HCL.HR

Recenzija

Ratchet & Clank: Rift Apart

lijep k'o film

Zoran Žalac

Kad god kažemo da neka igra izgleda kao stvarnost, to je svojevrsna “pjesnička sloboda”. Nije da ne znamo razlikovati grafiku videoigre od izgleda stvarnosti, nego je to način da kažemo kako neka igra izgleda bolje nego što je ijedna prethodna igra izgledala. Međutim, polako se približavamo trenutku kad ta pjesnička sloboda više neće biti potrebna. Igrama koje ciljaju na fotorealizam za to će trebati još nekoliko godina, dok su igre izmišljenih stvarnosti napokon dobile priliku da uhvate korak s modernim tehnikama animiranja u filmskoj industriji.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
79,99€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

PlayStation 5 ekskluziva Ratchet & Clank: Rift Apart prvi je dokaz toga. Igra je to za koju vam ne treba pjesnička sloboda da ju proglasite jednako atraktivnom kao filmove proslavljenog studija Pixar. Jednostavno izgleda TOLIKO LIJEPO™ i sad to više nisu nerealne usporedbe – stvarno smo stigli do te godinama obećavane razine da jedna videoigra izgleda jednako dobro kao animirani film. Ući ćemo malo kasnije u detalje što je to tako vizualno očaravajuće kod nove igre iz serijala Ratchet & Clank, sada samo želim napomenuti da slike koje vidite u ovoj recenziji nisu ušminkani promo screenshoti – to su materijali koje sam ja sam hvatao bez ikakvih manipulacija u photo modu (izuzev kadriranja).

Rivet & Clank više nego Ratchet & Clank

Mogao bih cijeli jedan tekst pisati samo o grafici Rift Aparta, no niste ovdje došli zbog mog slinjenja nad vizualnom stranom igre nego da čujete pokoju kritiku o priči, gameplayu i općenitom dojmu igre. Pa krenimo s pričom. Rift Apart se nastavlja na R&C: Into the Nexus s PS3 konzole, ali više je orijentiran na postavljanje smjera za budućnost serijala nego na osvrtanje prema njegovoj prošlosti. U jednostavnom zapletu Clank popravi uređaj za putovanje kroz dimenzije kako bi Ratchet mogao upoznati druge pripadnike svoje vrste. No, zli doktor Nefarious ukrade takozvani dimensionator te ih sve zajedno prebaci u alternativnu dimenziju u kojoj je on apsolutni vladar. Svaki lik u toj dimenziji ima svoju alternativnu verziju, a u slučaju Ratcheta to je lombaxica Rivet.

Svaki lik u alternativnoj dimenziji ima svoju alternativnu verziju, a u slučaju Ratcheta to je lombaxica Rivet.

Rivet se spletom okolnosti udruži s Clankom te ju upoznajemo upravo kroz njihov suodnos, dobar dio igre. Developeri su očito zaključili kako Ratchet i Clank nakon 15 igara u serijalu znaju sve jedan o drugome pa su ih odlučili razdvojiti i upariti s novim likovima. Ratchet isto tako upoznaje još jednog novog lika koji do sada nije javno otkriven pa ga ni ja neću predstavljati. U svakom slučaju, ovo osvježenje s novim parovima dobro funkcionira i donosi svježu dinamiku priči. Novi su likovi simpatični i dobro razrađeni, dok su poznati likovi iz prijašnjih igara u alternativnoj dimenziji postavljeni u malo drugačije uloge.

Sve u svemu, Rift Apart donosi ugodnu priču o važnosti suradnje, prihvaćanju oprosta i zasljepljujućem egoizmu. Za razliku od drugih igara u kojima ste to već čuli stotinu puta, ova je prilagođena za dječji uzrast pa tu nema teških tema i nitko nikoga ne ubije nego se problemi rješavaju slanjem protivnika u zatvor. Doduše, ima priča nekoliko nelogičnosti koje biste mogli primijetiti, npr. likovi se ponovno okupljaju na istom mjestu gdje su ih prethodno uhvatili; no to su sitne zamjerke o kojima osobno ne bih ni razmišljao da ne radim recenziju igre.

Rift Apart donosi ugodnu priču o vrijednosti suradnje, prihvaćanju oprosta i zasljepljujućem egoizmu.

Vezano uz priču moram još naglasiti kako je ovo najdugotrajnija igra u serijalu Ratchet & Clank. Za prvi prelazak trebalo mi je malo više od 14 sati i moram priznati da sam očekivao znatno kraću priču pa sam na kraju ostao ugodno iznenađen. Smatram kako je to idealna trajnost u kontekstu radnje te bi sve duže od toga bilo razvlačenje. Ovako mi se svidjelo na koji je način priča zaokružena, a za pohvalu je što ni u kojem trenutku nije bilo dijelova priče koji su manje interesantni od ostatka.

