Lego Harry Potter: Years 1-4 [PC, X360, PS3, PSP, Wii, DS]

Eto nije prošla ni godina dana, a wyzard ponovo maše nekom grančicom koja mu očito predstavlja čarobni štapić. Reklo bi se da je prolupao, ali kad vam kaže da je to produkt melankolije nakon još jedne Harry Potter igre, možda ćete i shvatiti. Osjećaji su ovaj put nešto drugačiji, ali ishod je praktički isti i s njim se teško pomiriti. Naime, priča opet počinje istim uvodom: veliki sam fan Harrya Pottera, ili barem izvornih djela o njemu. Igrao sve HP igre, gledao sve HP filmove, sanjao Hermionu i ponekad Dementore. Sad, znam da vas to uopće ne zanima, vi biste samo objektivnu recenziju. No priznat ćete da su takvi formalni osvrti najčešće dosadni. Stoga, gdje sam ono stao? Veliki Potter fan.

Bilo mi je intrigantno kada je Warner Bros u suradnji s Traveller’s Talesom najavio Lego Harry Potter igru. Obzirom na to da nisam imao ništa protiv Lego igara, prihvatio sam to kao obećavajuću alternativu Electronic Artsovoj završnici HP serijala jer ne treba biti odveć pametan da se predvidi kako će ona još jednom osramotiti čarobnjački svijet. Ipak, kada je proizvođač počeo izbacivati prve materijale, odmah sam shvatio čitavu situaciju. Već sam tada mogao napisati ovakvu recenziju, bez da sam odigrao igru, i opet bih bio u pravu oko većine stvari. Naime, politika Traveller’s Talesa kod Lego igara je sasvim jasna – koncept je uspješan, stoga ga ne treba mijenjati. Pa i ciljana publika je jasna, a u kombinaciji s Harry Potter serijalom, nova igra je pun pogodak.

Međutim, Harry Potter ima jednu vrlo važnu stavku koja se nikako ne uklapa u svijet Lego kockica. Ako ste čitali knjige znate o čemu govorim, a ukoliko niste, sram vas bilo, ali reći ću vam svejedno. Dakle, Harry Potter i Lego ne idu baš ruku pod ruku jer im predočenje sadržaja uvelike razlikuje. Konkretnije govoreći, HP obrađuje ozbiljne, gotovo mračne teme, dok se Lego oslanja na humorističnu interpretaciju i ne namjerava to mijenjati. Ta razlika možda ne utječe toliko na ovu igru jer ista obuhvaća tek četiri knjige u kojima je jedini ozbiljni element umorstvo na kraju Plamenog Pehara; ali bi ju Potter fanovi mogli smatrati odbojnom. Uostalom, po toj bi logici drugi dio Lego Harry Pottera trebao biti nekakva parodija. Da ne bi bilo zabune, Lego humor podržavamo, a ovo nije zamjerka igri. No čak i pored toga očekivali smo nekakav napredak na polju dočaravanja priče. Ubacivanje naracije u animacijske segmente tako bi značilo mnogo za igru, a dodatnog truda gotovo da i ne bi bilo.

Da ne biste već odustali od čitanja ove recenzije, red je reći nešto i o samoj igri. Pa, taj dio je sasvim jednostavan – ovo je najbolja Harry Potter igra, a ujedno i najbolja Lego igra do sada. Takvu tvrdnju opravdava brojnost sadržaja i neodoljivi šarm – dakle, nešto što je oduvijek falilo ostalim HP igrama. I ovaj Lego naslov je čista klasika (skupljanje novčića, otključavanje bonusa), no fokus je ovaj put stavljen na istraživanje i rješavanje zagonetki, a ne na konstantnu borbu kao u prijašnjim igrama.

Priču dakako, ne treba pojašnjavati, koga zanima taj ju već zna i unatraške. Valja reći samo to da je ona ispričana kroz 24 nivoa, odnosno šest važnijih događaja po svakoj godini Harryeva školovanja u Hogwartsu. U većini slučajeva priča je korektna prema originalnom izvoru, iako određena odstupanja postoje. Nije nam jasno zašto su napravljena, ali nećemo sad plakati zbog toga. Teško je reći da se kroz igru može upoznati čitav svijet HP knjiga jer se radnja oslanja tek na važnije događaje, a likovi još uvijek ne govore nego i dalje mrmljaju. Shodno tome, vjerujemo kako će igra biti jasna samo fanovima, a zanimljiva eventualno mlađoj publici. Valja na umu imati i činjenicu da je zbog te mlađe publike igra dosta jednostavna. Tako uvijek znate kamo trebate ići i što raditi, a rijetke izazove predstavljat će vam jedino platformerske zagonetke, dijelom zbog nemogućnosti kontroliranja kamere, a dijelom i zbog umjetne inteligencije likova u pratnji koji ne reagiraju uvijek kako biste vi to željeli. Srećom, to se mijenja kada u igru uskoči drugi igrač, tako da slobodno možemo tvrditi kako je Lego HP bolje igrati u društvu. Jedino što bi vas moglo spriječiti u tome je split screen. Daleko od toga da je takvo rješenje loše, ali Online opcije ponovno nema, što je svakako razočaranje.

