Tekken 8

PRGAVA FAMILIJA

Dominik Vadas

Najnoviji Tekken ulazi u ring kao posljednji od trojice starih teškaša borilačkog žanra. Prošla godina sve nas je razmazila svojom šarolikom ponudom kvalitetnih naslova, a ljubitelji tabačina možda su bili najveći pobjednici jer im je 2023. donijela obnovljeni Mortal Kombat te Street Fighter 6. S obzirom na to da su obje igre pokupile jako dobre ocjene, Tekkenove željezne šake uoči izlaska zasigurno su bile natopljene znojem, tim više što je posljednji punokrvni nastavak izašao prije devet godina. Nakon mnogo provedenih sati i nekoliko slomljenih kontrolera, spremni smo vam prenijeti svoj sud o najnovijem Tekkenu koji je, u najmanju ruku, fantastična igra.

80€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Baš poput svojih boraca, Tekken 8 nemilosrdno cilja na sam vrh, a na putu do prijestolja nose ga gomila sadržaja, osvježena prezentacija, unaprijeđen gameplay i čitav niz poboljšanja koji igru čine dostupnijom novim igračima. Hoće li Tekken 8 zasjesti na tron borilačkih naslova zapravo nije ni bitno jer, kako god da okrenete – riječ je o izvrsnom naslovu koji može ravnopravno stajati s ponajboljima u svom dugovječnom serijalu.

Glembajevi na japanski

Developeri Tekkena ponosno se busaju u junačka prsa činjenicom da njihova franšiza ima najdugovječniju priču unutar gaminga. Punih 30 godina Tekken nas podsjeća kako ne valja stajati blizu vulkana i provalija, dok istovremeno ističe važnost školskih sati lektire jer sapunica obitelji Mishima nije ništa drugo do nasilnija i apsurdnija verzija Glembajevih. Bez obzira na razinu vašeg (ne)poznavanja beskonačnih izdaja i petlji kojih nije lišen apsolutno niti jedan Tekkenov protagonist, radnja u Tekkenu 8 bit će vam razumljiva i moći ćete ju pratiti.

Bez obzira na razinu vašeg (ne)poznavanja beskonačnih izdaja i petlji, radnja u Tekkenu 8 bit će vam razumljiva i moći ćete ju pratiti.

Štoviše, ako zanemarimo neizostavna glupiranja i pretjerane dramaturške elemente, priča u najnovijem Tekkenu prilično je zanimljiva. Fabula se direktno nastavlja na prethodni Tekken i ponovno u fokus stavlja osvetoljubivi i častohlepni odnos između oca i sina. Nakon Heihachijeve smrti, njegov sin Kazuya jedva je dočekao da zauzme očevo mjesto na čelu megalomanske kompanije Mishima Zaibatsu.

S druge strane, njegov sin Jin uzaludno pokušava obuzdati svoje vražje porijeklo te istovremeno spriječiti svoga sumanutog oca u namjeri da uništi čitav svijet. Naravno, usred priča o vladanju svijetom i epskom sukobu dobra i zla, u cijelu stvar nekako će se uvući i turnir Kralja željezne šake, jer kako bi drugačije Tekken sukobio čovjeka jaguara i zaljubljenog grizlija u kožnjaku.

Smrt najjačeg djedice na svijetu došla je s velikim posljedicama, a one će se igraču prezentirati kroz visokobudžetne režirane scene koje inspiraciju vuku iz višestrukih izvora koji variraju od biblijskih motiva i popularnih animea do Kurosawinih kadrova samurajske borbe.

Premda ne pretjerano duga, kampanja je vrlo zabavna i držat će vašu pažnju, a koliko će vam se svidjeti najviše će ovisiti o tome možete li prožvakati Tekkenov “osebujan” smisao za naraciju. Za sve one koji su zaboravili ili potisnuli ovo narativno remek-djelo, prije početka priče postoji zaseban dio u kojemu su skraćeni najvažniji događaji prijašnjih igara. Alternativno, tu je naš Tekken nije Voda serijal. S tim ili bez toga, priča u Tekkenu 8 neće vam imati pretjeranog smisla, ali garantiram vam da nećete ostati ravnodušni.