Pucačina više nego platformer

Ratchet & Clank: Rift Apart igra se kao i svaki prethodni dio Insomniacovog serijala. Kombinacija je to platformera i pucačine u kojoj šarolikim arsenalom rješavate protivnike te razbijate kutije kako biste dobili municiju, zdravlje i naravno – gomilu šarafa koji su valuta za kupovanje novih oružja. Taj sustav dobro funkcionira, ali je ostala neiskorištena prilika da ga se učini raznovrsnijim uvođenjem Rivet kao novog igrivog lika.

Ratchet i Rivet su drugačiji likovi drugačijeg spola, drugačije prošlosti i drugačijih dimenzija. No, drugačiji su samo po priči, dok su u gameplayu identični te dijele sve pokrete, poteze, opremu i oružja. Sve što Rivet čini posebnom u sklopu priče nestaje tijekom igranja s njom. Daleko od toga da gameplay nije raznolik u cjelini, ali je postojao potencijal da dva igriva lika donesu nešto posebno. Primjerice, bilo bi interesantno da svaki ima svoju posebnu mogućnost pa da na neke dijelove levela možemo doći samo pomoću vještine određenog lika. Ovako je igra maksimalno striktna pa imate planete koje posjećujete kao Ratchet i planete na kojima kontrolirate Rivet. Nema biranja, kalkuliranja ni kombiniranja.

Imate planete koje igrate kao Ratchet i planete na kojima kontrolirate Rivet. Nema biranja likova, kalkuliranja ni kombiniranja.

Rift Apart ima niz sporednih aktivnosti u obliku pronalaženja oklopa koji donose pasivne statistike za oba lika, skupljanja zlatnih vijaka, špijunskih robota i kristala za nadograđivanje oružja. Sami leveli nisu izričito linearni i jedan od prostorno najvećih ujedno mi je bio i najzabavniji jer tada dobivate raketne čizmice za brzo kretanje. Svaki put kad dosegnete najvišu brzinu Ratchet radosno uzvikne: Wohoo!

Istraživanje okoliša je dio igre, s time da je najčešće opcionalno. Najviše akcije odlazi na napucavanje, a tu zabava počinje odličnim arsenalom oružja i drugačijim osjećajem korištenja svakoga od njih. U prvom vam je prelasku dostupno oko 17 različitih oružja, što već poznatih što nekih novih. Imate tu pouzdane klase poput pištolja, sačmarice, strojnice, snajpera i bacača raketa, a potom i pomoćnih ludorija kao što su granate za lijepljenje protivnika, gljivasti suborci gđe Fungai te mali robotski pomoćnici.

U prvom vam je prelasku dostupno oko 17 različitih oružja, što već poznatih što nekih novih.

Malčice mi je falilo ludih oružja po kojima su R&C igre poznate, npr. Sheepinator i Groovitron, ali postoji oružje koje protivnike pretvara u sante leda, a za drugi prelazak se otključa dobri stari Pixelizator, tako da je arsenal na kraju skroz ok. Uz to, sva oružja imaju čitav niz nadogradnji, a kad završite igru otključavate njihove snažnije Omega verzije s novim setom unapređenja. Istinski je gušt koristiti svako i istraživati koja je vrsta oružja najučinkovitija za određenu vrstu neprijatelja. A neprijatelja ima dosta, od onih koji trče prema vama, pucaju po vama iz daljine, napadaju vas iz zraka ili se množe svaki put kad ih razbijete. Boss bitke su izvrsne – barem prilikom prvog susreta s neprijateljima. Kroz igru se boss protivnici dosta recikliraju, ali to je valjda cijena toga što je ovo najduža R&C igra do sada.

Spomenuo sam osjećaj napucavanja različit za svako oružje, a za to su zaslužni adaptivni triggeri DualSense kontrolera. Ekipa Insomniac Gamesa na maštovite je načine iskoristila pružanje otpora triggera pa je svaki pritisak na R2 tipku drugačiji kod specifičnog oružja. Na primjer, za bacač raketa imate jasan klik na sredini putanje trigger tipke, dok kod rešetanja strojnicom trigger sve snažnije „odskače“ kako se približavate točki pregrijavanja ili pražnjenju šaržera. Primjena DualSensa u ovoj je igri intenzivna i na kontroleru doslovno osjetite svaku stopu koju lik napravi, dok se zvučnik kontrolera koristi za jako puno efekata. Adaptivni triggeri su mi tu imali najviše smisla dok je sve ostalo zapravo tu da očara djecu. Ali, ako vam smeta, sve se može i isključiti jer su postavke takve da ih ima više nego u kakvoj PC igri.