Online multiplayera ponovno nema, što je svakako razočaranje.

Igru je moguće prijeći u relativno kratkom roku, iako u prvom prelasku nećete moći vidjeti i otključati sve. A dodatnog sadržaja ima i više nego što možete zamisliti. Novčićima ćete kupovati likove i čarolije, a kockama lude bonus levele i šaljive opcije. Glavne čarolije naučit ćete tokom igre, a one koje kupite pridonijet će šaljivom štihu jer ih se može najbolje opisati kao smicalice koje se koriste na drugim likovima. A kad već spominjemo likove, moguće je igrati s njih 167. Impresivan broj, ali nije nam jasno zašto su developeri imali potrebu ubacivati neke nasumične i bezimene likove (Griffindor boy, Ravenclaw girl) koji nemaju nikakve posebne sposobnosti.

Rekli smo da je ovo najbolja Lego igra do sada, zar ne? E pa, to nažalost ne znači da ona nema nekih problema i nedostataka. U prvom redu ističe se pomalo nespretno ciljanje zbog kojega je katkad teško odabrati objekt na kojemu treba iskoristiti pojedinu čaroliju, pogotovo ako su objekti blizu jedan drugoga (a često i jesu). Nadalje, pomalo smo razočarani što metloboj nije dio igre. Metlom možete letjeti, ali na utakmicu zaboravite. Izuzev ovih sitnica, igra je poprilično dobro ispolirana na svakom elementu (od grafike i zvuka do interakcije s okolišem), stoga joj se s objektivne strane ne može prigovoriti ništa što već nije rečeno. No počeli smo u subjektivnom tonu, a njime ćemo i završiti.

Pitate se kako je moguće ostati razočaran najboljom Harry Potter igrom? Pa, dio odgovora već sam otkrio. Harry Potter ima veliki potencijal, a trenutna situacija je takva da Lego taj potencijal ne koristi na pravi način, dok isti pod Electronic Artsom trune zbog njihove politike. Konkretnije govoreći, Lego predočenje nikad neće biti dovoljno za jednu takvu priču. Uvijek će izgledati smiješno. Jer upravo tako i želi izgledati. A Traveller’s Tales ima dobre ideje i pomalo je čudno što ih uporno nudi publici koja to ne zna cijeniti. Da stvari budu još gore, daju ih u dijelovima. Moglo bi se reći da je saga podijeljena na dva dijela zato jer preostale tri godine veličinom čak i nadmašuju ove četiri. Ali razmislite bolje – zadnji HP film, baš kao i igra, također je podijeljen na dva dijela. Što se tiče filma, logična odluka, no isti potez Lego Harry Pottera malo je previše slučajan.

Dakle, od trenutka izlaska ove igre pa do istog dana sljedeće godine imat ćemo čak četiri Harry Potter igre. Dvije će biti grozne (jer prema viđenome, Electronic Artsovoj katastrofi od podijeljenog Deathly Hallowsa jednostavno nema spasa), a preostali Years 5-7 jednostavno ne može biti nešto više od tipične Lego igre jer Traveller’s Tale igra na sigurno. To pak vodi do činjenice da nakon Years 5-7 slijedi spojeno izdanje The Complete Saga u kojoj će razvojni tim “poslušati” fanove i ubaciti online multiplayer, baš kao u slučaju Star Warsa. Sve je to već isplanirano, kažem vam. Sve za dobru zaradu. Nade stoga nema, bolji dani za Harry Potter igre ne dolaze. Legići će u isto ovo doba sljedeće godine još uvijek biti nijemi, a scena u kojoj Harry kopa grob za Dobbya (briga me za spoiler) bit će humoristična. Zato ovu recenziju mogu zaključiti samo s jednom porukom: Izdavači i developeri željni novca – sram vas bilo prokletnici jedni. AVADA KEDAVRA!

Poštovani čarobnjaci i vještice, pa i mutnjaci i bezjaci, od vas po dobrom starom običaju očekujemo ocjenu i komentar. Što mislite o trenutnoj situaciji HP franšize? Tko odobrava ovakvu politiku neka digne ruku kako bi ostao bez nje.

Poučeni iskustvom prijašnjih igara o nesretnom čarobnjaku, kockastoj verziji Harry Pottera pristupili smo uz mnogo opreza. A onda je Lego Harry Potter: Years 1-4 izveo svoj magični trik i začarao ovu recenziju.

79 Naša ocjena
  • mnoštvo sadržaja
  • simpatičan humor