PGA Tour 2K21

NOVA GOLF PALICA

Popularnost sportskih igara djelomično se može mjeriti i po tome izlazi li im nova verzija svake ili skoro svake godine. Ako izlazi iz godine u godinu, može se reći kako je u pitanju sport koji privlači pažnju igrača. Među takvim sportovima nalazi se i golf. Tu je trenutno aktualan PGA Tour 2K21, odnosno naajnoviji dio serijala kojeg smo prvobitno znali pod nazivom The Golf Club. Naziv je drugačiji, ali srećom po sve virtualne golfere, studio zaslužan za ovaj serijal nije pokvario osjećaj udaranja loptice. No, isto tako nisu napravili ništa radikalno drugačije naspram prošlog izdanja osim što je PGA licenca iskorištena za više službenog sadržaja.

Kao što se može iščitati iz naziva igre, riječ je 2K sportskom brendu, a to znači i stvaranje igrača na vlastitu sliku i priliku kroz MyPlayer komponentu. Naime, iako se unutar igre nalaze profesionalni sportaši, PGA karijeru nije moguće igrati s njima nego s likom kojeg kreiramo. U jednu ruku malo čudna odluka, ali kada se pogleda s druge strane, ovako imamo bolji dojam vlastitog napretka od amatera prema profesionalcu. Druga bitnija stvar, bili vi početnik ili veteran u udaranju loptice, ovaj naslov ima mogućnost podešavanja težine igre prema vlastitim vještinama stoga je moguće uživati u igri i bez naprednih udaraca koji su kasnije preko potrebni.

Baš poput prethodnog naslova, ovdje se također počinje s tutorialom. Razlog – i dalje je riječ o simulaciji golferskih vještina pa se treba dobro upoznati s različitim udarcima. Golferi koji su vještine stjecali u prethodnoj igri bit će na poznatom terenu, no svejedno bi trebali prvo dobiti osjećaj za mahanje palicom prije nego se zapute prema loptici. Samim time, princip udaranja nije se mijenjao. Povlačenjem palice nazad, naprijed se šalje loptica prema rupi, a uz to mogu se podešavati i ostali elementi udarca koje je opet najbolje prvo izvježbati. Iako će tutorial objasniti sve što treba, koji detalj objašnjenja više ne bi bio loš jer je igra detaljna u simulacijskom aspektu.

Izvođenje kompliciranih udarca pravo je zadovoljstvo.

Zbog toga je izvođenje kompliciranih udarca pravo zadovoljstvo. Pogotovo ako je udarac dobro odmjeren i završi ondje gdje je trebao. S druge strane, ponekad se znaju javiti i mušice u kontrolama pa zamah ne bude onakav kakvog ste planirali jer potez nije 100% prenesen unutar igre kako je povučena palica. Srećom to se ne događa često inače bi to bilo poprilično frustrirajuće. Sve ostalo je vrlo kvalitetno odrađeno kada je riječ o lupanju loptice jer se s dostupnim mogućnostima moguće izvući iz većine problema. Njih nikada neće nedostajati jer s karijerom se može krenuti od potpunog amatera ili odmah skočiti u cipele profesionalaca pa krenuti s PGA natjecanjima.

Sama karijera također nije doživjela značajnije izmjene. Kao što je spomenuto, može se ići polagano i proći tri amaterska turnira ili odmah skočiti među velike dečke i ići osvojiti FedEx kup. Do tog pothvata bit će potrebno proći značajan broj turnira od kojih se sada više njih igra na licenciranim travnjacima. To bi posebno mogli cijeniti fanovi golfa jer je zanimljivo testirati vještine udaranja na rupama koje su postavljene kao što je to u stvarnosti iako i nelicencirani tereni imaju svoj šarm. Napredovanje u karijeri također je standardno jer se osvajanjem turnira osim bodova za napredak u poretku osvajaju i novci za kupovinu odjeće.

Postoji dosta šarolikih predmeta kojima možemo ukrasiti svog lika. Ono što bi nekome moglo biti razočaravajuće odnosi se na nedostatak napredovanja po unaprijed definiranim vještinama poput snažnijeg ili preciznijeg udarca. Ovdje toga nema jer vještina se mjeri samo po tome koliko dobro kontroliramo palicu. Drugi aspekt kojim se podiže razina izazova jesu zadaci sponzora te rivalstva među golferima, a sve opet s ciljem kako bi mogli osvojiti pokoju novu krpicu ili opremu.

