HCL.HR

Battlefield se širi, dolazi Battlefield za mobitele

Zoran Žalac 22.04.2021.   •   23 komentara


Iz Electronic Artsa su najavili kako će svoj cijenjeni serijal igara Battlefield po prvi puta dovesti na mobilne platforme.

Nema sumnje da poznati serijali iz svijeta videoigara mogu biti uspješni na mobilnim platformama. Najigraniji Call of Duty statistički je gledano onaj za mobitele. Mobilnog Crasha Bandicoota do sada je zaigralo više igrača nego četvrti dio serijala na PC-u i konzolama, a igra još nije ni dostupna na svim teritorijima. Dio te lude popularnosti i zarade svakako želi izdavačka kuća Electronic Arts koja je sada potvrdila da će na mobilne platforme lansirati igru iz svog serijala Battlefield.

Battlefield na mobitele stiže 2022. godine Bit će to samostalna igra – nevezana za Battlefield koji će se pojaviti na PC-u i konzolama krajem 2021. Navodi se kako je igra specifično dizajnirana za mobilnu platformu, ali da prenosi temeljne principe Battlefield serijala – multiplayer iskustvo koje se bazira na vještini igranja.

Mobilni Battlefield trenutno je u razvoju ekipe Industrial Toysa, a studio DICE nadgleda cijelu stvar. Igra dolazi kao proizvod višegodišnjeg traganja za formatom koji bi Battlefieldu odgovarao na mobilnim platformama.

Čini se da je Electronic Arts učio od Activision Blizzarda iz slučaja Diablo Immortala (zar vi nemate mobitele?) i Diabla 4 pa će predstavljanje novih igara iz serijala Battlefield ići obrnutim redoslijedom – prvo će biti predstavljen Battlefield za PC i konzole (nove i stare), a zatim Battlefield za mobitele.

Komentari (23)

  • abel

    22.04.2021 - 16:00

    Jedva čekam novi BF. Posljedni BF koji je bio dobar je BF1 jer sve mehanike je imao iste kao BF4 samo da je u drugoj godini i to je WW1. Dok BF5 su skroz promjenili. Nadam se da ce ici u Modern i da ce biti mehanike BF1 ili BF4

    • mazeo10

      @abel, 22.04.2021 - 16:18

      al cini se da nece izac na stare konzole

    • abel

      @mazeo10, 23.04.2021 - 11:34

      Nebi znao ali nadam se da ga nema na last gen jer hocu da uzmu i iskoriste next gen frostbite engine

    • doctorsparta

      @abel, 22.04.2021 - 16:32

      Definitivno ne izlazi za stare konzole. Što je predobra vijest jer će to biti prva true-next gen igra. Budimo realni govorimo o 8 godina starom hardweru koji ne može podržati netcode za 128 igrača. Razlog nabrzinu izbačenog BFV je to što BF2021 nije bio spreman s sadržajem i što se nije mogao optimizirati za last gen konzole (next gen dim, volumetrijske ekspolozije, destrukcija i spomenuti netcode). S BFV je izbjegnut fijasko last-gen Cyberpunka ali se dogodila druga vrsta fijaska zbog SJW-a, bug-festa i malo contenta. S druge strane leakovi potvrđuju da će na day-one biti dostupan na Game pass-u što će amortizirati nedolazak na last gen konzole. U earning callu, EA je naglasio da se će se raditi o “Next-gen” iskustvu. Najbolja vjest je barem po Tom Hendersonu da BF neće imati SP – znači 5 godina razvoja samo za MP i BR!

    • Zoran Žalac

      @doctorsparta, 22.04.2021 - 16:35

      Otkud si tako siguran? Zato što spominju next-gen iskustvo? To je i Activision spominjao za prošlogodišnji CoD – marketinška fraza koja ne mora ništa značiti. Nije isključeno, ali čisto sumnjam. Plus, nije li Henderson pričao o single-player kampanji u kojoj mijenjaš strane i sl. prvi put čujem za glasinu da single-playera neće biti.