Ekipa Insomniac Gamesa na maštovite je načine iskoristila pružanje otpora triggera pa je svaki pritisak na R2 tipku drugačiji kod specifičnog oružja.

Jedna mi je postavka ipak falila. Kako je ovo igra koja nagrađuje lov na predmete, bilo bi mi logično da se igrač ne mora oslanjati samo na glavnu mapu. A upravo je takav slučaj jer nikakve mini-mape ovdje (za sada) nema. Svaki put kad trebate baciti brzi pogled na mapu morate pauzirati igru. Nije to jako često ako se ne bavite skupljanjem predmeta, ali nepotrebno usporava igru u kojoj najviše uživate kad je brza.

Torta kaže: portal je laž

Sve što sam do sada opisao zvučalo je više-manje kao svaka Ratchet & Clank igra do sada. Posebnost Rift Aparta trebali bi biti takozvani riftovi, tj. procjepi koji su portali do drugih dimenzija. Kad je doktor Nefarious upotrijebio dimensionator, galaksija je postala nestabilna i stvari su počele prelaziti iz jedne dimenzije u drugu, iz treće u četvrtu i tako dalje. Posvuda su dimenzijski procjepi, a “moć SSD-a u PS5 konzoli pruža vam da iz jedne dimenzije skočite u totalno drugu dimenziju u roku nekoliko sekundi!”

To je istina, u uvodnom dijelu igre koji ste vidjeli u prezentaciji kad je PlayStation 5 prvi put prikazan. Kasnije to nažalost više ne bude istina. Svo putovanje kroz različite dimenzije u Ratchet & Clank: Rift Apart svodi se na taj početni dio gdje naslovni dvojac unutar jedne minute proputuje kroz 3-4 različite dimenzije. To jesu igrivi dijelovi, ali su maksimalno izrežirani tako da svako slobodno korištenje riftova nije ni blizu tog početnog iskustva.

Nema ovdje govora o nekakvom totalno drugačijem dizajnu levela zbog SSD-a. Ne možete u bilo kojem trenutku skočiti u portal i za tri sekunde se pojaviti na totalno drugoj lokaciji. Ako želite promijeniti planet, morate se vratiti do svog broda, odabrati novu lokaciju i tamo ste za nekih desetak sekundi – klasično kao i u svakoj drugoj igri. Oko sebe često vidite brojne riftove, ali oni su tek dekoracija jer vi možete uskočiti samo u točno određene procijepe, a ti točno određeni uvijek vode na mjesto koje vi vidite ispred sebe – ne u neku stranu dimenziju. To funkcionira kao kad se u Just Cause igrama kukom brzo privučete na neki objekt, samo što ovdje ne gledate kako se lik privlači prema objektu, nego se rift/portal privlači prema liku. Zgodan efekt, ali ništa više od toga. Možda bi bilo revolucionarno da nismo igrali legendarni Portal, prije 14 godina.

Riftovi u igri većinom funkcioniraju kao prečaci do mjesta kojega već vidite, rijetko kada više od toga.

Riftovi se osim kao prečaci za brzo privlačenje koriste na još nekoliko načina. Također su vrata/prozor za pojavljivanje neprijatelja iz čistog zraka i ne bih imao ništa protiv toga da tada funkcioniraju kao stvarni portali do druge dimenzije iz koje ti protivnici dolaze. Zamisli samo koji bi gušt bio uskočiti u njihovu dimenziju pa tamo napraviti nereda ili izvidjeti situaciju pa se taktički povući ako ih je previše! Ali ne – tim se portalima ne možete privući i kroz njih ne možete proći. Tu su samo da opravdaju spawnanje protivnika na vidljivom mjestu. Postoje također i džepne dimenzije u koje ulazite kroz portale, ali to su vam praktički bonus leveli iz Crash Bandicoot igara. Imate hrpu nabacanih kutija, eksploziva ili nekih drugih prepreka i sve to čini poligon koji završite u minutu-dvije. Dakle, mini-level u kojemu je okoliš poluprazan – nikakva druga dimenzija niti išta osobito impresivno.

