Battlefield 2042

(EA)rly access

Hrvoje Smoljić

Svaki put kad izađe nova Battlefield igra, postavljam si isto pitanje: zašto? Zašto je svaki novi Battlefield povratak natrag na nulu? Svi ljubitelji franšize priču odavno znaju: EA napravi novu Battlefield igru, ta igra obično ima katastrofalno lansiranje pa ju EA popravlja godinu do dvije istovremeno izbacujući novi sadržaj. Taman kad igra funkcijski i sadržajno postane “tip-top”, izbace nastavak koji kroz prozor baci sve popravke, unaprjeđenja i naučene lekcije iz prošlog nastavka. Na kraju dana se zapitam tko se uklapa u definiciju ludila – oni koji to opetovano rade, ili mi koji svaki put nasjednemo na istu foru?

60-80€ PC Nabavljen preko pretplate

Alfafield 2042

Battlefield 2042 nema singleplayer komponentu. I mnogi će reći: “Tko uopće igra Battlefield zbog single-playera?”, ali što god netko rekao, neke Battlefield igre imale su zaista dobre kampanje. Dobra kampanja po meni podiže vrijednost cjelokupne igre pa je lakše prožvakati punu cijenu, a povijest nas uči da dobra kampanja ne mora značiti da će multiplayer komponenta patiti. Nije ni suprotno istina, jer ako je izostankom singleplayera sav fokus stavljen na multiplayer – zašto je onda multiplayer Battlefielda 2042 toliko manjkav?

Nemojte me krivo shvatiti, Battlefield 2042 uspijeva zadržati svoj prepoznatljiv identitet i u moru šarolike FPS konkurencije – primarno u smislu proporcija vojnih okršaja koji su ovdje veći nego ikad. Ipak, po drugim kriterijima, igra pokušava nedorečeno i nesigurno biti puno drugih stvari. S jedne strane se išlo na više = bolje, a s druge su se lovili određeni gaming trendovi čija implementacija nažalost u konačnici ne ide u igrinu korist.

Tu poglavito mislim na 10 specijalista koji su Battlefieldova verzija heroja, svaki sa specifičnom opremom i sposobnostima. Za svakog specijalista je moguće povući paralelu sa starim klasama, ali za što je koji specijalist zadužen nije toliko očito kao u slučaju već spomenutih klasa. Djelomičan razlog je taj što je svakog specijalista moguće opremiti oružjem ili alatima bilo koje klase pa im se uz izuzetak po klasi jedne sposobnosti gotovo potpuno gubi smisao.

Svakog je specijalista moguće opremiti oružjem ili alatima bilo koje klase pa im se uz izuzetak po klasi jedne sposobnosti gotovo potpuno gubi smisao.

Zagrebati ispod površine tih specifičnih sposobnosti  znači otkriti kako su one jako neizbalansirane. Rezultat toga je da s jedne strane imate likove koji ne samo da su korisni u svim situacijama nego su i vrlo zabavni za igranje, dok s druge otpadnike koji nisu korisni i s kojima gotovo nitko ne igra. Tako sam najčešće trčkarao uokolo kao član timova sačinjenih od specijalista s wingsuitom, kukom ili dronom. Ok, znala se tu naći i teta koja može skenirati neprijatelje u zaklonu ili pokoji inženjer s stacionarnom strojnicom, ali to je otprilike to.

Specijalisti na stranu, standardno napucavanje je mješavina dobrog i lošeg. Oružja je generalno vrlo malo, čak i kada uključimo sve dostupno u Portal modu. Osjećaj pucanja varira od oružja do oružja gdje su neka poput SCAR-a ili DMR-a zaista odlična dok su druga toliko loša da je pogoditi nekoga kao da igrate lutriju. Naravno, ima i oružja koja DICE hitno treba oslabiti po pitanju štete koju rade, a naročito efektivnog dometa jer postoji nekoliko pušaka koje su kao da ispaljujete kamehameha, a ne metke. Dobrodošao dodatak je mogućnost izmjene nastavaka na oružjima kao u Crysisu. U suštini, sada je to moguće napraviti usred meča pa niste baš totalni rob unaprijed pripremljenom loadoutu i imate nešto više slobode u pristupu sukobima.

Niste baš totalni rob unaprijed pripremljenom loadoutu nego imate nešto više slobode u pristupu sukobima.