    • mazeo10

      @Zoran Žalac, 22.04.2021 - 17:00

      haha nemoj spominjat Activision. A mislim ni EA nije puno bolji ali DICE je jako talentirani studio. Trebala bi bit SP kampanja ali fokus ce bit na MP i BR. Dolazak na game pass je vrlo moguc kako bi se vratio novac plus osiguralo par tisuca xbox series x/s game pass igraca haah

    • doctorsparta

      @Zoran Žalac, 22.04.2021 - 17:28

      Bude se za dva tjedna vidio reveal trailer pa će sve biti jasno. Port MP-a na last gen konzole nije “malo” truda – to je NEMOGUĆE s obzirom na skalu MP-a. EA zna da im se Cyberpunk ne smije dogoditi i da se mora spašavati franšiza te treba clean start bez bugova (plus ganjati Warzone/CoD). Osim toga BF je uvijek bio u Dealu s MS-om i idu na zajednički boost prodaje last gen konzola pred kraj godine s “day one game pass thrid party AAA shooterom at the end of year” (to neće biti ni Halo ni CoD, ostaje BF). Eventualno se ograđujem od BR-a. Henderson je pričao “o priči igre”, no i sam je rekao da o SP-u ne zna ništa (bit će dvije strane USA i Rusija, a igrač će birati nacije koje su plačeničko nastrojene u MP-u – to je i on kasnije napisao), kao ni o izlasku za last gen konzole. Ove godine BF ganja CoD/Warzone i Halo (el classico shootera ove godine imamo). Tako da ove godine nema mjesta za marketinške muljaže – konkurencija nikada jača i borba je za preživljavanje. Ove godine ćemo vidjet što DICE zaista može sa novim Frostbiteom. Kako to bude kad se skinu pomoćni kotačići sa Frostbitea;)

    • Zoran Žalac

      @doctorsparta, 23.04.2021 - 07:39

      Kontradiktorno ti je to malo. Ako idu na mečeve s nikad više igrača, zašto bi se oslanjali na platforme koje će u trenutku lansiranja imati skoro 10 puta manje korisnika nego stare konzole… iz ove strategije s mobilnom igrom vidi se da idu tamo gdje je publika. Ako ćeš već uspoređivati, Cyberpunk je promašena usporedba – EA zna da im se ne smije dogoditi još jedan Anthem, igru za čiji su marketing potrošili milijune da bi zasrali cijeli launch i nakon toga se nikako nisu oporavili. Naučili su s Apexom da je u startu važno imati što više verzija. Živi bili pa vidjeli, ja vjerujem da će to biti situacija kao i s Battlefield 4.

    • doctorsparta

      @Zoran Žalac, 23.04.2021 - 13:48

      Razlog je u 8 godina starom hardveru koji tehnički ne može podržati netcode sa 128 igrača, plus veliku mapu s brojnim destruktabilnim građevnima koje imaju svoje hit markere (pa su time objekt u necodeau kao i igrači), deformabilni teren itd. Što je mapa veća, više objekata, zahtjevniji netcode koji CPU i propusnost sabirnica starih konzola neće podnijet bez laga. Nije da EA nebi zagrizao u masivnu last gen player bazu, ali tehnički to neće biti moguće. Ne može se usporediti Anthem i dugogodišnja franšiza BF. BF ima dobro strukturiranu stariju fan bazu koja ne trpi sranja, sjetimo se masivnog flopa BFV nakon #notmybattlefield kampanje. EA sad zna da nema prodaje “muda pod bubrege” battlefiled communityu plus Warzone tuče 100 milijuna korisnika od koji su dobar dio BF fan baza. EA zna da mora ići “all hands on” s BF ove godine i da nema šanse da se dogodi bugfest. Zašto nebi bio flawless start kao što je bio slučaj s BF1? Sad kad se lomi franšiza? Eto teme za podcast.

    • Zoran Žalac

      @doctorsparta, 23.04.2021 - 14:22

      Prilično sam siguran da su sve to iz DICEa isto tako izrecitirali onima koji ih financiraju, da bi im oni rekli – sve je to lijepo, ali gdje je računica? PS4 ima 100+ milijuna korisnika, PS5 ako bude imao 15 do kraja godine to je vrlo upitno. Nema sumnje da će igra biti tehnički skok na novim konzolama, ali da će ju propustiti lansirati na starim konzolama – mislim da nema šanse. Makar i lansirali inferiorniju verziju kao u doba Battlefielda 3 na PC-u.