Ne bih rekao da pravo putovanje kroz dimenzije jako fali ovoj Ratchet & Clank igri, ali slučaj je identičan kao i s drugim igrivim likom. Takvo što ima jako velik potencijal da igru učini još boljom, a prilika je na kraju ostala neiskorištena. Iz kojeg točno razloga – ne znam, na početku igre je vidljivo da PS5 može izvesti brze tranzicije između dimenzija, ali vjerojatno još nismo na toj razini da se te tranzicije mogu realizirati kad god to igrač sam poželi. Za sada je to i dalje vrlo režirana izvedba, ili bolje rečeno situacija portala koji funkcioniraju samo u jednom smjeru.

Ali grafika, čovječe…

A sad, da se ponovno vratimo na grafiku. Ne mogu dovoljno naglasiti koliko fantastično ova igra izgleda. Na trenutke sam pomislio da izgleda previše lijepo za svoje dobro, gotovo kao da izgleda suviše realistično za jedan R&C naslov, ali tehnički gledano igra je apsolutni vrh ponude. Pokrenuo sam paralelno i stari Ratchet & Clank iz 2016. radi usporedbe i rekao bih da najveću razliku ovdje čini osvjetljenje u kombinaciji s teksturama visoke razlučivosti, iz nekog razloga posebno impresivno na pustinjskom okruženju (pripremite se za sljedeću generaciju… kamenja u igrama).

Ne mogu dovoljno naglasiti koliko fantastično ova igra izgleda.

Zapravo, križajte to – najznačajniji skok u prezentaciji je glatko prebacivanje iz gameplaya na cutscene i obrnuto, pri čemu prikaz oba segmenta izgleda jednako impresivno. Red Dead Redemption 2 koristio je ovu tehniku, kao i God of War te davno prije Max Payne 3, ali u tim igrama kamera bi se polako prebacivala prema režiranoj sceni. U Rift Apartu primjerice vidite eksploziju u gameplay dionici, a u sljedećoj trećini sekunde to je već cutscena u kojoj likovi lete po ekranu u totalno drugom, krupnom planu. Taj prijelaz je toliko filmski u punom smislu te riječi da je to strašno. Kad pomislim kako je Days Gone za svaku cutscenu imao malu pauzu s crnim ekranom, Ratchet & Clank: Rift Apart u prezentacijskom segmentu doista djeluje kao igra sljedeće generacije.

Animacije su još i u prošlom R&C naslovu bile izvrsne, a sada imaju više ekspresivnosti na licima likova. Robotski likovi poput Clanka hodajući su odraz okolnih izvora svjetlosti zahvaljujući raytracingu, dok Ratchet i Rivet izgledaju toliko dlakavo da sam u jednom trenutku prišao televizoru da bih se izbliza divio tom veličanstvenom prikazu krzna. Količina neprijatelja na ekranu ponekad zna bili suludo velika i pojedine bitke u igri imaju epski ugođaj kao da su iz, pogađate, filmova.

Igru sam završio koristeći Fidelity opciju prikaza, što znači u 4K rezoluciji uz puni raytracing pri stabilnih 30 sličica po sekundi. Postoje još dvije opcije za 60 fps-a, jedna s isključenim i druga s uključenim raytracing efektima (iako manjeg intenziteta nego u Fidelity načinu). Testirao sam ovu drugu i nisam vidio značajnijih štucanja (iako priznajem da ju nisam podvrgnuo najzahtjevnijim scenama). Osobno bih za ovakvu igru preporučio upravo tu Performance RT opciju jer kvaliteta prikaza nije drastično smanjena, a ipak dobivate ugodniju izvedbu u 60 sličica po sekundi, uz koju je lakše cijeniti brzu akciju, a i kontrole su boljeg odaziva prilikom napucavanja i skakanja.

Također moram napomenuti da igra ima nekoliko “PC-jevskih” postavki za grafiku pa možete isključiti raznorazne efekte od zamućenja slike do kromatske aberacije i sl. A postoji i opcija igranja s raznim insta-filtrima, ako imate fetiš na takvo što.

Zaključno o grafici: Ratchet & Clank: Rift Apart je uvjerljivo najljepša igra crtić-stila koju sam do sada vidio. Prezentacijom je naprednija čak i od Ratchet & Clank filma iz 2016., te može stajati ravno uz rame aktualnoj razini produkcije animiranih filmova.

Što je next-gen, tata?

Osim next-gen grafike, Rift Apart ima i “next-gen cijenu” od 600 kuna. Nećemo se lagati – nije jeftino i dvoumio bih se u ulozi kupca je li uopće opravdana s obzirom da je glavni mamac igre u portalima do drugih dimenzija lagano ispao ćorak, a upravo je to trebala biti stvar koja bi nam demonstrirala novu filozofiju u dizajniranju levela za igre, omogućenu SSD-om. Nazire se takvo što na trenutke, ali na kraju je jedini next-gen aspekt ove igre njezina vrhunska prezentacija.

