Samurai Warriors 5

OPET NEKI SAMURAJI

Ivan Brekalo

Tvrtka Koei Tecmo s posljednjih je nekoliko musou igara tvrtke nastojala pridobiti novu publiku. Za to su koristili popularne serijale pa smo tako dobili skroz solidne igre kao što su Persona 5 Strikers i Hyrule Warriors: Age of Calamity. No, bila je to tek privremena pauza za Koei Tecmo koji se sada vraća s novom Samurai Warriors igrom.

69,99€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

Radnja Samurai Warriorsa 5 odvija se tijekom burnog razdoblja Sengoku, te ovaj put prati ranije dogodovštine feudalnog moćnika Nobunage Ode, te vrsnog samuraja Mitsuhide Akechia. Obojica su igrivi likovi te zajedno s 35 drugih likova tvore roster nešto siromašniji od prethodne igre iz serijala. Dobar dio tih likova isključen je iz glavnog Musou moda koji napreduje priču, ali svi se oni mogu zaigrati u ostalim modovima.

Samurai Warriors 5 se po pitanju gameplaya ne trudi istaknuti u odnosu na dosadašnje igre ovog podserijala. Ako krećete u musou igru, već jako dobro znate što vas čeka. Hack’n’slash akcija i probijanje kroz horde neprijateljskih valova, jednostavne kontrole koje idu pod ruku s preferirano stabilnom izvedbom, brdo levela, dosta grindanja i tek umjeren izazov koji se uglavnom sastoji u situacijskoj osviještenosti. Nipošto nije za svakoga, ali ovaj gameplay ima svoju čar ako znatiželjni pojedinac da poštenu priliku musou igri i ako se pri tome uspije navući.

Spomenuo sam nešto manji broj likova, a potvrdit ću i to da mi se čini da za kompletan prelazak treba manje vremena nego u dosadašnjim nastavcima. Ipak je ovo svojevrsna reimaginacija i ponovni početak serijala, tako da brojevi ne moraju nužno nadmašiti one iz prethodne igre. S druge strane – ako je već sama igra najavljena i promovirana na taj način, razumljivo je i očekivati koju inovaciju više u odnosu na ovo što nam Samurai Warriors 5 po svom izlasku donosi.

Bilo bi nepošteno ustvrditi da Samurai Warriors 5 ne servira ama baš nikakve inovacije. Nakon prvotnih misija u Warriors 5 dobivamo tako mogućnost slobodnog odabira korištenja više likova. Tijekom misija se pritiskom na touch pad na PS4 kontroleru prebacuje kontrola na pomoćnog lika koji se odabire prije određenih misije. Na taj način moguće je bolje pokriti veći dio mape i olakšati probijanje do punktova kritičnih za napredak u misiji.

Svaki od likova može koristiti bilo koje oružje, ali puni potencijal može ostvariti samo s preferiranim tipom oružja. Osim oružja koja je moguće kupiti i pojačati, svakog lika je moguće opremiti dodatnim napadima ili primjerice privremenim rastom brzine kretanja ili pak djelomičnim obnavljanjem Musou mjerača koji služi za korištenje ultimativnog napada koji nanosi masovnu štetu. Na raspolaganju je i mogućnost ojačavanja manje korištenih likova kako oni po levelima ne bi zaostajali u odnosu na češće korištene likove.

Srećom, igrajući kampanju nisam zapazio neka veća trzanja na osnovnoj PS4 konzoli. Akcija je posve fluidna čak i kada combo mjerač doda četvrtu znamenku i kada Nobunaginom oštricom s guštom uspijem žonglirati desetke protivničkih vojnika. Kontrole su vrlo responzivne, a kut kamere problematičan je tek povremeno. Pohvale ne idu samo po pitanju tehničke izvedbe, nego i po pitanju kvalitete audiovizualnih elemenata, dakako – s obzirom na tip igre i ogromnu količinu likova odjednom prisutnih na ekranu.

Po mom je mišljenju najveći napredak u odnosu na ranije igre iz serijala ostvaren kroz novi vizualni stil igre, koji s lakoćom naglašava prelijepe motive drevnog Japana i oživljava epske bitke vođene tijekom Sengoku ere. Sekvence između misija koje sadrže borbu izgledaju fantastično, a one nešto sporije sekvence uglavnom sadrže konverzacije, pregovaranja i strateška planiranja Nobunage i njegove družine. Spomenuti Musou ultimativni napadi popraćeni su atraktivnim i personaliziranim animacijama svakog od igrivih likova.

Svako malo neka od misija donosi nekakav zanimljivi preokret ili pak predstavlja nekog novog lika kojeg ćete potom kontrolirati. Glasovna gluma dostupna je isključivo na japanskom jeziku što pridonosi autentičnosti, ali nameće imperativ čitanja poruka tijekom borbe, što često zna biti dosta konfuzno kada su u tijeku misije koje iziskuju brzinu kako bi se odradili trenutni zadaci.

Nešto jednostavniji leveli nalaze se u Citadel modu koji se otključava prelaskom prvog poglavlja iz osnovnog Musou moda. Posebni su po tome jer se svode na obranu vlastite utvrde od protivničkih najezdi. Zanimljiv odmak od osnovne formule, ali moram priznati da se ovom modu nisam puno vraćao pošto nije popraćen pričom i sekvencama.

Ono što svakako želim napomenuti je to da digitalna PS4 verzija osnovne igre nosi vrtoglavu cijenu od 69,99 Eura. Iako musou igre nude strahovito puno po pitanju sadržaja i trajnosti sve dok imate volje otključati sve živo i ovladati cijelom igrom, smatram da je ova cijena ipak nešto previsoka s obzirom na to da smo većinu toga već vidjeli u musou igrama, a sadržaj ovog naslova naposlijetku ne opravdava marketinšku kampanju kojom je Koei Tecmo promovirao ovaj proizvod i igračima obećao svježinu i praktički sugerirao ponovno osmišljanje gameplay mehanika.

Kvaliteta je tu, napredak u određenim segmentima kao što su priča i dizajn likova također postoji. Šteta jedino što ispada da musou igre rađene po licenci poput nedavnog Age of Calamitya s puno većom lakoćom uspijevaju zainteresirati igrača nekim novim konceptima jer dio inspiracije vuku iz nečeg što nema veze s provjerenim musou mehanikama. S druge strane, originalni musou naslovi Koei Tecmoa baziraju se isključivo na već viđenim idejama i ne pokušavaju puno toga novog, čak ni onda kada njihov vlastiti marketinški tim zagovara težnju novitetima.

U svakom slučaju, musou igre imaju i očito će uvijek imati svoju publiku. Vjerujem da će fanovi serijala znati cijeniti neke od manjih inovacija i da će im dodatne razonode poput Citadel moda i nešto zanimljivijih misija opravdati nabavku ove igre. Prije svega, da musou nema svoje vjerne poklonike, ne bi ni došlo do ovako visokog broja nastavaka u svakom od podserijala – počevši od Dynasty Warriorsa i Samurai Warriorsa.

Zabavan naslov koji pored već poznate ležerne akcije uz brojna obećanja na kraju donosi najveći novitet u vidu novog vizualnog stila.

71 Naša ocjena
  • ležerna hack'n slash akcija
  • lijep vizualni stil
  • Citadel mod je solidan dodatak
  • premalo noviteta za jedan navodni reboot
  • neopravdanost povišene osnovne cijene
  • povremeni problemi s kamerom

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.