Postoji dosta šarolikih predmeta kojima možemo ukrasiti svog lika.

Drugi element po kojemu je The Golf Club postao poznat odnosi se na kreiranje terena. To je bilo prije kvalitetno, a jednako je kvalitetno i sada. Mogućnosti su zbilja šarolike pa svatko tko voli stvarati vlastite terene može napraviti zanimljive uratke. Također, kao i kod prošlog nastavka, stari tereni se mogu uvesti u igru stoga takvog sadržaja definitivno ne nedostaje. Ovo je više kao mini igra koja može biti jednako opuštajuća kao i samo udaranje loptice. Bilo to da sami kreirate teren ili isprobavate tuđe uratke, iskustvo je jednako opuštajuće.

Nažalost, šteta što je statičnost života iz prošlog nastavka prisutna i ovdje. S grafičke i zvučne strane se ne može reći kako je to loše odrađeno, no jednostavno nedostaje života na terenu. Vrlo brzo se može dobiti osjećaj sterilnosti, a komentatori koji bi trebali dodatno unijeti živosti na teren, ne rade svoj posao baš najbolje. To se odnosi na opisivanje situacije koja se događa jer pola dobro opišu, a pola loše pa je onda kvaliteta tog segmenta nit’ lijevo nit’ desno. Drugi element koji simulira televizijski prijenos odnosi se segmente isticanja dobrih udaraca od protivničkih igrača.

Prvi puta je to zanimljivo, ali svaki idući put postaje naporno jer to ne prikaže instantno nego mora proći vrijeme učitavanja što usporava i igru na terenu. Uz to, može biti i demotivirajuće ako je udarac loš i onda vidimo kako se AI izvlači iz nemoguće situacije. Pozitivno je što se ovaj segment ne događa često, ali je mogao i biti bolje izveden. Također, niti ovo ne pridonosi živosti igre pa se ponekada može dobiti dojam kako se nalazimo u okruženju mrtve prirode.

Igra s grafičke strane nije loša, ali joj kao i prošle godine nedostaje živosti na terenu.

Osim turnira, PGA Tour 2K21 ima i standardni single-player ako se želi odigrati koja brza opuštajuća runda i to kroz nekoliko različitih modova igranja za do četvero igrača. Online multiplayer je također prisutan kroz Societies komponentu u kojoj možemo napraviti vlastiti klub ili se pridružiti nekom drugom. Bitna stavka za online igranje odnosi se na standardnu težinu, odnosno tamo nije moguće igrati s pomagalima jer je vještina udaranja najbitnija stavka. S te strane, igri ne nedostaje sadržaja bilo to kroz lokalno igranje ili preko žice.

Ako bi se radila usporedba s prošlim nastavkom, onda se može reći kako PGA Tour 2K21 nije ponudio ništa značajno drugačije. Pozitivna stvar je to što je licenca bolje iskorištena pa sada ima više službenog sadržaja, ali niti 2K brand nije uspio unijeti svježinu u serijal. Bilo to kroz novitete ili tehničku stranu s kojom i dalje nedostaje živosti na terenu. S druge strane, udaranje loptice je i dalje vrlo precizno i zabavno, a mogućnost stvaranja vlastitog terena te igrajući po terenima drugih korisnika je uvijek zabavno.

Možda najveće pitanje ostaje, isplati li se kupovati novi nastavak? To je pitanje na koje je teško odgovoriti jer golf nije klasični sport pa da su potrebne nove statistike, klubovi i ostalo. Ovdje se više gleda koliko sadržaja je službeno i koliko je ostatak sadržaj zabavan. Srećom, izmišljeni tereni su kvalitetni, različitih modova za igranje je i više nego dovoljno, a online segment je jednako dobar kao kod prethodne igre. Ako volite simulacije golfa, za ovu vam ide preporuka jer je taj segment vrlo kvalitetan, a uz to možete biti i ovogodišnji pobjednik FedEx kupa.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: , , ,

PGA Tour 2K21 ne donosi radikalne promjene s novim nastavkom, no simulacijski segment je i dalje vrlo zabavan uz pristupačnost za manje vješte golfere. Ljubitelji sporta cijenit će više službenog sadržaja, a ostatak ekipe može uživati u šarolikoj ponudi modova kroz lokalno napucavanje loptice ili preko mreže.

• simulacijski segment koji je pristupačan amaterima i veteranima
  • s PGA licencom dostupno je više službenih terena
  • kreiranje terena je i dalje vrlo kvalitetno