NBA 2K12

Vedran Geček

Nakon što je prošle godine 2K Sports elegantno pomeo sportsku konkurenciju sa svojom košarkaškom simulacijom, predvođenom najvećim velikanom tog sporta, malo tko je vjerovao da se takva igra može ponoviti, a kamoli tek nadmašiti. U prilog tome išla je i dosadašnja neparna kvaliteta NBA naslova Visual Concepts razvojnog studia, koji je naime prošlih godina redom izbacivao bolje igre s neparnim brojem na kraju. Ovogodišnji naslov je iznimka s direktnom porukom našem Marku, koji je recenzirao NBA 2K11 – moj NBA je bolji od tvog.

Pošto je NBA liga još uvijek u takozvanom “lockoutu”, njezin moto s puno stila preuzela je virtualna inačica, koja doslovno radi čuda. My Player i dalje je prisutan kao glavni single player mod igre, bolji nego ikad. Nakon što prema svojim željama napravite buduću NBA zvijezdu, krećete u svoju prvu utakmicu, takozvani Rokkie Showcase. U istoj morate težiti što boljoj predstavi, pošto je to jedina utakmica prije vašeg ulaska u čudesni svijet NBA lige. Nema više straha od eventualnog pada u D-ligu, kao ni igranja nekima napornog ljetnog ciklusa. Po završetku spomenute utakmice na red dolaze razgovori s tri skauta iz momčadi koje su na vas “bacile oko”. Sukladno vašim željama i simpatijama prema nekoj od njih, morate pametno usmjeriti i svoje odgovore, kako bi na kraju lakše u njoj i završili. Slijedi draft, koji je odrađen mnogo kvalitetnije nego prošle godine te ćete strepiti ali i uživati u njemu. Prvu rundu izbora čita glavni NBA povjerenik, David Stern, a drugu njegov zamjenik, Adam Silver. Nakon potpisivanja ugovora s nekom od momčadi, počinjete sa svojom dugotrajnom NBA karijerom.

Ove godine vaš igrač nešto je kvalitetniji na samom početku njegovog uspona prema vrhu. Napredovanje istog je također unaprijeđeno te je sad uz atribute, pomoću skill bodova moguće unaprijediti i pojedine mogućnosti, kao što su dribling potezi ili vrste/načini šutiranja. Prije svake utakmice dobijete po tri zadataka, gdje se jedan tiče obrane, jedan napada, a jedan ocjene vaših suigrača. Vrlo zanimljiva novost je i pojavljivanje zadataka za vrijeme same utakmice, nazvana Dynamic Goal, a obično od vas traži da ne napravite grešku do kraja četvrtine ili pak neke druge, teže zadatke.

NBA 2K12

Drillsi, svojevrsni trening izazovi s nagradama u obliku medalja, dodatnih skill bodova i nekog od atributa u slučaju zlata, su naravno tu, nešto izmjenjeni i teži, no itekako korisni. Uspješno ispunjavanje dotičnih zadataka donosi više skill bodova, koji su itekako bitni, pošto je nadograđivanje vašeg igrača nešto skuplje nego prošle godine. Intervjui poslije utakmica također su dignuti na nivo više, kao i vaši potencijalni odgovori, koji izravno utječu na tri faktora: globalnu popularnost u ligi te prihvaćanje od strane suigrača i domaćih navijača.

U karijeri dobivate plaću, čiji iznos i vrijeme, kao i način isplate ovisi o potpisanom ugovoru. Svoje teško zarađene novce možete trošiti na nekoliko, također novopridošlih načina. Možete primjerice darovati određenu svotu dobrotvornoj udruzi “NBA Cares”, što vam diže globalnu popularnost, otvoriti trening kamp i time si podići neke atribute ili pak organizirati neku “feštu” i time pridobiti naklonost suigrača. Mediji dobro prate vaš razvoj pa vas nakon niza dobrih igara ne treba iznenaditi pojavljivanje na naslovnici nekog časopisa, pismo od Mikea ili pak pojavljivanje u reklami. Proces dugotrajne sezone sada je moguće skratiti novom mogućnošću; isključivim ili povremenim igranjem Key utakmica, koje donose duple skill bodove, a u kojima su vam protivnici po nečemu žestoki rivali. Kao moguća kruna vaše karijere, kojoj naravno težite, tu je kuća slavnih, tj. Hall of Fame.

