Shadow of the Tomb Raider

LARA ČETIRI PIŠTOLJA

Petra Rukav

Prije 22 godine britanski studio Core Design predstavio nam je Laru Croft, lijepu englesku arheologinju britkog uma i atletske građe. Ta famozna pljačkašica grobova ubrzo je stekla status kultne gaming ikone, a neke od svojih brojnih života provela je i na filmskom platnu. Unatoč tome što je u svoja dva desetljeća postojanja gospođica Croft promijenila nekoliko developera i izdavača, svaki od njih ostao je vjeran originalu. Čak je i Tomb Raider iz 2013. isprva prizemljenu i naivnu Laru do kraja avanture preobrazio u opaku borkinju i žestoku tragačicu za istinom s kojom smo se već otprije bili navikli družiti.

U ovom završnom poglavlju trilogije, Lara će svoj status legendarne heroine okaljati potrebom da se osveti militarističkoj organizaciji naziva Trinity, odgovornoj za preranu smrt njezinog oca. S obzirom na to da Lara očigledno nije tip žene koja svoj plan osvete tretira kao jelo koje se servira hladno, obuzetost tom idejom pomutit će joj razum pa će tako zbog svojih nepromišljenih postupaka pasti u očima mnogih igrača.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Naime, nekoliko mjeseci nakon događaja kojima smo svjedočili u Rise of the Tomb Raider naslovu, Lara Croft i njen vjerni suputnik Jonah opremaju se za još jednu smrtonosnu pustolovinu na koju su ih usmjerila uputstva i bilješke lorda Crofta. No, naspram prethodne avanture, njihova se istraga isprva nužno ne veže za traženje mitskih artefakata i lokacija gdje su isti skriveni već se oni namjeravaju obračunati s Pedrom Dominguezom, čelnikom visokog vijeća Trinity reda. Da je Pedro vođa Trinityja doznaju sasvim slučajno.

S obzirom na to da se Lara i ranije sukobljavala sa spomenutom paravojnom organizacijom zbog njihovih upitnih akcija i pretenzija, a ponajviše jer ju tišti misao da su baš oni odgovorni za njezino izgubljeno djetinjstvo, mlada arheologinja u ovu misiju ulijeće s ciljem da ih porazi. Larin put osvete odvodi nju i njenog prijatelja u Meksiko gdje se krije majanski bodež, artefakt za kojim Trinity traga već neko vrijeme. Budući da se Lara ranije dočepala mjesta gdje se bodež nalazi, ona iskorištava priliku te ga unatoč raznim apokaliptičnim upozorenjima bez razmišljanja uzima i time započinje majanska apokalipsa koja sa sobom povlači masivne kataklizme.

Larin put osvete odvodi nju i njenog prijatelja u Meksiko gdje se krije majanski bodež koji usput ima moć prizivanja kataklizme.

Bez obzira na to što Larin narcisoidan karakter u početku odbija prihvatiti gorku istinu da je upravo njezina nepromišljenost rezultirala smrtima brojnih nevinih ljudi, njezin vječni kompanjon Jonah uspijeva prijeći preko njenih mana u namjeri da zajedničkim snagama dospiju do drugog dijela zagonetke koji bi trebao zaustaviti nemile događaje nadolazeće apokalipse. Iako je njegova pomoć više moralne prirode jer igra uvijek nekako uspijeva pronaći način da ga odvoji od Lare, njihovo bezgranično poštovanje i prijateljstvo kojeg oslikava svaka zajednička scena daju nam do znanja da Lara zapravo nikada nije sama.

Iznad prijateljstva i nekih akrobatskih animacija koji se protežu kroz cijelu trilogiju, Shadow of the Tomb Raider također je sačuvao i tri stupa na kojima počiva ova franšiza, ali i Larino stablo vještina. Prije svega, treba istaknuti žalosnu ironiju na kojoj se temelji prva glavna značajka gameplaya u ovom poglavlju Larina života. Konkretno, razvojni tim kreirao je dosad najmračniju Laru Croft, međutim, čini se kao da se scenarist i dizajner levela nisu mogli dogovoriti kako bi to trebalo izgledati pa je svatko odlučio ostati pri svom. Jednostavnije rečeno, mlada pljačkašica grobova prikazana je kao indiferentni ubojica kojem nitko nije ni do koljena, no svejedno radije zaobilazi neprijatelja ili pak mu se prikrada te ga rješava bez mnogo akcije. Dakako, igra vas ne tjera da budete poslušni robot level dizajna, no po raštrkanom položaju neprijatelja jasno se vidi da im je to bila namjera.

