Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition

Čudni Svijet

Matej Brus

Mali zeleni u borbi protiv kapitalizma! Zvuči kao neobična premisa za avanturu, no to nije zaustavilo tvorce Oddworlda da naprave upravo takvu igru… po treći put? Prvo smo imali Oddworld: Abe’s Exoddus, pa zatim svojevrsni remake Oddworld: Soulstrom pa sada konačno Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition.

31,99€ PC Ustupio izdavač

Izravni je ovo nastavak na Oddworld: New ‘n’ Tasty!, ali može stajati kao samostalna igra sa svojim početkom, sredinom i krajem, bez potrebe za poznavanjem ostalih igara u serijalu. Glavni lik je domar Abe koji zajedno s ostalim pripadnicima svoje vrste Mudokona do iznemoglosti radi u tvornici. Vlasnici tih tvornica su Glukkoni, rasa koja nema ruke, uvijek je u odijelima i strašno su pohlepni. Abe pokrene pobunu protiv njih te nastoji izbaviti svoju vrstu iz opresije Glukkona.

Sva četiri Glukkona koji se pojave u Soulstormu odlični su negativci i pri kraju jednostavno navijate za njihov poraz. Isto ne mogu reći i za Abea koji je simpatičan, ali kroz cijelu igru samo ponavlja zadnje riječi osobe s kojom je pričao. Ono što Abeu fali u govoru nadoknađuju zato odlične animacije režiranim scenama. Mali detalji poput smanjivanja zjenica kako bi se pokazao strah Abeu daju više karaktera nego što bi ijedna rečenica mogla. Samo gledanje tih cutscena bio mi je užitak.

Iako se tako ne čini na prvu, Soulstorm je i dalje 2D igra poput svog prethodnika. No, raspored mu je staza u razinama takav da iskorištava dubinu. Staze po kojima hodate međusobno su isprepletene i kreću se po cijelom prostoru, a ne samo lijevo desno kao u ostalim 2D igrama. Na primjer, vidite nekakvu strukturu na početku levela u pozadini, a kasnije u istom levelu prelazite izazove unutar iste te strukture.

Razine i njihove pozadine zaista su prekrasne, svaka sa svojim ugođajem koji se znatno razlikuje od razine do razine. Svaki level ima svoja obilježja, npr. žičare kojima se vozite u kanjonu ili pak dim u kojem se možete sakriti u tvornicama. Takve stvari čine svaku razinu jedinstvenom i pamtljivom. Kamera inače nije uvijek na fiksiranoj udaljenosti već se kreće i rotira ovisno o tome kakav izazov ili zadatak rješavate.

Izazovi Oddworld: Soulstorma veoma su domišljato integrirani u samu priču. Abe zajedno s drugim pripadnicima svoje vrste bježi od ropstva u tvornici pa kroz igru oslobađate druge Mudokone i odvodite ih na sigurno. To zvuči jednostavnije nego što stvarno jest, a zapravo imo imate dva načina na koje ih može spasiti. Prvi je taj da kroz razinu naletite na pojedince koji vas prate sve dok ne pronađete portal koji ih odnese na sigurno. Drugi je način da se grupa Mudokona (njih više od 200) nalazi u pozadini i da sami idu prema sigurnom mjestu, a na vama je da im očistite put od opasnosti – npr. otvorite vrata koja se nalaze u pozadini ili se riješite naoružanih čuvara.

Spašavanje ostalih Mudokona nije obavezno i ako želite možete samo projuriti pored njih i ostaviti ih da rade. No, kakav ste vi to igrač ako pripadnike svoje vrste ostavite na cjedilu? Drugi izazov pruža dizajn zagonetki. Razine su takve da se nižu zagonetka za zagonetkom, svaka nova malo kompliciranija od prethodne.