Željezne šake kuju se dok su vruće

Osim glavne kampanje, Tekken 8 ima pregršt drugih modova koji će vas dobrano zabaviti i pripremiti na mrežnu borbu s drugim igračima. Ovogodišnja novost je Arcade Quest, mod u kojemu kreirate svog avatara i krećete na pohod po raznim igraonicama do titule najboljeg Tekken igrača. Arcade je zapravo velik i detaljan tutorial koji vas pobliže upoznaje s mnogim mehanikama same borbe. Čitava stvar napravljena je tako da simpatično simulira arkadnu ludnicu 90-ih godina prošlog stoljeća, zbog čega na trenutke i zaboravite da je ovo “samo” zamaskirani trening.

Dodatni sati svakako se mogu izvući i uz kratke setove od pet borbi nakon kojih dolazi animirana scena u kojoj otkrivamo povijest ili osobnost svakog borca. Ove epizode poznate su svakom Tekken igraču, a za one koji ih nikada nisu gledali, riječ je o kratkim i često urnebesnim sekvencama koje u svojem ludilu nekako uspijevaju nadmašiti i glavnu kampanju. Kad smo već kod apsurdistana, dobro je spomenuti i svečani povratak Tekken Balla pa eto, ukoliko u vašoj tabačini želite gledati medvjede kako se šamaraju loptom za plažu, Tekken 8 pruža vam to neprocjenjivo iskustvo.

Šlag na tortu svakako je detaljan i iznimno slojevit sustav učenja. Izuzev već spomenutog Arcadea, Tekken 8 ima jedan od najboljih sustava vježbanja i učenja koji sam vidio u borilačkim naslovima. Za početak, dobar trening u kojemu možete vježbati čitavu hrpu najrazličitijih mehanika poput pamćenja frameova, kažnjavanja, žongliranja protivnika, pamćenja pojedinih poteza svakog lika i slično. Dok vježbate, na ekran možete zalijepiti razne korisne informacije poput svojstava posebnih poteza ili redoslijeda optimalnih napada.

Ako se pak želite okušati protiv drugih igrača, a i dalje uživati u sigurnoj zoni iskustva za jednog igrača, mogle bi vam se svidjeti borbe protiv takozvanih duhova. Super Ghost Battle možda zvuči kao nešto ispalo iz svijeta Dragon Balla, ali radi se o naprednoj umjetnoj inteligenciji koja vam služi kao idealni sparing partner. Duhovi protiv kojih se borite mogu imitirati vas i vaše taktike, ali jednako tako možete isprobati i duhove drugih igrača te na taj način simulirati borbu sa stvarnom osobom.

Replay je fantastičan novi alat za učenje pomoću kojega možete proučavati napade protivnika u interaktivnoj ponovljenoj snimci.

Fantastičan alat za učenje je i novi Replay. Sustav premotavanja funkcionira tako da u svakom trenutku možete preuzeti kontrolu nad okršajima koje ste snimili i tako na najbolji način vidjeti što bi bilo, kad bi bilo! Svaki puta kada u mrežnom igranju naletite na igrača koji vas lako pobjeđuje koristeći poteze i kombinacije koje ne znate braniti, jednostavno odete u replay i krenete isprobavati najbolje načine obrane, protunapada i napada. Štoviše, igra će vam često i pomoći tako što će vam i sama sugerirati neke od mogućih opcija, što će definitivno najviše koristiti novim igračima.

Jednom kad se propisno zagrijete, možete zakoračiti u Tekkenov Fight Lounge, virtualni centar u kojemu svojim avatarom trčkarate uokolo i dogovarate razne casual, ranked ili brzopotezne mečeve, da ne zaboravim neizostavni Tekken Ball. Iz svog iskustva mogu reći da nisam imao prevelikih problema s mrežnim igranjem. Tekken 8 posjeduje rollback netcode koji ovoga puta djeluje balansiraniji od onoga u Tekkenu 7, no i dalje možete očekivati nešto hrapavije iskustvo ukoliko igrate s igračima iz drugog dijela svijeta ili onima koji koriste bežični internet.

