Pro Evolution Soccer 6 [Xbox360]

Matej Majcenović

Ponovno recenzija ”šestice”? Da, ovog puta radi se o next gen verziji, koja je svoju premijeru doživjela na Microsoftovom Xboxu 360. Kako se sam gameplay nije previše promijenio od ”šestice” koju smo imali prilike zaigrati na konzolama prošle generacije i PCu, u ovoj ću se kratkoj recenziji usredotočiti na promjene koje je u odnosu na iste verzije doživjela Xbox 360 verzija. Nažalost, igra ne samo da ne opravdava titulu next gen nogometa, već u nekim situacijama i zaostaje za ostalim verzijama. Na brzinu napravljeno, rekli bismo.

Krenut ću sa onim što su svi PES fanovi željno iščekivali izlaskom next gen PESa. A to je – grafika. Čak i oni gameri kojima grafika ne igra ama baš nikakvu ulogu u nabavi igre, složili bi se sa mnom kad kažem kako je PES engine, koji se uz sitne preinake vuče još od trice, odavno ostario. Xbox 360 na prvi pogled izgleda predivno. Lica igrača su vidljivo poboljšana i lakše prepoznatljiva, travnjaci izgledaju ljepše i zelenije no prije, a ljudi oko stadiona više nisu 2D kartoni… Sve je to lijepo, predivno, divno, krasno. Dok utakmica ne počne… Na što ciljam, vjerojatno se pitate. Isti oni igrači čiji sam izgled nekoliko redova gore pohvalio, u igri izgledaju plastično, a ona prepoznatljivost koju ste mogli uočiti igranjem uz najudaljeniju moguću kameru lagano nestaje. Frizure koje su ujedno i najvažniji faktor za prepoznavanje napravljene su posebno loše; uistinu imate osjećaj da igrači na glavi imaju rastopljenu plastiku. Motion capturing tehnologija uvelike je utjecala na razvoj next gen PESa, jer su pokreti igrača sada mnogo prirodniji i fluidniji. To će primijetiti i igrači koji su na ovu verziju prešli nakon odigravanja samo par utakmica na staroj verziji PESa (PC, PS2,…) . No, najvažnije pitanje koje se u ovom slučaju postavlja je: Ima li to ikakve veze sa promjenom gameplaya? Jednostavan odgovor: Nema.

Pazite sad. Pročitali ste gornji ulomak i zanima vas što je još novo osim grafike? Pa tu je linijski sudac i… emmmm… hmmm… Online mod? Činjenica da nema gotovo ničeg novog i nije toliko pogubna kad shvatite da su iz igre izbacili neke od glavnih mogućnosti prijašnjih, ali i onih sadržanih, u već sada, prošlogeneracijskoj šestici. Iz nama nedokučivog razloga mogućnosti edit moda uvelike su smanjene. Nema mijenjanja nelicenciranih imena igrača i klubova, nema mogućnosti za promjenu izgleda igrača, i ono najvažnije – igrače nećete moći premještati iz klubova… Već nekako možemo prijeći preko činjenice da Saha, Ferdinand i Vidić imaju kosu (ošišani su BTW), no nikako ne vjerujemo da nakon završetka zimskog prijelaznog roka, neke igrače nećemo biti u mogućnosti premjestiti iz sad već bivših klubova. Ima još toga. Zabili ste uber golčinu škaricama sa 20 metara, ili je pak Seedorf opalio sa 40m, nakon čega je uslijedila prečka-crta-prečka-gol. Pucate od sreće, mislite da isti gol ne može ponoviti nitko i sretni stišćete save goal replay tipku. Kad ono, nema je!!! Ne ciljam na gamepad kojem fali tipka, već na činjenicu da niste u mogućnosti spremiti bilo koju situaciju iz igre. Ubija volju za igranjem. Nažalost, nije ni to sve. U postavkama nema PES shopa, no ”classic” timove i igrače još je uvijek moguće otključati završavanjem jednog od brojnih kupova/liga. To je sve. Ipak, ubacit ću još jednu subjektivnu primjedbu. Igri fali onaj dobro poznati osjećaj koji vas prati kad zabijete gol. Nemoguće je opisati, no moje je mišljenje da se u tom pogledu ova verzija približila FIFA serijalu.

Online modu je na Xbox360 verziji posvećeno znatno više vremena. Oni koji su probali, znaju da je igranje protiv živih protivnika (online) znatno uzbudljivije i izazovnije nego igranje protiv računalom upravljanih protivnika. Prilikom kreiranja profila, kreirate i online profil koji čuva statistike utakmica, informacije o igračima i njihovoj učinkovitosti kao i imena vaših top 11. Ovisno u poziciji na rang-ljestvici igra vas automatski stavlja u jednu od online liga. Sve to lijepo zvuči, no nažalost, ništa neviđeno i neobično. Da se ne bi ponadali, nije ni online mod savršen. Zbog laga između stiska tipke i power bara u igri; dodavanja, slobodni udarci i samo pucanje biti će nešto teže izvedivi. Nije ništa na što se ne može naviknuti, ali navikavanje će ponovno biti potrebno kad se sjetimo i da postoji stvarni svijet i prijatelji koji se zažele igranja protiv vas.

I što smo iz svega ovoga zaključili? Što se tiče gameplaya igra je definitivno na razini, no zbog silnih nedostataka i brzopletosti Konamia koji je valjda pod svaku cijenu želio da se next gen PES u prodaji pojavi što prije, igra je izgubila mnoge modove koji su igru popunjavali, i bez kojih svaki pravi PES fan ne bi mogao. Pričekajmo još godinu dana, jer ovog puta engine je spreman. Možda će se do sljedećeg nastavka više potruditi oko gameplaya i mogućnosti. Za kraj samo mogu reći kako Xbox360 verzija najboljeg nogometa ne zaslužuje epitet next gen igre. Isplati li se PES fanovima kupovati Xbox 360 kako bi imali privilegiju zaigrati toliko dugo čekani next gen PES? Mislim da odgovor i sami znate.

Zaslužuje li Xbox 360 verzija ”šestice” epitet next generation nogometa? Uz jedno veliko ne, zaključujemo da se Konami nije ni mnogo trudio. Više saznajte u recenziji.