Tijekom svoje avanture možete kopati po ormarićima ili kontejnerima kako biste našli razne korisne predmete koje zatim koristite ili za prelazak neke od zagonetki ili za izradu nekog drugog predmeta. Uz korisne predmete tu su još i šuljanje i pjevanje. Šuljanje je poprilično jednostavno: budete tihi i prolazite pored naoružanih čuvara ili opasnih životinja bez da vas otkriju. Pjevanje je skroz druga priča, stanete na mjestu kako biste prizvali zlatnu kuglu koju kontrolirate, a ako ta kugla dođe u kontakt s naoružanim čuvarom onda dobijte potpunu kontrolu nad njim. Ta je kugla je poprilično jaka, ali kako bi igra ostala izazovna kuglu nije moguće koristiti u nekim područjima.

Otkrivanje kako riješiti zagonetku samo je pola posla; druga polovica je samo izvršavanje rješenja koje zahtijeva i malo spretnosti. No, na kraju je sve ipak samo pitanje upornosti jer uvijek imate mogućnost nastavljanja od zadnjeg checkpointa, a sami su checkpointovi dosta česti. Glavni je izazov spasiti što više Mudokona jer se uz to veže sam kraj igre. Ako ih spasite dovoljno, otključat ćete dvije dodatne razine nakon kojih ćete dobiti zadovoljavajući završetak.

Uz glavnu kampanju, Enhanced izdanje Soulstorma nudi i dodatnih deset razina koje se razlikuju ovisno o tome na kojoj platformi igrate. PlayStation i PC imaju misiju „Toby’s escape“ u kojoj igrate kao Abeov prijatelj Toby. Xbox pak ima „Vykker’s Labs“ u kojima ste neimenovani Mudokon. Obe misije nadopunjuju priču, ali toliko sitno da vam ne čini razliku odigrate li to ili preskočite.

Na dodatnim razinama izbačene su neke mehanike poput duplog skoka. Pretpostavljam da je to napravljeno kako bi leveli bili izazovniji, jer da nisu izazovni bili biste gotovi s njima u vrlo kratkom roku. Naime, svih deset dodatnih razina zajedno je veliko kao pola normalne razine u glavnoj priči.

Oddworld Soulstorm ima dosta mana, a najvećom manom mogli bi se proglasiti tehnički problemi. Iako naslov Enhanced Editiona sugerira da je nešto poboljšano, još uvijek je to daleko od idealnog. Problemi su svakakvi: od protivnika koji bi se samo teleportirali na mjesta na kojima ne bi trebali biti pa do nemogućnosti učitavanja iduće razine. Nadalje, tu su još i problemi s neučitanim teksturama, izostanak zvuka u određenim događajima, itd.

Prigovore možemo uputiti i izvan tehnikalija. Razine su dosta velike pa brzo dođe do čestog ponavljanja mehanika gameplaya. To posebno dolazi do izražaja kod predzadnje razine koja traži puko ponavljanje istog segmenta četiri puta za redom. Neprijatelji i Mudokoni koje spasite imaju sve skupa pet izjava koje se izmjenjuju ovisno o situaciji tako da ćete svih pet čuti najmanje 200 puta tijekom igranja i sve će vam postati naporne za slušati.

Specifične problema ima i PC verzija igre. Kontrole kojima igra objašnjava svoje mehanike naznačene su znakovima Xbox kontrolera, tako da sam za svaku trebao tražiti alternativu na tipkovnici. Do kraja igre već sam pohvatao naučio sve kontrole, ali svejedno je bilo frustrirajuće što je sučelje PC verzije zapravo prilagođeno za Xbox konzole.

Kad sve zbrojimo na kraju, Oddworld Soulstorm je i zabavna igra s dobrom pričom i skroz solidnim razinom izazova. Na trenutke je vizualno dojmljiva, ali je s tehničke strane još uvijek problematična i pola godine nakon lansiranja. Upravo bih zbog toga savjetovao da nabavite igru na nekom popustu, ali ponajprije ako ste stari poznavatelj Oddworlda. Novoj publici Soulstorm vjerojatno neće biti toliko interesantan.

Oddworld Soulstorm je relativno zabavna igra s određenim kvalitetama, ali tehnički nedovoljno sređena da bude išta više od toga.

67 Naša ocjena
  • stalno dodavanje posebnih mehanika za svaku razinu