Lost Judgment

BULLY NA JAPANSKI NAČIN

Ryu Ga Gotoku Studio odlučio je svoj udarni Yakuza serijal preusmjeriti u RPG vode izdavanjem igre Yakuza: Like a Dragon. Ipak, nisu odlučili odbaciti godine usavršavanja virtualne arkadne borbe po ulicama Japana pa smo poznate elemente šaketanja ponovno dobili u nastavku detektivskog hita Judgment. Ovaj “izgubljeni” dio, zvan Lost Judgment, ponovno nas je bacio u cipele financijski neuspješnog detektiva Takayukija Yagamija, kojeg je utjelovio poznati japanski glumac Takuya Kimura. I kada kažemo utjelovio, ne mislimo samo glasovno, nego i vizualno, budući da glavni lik u igri ima isti izgled kao i njegov glumac.

59,99€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Radnja Lost Judgmenta započinje tri godine nakon priče iz originala, pronalaskom misterioznog leša u Yokohami te seksualnog napada u distriktu Kamurocho. Priči treba nekoliko sati da se zakuha te moram priznati da izgleda dosta razbacano na momente. Tek nakon nekoliko sati zapravo ćete složiti poveznice između različitih zločina i vidjeti širu poruku igre. Da, ne brinite, bit će dosta i onih “A-ha!” momenata.

No, upravo poruka i tematika ove igre nisu u skladu s dosta šašavim konceptom svijeta. Jer jednog trena pričate o mračnim događajima, prilično potresnim prikazima seksualnih napada ili nasilničkog ponašanja, da bi sekundu poslije se glupirali na skejtbordu ili se takmičili u koreografiranom plesu. Pomalo se osjeti nesklad između prilično ozbiljnih tema kojih se Ryu Ga Gotoku tim prvi put uhvatio, te njihovog komičnog pristupa pri gradnji svijeta i likova.

Pomalo se osjeti nesklad između prilično ozbiljnih tema i komičnog pristupa pri gradnji svijeta i likova.

I nije to znak da su likovi loše odglumljeni. Generalno je čitava postava na nivou, od glavnog lika i njegovog pomoćnika Kaita do običnih NPC-ova sa sporednih misija. Svi oni imaju određenu razinu osobnosti i gradnje karaktera kroz priču, tj. nisu ubačeni samo kao davatelji misija. Čak je i glasovna gluma dobro odrađena na oba jezika, za razliku od većine drugih japanskih naslova koji se dosta pate s prijevodom na engleski.

Kao i u svim prethodnim Yakuza naslovima te prvom Judgmentu, radnja započinje u distriktu Kamurocho, koji je preslika distrikta Kabukicho u Tokiju. No, poput najnovijeg naslova iz Yakuza serijala, glavni dio radnje odvija se u potpuno novom dijelu Yokohame pod imenom Isezaki Ijincho. I ako ste ikada zaigrali ijedan naslov Ryu Ga Gotoku ekipe, znate da vas čeka prava mala poslastica sporednih stvari razbacanih po gradu.

Znate da vas čeka prava poslastica sporednih stvari razbacanih po gradu.

Ponekad s ovom igrom tako shvatite da ste više vremena proveli na sporedne misije i totalno zanemarili glavnu priču. Sve će možda započeti s par slučajnih prebijanja mangupa po ulici, nakon čega ćete produžiti u obližnji restoran da obnovite zdravlje najnovijim sushijem s menija te usput popijete nešto žestoko za zagrijavanje. Nakon toga put vas možda odnese do baseball vježbališta gdje ćete utući sati pripremanjem savršenih zamaha. A nakon toga se možete popeti na motor te ukrstiti svoju jurilicu protiv suparničke motorističke grupe.

A da ne spominjem da se unutar igre nalazi osam arkadnih igara te 12 Master System naslova. Izgubio sam brdo žetona na Virtua Fightera 5 iz 2010, Fighting Vipersa do Sonic the Fighters arkadne kabine, dok sam u detektivskoj agenciji na Master Systemu zaigrao Alex Kidda ili Penguin Land. Ekipa se toliko potrudila da su čak napravili i novu pucačinu na tračnicama pod imenom Hama of the Death. Nintendo bi komotno mogao naučiti potez ili dva od Sege na ovom polju.

Unutar Lost Judgmenta nalazi se osam arkadnih igara te 12 Master System naslova.

Kao da ovo nije dovoljno sadržaja, studio je pripremio i čitav niz događaja u školi Seiyro, gdje će se dobar dio radnje odvijati. Tamo ćete prerušeni u konzultanta za školske grupe pokušati zadobiti povjerenje srednjoškolaca te pomoći navedenim klubovima. Primjera radi, jedna od njih je plesna grupa gdje ćemo napredovati kroz funky đuskanje pravovremenim pritiskanjem tipki na ekranu. U esport timu sam napredovao svojim umijećem u borilačkim igrama, dok sam za robotički tim sastavljao male pokretne robote te sudjelovati u natjecanju istih.