Tekken 8 posjeduje rollback netcode koji ovoga puta djeluje balansiraniji od onoga u Tekkenu 7.

Za razliku od sedmice, Tekken 8 podržava crossplay, a dobra vijest je što su i učitavanja prije borbe uglavnom brža, iako se zna dogoditi  da poneko traje duže no što bi trebalo. Ukupno gledajući, po pitanju sadržaja, Tekken 8 jedan je od robusnijih i sadržajnijih naslova u franšizi. Uza sve silne gameplay modove, osmica ima i poseban džuboks na kojemu se nalazi glazba iz svih većih Tekken igara pa možete do mile volje preslušavati soundtrack iz kultnog Tekkena 3 i ponovno proživjeti svoje gaming traume u kojima vas omaleni dinosauri i razni plesači mlate k’o vola u kupusu.

Izgorjet ću od batina

Tekken 8 uveo je brojne inovacije u svoju borilačku formulu, taman toliko da osvježi formulu i uskoči u moderne trendove, a opet nedovoljno da našteti svojim ključnim mehanikama. Primjerice, po pitanju kompleksnosti Tekken je i dalje nemilosrdan, a svaki lik još uvijek krije pravu riznicu poteza čije kombinacije nerijetko prelaze troznamenkaste brojeve. S druge strane, u želji da privuku što širu publiku, borilačke igre sve češće stavljaju naglasak na razne alate koji olakšavaju izvođenje specijalnih i impresivnih poteza. Tekken 8 nikako nije iznimka te igraču nudi takozvani specijalni način igre koji vam omogućuje da pritiskom jedne tipke izvedete neke prilično cool poteze.

Tekken 8 igraču nudi specijalni način igre koji vam omogućuje da pritiskom jedne tipke izvedete neke prilično cool poteze.

Premda su mnogi tvrdokorni obožavatelji borilačkih naslova srčano protiv ovakvih praksi, činjenica je da one privlače više igrača i omogućuju zabavu i onima koji ne žele mjesecima učiti sve moguće hrvačke kombinacije gospodina Kinga. Naravno, pri olakšavanju treba paziti da dubinski sustav igre ostane takav da se igraču itekako isplati učiti poteze na starinski način – kako je i pokojni Heihachi učio!

U Tekkenu 8 situacija je prilično dobra, što će reći da u nižim razinama apsolutno možete pobjeđivati bez prevelike upotrebe moždanih stanica i jednostavnim korištenjem automatskih comboa lijenim pritiskom iste tipke, no vrlo brzo doći ćete do razine u kojoj će protivnici nemilosrdno kažnjavati činjenicu da sve napade počinjete na identičan način. U svakom trenutku u borbi vrlo lako možete isključiti i ponovno uključiti pojednostavljene kontrole, a vrijedi spomenuti da, ukoliko ih držite uključenim, i vaši protivnici mogu vidjeti po kojim tipkama panično lamatate!

Iako je Tekken uglavnom poznat po strpljivoj i defenzivnoj igri, osmica je uvela određene inovacije koje nagrađuju agresivni pristup.

Doduše, popularni button mashing ovoga puta malo je pogurnut činjenicom da Tekken 8 znatno veći naglasak stavlja na napad. Iako je Tekken uglavnom poznat po strpljivoj i defenzivnoj igri u kojoj na najvišim razinama često gledamo igrače koji sumanuto plešu okolo naokolo ringa, osmica je uvela određene inovacije koje nagrađuju agresivnu igru. Jedna od njih je i ponovno uvođenje obnovljivog zdravlja. Svaki puta kada odbijete protivnikov napad oklopljenim potezom, blokirate velike napade prilikom posebnih stanja ili primate udarce dok ste u zraku, oduzima vam se takozvani chip damage, a njega možete vratiti samo ako krenete u napad i natučete neprijatelja.

