Splatoon 3

LIGNJE NA FRIŠKO

Filip Zorić

Serijal Splatoon rodio se za ere Wii U konzole, ali čak je i u tom mračnom dobu bilo jasno da je Nintendo ostvario pun pogodak. Napucavanje farbom u Splatoonu bilo je totalno drugačije, kao da je neko nabacio friški sloj boje na žanr pucačina. Sad kad je vani Splatoon 3, mogu reći da je ovo još uvijek serijal koji djeluje svježe.

60€ Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

Splatoon je jednostavno originalan – taj idealan miks mobilnosti, borbe za teritorij i klasičnog napucavanja je nešto što se dogodi kad Nintendo prakticira svoju magiju. No, dok ta formula gameplaya i dalje čvrsto nosi serijal na leđima, ne mogu reći da je trojka donijela ogromnu evoluciju onog što smo vidjeli ranije. Oni kojima se ne sviđa Splatoon vjerojatno neće zavoljeti serijal trećom igrom, ali oni koji se vraćaju opet će pronaći zabavno iskustvo kakvog u tom obliku nema izvan ovog serijala.

Radnja u Splatoon 3 prati našeg lika dok pokušava pronaći Great Zapfish, ribetinu koja pokreće cijeli grad Splatville. Inače ovaj serijal ima više toga za pratiti u priči nego što bi se reklo na prvi pogled – čak imate osmišljenu geografiju svijeta i njegovu povijest koju možete istražiti. Ali za one koji se samo žele ubaciti bez komplikacija, čekaju vas pokoja dobra fora u dijalogu i simpatični likovi.

Mene je u singleplayeru više zanimao gameplay nego sam svijet s pričom. Većina ljudi igra Splatoon za multiplayer, ali kampanja nudi dosta drugačije iskustvo i ne daje dojam kao da je ubačena bez razloga. Nintendo se uvijek voli igrati s glavnim konceptom gameplaya, a Splatoon 3 nije iznimka za to pravilo. Leveli su dizajnirani tako da na što kreativniji način morate iskoristiti mehanike koje imate na raspolaganju.

Na primjer, jedan level je bio totalno fokusiran na formu lignje (u kojoj možete plivati kroz boju). Tu sam imao trake koje su mi davale ubrzanje i krugove kroz koje sam mogao proći u zraku – level je izgledao kao da je ispao iz nekog brzog platformera. U drugom sam levelu dobio niz mehanizama koji drugačije reagiraju na moje pucanje, a u trećem sam mogao samo uživati i ofarbati ogromnu kamenu glavu.

Nintendo se uvijek voli igrati s glavnim konceptom gameplaya, a Splatoon 3 nije iznimka za to pravilo.

Sviđa mi se i nova mehanika – Smallfry je mala riba koju možete baciti da vam pročisti put ili da možda interaktira s nečim u daljini. Nije neki ogroman dodatak, ali još je jedna stvar koja zna zapapriti gameplay. Leveli u singleplayeru općenito nisu naporni jer gotovo svaki donosi nešto različito, a sviđa mi se što su neki od njih napravljeni kao zagonetke koje vas tjeraju da razmišljate “izvan kutije”.

Toliko o samostalnom igranju – idemo se fokusirati na multiplayer, mod zbog kojeg većina igrača kupuje Splatoon. Svaki put kad zaigram multiplayer gotovo uvijek klikne ta sjajna gameplay formula Splatoona. Mečevi traju kratko, pogotovo kad ih usporedite s onima iz drugih igara. Kad se to kombinira s brzim kretanjem i kaotičnim napucavanjem, dobivate mečeve koji su puni energične zabave.

Ovo je jedna od rijetkih multiplayer igara u kojoj se ne osjećam kao da padam u laganu depresiju ako me previše ubijaju. Eliminacije u Splatoonu 3 nisu nužno najvažnija stvar. Bojanje teritorija je jako važno na dulje staze, tako da ne morate ni biti precizni snajperist da biste pridonijeli svom timu tijekom meča.

Svaki put kad zaigram multiplayer, gotovo uvijek klikne ta sjajna gameplay formula Splatoona.