My Player mod višestruko je napredovao i uz vrlo dinamičnu, atraktivnu i opsežnu karijeru spada u sam vrh sportskih modova “s pričom” općenito.

Prošle godine hit mod igre bio je Jordan Challenge, koji je igrače proveo kroz neke od najslavnijih trenutaka karijere velikog Michaela Jordana. Čovjek se zapita, može li se ponuditi išta bolje! 2K Sports kaže da, NBA’s Greatest mod, koji uz utakmicu s Jordanom, nudi još četrnaest njih s isto toliko legendi ovog sporta. Tako imate priliku zaigrati i s velikanima poput Wilta Chamberlaina, Kareem Abdul-Jabbara, Larrya Birda, Karla Maleona, Magica Johnsona i drugih. Igrajući te slavne utakmice, s protivničke strane ili u ulozi vaših suigrača naići ćete i na mnoge druge legende, a svakako treba izdvojiti pojavljivanje našeg Dražena Petrovića, kao člana Portland Trail Blazersa, suparničke momčadi Magicovih Lakersa. Arene, pravila, dresovi i prikazivanje rezultata vjerno su preneseni iz različitih razdoblja odigravanja slavnih utakmica. Veličanstveni mod koji nikog neće ostaviti ravnodušnim.

NBA 2K12

Ostatak single player modova čine standardni Quick Match, kojeg ne treba posebno objašnjavati, Association mod, koji po običaju nudi sezonu uz puno menađerskih mogućnosti, a tu su naravno i obični modovi za igranje lige ili direktno nadmetanje u playoffsima. Create a Legend mod prisutan je i ove godine, no umjesto Jordana kao početnika, sada na izbor daje nastavljanje aktualne karijere s bilo kojim NBA igračem. PS3 korisnici koji posjeduju Move mogu zaigrati i s njime u NBA On The Move modu, čiju smo prezentaciju vidjeli na ovogodišnjem E3 sajmu, gdje je Kobe Bryant bio gost Sonya. Blacktop mod nudi rekreativnu zabavu kroz noćnu utakmicu na otvorenom s osobno složenim sastavima. Paleta modova široka je i vrlo kvalitetna te će svatko zasigurno pronaći ponešto po svom ukusu, vjerojatno i više toga.

Multiplayer komponenta igre napokon ima svoj posebni izbornik, koji izgleda i funkcionira više nego dobro. Osim Ranked, Team up i privatnih mečeva s prijateljima, igra nudi i Online Association mod, koji pokriva nedostatak prošlogodišnjeg Online Leauge moda. Igrač može sudjelovati u najviše tri online Association moda istovremeno, a tu je naravno i mogućnost pokretanja vlastite asocijacije, u koju se mogu pridružiti vaši prijatelji i zabava počinje. Online izbornik sadrži i Virgin Gaming Tournaments dio, koji trenutno nema sadržaja, no za očekivati je kako će s vremenom doći i pravi online turniri. U My Stats izborniku moguće je pratiti svoje rezultate i neke statistike, a My2K račun, kojeg radite na samom početku igre, funkcionira na sustavu rankova i daje vam uvid kojeg je ranka vaš protivnik, kao i vi sami.

Prošlogodišnji 2K11 bio je gotovo bez mana i na području gameplaya. Kao trn u oku spominjala se protivnička obrana, koja sada djeluje mnogo realnije, čvršće i agresivnije. Nasumična i brzopleta dodavanja u većini slučajeva završavaju ukradenom loptom i atraktivnom snimkom zakucavanja protivničkog igrača. Ponekad, čak i savršeno proigravanje vašeg suigrača ne znači nužno i poen, a to vrijedi za obje strane, pošto je i AI podložan greškama. Gameplay je općenito dinamičniji i sve više podsjeća na gledanje TV prijenosa, uz iznimku da vaši favoriti pobjeđuju ili gube ovisno o vašem znanju, prikladnije gamerski rečeno, skillu. Pametnijom igrom računalnih protivnika i gore navedenim promjenama igra je postala teža, no i bolja, realnija simulacija, što je zajednica od 2K-a i tražila.