Druga inovacija, također veoma napadački orijentirana, naziva se Heat. Ulaskom u “vrućinu”, vaš lik dobiva razne pogodnosti; nanosi više štete, otključavaju mu se novi potezi, brže vraća zdravlje i slično. Postoji nekoliko načina da aktivirate heat, a aktivirati ga možete jednom u svakoj rundi. S obzirom na to da se radi o vrlo moćnom alatu te da mu je trajanje ograničeno na kakvih 10-ak sekundi, vrućina predstavlja vrlo važan taktički segment u novom Tekkenu. Na primjer; velika je razlika u tome hoćete li upaliti heat na početku runde i agresivno napasti pa riskirati slabu završnicu ili pak čekati da budete u nezavidnoj situaciji i pokušati ga iskoristiti kao povratničku mehaniku, riskirajući da padnete na zemlju prije nego li ste ga uopće aktivirali.

Nadalje, Rage sustav iz Tekkena 6 i 7 dodatno je osvježen. Stanje bijesa u koje ulazi vaš lik i dalje se aktivira jednom kada vam zdravlje padne ne kritičnu razinu, no spektakularni napadi koji su vam tada dostupni sada su atraktivniji no ikada, što ne čudi s obzirom da je Tekken 8 napravio veliki skok u odnosu na sedmicu i prešao na Unreal Engine 5.

Grafički pomak vidljiv je u svakom pogledu, pogotovo kada promatramo arene i likove. Što se arena tiče, na raspolaganju imate 16 različitih borilišta, s time da mnoga od njih imaju razne izmjene okoliša i čitave dijelove koji se mogu uništiti. Likovi su također atraktivni i detaljno modelirani, iako su neki dijelovi poput kose i dalje su šlampavo odrađeni, no to su zbilja sitnice.

Početni sastav broji 32 igriva lika. Od većih promjena treba svakako izdvojiti izostanak djedice i nekih poznatijih likova poput Brucea, Armor Kinga ili Anne Williams koji će, zajedno s Eddyem, vjerojatno stići u budućim proširenjima. Što se pojačanja tiče, Tekken 8 uvodi tri nova lika; agenta Victora kojemu glas daje poznati francuski glumac Vincent Cassel, strastvenu ljubiteljicu kave Azucenu Ortiz te misterioznu Reinu koja, unatoč svojoj krhkoj vanjštini, skriva mračnu tajnu zbog koje će postati jedan od glavnih likova u idućim nastavcima. Novi-stari likovi su Jun Kazama koja poduži niz godina nije bila igrivi lik te Raven, mistični borac koji je debitirao u Tekkenu 5.

Kako smo već napomenuli, Tekken 8 vrlo je nabijen naslov i ovom recenzijom otkrili smo vam samo ono najbitnije. Iskusni borci primijetit će čitav niz sitnih poboljšanja i promjena koje ne stignemo ni spomenuti jer bi uslijed pustog nabrajanja recenzija trajala koliko i saga obitelji Kazama i Mishima. Bez obzira na sve, Tekken 8 veoma je dobra igra koju topla srca preporučujem svima koje iole zanimaju trodimenzionalne tabačine. Sa prekrasnom grafikom, hrpetinom sadržaja i raznolikim opcijama igranja koje se prilagođavaju vašoj vještini, Tekken 8 za mene predstavlja ponajbolju igru u čitavom serijalu.

Tekken 8 uzima najbolje elemente iz svog dugovječnog serijala i spaja ih u zabavnu, atraktivnu i sadržajno bogatu igru koja će se svidjeti kako okorjelim fanovima, tako i zainteresiranim novopridošlicama.

• pregršt sadržaja
  • najpristupačniji Tekken do sad
  • razni alati za vježbanje
  • impresivna prezentacija
  • učitavanja znaju biti spora
  • pojednostavljen sustav kontrola može zasmetati tvrdokornim fanovima

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.