RTL Winter Sports 2009 [PC]

Vedran Geček

RTL, osim što je svjetski poznati tv kanal, bavi se i mogli bi to reći, nekim sporednim aktivnostima. Jedna od tih je izdavanje sportskih video igara usko vezanih uz zimu i za nju karakteristične sportove. Tako smo pod okriljem RTL-a imali prilike zaigrati RTL Ski Jumping, RTL Biathlon kao zasebne igre, te mnogo širi i obuhvatniji RTL Winter Sports. Naime, Winter Sports sadrži sve sportove vezane uz snijeg i zimsko razdoblje. Pred nama je najnoviji nastavak tog serijala, RTL Winter Sports 2009.

Čim pokrenete igru i pogledate intro filmić osjećati ćete se kao da ste upravo pogledali otvaranje Zmiskih olimpijskih igara. Malo predstavljanja i nošenja zastava, među kojima nema one Lijepe naše, dovest će vas do izbornika. Sam izbornik prilično je elegantno napravljen i vrlo je pregledan, samim time ugodan za korištenje. Uz standardne opcije podešavanja grafike, zvuka i kontrola, tu su i sljedeći modovi same igre. Pred vama su četiri odabira igranja: Competitions, Campaign, Career i Single Events. Competitions je tzv. „mali turnir“ koji se svodi na odabir od 5, 9 ili 16 natjecanja gdje skupljate bodove. Njih dobivate samo u slučaju postolja i to vrijedi za sva natjecanja. Ako ste četvrti Ili zadnji, svejedno je jer bodove ćete zaraditi samo ako osvojite jednu od medalja i samim time popnete se na postolje.

Campaign je mod igre u kojem izvršavate razne izazove pa bi mu možda bolje pristajalo ime Challenge. Recimo, tu će se od vas tražiti perfektan odraz kod skijaških skokova, savršen start u bobu ili klizanju, zadano vrijeme u skijajnju ili pak određeni score u snowboardingu. Po svojim karakteristikama, to je ujedno i najzabavniji mod u igri. Career mod trebao bi značiti nešto dugotrajnije, zanimljivije i dublje ali on to jednostavno nije. Naime, nakon što odaberete zastavu pod kojom ćete nastupati, slijede opet identična natjecanja kao i u Campaign modu. Određene razlike postoje ali premale su i „preplitke“ za jedan Career mod. Svakim postoljem ili još bolje, pobjedom, zarađivat ćete određeni broj expirience bodova koje kasnije možete dodati disciplini kojoj hoćete, koju volite. Sve to skupa neće imati veliki utjecaj na vaše rezultate u sljedećim natjecanjima. Jedino zadovoljstvo možda će vam pružiti činjenica da pobjede u pojedinim kupovima otključavaju dodatna borilišta za određene discipline u Single Events modu. Obično su tu po tri venua, tj. staze za svaku disciplinu.

Što se samog izbora natjecanja tiče, svi će pronaći nešto za sebe. Pred vama je čak 10 disciplina zimskih sportova od kojih mnoge imaju i dodatne podgrupe ili pravila natjecanja. Tako ćete imati priliku pokazati vaše sposobnosti u alpskom skijanju, skijaškim skokovima, bobu, umjetničkom klizanju, biatlonu, curlingu, snowboardingu, skeletonu, brzom klizanju ili pak lugeu. Svaka disciplina donosi različitu količinu uzbuđenja ili težine igranja. Na izboru, ovisno o vašem znanju i volji, imate četiri razine težine igranja. Neke discipline od vas će tražiti maksimalnu koncentraciju dok će druge pokazati kakvi su vam refleksi. Ovih drugih ima znatno više i nisu uopće komplicirane. Tako ćete morati održavati ravnotežu i stisnuti određeni gumb u pravo vrijeme za savršen odraz kod skijaških skokova, držati tempo kombinacije tipaka za idealnu vožnju u brzom klizanju ili pak istu stvar kako bi impresionirali publiku u umjetničkom klizanju.

Potpuna suprotnost je recimo alpsko skijanje gdje je koncentracija presudna. Svaka promašena vrata odnose vam dragocjene sekunde, a ukoliko istu pogrešku učinite tri puta i diskvalifikaciju. Što je biathlon znate i sami, po težini igranja spada u zlatnu sredinu, no nije to razlog zašto ga spominjem tu. On je naime uz snowboarding novost u odnosu na prošlogodišnje izdanje ovog serijala. Snowboarding je prilično jednostavan i neće pred vas staviti neki veći izazov. Što se kontrola tiče, svejedno vam je jer samo igranje svodi se na tri kontrole. Ne očekujte u igri Bode Millera ili našeg Iveka jer nema licenci. Ime svojeg igrača definirate sami, a protivnici su izmišljeni.

Komentator je sve što ne bi trebao biti, govori malo, a to što govori nema veze sa komentiranjem. Multiplayer postoji ali ne online. S društvom ćete moći zaigrati preko split screena ili „po redu“. Sve u svemu, sam gameplay puno više vuče na puku arkadnu zabavu nego na neku težnju prema simulaciji.

S grafičke strane, igra nije mnogo napredovala u odnosu na prošlogodišnje izdanje što i nije loša vijest pošto je RTL Winter Sports 2008 izgledao lijepo. Efekte u igri primjetit ćete ponajviše u alpskom skijanju i bobu. U spustu i super-giu ti efekti itekako će vam zasmetati, no s pozitivne strane. Magla i prah suhog snijega kojeg sami stvarate krivci su za to pa ćete ponekad „izgubiti sliku“, tj. ući u oblak magle. Zvučna podloga nikako nije dobra i neće vas oduševiti. To u jednoj igri takvog tipa i nije presudno ali svakako je moglo bolje ispasti.

RTL Winter Sports 2009 je prvenstveno igra koja će vas zabaviti arkadnim gameplayom i to joj je primarni cilj. Ne očekujte simulaciju jer ova igra to nije. No ipak, neće vas razočarati iako ima svojih mana, no preboljet ćete ih u društvu prijatelja dokazujući jedan drugome tko može dalje skočiti :). Ako volite zimu i srodne joj sportove svakako probajte i zabavite se.

Ne zaboravite nam ostaviti vaš komentar a ovu igru kao i recenziju, a tu je i forumski topic o ovoj igri u kojoj možete pitati što god vas zanima.

Zima, dio godine koji mnoge usrećuje kao i ljeto. Ljubitelj ste zimskih sportova; skijanja, klizanja ili više volite snowboarding? Bilo kako bilo, ako imalo volite zimu i uz nju vezane sportove,ova igra bi vas morala zanimati…

• grafika je
  • zabavno je
  • glazbena podloga