Možda zvuči nedovoljno za tih šesto kunića, ali podsjetit ću vas da je ovo trajanjem najduža igra u cjelokupnom serijalu. A osim toga, nudi dovoljno povoda da ju odigrate barem dvaput jer vam za drugi prelazak daje dodatne vrste oružja i otključava Omega varijante već širokog naoružanja. Rift Apart je jedna od onih igara koju želite kompletirati 100%, pokupiti svaki vijak i nadograditi svaku moguću stvar. Nekima bi igra čak mogla biti privlačna zbog dosta lakog puta do platine, slično kao u slučaju Marvel’s Spider-Mana.

Ratchet & Clank: Rift Apart je ono zbog čega ste kupili PlayStation 5. Ne mislim kao jedina igra zbog koje vrijedi imati novu konzolu, nego najraniji primjer vizualne raskoši koja je na vidiku. I pravi je doživljaj zaigrati takvu igru baš u ovom trenutku, a ne za nekoliko godina kada ova prezentacijska razina postane standard.

Iznimno zabavna igra čarobne prezentacije i ponajbolji dio 20-godišnjeg serijala, s nekoliko propuštenih prilika za totalni spektakl.

87 Naša ocjena
  • fantastična prezentacija
  • priča je dobila na živosti uvođenjem dodatnih junaka
  • širok arsenal i dobra primjena adaptivnih triggera
  • pristojna trajnost, dobra motivacija za ponovni prelazak
  • riftovi/portali mogli su ponuditi puno, puno više
  • Ratchet & Rivet se igraju jednako, a različiti su likovi

Zoran Žalac

Dežurno piskaralo. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Slab je na estetska rješenja u sučeljima. U slobodno vrijeme magistar opskurne kulturologije.

Komentari (62)

  • Raptileos

    08.06.2021 - 16:13

    Očekivaaao sam taj minus riftovi/portali mogli su ponuditi puno, puno više … previse se od toga očekivalo.. Nisam igro još al imam ju preordanu na ps5 i očekivao sam dobru i visoku ocjenu 😎 dobar tekst Zokii

  • marko1106

    08.06.2021 - 16:28

    Znaci na kraju ipak ništa drugacije osim grafike. Ne želim reci da je visoka ocijena jer to je igra namijenjena za djecu ali sam ocekivao od onih portala nešto kao da sami možemo ici tamo vamo i istraživati. A igrat cu jednom 2025. Tek igram TLOU2 😅

    • SonOfZeus

      @marko1106, 08.06.2021 - 17:39

      Namjenjena za djecu?

    • marko1106

      @SonOfZeus, 08.06.2021 - 17:43

      A za ljude mlađeg uzrasta. Ne razumijem sta je tocno cudno?

    • kebbab

      @marko1106, 08.06.2021 - 18:10

      Zašto za ljude mlađeg uzrasta?

    • kebbab

      @marko1106, 08.06.2021 - 19:01

      Stvarno mi nije jasno zašto ovdje definirate igre po grafičkom dizajnu? Pa Call of Duty igra znatno više onih između 10 i 17 godina nego Ratchet & Clank.

    • blacklist0907

      @kebbab, 08.06.2021 - 20:00

      To je vise ona spika da je igra za sve uzraste…sa 3 banke joj se veselim ko neki klinac

    • moordrak

      @kebbab, 08.06.2021 - 21:51

      Stari magarci hoće biti djeca a djeca hoće postati stari magarci 😜😂😂😂. Psihologija frende psihologija. Ima li u R&C-eksplicitnih događaja, oblijevanja alkoholom, moralno upitnih scena, psovanja, krvi do koljena, rasutih mozgova, rasporenih utroba i sličnih “doživljaja”? Nema. Sve je tako fluffy, shareno i veselo. Ovo je igra, odnosno crtić za djecu i tu nema nikakve rasprave. Ciljna publika nisu magarci od 30+ godina nego dječurlija. Mislim, i ja volim crtiće da se razumijemo, ali nije samo riječ o grafičkom dizajnu nego kompletnoj postavi igre 🤟

    • SonOfZeus

      @moordrak, 09.06.2021 - 00:40

      Nema ni u Cities Skylines pa nije igra za djecu. Your point?

