UEFA Champions League 2006/2007

Matej Majcenović

San svakog nogometnog kluba je jednog dana osvojiti Ligu Prvaka. San svakog fana nogometa je da njegov omiljen klub osvoji već spomenuto natjecanje. Ukoliko ste navijač Arsenala, žao mi vas je, jer to nikada nećete dočekati. No, tu na scenu, nakon 2 godine pauze, ponovno stupa EAov UEFA Chamions League – igra u kojoj je moguće da čak i Arsenal bude prvak Europe.

Tradicija koja je prije 2 godine bila prekinuta, ponovno je s nama. EA se vratio dobroj staroj formuli – umjesto jedne, svake godine izdaje dvije nogometne simulacije. Već i zidovi (ne židovi) pričaju o tome kako UEFA Champions League posjeduje engine i grafiku Fife, no ove je godine EA odlučio nama igračima ponuditi drugačije iskustvo. Rekao sam nama igračima? Oprostite, mislio sam Njima vlasnicima Xbox360 konzole, koji su dobili mješavinu nogometne simulacije i Trading Card igre. Mi ostali dobili smo preradu Fife, sa iznenađujuće kvalitetnim Treble Modom…

I kad kažem iznenađujuće kvalitetnim, uzmite u obzir da se ipak radi o igri o kojoj se radi, i sve novo i donekle inovativno uzimamo u obzir kao iznenađujućim… Kad bih rekao kako je Treble mod neka vrsta menagera u malom, možda bi malo pretjerao. Isti nam pak ne nudi nimalo slobode na koju smo navikli u managerskim simulacijama. Od samog početka i biranja vlastitog lika (menađera), vidjet ćete kako su sve opcije svedene na minimum. Tijek igre ne određujete vi već igra, bez obzira na rezultate. Vrijeme transfera u prijelaznom roku je također određeno od strane računala. Ti će se transferi uglavnom temeljiti na prodaji slabijih i kupnji igrača kvalitete koje vam, ponovno, diktira računalo.

Svim tim navođenjem igra zna biti dosta teška, pogotovo kad rasprodate sve igrače koji ne valjaju, pa dolazite do točke kad morate prodavat one koji vam trebaju. Kupiti ionako nećete nikoga većeg ranga od Nike Kranjčara… Ono što ovaj mod čini još težim jesu posebni zahtjevi igrača ili uprave. Nerijetko će netko od vas tražiti da u igru stavljate igrače bez iskustva (a i znanja) iz razloga da se vama kao menađeru zagorča život. No tu nije kraj mučenju. Utakmice nećete uvijek počinjati od prve minute, niti će početni rezultat uvijek biti 0:0… Igra vas često zna ubaciti u određenu minutu igre sa zaostatkom i do nekoliko golova razlike (srećom nema utakmica u kojoj gubite 7:1 kao Roma). Kako je Treble mod ustvari više od same lige prvaka (igrat će te i Ligaške utakmice kao i kup), nemojte očekivati kako će vam sezona proći u tren oka. Ali da ćete se zabaviti – to možete očekivati.

Već sam spomenuo kako se gameplay nije previše mijenjao od Fife ’07, no ipak neke su sitnice vrijedne spomena. Quick restart ,opcija viđena u PES6, koja vam omogućuje da izvodite prekide prije nego li se protivnik uspije rasporediti, ovdje je potpuno beskorisna u svim prekidima osim izvođenja out-a. Naime, nakon što pretisnete quick restart tipku, protivnički su igrači, nekim čudom, već svi na svojim mjestima. Nove, ali da spomenem i ljepše, animacije su ubačene u igru, dok se lica igrača (uključujući Niku) nisu mijenjala, što je grijeh…

Osim kvalitetnog Treble moda, nema nekog većeg razloga za nabavku igre. Ukoliko ste igrali Fifu 07, vidjeli ste sve… Oni kojima je Liga prvaka svetinja, možda bi ju ipak mogli nabaviti i uživati u ovome. Čisto reda radi.

Nakon dvije godine pauze EA Sports opet izdaje dvije nogometne simulacije godišnje. UEFA je ta druga, i koliko se isplati odigrati je, doznajte u recenziji.