E sad, za jednu igru gdje je glavni fokus na timsku igru, ovdje kao da su taj dio ostavili za kraj razvoja pa na njega zaboravili. U suštini, ako igrate solo, timska igra ne postoji – djelomično zbog sustava specijalista, a djelomično zbog izostanka najosnovnijih mehanika koje su postojale u gotovo svim prethodnim Battlefield igrama. Prvo, igra za sada nema in-game glasovni ni tekstualni chat pa sretno s timskom igrom ako ne igrate s prijateljima. Ako nekim čudom i pronađete tim koji je voljan igrati timski, igra će ga nakon svakog meča razbiti i baciti vas u novi matchmaking s novom ekipom.

Dalje, zaboravite na promjene tima, skupljanje bodova za sve interakcije s timom ili jednostavan ekran gdje možete uopće vidjeti kompozicije timova u meču, njihove rezultate, rangove/levele, latenciju i slično. Za oko mi je zapelo i to da medic više ne može pingati igrača kojeg dolazi oživjeti pa je prizor gdje se bacite u respawn taman kad medic stiže nad vaše beživotno tijelo vrlo čest.

Manje je više

Što se tiče modova, trenutno su tu All-out Warfare, Portal i Hazard Zone. All-out Warfare je srž onoga što čini Battlefield serijal, a to su velike mape s puno igrača. Kao što rekoh, ovdje su stvari veće nego ikad pa sada imamo čak 128 igrača po meču na zaista enormnim mapama koje su tematski smještene u blisku budućnost kojom haraju klimatske promjene. Premisa je zanimljiva, svaka mapa ima neku specifičnost, a sve grafički izgledaju odlično. Nažalost, ovdje imamo slučaj gdje veće nije uvijek bolje. Mnoge se mape sastoje od brojnih, ogromnih otvorenih prostora bez trunke zaklona gdje se ništa ne događa. Igra se na momente pretvara u simulator trčanja, ali i frustracija kad vas nakon pet minuta trčanja pogodi snajper i vrati vas na spawn točku da krenete trčkarati prema cilju ispočetka.

Mnoge se mape sastoje od brojnih, ogromnih otvorenih prostora bez trunke zaklona gdje se ništa ne događa.

Većina akcije uvijek gravitira prema jednoj do dvije točke na mapi koje se zbog prevelikog broja igrača pretvaraju u kaotičan nered i to ne u onom dobrom, klasičnom Battlefield smislu. U tim slučajevima spasit će vas jedino igranje u društvu jer igrin taktički potencijal dolazi do izražaja tek kada se s nekoliko prijatelja spojite na Discord i krenete u akciju. Mogu potpuno hladno reći da vam se igru uopće ne isplatiti kupovati ako nemate barem jednu osobu s kojom ćete ju redovito igrati.

All-out Warfare, kakav je trenutno, po meni je zanimljiv eksperiment kojim DICE nije baš napravio najbolju procjenu kolika mapa je adekvatna za 128 igrača. Nekakva sredina između ovoga što imamo sada i starih mapa namijenjenih za 64 igrača bila bi idealna, a ne bi škodilo kad bi mape imale nešto manje tih praznih, otvorenih prostora.

Doduše veličina mapa donekle je probavljiva zbog vozila, no iako su neka poprilično zabavna za korištenje, donose svoj set problema. Za početak, smatram kako ih istovremeno u meču može biti previše, te kako su često strahovito premoćna. DICE radi na tome da ih izbalansira, ali trenutno je situacija takva da ako se kao pješak često nađete u mečevima gdje se umjesto s neprijateljskom pješadijom konstantno borite s nepresušnom navalom tenkova, hovercraftova i helikoptera. Progresija po pitanju vozila je također napravila korak unatrag jer je opcija za vizualne izmjene jako malo, a više nema ni specijalizacija s pripadajućim perkovima.