Igra vas ne tjera da budete poslušni robot, no okoliš je dizajniran tako da biste situacije rješavali automatizirano.

Iako su stealth dionice u ovom dijelu znatno više dorađenije naspram jalovih pokušaja šuljanja u prethodnim naslovima, ni ovoga puta to nije odrađeno sa stilom. Svakako, Lara ima više izbora da iznenadi neprijatelja s leđa; primjerice, lako se stopi sa žbunjem na zidu ili pak čučeći u travi, no može svog protivnika nadmudriti i odozgora, to jest skakanjem po drveću ili hodanjem po krovovima. Također, blato u kojem se povremeno okupa čini je manje vidljivom, a svako ubojstvo žrtvu pretvori u nijemu sardinu koja ne može ni alarmirati najbližeg suborca.

Oni koji smatraju da je stealth pristup igranju kreiran za kukavice mogu se veseliti malom arsenalu oružja kojeg Lara posjeduje još od početka. Dakle, osim njenog zaštitnog oružja, što se ovdje prema žaljenju mnogih odnosi na luk i strijelu, a ne na dva pištolja, gospođica Croft posjeduje samo jedan pištolj, pušku i sačmaricu. Svaka od njih ima svoje prednosti i nedostatke koje ne treba posebno objašnjavati, no vrijedi spomenuti kako ovoga puta može ispaljivati i vatrene metke, ako ste je voljni naučiti. Osim gorućih metaka Lara posjeduje i goruće strijele koje imaju isti učinak na neprijatelja, zatim one s eksplozivnim dodatkom, te strijele natopljene narkotikom koje u neprijatelju pobuđuju želju da isprazni vlastiti šaržer po svemu i ničemu.

Stealth je preporučeni način rješavanja situacija, ali ne i jedini.

S obzirom na to da suparničke trupe ili pak divlje zvijeri ne vrebaju na svakih 100 metara, Lara se u miru može posvetiti svojoj ljubavi prema arheologiji. Srećom za njezine istomišljenike, Shadow of the Tomb Raider pretežno je fokusiran na istraživanje predivnih lokacija Srednje i Sjeverne Amerike te otkrivanju tajni njihovih grobnica. Dobra strana ove igre jest da nikome ne nameće poduku iz povijesti o drevnim artefaktima, odnosno svaki predmet koji Lara pokupi direktno je spremljen u njen inventory kojem možete pristupiti bilo kada.

Nadalje, treba istaknuti kako je ovom naslovu dodan i sustav ronjenja. Naravno, ovaj interesantan, no naizgled nepotreban segment viđali smo i ranije. Međutim, izgleda kako je Lara ovoga puta zapravo uzela neke poduke iz te sportske i rekreacijske djelatnosti. Drugim riječima, Lara više nije ograničena na prostor i dubinu nekog vodenog predjela. Prednost tog izbora jest interakcija s morskim bićima, makar ona bila negativne naravi, te novi izvor resursa, u prvom redu bilja koje Lara ne koristi samo za zdravlje već joj određeni sastojci, pod uvjetom da ih nauči koristiti, istančaju različita osjetila potrebna za preživljavanje u džungli, ali i tijekom sukoba.

Lara više nije ograničena na prostor i dubinu nekog vodenog predjela.

Treba spomenuti i pohvaliti vjerojatno najzanimljiviji dio Tomb Raider igara – puzzle segmente. Nije pretjerano reći da su zagonetke na Larinom glavnom putu, ali i usputnim grobnicama teže i u skladu s time bolje i pametnije osmišljene nego u prijašnja dva naslova. Čini mi se kao da pljačkanje grobnica ili, bolje rečeno, pronalaženje njihovih misterioznih spisa nikada nije bilo zabavnije. Napose u usporedbi s rješavanjem dosadnih zadataka na koje bi vas nagovorili nasumični stanovnici.

