,nisam nesto previse ocekivao

    • Gregor Stojev

      @Zloco, 13.02.2019 - 08:47

      Vjerojatno si preskakao neke borbe pa ti je nedostajalo experienca i levela za te zadnje borbe. Ja sam se svugdje tukao (osim u svemiru) i zavrsio na 30 sati pa ni na kraju nije bilo vecih problema. Istina da je najteze, ali nisu puno drugacije od ostalih osim sto treba pricekati bossove da zavrse combo prije neg se zaletis u guzvu.

    • Zloco

      @Gregor Stojev, 13.02.2019 - 11:18

      Da,letio sam jer me 60% price nije zanimalo(disney),zanimalo me kraj sa aquom i ventusom sto sam tek na kraju otkrio.mogu izvuc jos par sati al stigao mi je dragon quest heroes 2 dns pa cu preskocit

  • RedPanda

    13.02.2019 - 00:29

    Prica je napokon gotova? Kako to mislite ak tek prava prica zapravo pocinje sa prophecies story a i jos treba sorinu pricu zavrsit. I zbog tog razloga me igra jako razocala. Prica rushed, bossovi bezvezni i sve sta se dogodilo zapravo opet sprema pricu za iducu igru

    • Gregor Stojev

      @RedPanda, 13.02.2019 - 08:40

      A uvijek ce bit jos nesto dalje, moraju otvorit i priliku da iskoriste buduce crtice i sve ove koje jos nisu, a Sora ce uvijek nekamo jos putovati. Mislimo prvenstveno na onu glavnu pricu koja se do sada kuhala kroz sve godine, Organization XIII, Ansem, Xehonort i sve to. Sljedeci nastavak, ako ikada bude, bi se time trebao moci zaigrati bez potrebe prelasaka dosadasnjih igara. Osim ako ga naravno opet ne zakompliciraju…

  • McChombe

    13.02.2019 - 07:33

    BUREK SA SIROM POSTOJI

  • Krscho

    13.02.2019 - 09:10

    Odsutnost likova iz final fantasya kao minus?

    Pa brate odi igrat FF ako zelis FF likove, dalje necu ni komentirat 😀

    • Gregor Stojev

      @Krscho, 13.02.2019 - 10:19

      Kad bi FF danas valjao nesto mozda i bi. Ali iskreno mislim da je ta kombinacija još bila i najbolja stvar, ono kad Hades dozove Aurona za svoje tajno oruzje, genijalno ali i sasvim logicno obzirom na FFX pricu. Mogli su barem probat nekak gurat Lightning ili Noctisa, nesto bilo sto. Ak su mogli u Assassins Creed i Tekken trebalo je i ovdje svakako.

  • moordrak

    13.02.2019 - 10:36

    Neznam za druge, ali ja bih jako volio posjetiti “tvornicu novca” zvanu Disneyland 🙂 Prvo ovaj europski, a onda bogme i američki. KH3 me podsjeća na LEGO igre: šareno i veselo za uzrast 3+. Odličan poklon za klince.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?