HCL.HR

Recenzija

Overpass

KOTAČI U BLATU

Stjepan Fikter

Moram priznati kako mi nije u sjećanju ostala niti jedna vozačka igra koja je imala tako tanku liniju između uživancije i frustracija kao što je to u Overpassu. U jednom trenutku riječ je o vrhunskoj vožnji u kojoj izazova nimalo ne nedostaje, a već u drugom dolazi želja za bacanjem kontrolera na televizor. Veoma polarizirajuće iskustvo u kojoj se prednosti i mane toliko značajno sukobljavaju zbog čega pati jezgra igre. Uz to, ponekada se stvara dojam kako je ovo rađeno za tvrdokorne fanove ekstremnih vožnji, a ne za ljubitelje virtualnih vozačkih avantura.

Overpass je u svojoj srži nekakva kombinacija Trials serijala i Spintiresa ako bi se već morala raditi usporedba s drugim naslovima. U prijevodu, riječ je o vožnji po ekstremnim stazama punih blata, pijeska, kamenja i ostalih prepreka, a glavni protivnik je vrijeme jer drugih vozača nema na stazi. Iako, njihovo vrijeme prolaska kroz ciljnu liniju je ono što treba nadmašiti, a to nije baš lagan zadatak, čak i kada se staza pošteno uvježba. Jer, jedno je poznavati stazu, a nešto sasvim drugo završiti je sa što manje padova, prevrtanja ili skupljanja kaznenih sekundi.

Prvi problem koji se javlja s igrom odnosi se na njezin tutorial koji ne nauči mnogo toga, a opet, igra traži mnogo učenja. Istina, nauči vas osnovne stvari kao što su kako se popeti na nekakve jednostavnije prepreke, razliku između mijenjanja pogona na vozilu kao i kada bi se trebao mijenjati te kako pravilno voziti ATV. No, one naprednije stvari poput toga kako se popeti na uzbrdicu s vozilom čija niska snaga to baš i ne omogućuje, za savladavanje ostaje samom igraču. Dovoljno je za spomenuti kako se može preskočiti zahtjevniji dio tutoriala umjesto da igra objasni kako proći taj dio.

Tutorial u igri traži mnogo učenja, ali zapravo vas ne nauči mnogo toga.

Samim time može se postaviti pitanje jesu li to developeri htjeli dati do znanja kako je samostalno učenje dio gameplay iskustva ili im se jednostavno nije dalo uložiti dodatno vremena za objasniti sve one detalje i sitnice zbog čega je njihova igra posebna. To je pogotovo vidljivo kod staza za čije je zlato potrebno proći kroz ciljnu liniju u manje od dvije minute, a na kraju ta avantura pojede sat vremena jer, eto – igra nije naučila kako proći završnu uzbrdicu ako vozilu nedostaje snage. U jednom trenutku riječ je o fantastičnom doživljaju vožnje zbog prošle staze koja je bila zabavna za voziti samo da bi u drugom došlo do želje za odustajanjem jer stil pogreške i pokušaja na duže staze baš i nije kvalitetno gameplay iskustvo.

Upravo su same staze najsnažniji i najdojmljiviji dio igre. To se ne odnosi samo na različita okruženja po kojima se vozi nego i na konfiguraciju samog terena kao i postavljenih prepreka. One variraju od prirodnih poput uskih kamenitih prolaza pa do umjetnih poput betonskih cijevi koje mogu biti ulegnute u tlo ili bačene na hrpu. Klackalice, panjevi složeni u zaseban objekt ili nabacane gume bilo da je riječ o običnim ili onim za velika građevinska vozila – svaka prepreka nosi svoj izazov. S te strane, staze su stvarno vrhunske i šarolike te su zabavne kada je pravo vozilo u rukama.

Svaka prepreka na stazi nosi svoj specifičnost izazov.

Naime, upravo je to ključni dio slagalice kada je u pitanju kampanja. Svaka staza je zasebna avantura koja traži vremena za učenje i uspješno svladavanje. To je posebno izraženo kod slabijih vozila zbog čega se može stvoriti dojam kako ponekada trenutačni teren izgleda praktički nemoguće za završiti. Takva situacija dovodi u pitanje zašto postaviti takve staze na početku karijere kada još nisu dostupna snažnija vozila. Zatim još kada se u kombinaciju ubaci vrlo čudna fizika koja ponekada odluči raditi po nekakvim svojim pravilima, doživljaj vožnje rapidno pada.

Ipak sama kampanja je dobro zamišljena jer je riječ o nelinearnom pristupu. Nakon završetka prvog natjecanja otvara se mreža idućih izazova, a na samom igraču je da odabere put u kojemu će tražiti bodove za ukupan poredak u sezoni. Osim staza, na odabir mogu utjecati i nagrade koje se otključavaju pod uvjetom da se završi među prva tri mjesta. Tako se osim novih vozila, otključavaju i dodaci poput motora, okvira, amortizera ili krpica za vozača. Što bolja pozicija u natjecanjima znači i nove sponzore, a kako bi cijelo iskustvo bilo interesantnije mogu se otvoriti i zasebne utrke samo za novac.