S obzirom na to da se Shadow of the Tomb Raider nije osobito iskazao po pitanju priče, a i na nekim elementima gameplaya bi se dalo poraditi, možemo reći da najveća pohvala ovom dijelu stiže s tehničke strane. Premda Lara vjerojatno neće pokupiti Zlatnog Dabra za najljepšu igru godine, nemoguće je ne diviti se predivnoj prirodi i drevnim ljudskim tvorevinama koje nas okružuju. Također, bio bi grijeh ne spomenuti soundtrack koji bespogovorno sadrži najdirljivije skladbe koje se odlično stapaju s Larinim emocijama ili pak situacijama u kojima se zatekla, te na svoj jedinstveni način nastoje igrača oprostiti od ove trilogije.

Gledano u cjelini, šanse za to da Shadow of the Tomb Raider pokupi nagradu ili barem nominaciju za igru godine prilično su male i labave, no to ne znači da bi posljednju avanturu Larine izvorne priče valjalo zaobići. Upravo suprotno! Iako vas ova igra možda neće pretjerano očarati svojom pričom, mogla bi vas zainteresirati svojim izborom gameplay mehanika, a po svemu sudeći zadivit će vas svojim grafičkim ljepotama. Ako ništa, Lara Croft nikada nije zvučala ili izgledala bolje nego u društvu britanske glumice Camille Luddington.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziju ustupio nam je njezin izdavač.

S Larom se do daljnjega opraštamo uz poglavlje koje je zasjalo u postavljanju zanimljivih izazova kroz zagonetke, ali je ispalo tek osrednje u segmentima obračunavanja s protivnicima i istraživanju samog okoliša.

83 Naša ocjena
  • fokus na istraživanje pospješuje predivno izgrađeni svijet
  • solidan oproštaj od trilogije
  • interesantne zagonetke ohrabruju igrača da uključi moždane vijuge
  • fantastičan portret Lare u ulozi Camille Luddington
  • priprost rad za nametnute stealth mehanike
  • nemaštovita priča s dozom nekonzistentnosti
  • banalne sporedne misije

Petra Rukav

Sklona igrama s jedinstvenim pričama. Napose cijeni onu vrstu koja te tjera da testiraš granice vlastitog uma. Voli neočekivano mračne prevrate i developere koji stvaraju iluziju slobodne volje. Kada ne drži kontroler u ruci njene misli satima lutaju stranicama raznih knjiga. Ukratko, strastvena gamerica, entuzijastična štreberica i samozatajna introvertkinja.

Komentari (47)

• Chimichangas

25.09.2018 - 11:57

Ukratko, ako su vam nastavci prije bili dobri bit će i ovaj, ako nisu, ovaj ne donosi ništa toliko inovativno da privuče nekog novog. Ovo lagano preskačem.

• ffranz13

25.09.2018 - 12:14

Odlična recenzija i slažem se sa svime rečenim i sa svim minusima i plusevima.. Igra je zabavna i upravo ono šo sam očekivao to sam i dobio. Ima stvarno prekrasnu grafiku i slabiju priču ali nisam ni očekivao nekakav vrhunski scenarij. Gameplay jako dobar. Ipak od mene 86.

25.09.2018 - 12:40

samo 15 sati ? 🙁

• Petra Rukav

@SanKa, 25.09.2018 - 14:20

Tih 15-tak sati ti se odnosi na main campaign. Znači, bez istraživanja grobnica, bez rješavanja sporednih misija, bez besciljnog lutanja mapom. Lako ti natučeš i duplo više. 🙂

@Petra Rukav, 25.09.2018 - 16:32

to sam htio čuti 🙂 hvala

• Stribor88

25.09.2018 - 13:39

“priprost rad za nametnute stealth akcije”?!?!?! priprost rad? wtf? a jednom valjda i naučim što je to “stealth sa stilom”, to su neki filozofski termini… uopce stelth je uveden uTR svijet tek u novom rebootu, i uvjek je kao dodatna opcija “rambo” stilu koji je neki izvorni TR-a, stelth je u novom rebootu serijal više neka dodatna opcija. Ja sam ostao u čudu kada su… pazi ovo sporedne misije bile banalne… šteta bas sam mislio otkrit u sporednim misijama smisao života ili barem jednu sporednu misiju tipa shutter island… misim od TR-a očekujem vrh vrhova priču… kao recimo i u filmu stevena segala

• Negan

@Stribor88, 25.09.2018 - 16:01

Gubiš se malo. Kakve veze ima milijun i jedna inačica TR-a s aktualnom igrom koja je eto, nebi vjerovao, recenzirana umjesto 15 godina stare “Rambo Lare”?