    • doctorsparta

      @Zoran Žalac, 23.04.2021 - 16:35

      Isto kao da je netko pitao Actionvision, gdje im je računica dijeliti Warzone besplatno? Ipak je ta igra zaradila u godinu dana milijardu dolara samo na mikrotransakcijama (usporedivo s FIFA FUT karticama). I to je jedini “živući” MP CoD mod. Da ti je to rekao neko prije 3 godine da će CoD biti besplatan bio bi to loš vic. Kratkoročno računica je slabija, ali dugoročno uz sadržajan i frekventan Live Service odnosno mikrotransakcije i poplavu next gen konzola iduće godine, te pare od MS-a zbog day-one AAA igre na Game Pass-u mislim da će imati dobru čak i kratkoročnu računicu. Mislim da će EA tako to prezentirati i investitorima kao dugoročno ulaganje kroz Live Service. U BFV Live Service je bio “prekidač” ako stvari odu po zlu (kao što i jesu), a BF2021 će se sve financije bazirati na dugoročnom Live Servicu po uzoru na Warzone. Glasine su da DICE LA isključivo radi na sadržaju nakon launcha. Warzone je promijenio iz temelja kako veliki izdavači gledaju na zaradu, sve se gleda dugoročno kroz Live Service i F2P modele,a ne bum kroz par mjeseci nakon launcha. Bitno ulogu imaju i streameri koji kroz Live service dugoročno pokrivaju igru i dižu player bazu. EA zna da je BF na dnu i da ga mora lagano dizati. Bitno je da imaju zdrave temelje core igre, dalje će se novac skupljati kroz godine Live Servica.

    • Zoran Žalac

      @doctorsparta, 23.04.2021 - 16:50

      To nije za usporedbu jer nije isključivo. To što Warzone postoji kao F2P igra ne znači da ne postoji premium iskustvo CoD-a – jedno ne isključuje drugo. Drugačije od situacije kad Battlefield na jednoj generaciji konzola imaš, a na drugoj nemaš. Ali, Warzone je u trenutku lansiranja bio no-brainer – šablonu battle passa im je prethodno izmislio Fortnite, a to ionako nije bio prvi free-to-play CoD – prethodno je izašao F2P CoD za mobitele i godinama su već u Aziji imali nekakav F2P cod. Ta je računica bila servirana investitorima onako, restoranski. Plus, nije da su lansirali prvo Warzone pa Modern Warfare – nego obrnuto. Uglavnom, cijela priča nema veze s time hoće li BF doći na stare konzole ili ne – isplativost F2P stvari je skroz zasebna tema, a financijska isplativost iste bila je prostudirana već godinama prije nego se Warzone pojavio.

    • doctorsparta

      @Zoran Žalac, 23.04.2021 - 18:54

      Iskreno prvu rečenicu nisam razumio. Premium iskustvo CoD-a s aspekta MP-a ne postoji, ako je i postojalo izumrlo je s Warzone-om. Jer CoD MP je mrtav. Trenutno kupiš CoD da bi grindao za Loadout u Warzone-u što je tragikomično. Prije ćeš naći BF 4-1–V streamera nego CoD MP streamera. A Warzone streamer je mainstream neda ih se prebrojati. Čak ni Actionvision mislim nije zamislio da će tako ispasti, jer je WZ trebao biti boost prodaje CoD-a da bi se player baza prebacila u MP iza “pay walla”. Međutim dogodilo se suprotno, a Actionvision-u opet super. Nitko nije mogao predvidjeti toliku popularnost Warzone-a. Nitko ne kaže da je Live Service i F2P nešto novo, jednostavno se buissness model prema njima slaže – iz mindseta- ajmo skupit masu para u godini dana, marketinški je ušminkat i onda pustit igru da umre, prije nego izbace novu verziju, novo je idemo zaradit iste/veće pare kroz par godina putem Live Servicea. Next gen konzole omogućuju impresivnije igre i u trendu su rasta, pa su dugoročnije “sigurnija” oklada u kontekstu sadržajnog dugoročnog Live Servicea (plus to je ekipa s parama koja će kupovati mikro-transakcije) i impresivne inovativne igre koja “ima šansu pokorit konkurenciju”. EA je inače pohlepan, gadljiv i m.anipulativan. Sad je samo manipulativan upravo zbog konkurencije kojoj mora preotet player bazu koja se broji u milijunima i mora biti nekako noviji, veći, bolji, sadržajniji, brži itd. a to mogu samo s next gen konzolama. Kako stvari stoje igra će se zvati samo BF. Što je znak soft reboota/igra kao platforma i dugoročne podrške. Uglavnom HCL je prilično usamljen u guranju ideje da BF izlazi i na last gen konzolama.