Čak i da me protivnički tim baš masakrira, znam da ću započeti novi meč već za nekoliko minuta i sve to zaboraviti. Mislim da je Splatoon 3 idealan ako tražite neku chill multiplayer igru za Switch. Ulozi nisu preveliki, uvijek ima akcije i možete se samo ubaciti na nekoliko zabavnih mečeva ako to želite. Međutim, ako želite ozbiljnije iskustvo, bacite pogled na ranked modove koji traže da vaš tim ispuni kompliciranije zadatke.

Nažalost, nije sve savršeno u multiplayeru. Mape u Splatoonu 3 su mi među slabijim elementima cijelog paketa. Možda je to samo do mene, ali velik dio njih mi ostane u sjećanju na možda sat vremena prije nego što mi totalno ispare iz glave i više ih se ne sjećam kad se vratim u igru. Mislim da je jedan od uzroka tog problema taj da većina mapa nemaju ludo kreativne ideje ili upečatljivu estetiku.

Mape u Splatoonu 3 su mi među slabijim elementima ovog iskustva.

Mape su pomalo dosadnjikave i ničim ne odskaču onda kad bi trebale bit smještene u nešto drugačijoj okolini. Također neki od ovih bojišta znaju bit zbunjujući, kao da njihov dizajn ne funkcionira na intuitivan način. Prečesto mi se događalo da lutam kako bih pronašao put do nekog interesantnog područja na mapi.

Jedan od glavnih segmenata igre je Salmon Run, mod u kojem se vi i još tri igrača borite protiv nadolazećih valova neprijatelja. U Splatoonu 3 su makli su ono bizarno ograničenje iz dvojke – tu ste trebali čekati po nekoliko dana da zaigrate ovaj mod. Salmon Run je u principu još jedan zabavan dio igre koji vam daje kratke, ali jako zabavne partije.

Mislim da je ovo idealna opcija za one koji možda preferiraju nešto manje kompetitivno. Osobno mi je ovo dobro došlo kad sam htio pauzu od regularnog multiplayera – mogao sam se još više opustiti i samo uživati u kooperativnom kaosu.

Sve u svemu, Splatoon 3 nudi solidnu količinu sadržaja. Mislim da ima nešto za svakoga i lijepo je vidjeti da je igra s fokusom na multiplayeru lansirana u poprilično stabilnom i kompletnom stanju. No jedna od glavnih kritika upućena ovom naslovu je ta da je previše sličan Splatoonu 2.

Jedan od glavnih prigovora na  ovom naslovu je ta da je previše sličan Splatoonu 2.

Kao prvo, moram spomenuti da ovdje ima novih stvari. Tu su vam kul nova oružja poput Splatane, katane koja može različitim zamasima pucati boju. Dobili smo Tricolor Turf War mod, u kojem se tri tima natječu za vladavinu nad jednim područjem.

Prisutno je i brdo sitnica koje su izglancale iskustvo igranja za one koji su već igrali serijal. Imate lobby u kojem možete čekati mečeve, dodane su opcije kretanja za vještije igrače i konačno možemo preskočit one uvodne prezentacije u kojima likovi ne znaju kad prestati s brbljanjem.

Ali shvaćam da su to sve relativno manji dodaci kad se baci pogled na širu sliku. Sve što imate ovdje ste mogli na jako sličan način iskusiti u Splatoonu 2. Osobno mi je najviše falilo nešto inovativnih ideja kod mapa ili možda nova, bitna mehanika za multiplayer.

Usprkos tome, ja sam u Splatoonu 3 itekako uživao i općenito mislim da je ovo idealna igra za one koje žele tek započeti sa serijalom. U tom vas slučaju ne brine koliko se i u čemu ovaj dio (ne) razlikuje od Splatoona 2. Na kraju krajeva, Nintendovu praksu znate – nije da se Splatoon 2 prodaje jeftinije kad se pojavio treći dio. Oba vas koštaju jednako, a treći je ipak bolji.

Splatoon 3 nije velik pomak u odnosu na prethodnika, ali donosi zarazni gameplay po kojem je serijal poznat u modernijem sjaju.

84 Naša ocjena
  • jedinstven multiplayer koji rijetko kad dosadi