Ukupno je deset grupa, a napredovanjem kroz iste osim dobre zabave otvarate i dodatne vrline poput timskog rada, fokusa ili hrabrosti. Sustav je sličan školskim aktivnostima iz Persone 5 i povećanjem određene vrline otvaramo dodatna poglavlja školske priče. Čitav školski dio je zapravo super zabavan. Jedino je pomalo čudno prebijati srednjoškolce po školskim hodnicima, s obzirom da upravljamo odraslu kljusinu od čovjeka. Nije da mali prištavci ne zaslužuju, no opet je čudno.

Pomalo je čudno prebijati srednjoškolce po školskim hodnicima, s obzirom da upravljamo odraslu kljusinu od čovjeka

Ovaj put pri naguravanju imamo tri stila borbe. Osim tiger stila za borbu jedan na jedan, te crane stila za rješavanje veće grupe neprijatelja, tu je i novi snake stil koji je primarno orijentiran na blokiranje i kontranapade. Bilo kad tijekom borbe možete izmijeniti stil, a vrlo lako ćete i skužiti koji trenutno koristite. Novi “zmijski” stil bio mi je prilično zabavan, s obzirom da primarno uživam u dobrim kontranapadima.

Nažalost, glavni problem koji se kod igara ovoga tima vuče već duži niz godina jest vrsta neprijatelja. Tijekom igre dobit ćemo većinom prilično sličan doživljaj borbe, ako izuzmemo rijetke boss bitke. Istina, otvorit ćemo nove napade i sve će to izgledati fora u pokretu, no pomalo ćete osjetiti monotonost kada petstoti put šamarate istog mangupa s ulice sa istim potezima.

Detektivski dio ponovno je nemaštovit kao i u prvom Judgmentu.

Još gora stvar je detektivski dio koji je ponovno nemaštovit kao i u prvom Judgmentu. Trčanje za počiniteljima je skupina sekvenci gdje trebamo stisnuti određenu tipku u pravom trenutku, istraživanje je prilično banalno, a vratilo se i naporno praćenje likova. Jedna novost je naš pseći prijatelj koji mi je pomogao u pronalasku stvari svojom njuškom. Nije segment toliko zabavan za igru, no barem je ugodno društvo. Srećom, detektivskih segmenata nema previše u glavnoj priči, pa smo barem tako izbjegli metak.

Od novih mehanika vrijedi još spomenuti i kretanje uz pomoć skejtborda. Odlično pomaže prilikom prelaska od točke A do točke B, dok su sporedne misije gdje izvodimo trikove prilično površno odrađene te nije neki prevelik gušt u igranju istih. Osjećaj je kao da su ubačene u zadnji tren te bih radije da daska služi samo za kretanje.

Sve je ovo upakirano u Dragon engineu te je očekivano dobro odrađeno s obzirom na količinu sadržaja na ekranu. Noćno osvjetljenje ulica je lijepo, facijalne animacije također, a i čitav grad je ugodno popunjen brdom prolaznika. Ja sam igrao PlayStation 5 verziju i jedan od glavnih benefita osim ljepše grafike je i brzo učitavanje lokacija, što mi je drastično poboljšalo iskustvo igranja u odnosu na prethodnike.

I sad kad na kraju pogledam čitavo iskustvo igranja, moglo bi se zaključiti da su gameplay elementi iz glavne priče zapravo i najveći minus igre. Borba vrlo brzo postane monotona bez obzira na sve lude nove poteze. A ni detektivski dio nije toliko bolji u odnosu na prethodnika da mu dam prolaznu ocjenu.

Unatoč tome, proveo sam dosta sati zabavljajući se po ulicama Yokohame i Tokija. Priča je malo razbacana u početku, no počne dobivati intrigantne note nakon par poglavlja. A školski segment te napredovanje kroz razne grupe je odlično odrađen. Jer sada su određene mini-igre zapravo dobile čitavu pozadinsku priču te razlog da ih prijeđemo do kraja. A za to će vam trebati jako, jako mnogo vremena. Kao što je i meni trebalo da dovršim ovu recenziju 😅

Novi Judgment ponovno je vrhunski skup sporednih mini-igara, pristojne priče i zabavnih likova gdje s vremena na vrijeme morate odraditi koju napornu detektivsku sekvencu glavne priče.

83 Naša ocjena
  • školske aktivnosti su zabavne i odličan uvod u miniigre