    • Zoran Žalac

      @doctorsparta, 23.04.2021 - 19:36

      Premium je dok god se plaća. Jednako kao što je free dok god plaćanje nije obavezno. Iako je naravno jasno da premium model nije nikakva premija, jednako kako što freemium model ne znači da je sve za džabe. Nego, rijetko koji izdavač ti ide na oklade. Svi žele zaradu sada, a ne za godinu ili dvije. Ja ne govorim u ime cijelog HCL-a, izražavam mišljenje i kažem da bi me iznenadilo da bude next-gen only. Ne kažem da apsolutno nikakva šansa ne postoji, ali čisto sumnjam. U bilo kojem slučaju – sa službene strane nije potvrđeno ni opovrgnuto ni jedno ni drugo – istinu budemo saznali uskoro. Pa si onda možemo reći “told you so” tko već bude u pravu.

    • doctorsparta

      @Zoran Žalac, 24.04.2021 - 12:14

      Istina. Nema još ništa službeno. Oba razmišljanja imaju smisla. “told you so” je za curice. Evo ja ulažem gajbu da će biti next-gen only naslov (izuzev BR-a ako bude f2p). Živi bili pa vidjeli 😉

    • Diablofreak

      @doctorsparta, 22.04.2021 - 16:43

      Mogu i na ps4 al nece, steta, kao da bi ih ubilo malo truda, ps4 igraci sretni, i vise para njima

    • mazeo10

      @Diablofreak, 22.04.2021 - 17:01

      tako nesto bi activision napravio. Kad bi napravili za ps4 morali bi ju jako downgradat

    • Diablofreak

      @mazeo10, 22.04.2021 - 18:41

      30fps, i da radi na 900p rezoluciji..men bi bilo sasvim ok..al znam puno je razmazeni gejmera..zato mi pusimo skromni

    • undisputed_kiki

      @doctorsparta, 22.04.2021 - 22:27

      Ps4 pro bez problema moze podrzati 128 igraca u 1080p rezoluciji..

    • doctorsparta

      @undisputed_kiki, 22.04.2021 - 23:19

      Istina. Može i 150. Pogledaj Warzone. Pitanje je odnosa kompleksnosti netcodea i broja igrača. Ako imas kompleksne pakete koji generira jedan igrač (npr. 30 kB po ms, pozicija na karti, smjer i brzina kretanja, smjer oružja, brzina, loadaout, municija, itd.) možeš imat teoretski i 500 igrača (npr fortnite) na ps4. No što ako jedan igrač u jednoj ms generira paket od karikiram 30 MB? Onda ćeš imat podršku max. 30 igrača. Tada do izražaja dolazni procesna moć CPU-a.

  • krklj69

    22.04.2021 - 16:19

    Pa ono BF4 i BF1 nisu bas po mehanikama nesta slicni,nemoj me krivo shaviti meni je osobno BF4 drazi od Jedinice,ali u 4 nisi mogao skakati preko zidova,sllajdati nakon sprinta,bullet velocety je barem meni bio uzasan u BF1,snajperi su imali onaj soft spot di je one shot kill na oddredenoj udaljenosti,puno je vise bilo novosti u BF1 koje su se prenijele u BF5,ali meni osobno najdrazi mi je BF4 koji jos dan danas španam.

  • delight353

    22.04.2021 - 16:58

    “Multiplayer iskustvo koje se bazira na vjestini igranja…” = Multiplayer iskustvo koje se bazira na kolicini cheatera.

  • Arthur

    22.04.2021 - 23:35

    Znači još jedna mobile igra koja će biti djelomično završena i ostati na tome jer će se novci dizati na tonama mikrotransakcija i gridanja kojim dobivamo manje više iste stvari koje ćemo moći kupiti samo će nam trebati više vremena pa će dobar dio igrača kupovati te stvari i imati prednost nad drugima pa će igra za dva tjedna biti uništena zbog takvih likova. Jednostavno su mi te “free to play” online igre ostavile taj utisak. Skinem igru i puna je bugova, grafički nije nešto s obzirom na godinu nastanka, puna mikrotransakcija i gridanja koje se svodi na to da svaki dan provodimo vrijeme za njom i da bacimo koji meč da dobijemo neki daily create ili slično. Pa kada nam baš nedostaje određen broj nekih dijamanata ili coinsa pojavi nam se specijalna ponuda gdje možemo kupiti otprilike toliko broj te “valute” i još dobijemo nešto uz to. Igrao sam par takvih igara i izbrisao sam ih. Jednostavno se protivim pay to win sustavu i to je to.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?