Hazard Zone je Battlefieldov odgovor na opsegom manje pucačine sporijeg tempa. Mod me osobno podsjeća na Hunt: Showdown, a u njemu se osam timova natječe u skupljanju podataka iz srušenih satelita dok određena područja čuvaju i AI botovi. Nakon određenog vremena na mapu dolaze helikopteri s kojima se moguće evakuirati te pritom zaraditi valutu koja je upotrebljiva za bolja oružja i sposobnosti prilikom odlasku u idući meč. Iako se mape sastoje od manjih dijelova All-out Warfare moda, i dalje su nekako prevelike i/ili prepuste za malen broj timova. Stvar spašava to što u ovom modu specijalisti i njihove sposobnosti imaju puno više smisla, a taj smanjeni opseg moda mnogo je prikladniji za pravu timsku igru bez puno prostora da budete usamljeni Rambo.

Prikladno nazvani Portal mod je točno to – portal koji je tu da ponovno uskočite u neke od najboljih trenutaka Battlefieldove bogate prošlosti, osvježene i u novom ruhu. Na stranu to što EA reciklira stari sadržaj za novu igru, Portal je jedan od najboljih dijelova Battlefielda 2042 koji pršti potencijalom. U Portalu je moguće zaigrati na nekim klasičnim mapama, sa starim klasama i pravilima, trenutno onima iz Battlefieda 1942, Bad Companya 2 i Battlefielda 3.

Na stranu to što EA reciklira stari sadržaj za novu igru, Portal je jedan od najboljih dijelova Battlefielda 2042.

Odlično je da je mape, opremu, klase i pravila različitih igara moguće i kombinirati kako vas volja. Battlefield 3 klase na Bad Company mapama? Nema problema. Avioni iz Drugog svjetskog rata protiv modernih mlažnjaka? Zašto ne? Kombinacija je brdo i većina njih je vrlo zabavna i pravi dašak svježine u odnosu na standardnu Battlefield formulu. Igrači suštinski tu kreiraju vlastite modove, a jedina opasnost je potencijal da se baza igrača po njima previše raspadne i uzrokuje da praznine popunjavaju AI botovi – naročito jer će EA portal vjerojatno širiti s još igara iz Battlefield serijala.

Točka pucanja

Ono što je zajedničko svim modovima su tehnički problemi i brojni drugi nedostaci koje će DICE još dugo ispravljati. Da stvar bude jasna, Battlefield 2042 izgleda odlično, ali performanse i bugovi često ostavljaju gorak okus u ustima, a ako ste zaigrali i sami ste se vjerojatno susreli s mnogo problema. Samo neki s kojima sam se i sam susreo su meci koji ne registriraju očite pogotke, nemogućnost oživljavanja suboraca, nemogućnost spawna na određenim točkama, propadanjem kroz i zapinjanje u okolišu, strahovit rubberbanding, pad FPS-a prilikom pucanja iz određenih pušaka, znao sam postati besmrtan, nisam mogao izaći iz vozila i lista se nastavlja. Sve je to nešto što će DICE bez sumnje popraviti, ali ova igra po svemu navedenom nema pravo nazivati se završenim naslovom u 1.0 verziji, a velikodušno ju je na momente i svrstati pod Early Access.

Istini za volju, ne mislim da je launch ovdje loš na razini Battlefielda 4, ali to nije neko opravdanje. Ne mogu reći da se na momente, i uz dobro društvo nisam dobrano zabavio jer hej, zasja tu ponekad to prepoznatljivo Battlefield iskustvo. No, čak i u tim momentima, prisutan je osjećaj da je DICE malo previše gledao preko ograde i u igru nakrcao polupečene elemente koji jednostavno ne idu jedni s drugima.

Zaljubljenici u Battlefield serijal vjerojatno su naviknuti na ovakva lansiranja i oni će bez sumnje stisnutih zubi izgurati period dok DICE neizbježno ne popravi većinu problema. No bez obzira na to, mislim da su mnogi igrači umorni od tih ciklusa opetovanog popravka manjkavih igara i da će za mnoge Battlefield 2042 biti točka pucanja. Ako niste zagriženi obožavatelj, moja najbolja preporuka je da si umislite da igra izlazi tek sredinom 2022. godine jer ćemo tada vjerojatno pričati o nekoj sasvim drugoj zvjerci.

Electronic Arts je još jednom izbacio verziju 0.6 kao "gotovu" igru. Tucet dobrih ideja, loša implementacija istih i reset na minimalnu količinu sadržaja obilježavaju još jedan nastavak legendarnog serijala.

63 Naša ocjena
  • Battlefield „magija velikih razmjera“ je prisutna
  • Hazard Zone je zanimljiva razonoda