• Stribor88

@Negan, 25.09.2018 - 16:17

tradicija, kontekst i okvir unutar kojeg racenziras igru i mozda cak i predrasude s kojima ulazis u igru, radi se o franšizi i kultu lare, ovo je njen početak zna se kako će završiti ženski rambo killer po grobnicama, i igre imaju taj evolucijski segment pogotovo prvi dio, stelth je tu ako dodatno proširenje gamplaya… nema potrebe za trazenjem dubine u istome, ovo nije splinter cell ili MGS, i uopce se s njima ne bi trebao usporedjivati (a ovo je to ocito “stealth sa stilom”)

@Stribor88, 25.09.2018 - 16:33

jebo me pas ako sam ja vidio recenziju gdje ti nisi popljuvao autora i neko njegovo mišljenje, viđenje mehanike/izgleda/čegagod u igri

• Stribor88

@SanKa, 25.09.2018 - 19:52

jer su recenzije loše neinformativne skolne fanboyevskim bazama, bolno je kad nemaštovit covjek drugom sere da je nemastovit koji je nesto napravio… vrlo jednostavno… j..o ti sebe ako mi objasniš prvi minus (priprost stealth, šta je to?), ili banalnost sporednih misija (banalnost ejjjj…to je čisto preseravanje recenzenta), stealth sa stilom, i opsjedutošću s pričom (koja mora biti minimum bestseler godinu dana)… tko je pise nije ni čudno da drugo nije ni u stanju procjeniti

@Stribor88, 26.09.2018 - 09:33

što ti se petra zamjerila ? kakav fanboyizam, sve što je rekla je na mjestu. kao što je kolega rekao, repeticija side questova uništi mnoge igre.

• Stribor88

@SanKa, 26.09.2018 - 11:07

što je to: priprost rad za nametnute stealth akcije? Što je tu meni rečeno? Kao i sa napisanim da “stealth nije sa stilom”…što to znači? Nisam vidio da je tako nešto napisano za uncharted 4 koji nema ništa bolji stealth od TR-a, jer se podilazu fan boy bazi… u u4 možemo nesto ignorirati ovdje ne možemo i to je ogroman minus, kao i dati recenziju osobi koja pati na priču a znaš da TR nema priču, vec je naglasak na drugim stvarima…. koliko se dugo čekalo na recenziju? namjerno miniranje u svrhu podilaženja fan boy bazi

@Stribor88, 27.09.2018 - 09:37

lik ti vidiš urote kojih nigdje nema..kakva mrtva fan boy baza ? preozbiljno shvacas sve ovo i izbacujes žuć na svakom postu. ako misliš da možeš bolje, piši svoje recenzije, al nemoj bit derište

@Stribor88, 25.09.2018 - 16:38

Zasto mislis da side questovi ne mogu biti banalni, dosadni i ponavljajuci? Pa masa igara je pala upravo na tome. Side misiie moraju imati dozu raznovrsnosti i smisla, nisam igrao TR novi ali side misije su bitan dio jer se radi o single player igri i ako ostanemo samo na 15ak sati glavne price, onda to nikako nije dobro. Od side questa se ni ne ocekuje otkriti smisao zivota ali ako su besmisleni (kao u Divisionu recimo) onda ne vidim sto te buni u tome.

• Stribor88

@funky0308, 25.09.2018 - 18:18

side questove jedino super imas witcher 3 (ali i ta igra nije valjala ovdje), neki su bili bolji od samog main questa , ali i to je poanta te igre zapravo…biti monster killer… ostali side questovi drugih igra, jedno te isto, odi tamo killaj ovo ono, pokupi ono, obrani ovo, dobis xp neki i loot i zdravo djaci… TR nije izninka tako da ne znam čemo isticati to kao minus, samo pricice imaju npc-ovi da maskiraju repeticiju… od GoW do GTA ili jos bolje mafia III (to boli vec) sve isti side questovi… samo paziti na kontekst igre ovo je TR, opet si ponoviti ja igram TR … pa opet…

• omar500

@Stribor88, 25.09.2018 - 18:15

Ma jedan portal iznio tu kritiku za kao priprost stealth, pa sada svi kopiraju. Svaka cast autorici, recenzija je odlicna, ali nema mjesta za tu kritiku. Nekada se u igrama na silu trazi neka mana, samo da se kategorija sa minusima popuni. Kada se pise recenzija, ne trebas uopste citati druge, posveti se igri i napisi sam. Ali ok, dosta toga je opisano u recenziji i ocjena je dobro iskonstruisana.