    • moordrak

      @SonOfZeus, 09.06.2021 - 08:14

      Što je problem priznati da igraš igre za dječicu? Tsk tsk…

    • SonOfZeus

      @moordrak, 09.06.2021 - 11:59

      Zašto bi rekao nešto sa čime se inherentno ne slazem? I rizik se preporučuje za djecu deset plus, pa i the most stretched logic nalaže da nije board game namjenjen za isključivo djecu. Jel je tvoja muškost toliko osjetljiva da smatraš da moraš igrati nasilne “rasutim mozgovima” igre da bi se deklarirao kao igrač odraslih igara? Tsk tsk

    • afaron

      @moordrak, 09.06.2021 - 12:57

      To je baš nešto što bi dijete reklo. I btw krv nasilje psovanje je sve ono što privlači baš djecu od 10-18 god., a poslije to postane nebitno.

    • mg

      @moordrak, 09.06.2021 - 14:15

      Igrice jesu za dječicu:)Ratchet & Clank je
      savršena igrica za odmaranje za razliku od tamo nekih ozbiljni igri.Šta tebe boli (K )šta netko igra!

    • marko1106

      @kebbab, 09.06.2021 - 09:47

      Postoje filmovi, igre sa raitingom. Imaju ciljanu publiku. Ova igra cilja na mlađe uzraste ali to što neko stariji igra nema veze. Samo kažem. Cod cilja na stariju populaciji +18

    • SonOfZeus

      @marko1106, 09.06.2021 - 00:38

      Je, je. Isto kao i super Mario. Pa minimalno 50% odraslih su prošli Oddisey. Nije igra namjenjena za djecu zašto sto je grafički stil kakav je. Crash je isto tako grafički “djetinjast” pa je teška igra u kojoj odrasli gube živce.

    • marko1106

      @SonOfZeus, 09.06.2021 - 09:59

      Pa briga me tko igra, igrao sam i ja. Ali je ciljano za mlađu populaciju. Ne znam zašto je cudno.

    • SonOfZeus

      @marko1106, 09.06.2021 - 12:05

      Rift apart ima ESRB 10+ sto ga dovodi u istu kategoriju kao sportske igre (NHL included), Subnauticu i naprimjer Anno 2205. Jesu li to inherentno dječje igre također? Jedno je ciljano za mladu publiku, čime se i donekle slazem, ali drugo je reci da je igra namjenjena isključivo za djecu. Pa valjda bi onda spustili taj rating na 4+?

    • marko1106

      @SonOfZeus, 09.06.2021 - 12:32

      Ispričavam se. Krivo sam se izrazio što je zvucalo kao da mislim da je iskljucivo za djecu. Htio sam reci da je više ciljano za mlađu populaciju ali ne mora znaciti da je iskljucivo za njih. Primjera radi zadnji Ratchet i Clank sam prešao.

    • moordrak

      @marko1106, 09.06.2021 - 12:41

      Ma joj pusti ga… vidiš da trola. Neki u glavni uvijek imaju 10, a u guzici 40.

    • SonOfZeus

      @moordrak, 09.06.2021 - 19:13

      Neke napušta testosteron tamo tek poslije 40te, a vidim da je i tebe i ranije. Odi igrat COD da se osjećaš odraslo i muževno!

    • SonOfZeus

      @marko1106, 09.06.2021 - 19:12

      Ne moraš se ispričavati. Ok je, slazem se tu s tobom.

    • Rvatina22

      @marko1106, 10.06.2021 - 17:12

      A kako znaš da je ova igra više ciljana na mlađu publiku

  • blacklist0907

    08.06.2021 - 16:59

    Ajmo petak više

  • ImeiPrezime

    08.06.2021 - 17:03

    Bome PS5 stvarno rastura grafički. Prvo Demon’s souls, sad ovo, a još i Horizon najavljen.

    • vili

      @ImeiPrezime, 08.06.2021 - 18:06

      Nisi jedino tko je zagrijan za nastavak Horizon Forbidden West

    • Rick Sanchez

      @ImeiPrezime, 10.06.2021 - 10:09

      Prije svega, priznajem da sam PS simpatizer, al definitivno je bilo i za očekivati da će plejka puno prije pokazati grafičku raskoš next gena… Već unazad 3 generacije, naljepša PS ekskluziva je uvijek bolje izgledala od najljepše X ekskluzive.

    • blacklist0907

      @Rick Sanchez, 12.06.2021 - 10:43

      Amen!

  • PeTak

    08.06.2021 - 17:04

    Jedva cekam zaigrati 😀

  • 312AE

    08.06.2021 - 17:44

    87 gundanje s visoka😁 Znači 90 igra. Još dva dana i onda si sam radim sliku o svemu. No mislim da budem totalno užival. Pripremal sam se s starim nastavcima.

  • MaximCroGamer

    08.06.2021 - 18:07

    Ma dobro cijena će se riješit. Uzmeš za par godina sa njuškala ili zgrabiš sa američkog playstation storea za 40-ak dolara.

