Windjammers 2

LJETNI HIT USRED ZIME

Ivan Brekalo

Prva Windjammers igra s Neo Geo arkade do sada je već zaradila titulu klasika. Riječ je o kompetitivnoj 1:1 igri koju može zaigrati ama baš svatko – ne samo zbog osnova koje je lako pohvatati, nego i zbog toga što je igra prebačena i na moderne konzole. Sada nas je razvojni tim Dotemu počastio nastavkom koji se uglavnom zasniva na istim mehanikama gameplaya kao i original i kojeg krasi prelijepi vizualni stil sličan onome koji smo vidjeli u ranijim Dotemu naslovima kao što su Streets of Rage 4 i prerada Wonderboya 3.

19,99€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

Koncept je vrlo jednostavan: riječ je o sportskoj akcijskoj igri u kojoj se dva natjecatelja nadmeću bacajući frizbi na protivničku polovicu terena u nadi da protivnik neće uspjeti uhvatiti bačeni frizbi. U pravilu svi tereni imaju dva žuto označena dijela gola koji nosi tri boda, te crveno označeni dio koji nosi pet bodova. Ako leteći disk padne na tlo pri smeširanju ili uspješno izvedenom lobu – takav manevar donosi između dva i četiri boda (ovisi o odabranom igralištu na kojem se dvoboj odigrava). Cilj je prije isteka vremena skupiti više bodova nego protivnik ili pak skupiti 15 bodova koji automatski osvajaju set. Pobjeda po standardnim pravilima zahtijeva dva osvojena seta.

Prije nego vaš lik uhvati disk, može se kretati u osam različitih smjerova, a može koristiti i zalijetanje za bolje pozicioniranje ili hvatanje diska u zadnji tren. Na raspolaganju su i dva osnovna poteza iz originala: bacanje i lob. Dodan je i novi potez: skok kojom se može presresti visoko bačeni disk. Nakon uspješnog hvatanja u skoku, igrač može ili smeširati taj disk ili sletjeti s njim i naknadno ga baciti.

Sljedeći novi potez je udarac iz prve za koji je potrebno precizno pozicioniranje, ali ovim manevrom možete vrlo lako iznenaditi protivnika i povisiti intenzitet akcije. Pravovremeno tempiran pritisak tipke loba može rezultirati kratkim udarcem koji je idealan za upućivanje protivniku koji je odlučio kampirati na vlastitom golu.

Najbitnija je dakako tipka za bacanje kojom je moguće izvesti nekolicinu različitih poteza. Disk se može bacati u različitim smjerovima i odbiti od zidove igrališta. Također je moguće “zafelšati” bacanje i tako zbuniti protivnika. Sve ove manevre moguće je kombinirati, što predstavlja izuzetno veliku količinu opcija kojima se igrači mogu međusobno nadmudrivati. Nakon svakog uspješnog bacanja igraču se puni posebni mjerač, a nakon što se mjerač napuni – igrač dobiva pristup jednom od dva specijalna poteza koje može aktivirati po želji.

Defenzivni specijalni potez spašava od bacanja koje igrač inače ne bi uspio uhvatiti te rezultira lansiranjem diska u zrak. Ofenzivni specijalni potez se razlikuje za svakog od ukupno 11 igrivih likova, a obično je riječ o silovitom bacanju koje primjerice može imati vrlo neobičnu i teško predvidivu putanju ili pak silovitom bacanju koje pod određenim okolnostima može odgurati protivnika u gol zajedno s uhvaćenim diskom.

To bi vam ukratko bile osnove novih Windjammersa. Međutim, postoji tu još puno dodatnih tehnikalija koje igrači mogu savladati s vremenom. Nekad se kombiniranjem svih manevara stvarno možete iživljavati na protivniku i ne dopustiti mu da diše, te u samoj konačnici iskoristiti njegovo loše pozicioniranje i osigurati si maksimalnih pet bodova pogotkom u crvenu zonu mreže. Osim pospremanja diska u mrežu skupa s protivnikom, moguće je napucati protivnika i oboriti ga na tlo. Ni to još nije sve jer brzina bacanja ovisi o tome koliko brzo stisnete tipku nakon hvatanja diska.

Na veliku žalost novih igrača, u igri ne postoji interaktivni tutorial. Sve gore spomenute akcije objašnjene su isključivo u nizu slajdova s ilustracijama koje možete pogledati unutar igre. Pomalo neobičan propust koji rezultira nepotrebnom barijerom za nove igrače koji nisu imali priliku zaigrati prvi dio Windjammersa. Ako ste novi igrač, a želite što prije naučiti igrati Windjammers 2 kako spada, vrlo vjerojatno ćete se morati informirati o mehanikama izvan same igre. Nije nezamislivo da Dotemu ispravi ovaj nedostatak u jednoj od zakrpa koje bi mogli izbaciti, ali trenutno ovo predstavlja neočekivanu manu u inače vrlo lijepo zaokruženom proizvodu.

Po cijeni od 20 eura Windjammers 2 nudi Versus mod, Online mod s rangiranim mečevima te Arcade mod. Arcade mod na izbor daje tri stupnja težine te je cilj proći cijelu mapu i pobijediti ukupno pet mečeva kako biste vidjeli animirani kraj svog lika. Između nekih od mečeva moguće je zaigrati bonus levele koji su nešto drugačijeg karaktera. Jedan od bonus levela je simpatična mini igra zvana Hot Dog u kojoj je potrebno uhvatiti lansirani disk upravljajući psa koji pri tom mora preskakati prepreke i ljude koji se sunčaju na plaži.

U usporedbi s prvim dijelom Windjammersa, broj igrivih likova je povećan sa 6 na 11. Osim specijalnih poteza, siline bacanja i brzine kretanja, likovi se razlikuju prema kutevima bacanja što automatski svakog lika čini posebnim. Nova igrališta osiguravaju to da taktiziranja započnu već i prije samog meča, te svaki od raspoloživih terena donosi svoje posebnosti koje igrači trebaju savladati. Vizualno igra pomalo nostalgično podsjeća na original, ali ga nadmašuje u svakom pogledu zahvaljujući novom vizualnom stilu. Sve to bez ikakvih usporavanja, većih učitavanja i bilo kakvih drugih problema tehničke prirode.

Je li sav taj sadržaj isplativ za taj traženi iznos? S obzirom na izuzetno fluidan i zarazan gameplay same igre, apsolutno jest – sve dok imate društvo s kojim ćete nabaciti koju partiju ili ako se pak odlučite na igranje Online modova. S druge strane, ako ste se nadali nekakvoj većoj motivaciji za višestruke prelaske i dodatnim modovima u vidu Story moda ili nekog opsežnijeg tutoriala, mogli bi ste se osjećati pomalo zakinuto. U svakom slučaju, gameplay je najjači adut Windjammersa 2 i onaj kojem se svidi sama igra – taj nikako neće požaliti radi nabavke ove igre.

Windjammers 2 je točno onakav nastavak kakav smo dugo vremena priželjkivali. Pokoju manu koja se uglavnom tiče količine sadržaja, ova igra bez problema nadoknađuje fantastičnim gameplayem i urnebesnom akcijom.

81 Naša ocjena
  • brz i zarazan gameplay
  • prelijepi vizuali
  • interesantne arene
  • vjerno originalnoj formuli
  • pokoji dodatni mod ne bi bio na odmet
  • izostanak interaktivnog tutoriala

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.