• Igor Belan

@omar500, 26.09.2018 - 09:19

Ne, to ne funkcionira tako. Niti se išta kopira, niti se igrama traže mane da se popune nekakve kategorije s minusima. Ako igra ima stealth segmente i mehanike, reći ćemo vam kakve su. I takve su. I to je cijela priča. Nema teorije zavjere.

• Znidy

25.09.2018 - 14:03

Probajte ovo odigrat, ako niste još, otpočetka na Deadly Obsession, kao što sam ja. Izgubia sam dobrih 36 sati dok sam ju preša, jer morate spremati u svakom kampu, a ako niste sve skupljeno i napravljeno spremili u međuvremenu, zna se dogoditi da po sat vremena igre izgubite xD.

Zato ovakve igre se odmah igraju na najtežoj razini. Zagonetke su puno draže i opasnije kad ne znaš što te čeka (pogotovo se odnosi na onaj jedan Challenge Tomb s onim rotirajućim mačevima u sredini, bolesno nešto).

• burgi

25.09.2018 - 14:12

hm malo sam razocaran…15 sati za igru od 500 kn…isto kao dpiderman…ocekivao sam ipak vise s onzirom da je singleplayer..

• delight353

@burgi, 25.09.2018 - 14:43

Ovisi kako igras. Ja sam sada na oko 85% igre. Imam 25 sati u njoj.

@burgi, 25.09.2018 - 16:33

pogledaj što je petra napisala meni gore, nije samo 15

• fpapac

25.09.2018 - 14:15

bit ce i ovo jednom na akciji

• delight353

25.09.2018 - 14:49

Igra je dobra. Mogu reci najdoradeniji TR u trilogiji. No, prica mi je malo nejasna i nedosljedna. Trinity sam, iz Risea, dozivljavao kao paramilitarnu organizaciju placenika koja nastoji imati moc i dominaciju nad svijetom. Nisam stekao taj dojam u ovom nastavku. Dapace, uopce ih ne dozivljavam kao veliku prijetnju i organizaciju koje bi se trebali plasiti. Cini mi se da je prica u ovom djelu cisti lrkos Lare zbog spomenutog; smrti tate i oduzetog djetinstva. Malo nategnuto po meni… No, igru jos nisam zavrsio. Pred krajem sam.

25.09.2018 - 16:34

jel ima ovo smisla igrati ako nismo upoznati sa prva dva nastavka trilogije ?

@SanKa, 25.09.2018 - 16:55

Ne baš.

• moordrak

@Zoran Žalac, 25.09.2018 - 19:39

Ti se šališ naravno. Ovaj nastavak ima veze sa prethodnicima kao i onaj iz 2013. sa originalnim igrama. Jedina sličnost je u nazivu likova i jebenom luku i strijeli.

• Igor Belan

@moordrak, 26.09.2018 - 09:24

I kampovima, craftingu i svim ostalim mehanikama naravno. Plus, dosta OK bi bilo vidjet jedinicu gdje je fokus igre baš bio na izgradnji jednog potpuno drugačijeg lika Lare Croft. Ima smisla prvo odigrat jedinicu i dvojku. Dapače.

• moordrak

@Igor Belan, 26.09.2018 - 10:38

Izgradnja lika Lare Croft. Znaš gdje je bila najbolje “izgrađena”? U filmovima. Ovo u igrama je golo govno.

@moordrak, 26.09.2018 - 09:58

Mislim da se Laru ne može baš razumit bez poznavanja priče iz prethodnih dijelova. I ovako je neprepoznatljiva kao lik u Shadowu, a kamoli bez ranijeg saznanja kroz što je sve prošla i zašto je PTSP-ovka sada. Mislim, ako igru već promoviraju kao završni dio TRILOGIJE onda mi nema nekog smisla doći na sam kraj bez da znaš o čemu se tu uopće radi.