  • Dragan[MKD]

    08.06.2021 - 19:24

    Konačno igra koja vrijedi 80€, minimalno 15 sati gameplay uz replay value. A ne onaj Resident Evil koji si prešao u 7-8 sati za istih 80€.

    • Wildchild

      @Dragan[MKD], 08.06.2021 - 19:38

      Ni jedna ni druga ne vrijede 80€, ali dobro.

    • SonOfZeus

      @Wildchild, 09.06.2021 - 00:41

      Tako je. Niti jedna igra ne vrijedi 80 eura. Ajde možda slijedeci GoW i HZD.

    • Wildchild

      @SonOfZeus, 09.06.2021 - 08:27

      I ako nema gameplaya barem 100 sati i replay value. \m/

    • SonOfZeus

      @Wildchild, 09.06.2021 - 12:12

      Iskreno u Valhalli sam utrošio preko 100 sati. I dalje mi je 30-tak u GOW-u znatno draže jer mi je svaki sat bio zabavan.

    • pleto

      @SonOfZeus, 09.06.2021 - 08:50

      Ma ni jedna. Ni GoW ni HZD, ništa, ne treba uopće prihvaćat te njihove cijene

    • SonOfZeus

      @pleto, 09.06.2021 - 12:13

      Ma slazem se da su im cijene bolesne. Vjerojatno ću piknut preko njuškala cim nego prođe pa ide prodat pa možda dobim za origigi 60 eura. 😅

    • pleto

      @SonOfZeus, 10.06.2021 - 07:52

      Neke bi možda kupio day one samo da nisu 60eura, ovako ću ih kupit kad budu 30-tak eura. Ionako imam nekoliko AAA naslova koji čekaju da se počmu igrat pa ne moram puštat da me Sony ili bilo tko drugi bezobrazno šamara po novčaniku. Ma sramota, nek oni gledaju da srežu troškove na drugim glupostima pa neće morat povečavat cijenu na 60 eura, ali ne, lakše je lupit korisnika po džepu za dodatni iznos. Strašno mi to smeta kad nas smatraju ovcama.

    • pleto

      @pleto, 10.06.2021 - 08:06

      Edit: svuda pišem 60 eura a mislio sam 80 😀

    • blacklist0907

      @pleto, 12.06.2021 - 10:45

      Ne brini…citam 60 eura automatski računam 80😂

    • blacklist0907

      @SonOfZeus, 12.06.2021 - 10:36

      Ja ti ju prodam za 500 kuna kad ju prodem😂

    • LetMeBeFrank

      @Dragan[MKD], 08.06.2021 - 20:08

      Village ne traje 7-8h na prvom prelasku (osim ako bas jako zuris kroz igru). Igra takoder posjeduje dobar replay value i jos uz to nudi i mercenaries mode. Pitanje isplativosti bilo koje igre ovisi iskljucivo o tipu igraca pogotovo kad se radi o dva toliko razlicita zanra.

    • Cro_Cop1

      @LetMeBeFrank, 09.06.2021 - 02:47

      Tako je! Completion time u RE znači samo efikasno vrijeme provedeno u igrici, a to neki ne kuže. Ne računa se pauza, inventory, mapa itd..igrao sam je 20tak sati a ispalo nešto više od 12h kao. To sam napisao već više puta ranije.. A igra, RE Village, je odlična, tako da ima sve što jednu igricu čini kvalitetnom.

    • SanKa

      @Dragan[MKD], 09.06.2021 - 11:12

      kakva notorna laž. Resident Evil za ps5 sam kupio u ducanu za 450 kuna. 60 € . I nije 7-8 h, 9-12… Ja sam imao 10ak , jer volim lutat okolo i skupljat stvari. vrijedi igra svaki cent

  • Oldschoolgamer

    08.06.2021 - 19:27

    Koliko vidim ray trace na razini na kakvoj su high end pc-i.A ovo je tek pocetak generacije.

  • moordrak

    08.06.2021 - 21:53

    Lijepo. Pa, balavit ću nad ovim definitvno, ali ne za 80 jura 🙂

    • Lazy

      @moordrak, 10.06.2021 - 11:21

      Ma nemas beda ako ti je do love(a kome nije) imas na vise mjesta po 450 kn…

    • moordrak

      @Lazy, 10.06.2021 - 22:48

      To ti je tako kada umjesto psp5 kupiš Prusa I3 MK3S+ . Mogu ti reći i ovako : 450kn mi je 2 kg PETG-a ili 3 kg PLA-a 🙂 🙂

    • Lazy

      @moordrak, 11.06.2021 - 10:21

      Ok, naravno da ces kupiti sto te veseli, il 10 kg filamenta il cekanje ko ja, fckn prioriteti :-D… i ja bi uzeo sebi novog Deutera 60+15 ili nove Salewa, a bogme i Metzeler Roadtec 01 SE… a do tad cekanje kao i uvijek, na pola vijeka konzole kupujem + sve excluzive koje izadju…kolega bit ce bit ce,samo lagano.