Glavna kampanja je dobro zamišljena jer donosi nelinearan pristup natjecanjima.

No, kao što sam već spomenuo, sam početak je poprilično izazovan, pogotovo ako ste samo ljubitelj virtualne vožnje. Staze se inače dijele na Hillclimb koje su obično kraće, ali znatno teže te na Obstacle čija dužina varira kao i broj krugova. Upravo ove prvo spomenute unutar kampanje ponekada ostavljaju dojam kako su developeri pronašli hardcore vozače te ih pitali za testiranje težine. Oni su im nakon toga sugerirali povećanje i to u stilu: “Ma što je to? Prelagano. Uzbrdicu podignite na 80 stupnjeva i neka je cijela od blata ili kamena. To smo u tutorialu primijetili da se uopće ne spominje na koji način voziti po takvom terenu pa će to biti super jer je stvarno izazovno. Pogotovo za vozila čiji motori nisu dovoljno snažni za prolazak iz prve”.

Karikiranje na stranu, zbog nedostataka informacija kako pravilno voziti frustracije dodatno dolaze i od same fizike. U jednom trenutku vozilo može imati svoju težinu, a u drugome postaje papir i prevrće se kao da puše bura. Kako, zašto – ostaje misterij. Drugi primjer je kada ATV na kamenju odjednom počne kliziti kao da se nalazi na ledu. Zatim, tu su i nasumični padovi na ravnom terenu ili minimalnoj uzbrdici što bi se moglo klasificirati kao slučaj koji spada u Dosje X.

Ne događa se to stalno, ali dovoljno je da se dogodi dva-tri puta tijekom vožnje i šansa za prvo mjesto značajno pada. Tu se javlja i dodatni problem koji je također nasumičan te frustrirajuć, a riječ je o mogućnosti resetiranja ako dođe do prevrtanja i sličnih situacija. Naime, reset pozicije podrazumijevao bi vraćanje na početak segmenta i postavljanje vozila na dio terena odakle se može nastaviti voziti bez dodatnog gubljenja vremena. Naglasak je na podrazumijevao jer to zbilja ovisi od staze do staze i od segmenta do segmenta. Negdje to radi kako je i zamišljeno, a negdje čak postavi vozilo odakle ne može krenuti ili se prevrne jer je postavljeno na nekakvu ludu uzbrdicu. Sve to vodi prema restartanju cijele utrke, gubitka vremena i želje za igranjem jer niti učitavanja nisu baš kratka.

Šteta što je Overpass zatočenik vlastitih mana jer su se developeri stvarno potrudili ponuditi šaroliku ponudu staza čiji izražaj najviše dolazi u Quick Race modu jer su tamo otvorena sva vozila. No, taj mod ne pruža zadovoljstvo napretka kao što je to u kampanji čija je progresija unutar sezone vrlo dobro zamišljena, ali razlika u početnim i posljednjim vozilima za otključati zbilja je značajna. Ovakav stil vožnje nije nešto što često viđamo pa potencijal postoji.

Problem je kod igre što gameplay nije uvijek zabavan nego ovisi o više faktora koji se moraju poklopiti, a to govori kako mane naglašenije od pozitivnih strana. Ovo je naslov koji traži puno učenja i vremena i pruža dobar osjećaj postignuća kada se završi staza na prvome mjestu, ali isto tako nakon prolaska kroz cilj, ostaje pitanje je li vrijedilo potrošiti hrpu vremena na jedno natjecanje. Kao što sam na početku rekao, ne sjećam se koja je vozačka igra koja je imala tako tanku liniju između uživancije i frustracija, a sada kada razmislim, ne sjećam se niti jedne vožnje nakon čijeg sam igranja imao osjećaj kako sam psihički i fizički dotučen.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: ,

Ekstremna vožnja po šarolikim i izazovnim stazama pruža odličan osjećaj upravljanja vozilom kada se poklope svi faktori, ali Overpass ima svojih mana koje ga ozbiljno ograničavaju u tome da podigne ljestvicu off-road simulacija.

55 Naša ocjena
  • šarolike i fantastične staze
  • zanimljiva struktura kampanje
  • tutorial koji ne uči o najvažnijem dijelu igre
  • problemi sa fizikalnim modelom
  • reset pozicije je kao odlazak u kasino
  • učitavanja su mogla biti kraća

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (4)

  • SanKa

    11.03.2020 - 12:45

    koja je najlosije ocijenjena igra u povijesti HCL-a ?

    • Agent

      @SanKa, 11.03.2020 - 12:58

      0

    • Agent

      @Agent, 11.03.2020 - 12:58

      ih ima par,tako da teško je jednu izdvojit

    • Raba

      @SanKa, 11.03.2020 - 13:10

      To mjesto na HCL-u koliko vidim dijele Ice Cream Tycoon Deluxe i My First Pony s (ne)ponosnom ocjenom 15.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?