• moordrak

@Zoran Žalac, 26.09.2018 - 11:16

O tome ti ja pričam. Ovaj novi serijal se nije trebao zvati Tomb Rider nego Lara Croft. Ma mo’š mislit’ misterije. Ne trebaš biti nuklearni fizičar da bi povezao dvije tri stvari u cjelinu. Zaigrati ću ovo jednoga dana, naravno, zato si ne želim kvariti doživljaj gledajući filmiće i snimke na YT. Ovo je onaj tip igre ako ga jednom odgledaš, nemaš više potrebe za igranjem. Petra je odradila odličnu recenziju ne otkrivši baš ništa relevantno, a opet, rekla je sve što se o igri može reći bez nekih većih spojlera.

25.09.2018 - 16:47

Nisam jos procitao recenziju ali sudeci po minusima, a i plusevima, zapravo si bila poprilicno darezljiva s ocjenom. Kada sam vidio minuse, bio sam uvjeren da ocjena nije veca od 75. Po meni, radi se o velikim manama, opet ponavljam, nisam procitao recenziju, niti igrao igru ali ako su jednoj single player igri zamjerke side questovi pa nam ostaje samo main story koji je nemastovit, stealth mehanike prosjecne ili ispod prosjecne, sto nam ostaje? Volim TR igre i svakako cu odigrati i Shadow ali nekako mi se cini, barem ovako ugrubo po ocjeni i za i protiv da je i dobro da se trilogija zavrsava jer je ocito iscrpljeno sve sto valja. Single player igra bez dobre price i zanimljivih side questova u kojoj smo sami protiv svih, cesto samo sa stapom u ruci gdje je bitan dobar stealth sustav…hmmm. Nisam bas sretan s time i mislim da je ne kupujem prije nego padne na max 20ak dolara. A taman se neckam da li da je kupujem ili da cekam RDR2 i sve ove igre (Spajdi, TR…) da igram nakon RDRa kada bude puno bolja cijena.

• darijoman

@funky0308, 25.09.2018 - 18:38

Minus ove igre može biti samo ne maštovita priča, ali to je ipak TR i ne očekuje se nešto veliko na tom polju. Nije to igra koja je rađena po nekom bestseleru ili sl. Ovi ostali minusi su bez potrebni i igra svakako zaslužuje veću ocjenu.

• Igor Belan

@funky0308, 26.09.2018 - 09:28

Ako si ti nakon čitanja teksta uvjeren da će ocjena na kraju biti nekih 75, a ocjena ipak ispadne 83, onda su minusi na koje si u recenziji naletio očito bili manjeg značaja za cjelinu igre, nego si mislio. Svaka igra je priča za sebe i nije svakoj dealbreaker ako joj stealth mehanike nisu baš na vrhunskoj razini. Nisu svakoj akcijskoj avanturi koja ima side questove takve stvari podjednako bitne.

@Igor Belan, 26.09.2018 - 11:10

Ma naravno, uopce ne sumnjam u Petrinu recenziju jer nije ovo prvi njezin tekst kojega citam, siguran sam da ne bi dala ovako visoku ocjenu da se radi o velikim problemima u igri. Bas zbog toga i naglasavam, nekoliko puta, da nisam igrao igru niti procitao cijelu recenziju. TR po meni i u zadnjem dijelu ima problema s istim stvarima i kao da se ne zeli opredjeliti sto bi htio biti. Bez obzira na to, igra mi je bila odlicna, kupio sam je po full cijeni i dva puta je odigrao. Zanimljivo je da igra uopce moze biti toliko zabavna koliko TR bude, a ima mane i to ne bas ni toliko male. Price vidjene mali milion puta, masa kliseja i ponavljanja, predvidiva prica i malo zagonetki i istrazivanja izvan glavne price (predzadnji nastavak), a opet igra ispadne dobra i zanimljiva. Zato oprt kazem, sudeci po plusevima i minusima, a bez igranja igre i citanja cijele recenzije, ispada poprilicno darezljiva ocjena. Jasno je da se tako ne moze i ne treba donijeti konacni sud