  • Branc93

    08.06.2021 - 23:01

    Čekamo Igorov prvi video s dojmovima. Zoran svaka čast na tekstu.

  • Strange Man

    09.06.2021 - 00:20

    Ovo izgleda kao prva PS5 igra za koju bih krenuo razmisliti o kupnji nove konzole. Ali PS5 ne mogu nigdje kupiti, 😂😂.
    Dakle, da, vidim dobre kritike svugdje i ova Zoranova odlično napisana recenzija govori da je igra pravi kapitalac.

    • blacklist0907

      @Strange Man, 12.06.2021 - 10:38

      Pocele su im isporuke preordera zadnjeg tak da ocekuj nove preordere uskoro

    • Cro_echo88

      @Strange Man, 15.06.2021 - 12:07

      Meni je u petak stigla konzola u bundleu sa rift apartom jer nisu imali vise sack boya 😂 reko nikakav problem, ako si prednarucio u 3 mj sad bi ti ubrzo trebala doc. Btw igram sad vec 3 dana ratcheta i slazem se sa vecinom stvari u recenziji osim sa ocjenom jer mislim da je bolji od prethodnog nastavka u svemu a dobio je manju ocjenu, fantastična igra a jos bolje izgleda

  • MightyAloy

    09.06.2021 - 11:40

    Obavezno ću igrat, izgleda predivno. 😍

    • blacklist0907

      @MightyAloy, 12.06.2021 - 10:39

      Jučer igrao 2-3 sata i igra je prebrutalna o grafici necu ni pričat

  • lepiakadodo

    09.06.2021 - 14:48

    Suoer recenzija. Malo sam se zabrinuo jer sam na yt gledao recenziju i pod minus su stavili duljinu same igre, odnosno njenu kratkocu. 14h sasvim dosta. U petak krece gejmanje na pixarovski nacin.

  • Sektallica

    09.06.2021 - 15:44

    S obzirom da je glavni mamac igre u portalima do drugih dimenzija lagano ispao ćorak, a upravo je to trebala biti stvar koja bi nam demonstrirala novu filozofiju u dizajniranju levela za igre, omogućenu SSD-om. Nazire se takvo što na trenutke, ali na kraju je jedini next-gen aspekt ove igre njezina vrhunska prezentacija.
    Sasvim ocekivano ssd sony-jev je hajpan od shillova samo tako na kraju se i mediokritet linus ispricavao na kraju bih ja upravu sa proslih accountova….

  • lepiakadodo

    09.06.2021 - 18:50

    Super recenzija. Hvala i na odgovoru na pitanje: koliko traje? Na jednoj yt recenziji su to naveli pod minus, navevsi kako igra prekratko traje. Mislim da je 14h sasvim dosta. Igra ne koata 600kn, bar ako se kupuje u nekoj od trgovina u fizickom izdanju. Ja sam svoju prednarucio za 465kn i pokupit cu je u petak u trgovini. Digitalna verzija- da, 599kn je dosta love al opet ako volis ovaj zanr, imas ps5 i igru gustat do platine- isplati se.

    • Zoran Žalac

      @lepiakadodo, 10.06.2021 - 10:42

      A ono, ima igara koje i za manju cijenu nude veću trajnost, ali ovdje nema baš puno smisla da su išli razvlačiti stvari. Ionako većinu planeta u igri posjetiš barem dvaput tijekom igre. Mislim da se sveukupno može izvući oko 20-25 sati za 100% završetak, što je ionako više od većine igara ovog serijala.

  • Lazy

    10.06.2021 - 11:22

    Dobra reca i cini se dobra igra, da imam PS5, ovo bi se igralo fo šou👍

  • Whitewalker

    13.06.2021 - 19:58

    Odigrao, odlična!

  • Cro_echo88

    14.07.2021 - 01:28

    Upravo ju prešao, fantasticna igra, od novih likova koji su odlicni do prezentacije, gamplaya, grafike, trajnosti. Igra cijelo vrijeme ima tempo i drzi te od pocetka do kraja. Ako je prosli nastavak dobio 90 ocjenu mislim da ovaj zaslužuje barem isto.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?