NBA 2K12

Grafički, igra je također napredovala, a to se najviše tiče publike, koja je življa nego ikad. Od vrlo mirne i potištene do krajnje nabrijavajuće atmosfere ne treba puno, nekoliko atraktivnih poteza i obrat situacije u korist vaše momčadi dovoljni su da publiku dignu na noge, u slučaju da igrate domaću utakmicu. Detalji kojima su dočarane glavne NBA zvijezde fascinantni su, a i ostatak malo manje poznatog društva ne odmiče puno po tom pitanju. Retro utakmice iz Greatest moda priča su za sebe, od crno-bijelog iz ’60 pa do modernog “prijenosa” iz ’90. Mnogo je pozornosti posvećeno tim detaljima, izgledu tadašnjih igrača, dvorana i načinu praćenja rezultata.

Soundtrack je po običaju vrlo kvalitetan, ugodan i nenametljiv. S vremenom, dobijete osjećaj kao da svaka pjesma pogodi savršen trenutak svog pojavljivanja. Za vijeme same utakmice, mogu se čuti razni povici trenera ili publike. Komentatorska ekipa ove godine ima bogat riječnik, savršeno surađuje i nadovezuje se. U mnogo slučajeva iznenadit će vas pokojom šalom koju ni u snu ne biste očekivali u jednoj NBA igri.

Prezentacijski, igra naprosto oduševljava. Intro će na vas svojom pozadinskom pjesmom na trenutak možda podsjetiti na princa iz Bel-Aira, no ubrzo vas vraća u NBA stvarnost kroz vrlo dobar miks prošlosti i sadašnjosti najelitnije košarkaške lige svijeta. Loading zasloni gotovo su identični prošlogodišnjima, no atraktivni Home izbornik ogroman je, pozitivan pomak u odnosu na sva prošla izdanja. Dotični daje vrlo efektan uvid i pristup svim najvažnijim modovima igre, prikazuje vam koliko je igrača trenutno online, a u slučaju quick match izbornika, koji je “polu-interaktivan”, očito je kako se je mislilo i na publiku koja uživa u 3D prikazu. Online i Greatest modovi imaju svoje posebne izbornike, koji svojom ljepotom igrača jednostavno tjeraju da ih koristi, a time naravno i igra.

NBA 2K12

Uvodi u utakmice nešto su što je teško opisati. Prezentacija jedne All-star utakmice uz uvod s fantastično izvedenim predstavljanjima glavnih zvijezda, dok u pozadini svira Fastlane, a komentatori maksimalno dižu atmosferu, ne zaboravljaju se tek tako. Kamera ima na pregršt, a za ponovljene snimke najatraktivnijih poteza opet se brine Sprite, koji nije ni približno “dosadan”, kao recimo prošle godine. Skrinse i replayeve moguće je pohraniti na disk ili izravno dijeliti s ostatkom zajednice preko društvenih mreža, za što se brine Hp Media Zone.

Kažu kako je jaka konkurencija prava stvar za krajnje korisnike, odnosno kupce. 2K Sports nije je imao od strane drugih developera, no srećom za sve nas, potrudili su se uzeti si kao konkurenta – samog sebe, odnosno fenomenalni 2K11. Odlučili su nadmašiti sami sebe i uspjeli u tome, plasiravši na tržište uvjerljivo najbolju košarkašku simulaciju, ujedno i jednu od najboljih sportskih igara ikada. Od ideje da igračima daju virtualnu mogućnost proživljavanja najvećih trenutaka iz prebogate karijere Michaela “Air” Jordana pa do sakupljanja petnaestak legendi u jedan mod, proizašlo je remek djelo imena NBA 2K12.

VIDEO RECENZIJA – Ima li nešto bolje od gotovo savršene košarkaške igre, koju nam je ponudio NBA 2K11, a u kojoj glavnu ulogu ima veliki, najveći Michael “Air” Jordan?

96 Naša ocjena
  • Trenutak genijalnosti 2K Sportsa