• GAMEmaher

25.09.2018 - 17:19

Ovo se čeka na Ps Plus

• Saren

25.09.2018 - 18:32

Odkako ju igram tesko mi se odluciti kako mi se svidja nakon protekle dvije. Mislim da dobro zaokruzuje novu reboot-anu trilogiju. Iako prezirem stealth i nisam fan ovoga sta su ubacili u zadnji TR funkcionira ok, makar po mom misljenju moglo se bez toga. Glasovno su likovi odradjeni super, pogotovo Lara, sto se itekako vidi a i graficka prezentacija je odlicna. Iako uzivam u igri nemogu se otrgnuti dojmu da mi nesto fali atmosfericnosti iz prvog TR iz 2013-te. Sve u svemu solidno poglavlje za kraj ove trilogije. Sa tim recenim, nadam se da ovo nije zadnje od Lare za dugo vremena u kojem god formatu bilo.

• Nightyx

25.09.2018 - 18:56

Jel to znači da je Tomb Raider prošlost ili se pak priča o nekoj novoj priči? Čekam sniženje pa kupujem

• moordrak

25.09.2018 - 19:20

Dobro sam ocijenio. Prethodni TR mi je u plejki i ne mogu se natjerati dalje od početka. Njah. Izgubio mi je ovaj serijal svoju čar. Definitivno preskačem. Možda nabavim tamo negdje na ljeto iduće godine kada bude opća suša igara, ne prije.

• Vaas FU SEHCTIB

25.09.2018 - 19:20

Zoranova verzija Petrinog prvog minusa :+ Pohvaljujući rad za napredne stealth mehanike. ?

• crolink07

25.09.2018 - 23:01

Nisam očekivao ovoliku količinu zabave,najbolja Lara u trilogiji.?

• ruya

26.09.2018 - 09:39

Ja cu samo napisati da je igra odlicna, prava avantura kakva dolici Lari. Znaci stealth mehanika je odlicna sasvim suprotno recenziji inace sam ljubitelj stealth igara MGS i SC pa i Hitmena. Na nekih sam 40% igre i stvarno nemam ni jednu zamerku, gameplay poznat i slican predhodniku samo sto je akcenat na stealth-u jos veci. Grafika, ambijent predivni. Moja neka ocena bi bila 90.

• Vegeta123

29.11.2018 - 02:44

Danas završija i dajem joj 85 ali od prvog nastavka ove nove Lare(2013) ovaj mi je nekako najslabiji ali sve je to kroz sva tri nastavka vise manje slično.

• Jokerhere

22.01.2019 - 06:41

Standardno ok …na momente odlicno.

• psnlegend

17.01.2020 - 00:52

I ‘ladno Larica u najlosijem izdanju dobije vecu ocjenu no Days gone…
    Joj-joj-joj; HCL…

• Damir Alic

03.06.2020 - 12:47

Poštovani, kako recenzenti, tako i mi koji smo prešli ovu igru.
    Strastveninsam ljubitelj ovog žanra, i igram ga od “kada.
    Sjećate li se Tomb Raider 4- last revelation, na kecu. Ta igra je za mene naj bolja, kako u serijalu, tako uopšte .
    Eh, upravo ova igra najviše podsjeća na tu,po meni, najbolju u serijalu.
    Jedina zamjerka je što zagonetke nisu još teže i zasto ih nema vise. Ostalo je sve extra.
    Od mene cijena 95

• Sick Individual

29.11.2020 - 23:49

Upravo završio igru. Dobra je kao i cjela trilogija ali meni slabija od prva dva dijela. Što se tiče gameplay mahanika nemjerljivo bolji naslovi od uncharteda sa kojim ih ljudi stalno uspoređuju (s pravom jer očito je da su puno stvari preuzeli tih igara) ali isto tako i lošija priča od uncarteda a o karakterizaciji likova da i ne govorim. Sve u svemu 80 od mene za ovu igru i nekih 87 za trilogiju. Btw recezentici su se podkrale neke greške u recenziju ali nećemo cjepidlačit 😁

• anto989

06.07.2021 - 09:28

Nakon što sam ju upravo prešao na ps4 mogu reći da igra nije ono što sam očekivao. Dobra je ali ništa više od toga. Leveli su mi nekako jednolični u odnosu na prve dvije igre, gameplay i priča ok. U globalu, sve već viđeno. 75 od mene